Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 989 156 letöltés

4 aktív felhasználó
1 616 egyedi látogató
3 476 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Klímatöltés
klarky  2010-06-21
Sziasztok!

2006/2007-es Fresh felszereltségű autómban eljött a klímatöltés ideje. Megosztom a tapasztalataimat, hátha jól jön másnak is.

Először is a tünetek. Ha a klíma egyenetlenül kezd hűteni, vagy egy idő után már melegebbet fúj, mint a külső levegő-hőmérséklet lehet kezdeni gyanakodni. Az enyém meleget csinált hideg helyett így elvittem a klímáshoz. A klímatartály a jobb első lámpa alatt van, tehát a lámpát ki kell venni a töltéshez. A tartály tetején van a szerviznyílás. Sajnos a Fusion klímájának egy szervizszelepe van (állítólag sok autónak kettő van) így nekünk elég lassan lehet csak tölteni.

A művelet a következő. Egy keréknyomás-mérőhöz hasonló szerkentyűvel megnézik van-e nyomás a tartályban. Ha nincs, vagy kevés elővesznek egy gépet, amit tömlővel rácsatlakoztatnak a szelepre. A gép teljesen automata, csak beállítják rajta a típust, az évjáratot és minden továbbit maga végez.

Először vákuummal leszívja a régi gázt, ez nekem 27 percig tartott. Ezt követően jön egy tömítettség ellenőrzés (szintén a gép csinálja), majd ha jó, akkor csinál egy olajozást és ha ez is megvan akkor jön a töltés.

A Fusion klímájába 475 g gáz kell, ami sajnos elég kevés. A szaki szerint ma már mindenen spórolnak a gyárak, régen 1 kg is belement. Nekem 650-et tettek bele, ugyanis azt mondták, hogy 1-2 év alatt 200 g is eltűnhet belőle. Ha a mennyiség 200 alá csökken a kompresszor be sem indul.
Ez nekem új volt és örültem ennek a hírnek, mert úgy tudtam, ha gáz nélkül jár a kompresszor, akkor leéghet. Azt mondták nyugi, saját kenése van, és ha nem érzi, hogy elég a nyomás el sem indul.

Induláskor 33 fokot mértek LO fokozatban a szellőzőrostélyon, mire kész lett 3,5 fokot tudott.

Egyébként akinek kételye van, hogy van-e elég gáza, vegye ki a lámpát, indítsa be a klímát és fogja meg a csövet. Ha az jó, akkor nemhogy hidegnek kell lennie a csőnek, de konkrétan deresedik.

Ha minden ok ezzel kész is a művelet. Ha ereszt, akkor sajna további vizsgálatra van szükség, meg kell tudni, hol engedi el a gázt és el kell hárítani a tömítetlenséget. Szerencsére nálam ilyen nem volt.

Ára 8000 HUF volt.

Hozzászólások

#40  2016-06-20 21:41 Szaszu
Szerkesztve:   2016-06-20 21:42
én 3-4 éve a Soroksári úti Tesco alatt csináltattam kuponra, akkor találtam gumiszereléssel egybekötve.
Nem volt baj velük, rendben megcsinálták.
Klíma töltés
válasz andrashodi (#39) üzenetére

#39  2016-06-20 08:15 andrashodi
Budapesten kit ajánlanátok jó szívvel klímatöltés céljából felkeresni?
Előre is köszi a tippeket!

#38  2015-06-11 09:09 JoeYi
Na feltöltettem tegnap, 8000 Ft-ba került. Egy Würth SR600-as gépet használtak hozzá, ami kb ezeket a lépéseket csinálta:
- gáz leszívás
- olaj leszívás
- vákuum próba 8 percig (1000 mBar)
- olaj töltés (~26 gramm azthiszem)
- gáz töltés (470 gramm, a jobb első lámpa alatti matricán ajánlott érték)

Nyomáspróbát nem tudtak csinálni, de elvileg a vákuumpróba is felfedi ha nagy lyuk van. A gép teljesen automatán megcsinált mindent, kb 15 perc alatt. A művelet során állítólag nem szabad hozzáérni, mert patika mérleg van benne és elállítódhat.

A szaki szerint ilyen idő autóban úgyis elszökik 1 év alatt a gáz. Hát remélem nem. Ha mégis, akkor elviszem egy másik helyre, ott 7500-ért csinálnak nyomáspróbát meg UV színezést is (oda ezen a héten nem lett volna időpont)

Rakok pár képet is érdekességképpen. A művelethez lekellett szerelni a jobb első lámpát:

válasz JoeYi (#36) üzenetére

#37  2015-06-10 10:09 huzoro
Nekem is meghalt a klímám, két éve töltötték, 9 éves korába. (A kocsi első 4 éve nem ismert.)
Szerviz mondta: -10 ropi a töltés.
Megmérték a nyomást, (nem szereltek ki lámpát,) minden O.k., majd a szerelő észrevett egy rögtön a csatlakozásnál szétrágott vezetéket!
A hiba megállapításért, nyomásmérésért nem kértek semmit.
A villamossági szerelőnél 2 ropit hagytam, soron kívül megcsinálta, 30 percig szórakozott vele. Velem korrekt volt, az állammal nem, számlát nem adott.

#36  2015-06-08 13:26 JoeYi
"Ha a mennyiség 200 alá csökken a kompresszor be sem indul"

na ezt jó tudni. Épp most vadászok klímatöltőt Budapesten, most kicsit megnyugodtam hogy jó eséllyel csak a gáz tűnt el és nem a kompresszor feküdt meg

#35  2012-07-18 20:43 BB7110
Halihó
Tapasztalat,a klímahűtő tartókonzoljának a nyomástartó szegecsnél is engedhet,rövid időn belül kétszer töltötték két különböző klímásnál a harmadik vette észre.Csere vagy behegesztik.

#34  2012-07-14 12:52 lipumár nem a mester
csak ha be van kapcsolva a klima akkor engedi el a gázt!! forgás közben.
válasz danidoki (#32) üzenetére

#33  2012-07-14 09:18 bundy5pucér focista
Sajna meg az en allapotom is necces,de jelenleg nem vagyok messze Vancouver-tol ami nem rossz hir.
Jelenleg Kelowna-ban lebecolok kicsit, ameddig helyre razom az angol tudasomat.Meg sok kell ,hogy barkinek is igeretet tegyek, akar egy klubtali erejere is.Pedig sokan elveznek az Okanagan to hus vizet a masnapos fejukkel.
Talan soha nem megy 22 fok fole a viz melege.

De ha netan erre jarnal (jarna valaki a klubbol) akkor szivesen latlak egy-ket sorre vagy amit jonak latsz leguritani.
Ezt teljesen komolyan gondolom es nem nagykepusegbol irom.
válasz lipu (#31) üzenetére

#32  2012-07-13 22:52 danidoki
Köszi Lipu! De akkor a kompresszoron nem kéne lámpánál látnom a megfestett gázt? Mert ezen ott nem volt.
válasz lipu (#30) üzenetére

#31  2012-07-13 21:42 lipumár nem a mester
Sajnálom hogy nem tudtunk megismerkedni.megyek utánad szerezz valami helyet!
Vancouverben van rokonom is.
válasz bundy5 (#29) üzenetére

#30  2012-07-13 21:39 lipumár nem a mester
Valószínű, hogy a klímakompresszor csapágya lóg!/ vákuum ellenőrzéskor nem lehet beindítani és kideríteni a kompresszor hibáját/
válasz danidoki (#27) üzenetére

#29  2012-07-12 08:42 bundy5pucér focista
Ezzel kapcsolatban van nemi tapasztalatom.
De akarhogy is kerulgetnem vagy fogalmaznek,akkor is csak ugyanoda lyukadnek ki.Az pedig nem mas mint egy szemely.Joe bacsi akinek ebben nagy tapasztalata van. Anyagbeszerzoi,kiszallitasi otletekkel is rendelkezik. Amennyiben ez nem lenne eleg, Lipu nagybecsu tavautonyitoguru is gazdagitja klubbos sorainkat.Miert Ok?
Mert eme szemelyek sajnos tul szerenyek es a reklamot ilyenkor a klubtarsak nagyon jo szivvel generaljak ossze ilyen kerdesek kapcsan.

Szerintem fognak csatlakozni az iromanyomhoz pozitiv jelleggel.
Ha nem akkor tevedtem, es majd megirjak a frankot azok.

#28  2012-07-12 08:31 magaboa csapat fotósa
Bal hátsót kellet cserélni, miután megsült benne a zsír, mikor megszorult a kézifék bovdenje.

#27  2012-07-11 22:12 danidoki
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Fusionnál van valami típushiba, ahol engedheti a gázt? Nézték műhelyben, de nem találták a megfestett gázt, bár mondták, hogy a lökhárítót is le kéne venni, hogy az egész hűtőt lássák. Érdekes, mert vaakumnál tartja a nyomást, de úgy 5 hét alatt elmegy a gáz úgy 70-80%-a. Kicsi luk lehet, de valahol van...

Akinek esetleg van tapasztalata, megköszönöm!

Jah, és ha valakinek esetleg volt kerékcsapágyas az autója, megköszönném, ha megmondaná melyik volt és mit vett helyébe (márka), s mennyi ideje jó.
válasz zebco330 (#26) üzenetére

#26  2011-08-30 21:36 zebco330
Tudnátok egy képet "szúrni", hogy konkrétan hol találom a klíma kondenzvíz kivezető csövét?:)

#25  2010-06-24 22:45 dudicukrasztrollface
lazíts egy kicsit,merev vagy mint a sétabot.
válasz klarky (#22) üzenetére

#24  2010-06-24 21:27 T-TomiDon Tom
Ne vedd a szívedre,Téged is megtalált(ak). :-)

#23  2010-06-24 21:26 T-TomiDon Tom
Ez egy elég komoly és átgondolt tervnek tűnik. :-)
válasz dudicukrasz (#21) üzenetére

#22  2010-06-24 14:34 klarky
A gáz mennyiségéhez:

Volt egy gép (olasz gyártmány de magyarul beszélt ill. írt). Kb. akkora volt, mint egy nagyra nőtt szőnyegpucoló. Az autó mellé gurították és a következő történt:

Megkérdezte:

Autó típusa?

Ford Fusion

Évjárat?

Itt opció volt. Ha jól emlékszem 2002-2005. és 2005-

A szaki benyomta, h 2005-től.

A gép kiírta, hogy elkezdte a process-t. Jaj bocs, el ne hibázzam a szót, folyamatot. Amikor a töltéshez ért kiírta és elkezdte fújni a tartályt, rohantak fel a számok, a végén lassult majd 650 g-nél megállt. Tehát senki nem nyúlt hozzá, ezt ő tudta, mert a gyárban ezt programozták bele.


Tehát, vagy ezek a taljánok hülyék (bocs, olaszok) és mindenki más okos, vagy fordítva, mindenki hülye, senki nem ért hozzá csak ők.

A diffundál szót jelentem, töröltem mind az aktív, mind a passzív szókincsemből.

Ezzel a témát befejeztem, mindenki azt csinál a klímájával amit akar. Pont.

#21  2010-06-24 11:53 dudicukrasztrollface
oké-oké,véletlenül alakult így.de már megkomponáltam a koreográfiát a következő talira!első nap pár sör mellett beszólok ennek-annak.másnap béke söröket iszok mindenkivel,harmadnap búcsúsörörket.amikor meg hazajövök akkor alszok!na remélem így jó lesssz,inkább kérdezd meg nekem a váltógombot,arrafele mennyiért mérik.köcce
válasz lipu (#18) üzenetére

#20  2010-06-24 09:58 Z.Boy
El kell keserítselek

Én személy szerint a száraz fehérbort ,meg a házipáleszt kedvelem))
sört ritkán iszom
válasz dudicukrasz (#17) üzenetére

#19  2010-06-24 06:04 T-TomiDon Tom
Miért mondasz ilyet? Talán már tapasztaltál valami hasonlót? :-)

#18  2010-06-24 05:20 lipumár nem a mester
Dudi mindenkinek beszól,aztán a találkozó első napján leissza magát/mindenkivel békül/majd két napig alszik.

#17  2010-06-23 23:23 dudicukrasztrollface
ez a beszéd,következő talin egy sör mellett röhögjük ki egymást.mégiscsak emberközelibb.
válasz Z.Boy (#16) üzenetére

#16  2010-06-23 22:59 Z.Boy
Én egyszerű paraszti ésszel beütöttem az idegen szavak keresőjébe,hogy "DIFFUNDÁL"
Azt dobta ki "összekeveredik"!
Maga a Diffúzió szétterjedést eloszlást jelent.
ezt is onnan néztem ki....)

Ha valamit nem tudok megnézem))
Ne vitázzatok srácok.
Dudi vicces csávó-vegyész
Benvik meg csak egy egyszerű szerelő/ jó értelemben/ aki segíteni akar ezzel -azzal.Ő is mondott már olyat ,hogy csak néztem- asszem például a nikasilrétegről ő okított ki...
de nem is ez a lényeg.

Itt azért vagyunk ,hogy segítsük egymást. van aki ehhez-van aki ahhoz ért jobban.
Én is tudok ezt azt de a kocsikhoz szerintem tök hülye vagyok)))

de ezt bevállalom))

Ne marakodjunk mán'

#15  2010-06-23 21:37 Tamy
Egy egészséges vitában van okos, és oktalan. Ezen nem kell vitát nyitni/szerintem/. A tapasztalat sokat nyom a latba, de nem minden esetben szentírás.
Anno ilyen, most olyan gázt töltenek 1 klímába. Lehet, hogy ugyanaz a tömegű gáz, ami 5 éve elég volt, most hogy unyióssak lettünk, már nem használható, és olyan gáz van használatban, amiből több kell. Az is lehet, hogy a klímás már töltött pár autót, ami tapasztalattal jár. De nem biztos, hogy jót tett vele, hogy többet töltött bele. Mindenki döntse el maga.
Én nem értek a klímákhoz amellett, hogy a főnökömmel több tucat klímát tettünk a helyére, szereltünk fel. De ha elillan, elmegy, átdiffudál, vagy csináljon bármit, de hiányzik a szerkezetből, akkor sem tudok többet tenni, mint elviszem 1 tapasztalattal rendelkező szakihoz, és megtöltetem. Hogy mennyit tesz bele? Tudja a t...m, müxik? Akkor hajts tovább. Számlát mindig kérek! Ha elb@szta, megyek és szétverem rajta a tapasztalatot.
Klarky, neked pedig köszönöm a beszámolót. Tanulságos.

#14  2010-06-23 20:15 Benvik
OK.

Ismerem a gáztörvényt,meg még nagyon sok más törvényt is.

Nem fogok Veled erről vitatkozni,és senki mással sem. Éljen mindenki a saját hitében .

És igen ,unszimpatikus vagyok!
válasz klarky (#13) üzenetére

#13  2010-06-23 08:55 klarky
Távolról sem szeretnék bajszot akasztani senkivel sem, pláne nem azon emberek közül, akikkel legalább egy közös van bennünk, nevezetesen, hogy ugyanolyan autót hajtunk, de te egy rém unszimpatikus csávó lehetsz így első olvasatra is.

1., Még1x mondom, nem én találtam ki amiket leírtam, a klímás mondta.
2., Vannak bizonyos fizikai alaptörvények, amiket még te kedves márkatárs sem tudsz felül írni, hidd el a gáz nálad jobban tudja, hogy mit csinál. Nyisd ki a középiskolai fizika könyvedet és olvasd el. A gázt ha összenyomjuk felmelegszik, fűti környezetét, ha hirtelen kitágítjuk lehűl, hűti a környezetét ha egyébként körülötte minden más tényező állandó. Ennyi, sima gáztörvény. P*V=n*R*T Ha mond valamit... (tudom, h ez tökéletes gázokra vonatkozik, és azok csak elméletileg léteznek, de tételezzük fel, hogy arról beszélünk. Ha a fizikusoknak jó ez a képlet, talán neked is.) Rohadtul nem értem ennek fényében, h a nagy nyomás miért rontaná a hatásfokot. A kompresszor direkt összenyomja nem???
3., A diffundál szóért elnézésedet kérem. Arra gondoltam, hogy a különböző gázok nagy sajátossága az, hogy képesek átszivárogni az őt körülvevő közegen. Minden gáz másképpen, de megteszi.
Ezért van az, hogy ha sima levegővel töltik fel pl. az autó abroncsát az kevésbé hatékony hosszú távon, mintha nitrogénnel, mert az kevésbé halad keresztül a gumin. Érted? A gumin!!!! Nem a gumi és a felni közt! Nem a szelepeken! A gumin, mint anyagon és leereszt. (más jó tulajdonsága is van, de azt most hagyjuk)Kicsit olvass utána, aztán hintsd az észt!

El nem hiszem, hogy egy segítő szándékú bejegyzésen ennyit rugózunk...

#12  2010-06-22 23:05 dudicukrasztrollface
nem azért írtam clarky-nak hogy cikizzem ,de olyan jó szakszavakat olvasok itt,fellett töltve ennyi.szerintem egyikünknek sem tart örökké majd a megfelelő gázmennyiség,mindannyiunk töltetni fog előbb-utóbb.szerintem ez normális.köszönjük hogy megosztottad velünk tapasztalatodat,talán nem nézünk majd annyira bután a klímásra ahogy csinálja ha mi kerülünk sorra.kedves benvik!ne kiabálj,nem kell minden egyes hozzászólásodban megerősíteni hogy autószerelő vagy aki ért a fordhoz/is/elmondtad,elhisszük.ne tételezd fel senkiről hogy hamis információk magjait kívánja széthinteni a fusiounklub baráti társaságának mezején.köszönöm megértésed.

#11  2010-06-22 19:45 totya1979
SZiasztok!
Nekem 2004-es a verdám de még tökéletes a klíma hűtésem...:)


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók