Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 988 605 letöltés

4 aktív felhasználó
1 590 egyedi látogató
4 356 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Szellőző rendszer
putyor  2006-06-18
Az újabb Fruzsinál konstrukciós hiba miatt mindig jön a lábra levegő. A Petrányisok most eltakarták belülről a lábnál a nyílást, és felajánlották, hogy betesznek egy külön rostélyt....
Nyugtassatok meg lécci, hogy Nektek jobb ötlettel álltak elő.

Hozzászólások

#26  2015-03-06 15:07 Pandus
Úgy néz ki, hogy sikerült megoldani a problémát. Vettünk új akkumulátort, utána már működött rendesen ahogy kell.
válasz Pandus (#25) üzenetére

#25  2015-03-01 14:24 Pandus
Szerkesztve:   2015-03-01 14:25
Sziasztok!
Látom, hogy már nem maiak a hozzászólások. Most vásároltam egy 2006-os Fusiont, digit klímás, ugyanezt a szellőző rendszeri hibát tapasztaltam. Mondjátok, hogy 2015-re már orvosolták ezt a hibát. Írjon legyen kedves aki meg tudta oldani!

#24  2008-08-04 14:20 Tibszi
Még egy gondolat az eredeti témához...
Szóval.
A szellőzőrendszer belső keringetésre kapcsolásakor elvileg a lábtól szívja a rendszer a levegőt és az utastéri rostélyokon fújja ki (a szélvédőnél lezár). Azonban az enyém belső keringetésnél is fúj lábra. Akkor honnan szív???

Most volt egy szellőzőrendszer tisztításom, ezen elv alapján 6E pénzért, de ezek után erősen gondolkodom hogy érdemes volt-e megcsináltatni...

#23  2008-08-03 19:36 mayeyeAbszint pusztító
Jah jó h lehet kapni.. :)
A neten már kb. 300.000 magyar pénzért hozzád vágják...
A klíma meg az ülésfűtés teszi ki a maradékot???
Hát akkor télleg eléggé akciós :)
A hangszórók meg sztem ugyanolyan gyárik csak 8 db van belőle... Hallásból mondom...
válasz turbobacsi (#22) üzenetére

#22  2008-08-03 19:07 turbobacsi
a Trendhez 815e pénz, a Ghia-hos és a Titaniumhoz "csak" 715e pénz..(cmax)

De ebben ennyi minden van:
Navigációs csomag#2
(Kétzónás automata klíma, fűthető első ülések, érintőképernyős "high" navigációs rendszer, RDS rádió
dekóder, dual rádió antenna, Rádió/CD, 8 "high" hangszóró, karos távírányító)
válasz mayeye (#21) üzenetére

#21  2008-08-03 18:00 mayeyeAbszint pusztító
Köszi a gyors választ...
Hát pedig kezdtem örülni neki...
Na de ez is jó így...
DE viszont teccik ez a navis akármi a képen...
Kíváncsi vagyok hány száz ezerért dobják az ember után?!
Megyek és meg is nézem...
válasz turbobacsi (#20) üzenetére

#20  2008-08-03 17:52 turbobacsi
a Fusioné 1 zónás...
Igy néz ki egy 2zónás (C-max) (oldalanként lehet szabályozni...)
válasz mayeye (#19) üzenetére

#19  2008-08-03 17:30 mayeyeAbszint pusztító
Szia..

Nekem is automata a légkondim de nekem nem mondtak ilyet h lehet állítani a "zónákat"
Nálad hol állítottak, és mit????
Kíváncsi vagyok h csak az emberkém volt ilyen gyatrán felkészített a Fruzsiból vagy csak nincs is ilyen benne...

Előre is köszi a választ..

Üdv : Mayeye
válasz andrashodi (#18) üzenetére

#18  2008-08-01 21:02 andrashodi
Nekünk még azt magyarázta a "barátom" a rendeléskor, hogy "az automata klímás jobb is mint a manuális, mert az kétzónás". Átvételkor mikor rákérdeztem, hogy hogyan lehet állítani a zónákat külön, akkor hebegett-habogott és mutatta, hogy ha becsukom a rostélyokat az anyósülésnél, akkor csak a vezetőülésre fúj csak...

#17  2008-07-30 13:01 Tibszi
de jobb lett, nem lett jobb? pénzért csinálták, vagy ingyen?....
válasz putyor (#16) üzenetére

#16  2008-07-29 11:56 putyor
Semmi változás. Kaptam egy-egy tömítést a lábnál lévő szellőző nyílásnál, evvel élünk azóta is.
válasz Tibszi (#15) üzenetére

#15  2008-07-28 21:13 Tibszi
Ez a lábra fújás nekem is megvan, és engem is nagyon zavar.
Igaz hogy baromi régi már ez a topic, de valakinek javították valahol ezt a problémát???

#14  2007-01-07 08:35 putyor
Nekem a szellőzőrendszer hibája (lábra mindig fúj) még mindig nagyon fáj, sajnos ezen ők sem tudtak segíteni. Viszont Bercelen végignézték a szervíz utasításokat, azokat, amiket várható hibák kiküszöbölésére írnak, és találtak egy olyan bejegyzést, ami a 2003.06-07-es Fruzsik hasonló hibájának megszűntetéséről szól. Ezekhez gyártanak is olyan alkatrész-elemet, melyek meg lehet rendelni, kicserélik, és utána már nem jelentkezik a probléma. Azt mondták, ha elég sokan zargatják a Fordot evvel a problémával, akkor előbb-utóbb adott évjáratra is kitalálnak központilag egy ilyen megoldást. Én a levelet már megfogalmaztam, most, hogy a berceliek sem tudnak jelenleg segíteni, el is küldöm a német Fordnak. Az FH-val már nem is foglalkozom, ***** *****-k voltak. Ha valaki csatlakozna, szóljon, én szeretném, ha lenne megoldás, a fentiek alapján nagyon reménykedem. Hétfőn (01.08) feladom a levelet, addig szóljon, aki akar.


#13  2006-10-16 16:30 Viktor
Én nem tapasztaltam ilyen hibát. Nekem inkább az a bajom hogy ha a szélvédőre nyomatom a levegőt nagyon belevág a szemembe.

#12  2006-09-05 20:30 Szaszu
Nekem eddig nem fújta lábra.(régi-TDCI) Azonban kollégám javaslatára, ha klímát használok, akkor kapcsoljam be a belső levegő keringetést, hisz így nem kell a kintről áramló levegőt lehűtenie. Na azóta nekem is áramlik a lábamra a levegő, ha akarom, ha nem. Valószínűsítem tehát, hogy a belsőlevegő-keringetés tett be neki.

#11  2006-09-05 20:27 Szaszu
Nekem eddig nem fújta lábra.(régi-TDCI) Azonban kollégám javaslatára, ha klímát használok, akkor kapcsoljam be a belső levegő keringetést, hisz így nem kell a kintről áramló levegőt lehűtenie. Na azóta nekem is áramlik a lábamra a levegő, ha akarom, ha nem. Valószínűsítem tehát, hogy a belsőlevegő-keringetés tett be neki.

#10  2006-09-05 00:28 trex2002
Sziasztok!

Nekem is automata klímás autóm van(2006. áprilisi).
Három nyomógombból tudok választani és a levegővel szórakozni. Ha bekapcsolom a szélvédő vagy utastér kapcsolót, akkor rövid tanakodás után (valószínüleg a szelepekkel variál a vezérlés) a lábtérnél - nem szűnik meg - de minimális légmozgást érzékelek.
A nyári melegben szandálban, klímával "lefagynának" a lábaim, de ezzel a módszerrel nekem sikerült beállítani. Mondanom sem kell, hogy a szervízben előtte nem tudták elmagyarázni a működését...később azzal magyarázták, hogy az automata klímánál már megoldották a problémát.
- utólag már minden könnyebb....

#9  2006-07-24 23:17 pistiapufőnök
Nem hiszem, hogy bármelyik kereskedő ismerné ezt az oldalt, hiszen még nincs három hónapos az egész. Persze szívesen látjuk őket is. Lehet reklámozni!

#8  2006-07-24 22:45 Gabicsek
A lábrafújással kapcsolatban. Automata klímás kocsit vettem. Természetesen ennél is fújja egyfolytában a levegőt a lábamra, ha akarom, ha nem. Hol forrót, hol jéghideget, ami teljesen attól függ, ahogy neki kedve tartja. Bármilyen gombot nyomok ki vagy be, a levegő csak jön, és jön. 40 fokos külső melegben hűtöm (hűteném) a belső hőmérsékletet, valószínűleg nem kis üzemanyag-többlettel, miközben felül hideg, alul forró levegő jön. Aztán gondol egyet, és forró levegőről átvált jéghideggé. Meztelen lábam a szandálban ily módon tegnap 50 klométeren keresztül először megsült, majd 200 kilométeren át majdnem lefagyott, így mára vittem magammal jobb lábas zoknit a kocsiba. Jó szórakozás a városi dugóban forró levegőnél levenni, hidegnél viszont felvenni. Ez is egyfajta unaloműző.
Nem tartanám én ezt olyan jelentékten problémának. Van rá megoldás vajon? Egy 310 ezer forintos automata klímától elvárhatom-e, hogy úgy működjön, ahogy azt én szeretném és ahogy annak kellene? Bár valószínűleg a szellőző rendszer a hibás, ha ez a jelenség klíma nélküli autónál is előfordul. Vajon miért kell ennek előfordulni egy több millió forintos kocsinál?
Én a rostélyt biztos nem fogadnám el, hiszen nem rángatnék semmilyen kart jobbra és balra, kinyitás és bezárás céljából, mivel többek között ezért is vettem automata klímás kocsit.
Ha a hűtőventillátor meghibásodik, akkor a Petrányi kézi kurblit fog adni? Szellőztető ventillátor helyett pedig legyezőt? Véleményem szerint ez ügyben többünknek kellene összefognunk, mert elképzelhető, hogy a Fordot nem zavarja ez a probléma.
Feltenném a kérdést? A Petrányisok egyébként ismerik ezt a fórum oldalt? Mert én nem így tapasztaltam, elég bután néztek rám, amikor említettem, hogy több Fusion klub fórum van a neten.
Mellesleg ettől függetlenül nagyon megkedveltem ezt az autót, a problémák megoldását véleményem szerint pedig ki kell kényszerítenünk a gyártótól, vagy forgalmazótól.

#7  2006-07-23 23:23 pistiapufőnök
Nos, tényleg nem túl jó dolgok ezek az úgynevezett "típusjellemzők", mint a lábra szellőztetés, a törékeny ülésdöntő kar vagy éppen a nehezen nyíló, esetenként libegő motorháztető.
A fékekre más nem panaszkodott eddig, én egyedi esetnek kategorizálom egyelőre.
Az oldal éppen azért jött létre, hogy a látogatók megbeszélhessék tapasztalataikat és véleményt nyílváníthassanak. Nem utolsó sorban a lehetséges vevők tájékoztatása is az oldal céljai közé soroható.
Mivel a Ford szerint ezek nem hibák, csupán jellemzők, így nem árt tudni róluk még a vásárlás előtt.
Talán segítünk a leendő tulajdonosoknak, hogy jól döntsenek és ne utólag derüljenek ki számukra a fent leírtak.
A továbbiakban is szívesen látjuk a FVF-es és KERMI-s fejleményeket. Természetesen minden más az autóhoz kapcsolódó dologgal együtt.

#6  2006-07-23 13:06 Szid
Talán, nem szerencsés ilyen gyorsan felvenni a kiss inget.
Nem válaszoltam senkinek, hisz kérdést sem láttam.
Szerény véleményem fenn tartom!
Megtisztelő, hogy csekéj személyem, ily tartalmas eszme futtatásra késztetett egy nagyrabecsült fórumozót.
A rosszul összerakott "vas" több figyelmet érdemel.

#5  2006-07-23 07:52 kissjani
Tisztelt Szid!

Élveztem cinikus válaszát :)

Sajna az imádott Fruzsi csak egy gép, és én nem járok ki félóránként megsimogatni.

Ezért a gépért közel hat évre való minimálbért fizettem ki - tehát nem olyan túl nagy elvárás ezért, hogy a gyártó vagy a szervíze orvosolja a jogos hibákat.

Hihetetlen tudásunk abból ered, hogy nem egy rózsaszin ködön keresztűl nézzük a "drágaszágot".

A Ford egyenlőre nem esküdt ellenségünk, hanem egy olyan gyártó, aki az árverseny hatására megtanulta, hogy hogyan kell elkerülni a gyártásból eredő hibák kijavítását.
A gyártási tapasztalat és a piac két külön dolog. Ezirányban felhívnám a figyelmet a nagy tapasztalattal rendelkező német gyártók (VW és Mercedes autók valamint az összes francia gépkocsi) tömeges gyári hibáira.

Azt is megértem, hogy nem kellemes, ha valakinek a szerelmét gyalázzák.

De ez csak egy autó - egy tonna rosszul összerakott vas.

Mindössze csak azt szeretném ha a pénzemért a hűtés hűtene, a fék pedig normálisan fékezne. Az sem ártana, ha a hátsó ülés időnként nem esne szét.

De ez tényleg lényegtelen, fő hogy a gép tud gurulni, és olyan jó ránézni.

Üdv.

#4  2006-07-22 21:11 Szid
Szomorú vagyok, hogy ilyen sok hibát találnak a márkatársak.
Vagy nem tudnak választani, dacára a hihetetlen tudásuk ellenére sem, vagy a FORD, esküdt ellensége vásárlóinak.
Lehet,-talán nincs kellő gyártási tapasztalatuk.
Hölgyeim, Uraim, meg kell szabadulni ettől a vacaktól!

#3  2006-07-22 20:39 kissjani
Hali!

Szerintem másokat is zavar ez a hiba - köztük engem is.
Ha jól értem fvf-hez kívánsz fordulni és remélem sikeres lesz a dolog.

Én egyenlőre a féken vagyok kiakadva - ami olyan recska, hogy egy 10 éves ladának is jobbak a fékei.
Miért is ebbe a topikba irtam ezt?
Mert a szervíztől szinte ugyanezt a választ kaptam: a típusnak megfelelő...

Ennek a gépnek van néhány nem szimpi tipusjellemzője...

#2  2006-07-21 22:03 putyor
Ez szép. Állítólag az új Fusionben a szellőző rendszert is átalakították, ezek szerint nem sikerült megoldani a problémát. Tűnhet ez az egész nyafogásnak részemről, de női cipőben klíma mellett azért nem egy leányálom.... De ha meleget fújok, sem biztos, hogy le kívánom égetni a lábamat. Írtunk a Ford Közép-Kelet...-nek, akik ezt írták: "... szakemberrel való egyeztetés után tájékoztatnánk, hogy az Ön által leírt jelenség típusjellemző, nem pedig "konstrukciós hiba". Ezen tényt az is bizonyítja, hogy más, azonos típusú jármű légkondícionáló berendezése is azonos működést eredményezett. Amennyiben a felajánlott megoldás érdekli, kérjük ...., azonban a Ford Közép...-nak nem áll módjában kártérítést felajánlani, hiszen a gépkocsi hibamentes és rendeltetésszerűen működik." El sem kell mondanom, hogy a Kezelési Kézikönyv ilyenről típusjellemzőről nem tesz említést, sőt (38. 8.). Majd meglátjuk, hogy a német Ford is így áll-e hozzá, és mit mond a KERMI és a FVF.
Egyébként kettőnkön kívül mást ez nem zavar?

#1  2006-06-20 23:01 LXIX
Nekem a régi Fusion van, ugyanezzel a problémával. Azt hittem, az újnál már nincs ez a gond. Ezek szerint van.
Nekem valami iszonyú blőd magyarázatot adtak rá, pontosan nem emlékszem, de valami olyasmi volt, hogy a levegőnek valahol mindenképpen ki kell jönni, és akkor inkább jöjjön a lábra, mint a képedbe. Ezek után nem forszíroztam tovább. Majd az éves szervíznél újból felvetem egy másik szervízben.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók