Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 934 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 488 hozzászólás
16 067 523 letöltés

3 aktív felhasználó
998 egyedi látogató
2 121 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
bende (> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Mokota(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ada79(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bende

Ajánlott oldalak

Letöltések

Akad a váltó, egyesbe és hátramenetbe rakáskor.
kboross  2012-12-11
Szerkesztve: 2012-12-11
Sziasztok.
Sajnos visszatérő probléma, és ráadásul kiszámíthatatlan módon jön elő, rendszertelenül, ezért nem tudom szűkíteni, mi lehet az oka.
Előfordul, hogy hátramenetbe csak nehezen és reccsenéssel lehet berakni a váltót, a dupla kuplungolás és az egyesben mozdítás sem segít.
Egyesbe meg csak nagy nehezen, eléggé erős nyomásra megy be a váltó.
Nem szeretném, ha tovább romlana, vagy állandósulna a probléma.
Szerelővel beszéltem, nem tudta az okát, szakszervízbe meg lehetőség szerint nem vinném...
Az autó hat éves elmúlt, és 30.000 körüli km van benne
Ha tudtok segíteni, megköszönném.
Karesz

Hozzászólások

#26  2013-06-29 08:36 pori
szia
Hátramenetben valóban néha van probléma amit nem lehet orvosolni ,csak megszokni .Én úgy orvoslóm a dolgot , hogy érzem a váltókaron nincs benn ,akkor lassan felengedem a kuplungot és továbbra is húzom finoman a váltókart.mikor érzem hogy egybeértek a fogaskerekek és sebességbe van akkor már nyugodtan meggurulhat a kocsi , és nem fog reccsenni .Egyes sebességi fokozat viszont probléma , lehet hogy csak állítani kell rajta , érdemes lenne szervizhez fordulni vele.
válasz sheltie (#25) üzenetére

#25  2013-06-16 21:06 sheltie
Sziasztok! Ez a probléma, sajnos nálam is egyre sűrűbben előfordul. Mikor reggel indulok az autóval, az első és hátramenet kapcsolása elég keservesen történik. A hátramenet recseg, az első fokozatba pedig szinte alig tudom beletuszkolni. Sőt mostanában azt vettem észre, hogy első alkalommal az összes sebességi fokozatnál előjön ez a probléma. Miután elindultam, a probléma megszűnik, és minden fokozatot teljesen normálisan lehet kapcsolni. Az autó szintén 2006-os, 1.4 literes, benzines és kb. 38000km van most benne. Kboross, esetleg találtatok valami megoldást a problémára?

#24  2013-03-23 22:06 szita721031
Izzitórelé hiba = narancs fogaskerék villogás.
Személyes tapasztalat!
válasz Szaszi (#23) üzenetére

#23  2013-03-23 10:42 Szaszi
A dieselnél izzítórelé hiba volt több autónál itt a klubnál.
válasz derjozsi (#20) üzenetére

#22  2013-03-22 15:03 Szaszu
csak villogott, vagy a motor is erőtlenné vált?
esetleg EAC FAIL felirat?

#21  2013-03-22 14:21 Joebácsialkatrészbótos
Nem vettél észre semmi rendellenességet?

#20  2013-03-22 12:56 derjozsi
NEm rég vásároltam egy 2006-os fruzsit. (1.4 tdci) pár napja menet közben villogni kezdett a műszerfalon a narancssárga Sebességváltó/motor-rendszerhiba figyelmeztető-lámpa. pár másodperc után abahagyta. tegnap már ujbol villogni kezdett de már nem hagyta abba csak miután leáltam. Valakinek valami ötlet?

#19  2013-02-27 15:25 kboross
Szerkesztve:   2013-02-27 15:25
Értem
Jó, hogy nektek megoldódott, de attól tartok, nálam megint más lesz a baj...
5 éves koráig bőven hibátlan volt, ez nem lehet gyári hiba.
Na, majd meglátjuk !
válasz Priest (#18) üzenetére

#18  2013-02-27 15:14 Priest
A váltó volt "gyárilag" sz@rul beállítva! Az volt borzasztó, hogy hiába volt garanciális az autó, egyszerűen leráztak a szervizek, hogy ezzel nem lehet semmit sem csinálni. De hál istennek a Berceli Ford segített.
válasz kboross (#17) üzenetére

#17  2013-02-27 11:59 kboross
Köszönöm a segítséged, sajnos Bercel nekem túl messze van, a közelben szeretnék megoldást találni.
A kuplung NEM bowdenes, épp' ezért nem lehet állítani. Ezt már ki is zártuk, jól működik a kuplung, más a hiba oka.
Az említett hozzászólásodat nem találtam, mi volt a tied baja végül ?
válasz Priest (#16) üzenetére

#16  2013-02-26 20:02 Priest
Nekem is volt váltó problémám kb egy évig, bárhová vittem, mindenhol csak vakaróztak, hogy bowdenes, nem lehet állítani. Végül a Fusion-klub segített! Sokan dicsérték itt a Berceli Ford szervizt, úgyhogy elvittük és csodák csodájára meg tudták csinálni! Azóta is nagy hálával gondolunk rájuk, de tényleg, mert baromira el voltunk keseredve (már váltócserét terveztem az 1 éves!!!! kocsin...). A váltó mizériámról egyébként írtam is itt korábban párszor. Nem tudom megvan e még az említett szerviz és ott van e a váltóhoz nagyon értő "arany kezű" mester, de érdemes lenne utánajárni.

#15  2013-02-25 22:26 huzoro
Nekem a váltó, mindent szépen kapcsol, nem akadozik sehol. A a miénk 2003-as, az újjabbaknál szerintem valamit változtattak, az öregebb autó tulajdonosok nem panaszkodnak.

#14  2013-02-25 18:02 Szaszu
Szerkesztve:   2013-02-25 18:02
nálam a Cromax vállalta. Visszacserélték volna a régi üzemanyagrendszer csövet ha kérem. (Nyócker Cromax)
válasz kboross (#13) üzenetére

#13  2013-02-25 11:59 kboross
Szerkesztve:   2013-02-25 13:15
Rettenetesen bosszant ez a kuplung/váltó probléma.
A hétvégén pl. nem volt vele különösebb probléma, így nem tudom, költsek-e rá 40-50 ezrer forintot, mert mi van, ha a hiba megmarad, vagy újra jelentkezik ???
Természetesen senki sem vállalja úgy a javítást, hogy anyagi felelősséget vállal, ha mégsem ez lenne a problémája...

#12  2013-02-19 21:24 kboross
Köszönöm a segítséged, ha aktuális lesz, lehet, hogy élek vele !
válasz Joebácsi (#11) üzenetére

#11  2013-02-19 15:45 Joebácsialkatrészbótos
sachs
válasz kboross (#10) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#10  2013-02-19 15:12 kboross
Az nagyon jó ár, milyen gyártmány ?
Köszönöm !!!
válasz Joebácsi (#9) üzenetére

#9  2013-02-19 15:10 Joebácsialkatrészbótos
az árából ítélve 1.4 benzin
37.000 - 40% + posta ami kb. 24500-ra jönne ki, névre szóló számlával
válasz kboross (#6) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#8  2013-02-19 15:00 kboross
2006os, 1.4 benzin
válasz Joebácsi (#7) üzenetére

#7  2013-02-19 15:00 Joebácsialkatrészbótos
évjárat, motor?

#6  2013-02-19 14:43 kboross
Szerkesztve:   2013-02-19 14:51
Végre rászántam az időt, és elmentem a "szerelőmhöz" .
Első körben kizártuk a munkahengert, mindkét vége száraz, és nagyszerűen kiemel. Szerintem sem lehet az a baja.
Azt mondta: biztosan kuplung a ludas.
Erre kért árajánlatot: 37.000 Ft, amiből kap 30% kedvezményt, munkadíj (15.000-)20.000 Ft.
Így a (Sachs)kuplungszerkezet és a tárcsa cseréje kb. 50 darab ezres lenne.
Kérdések:
- Van-e jobb ajánlatotok alkatrészre? Joebácsi ?
- Lehetséges, hogy tényleg a kuplung ment tönkre, vagy esetleg van-e más tippetek?

#5  2013-01-02 14:13 kboross
Cromax-nál a kuplung felső munkahenger 12-13 ezer Ft.
Vajon a LUK, vagy az eredeti a jobb választás ?
válasz kboross (#4) üzenetére

#4  2013-01-02 08:39 kboross
Szerkesztve:   2013-01-02 22:58
No igen, keveset megy, szerencsére .
Igazad van, már ott és akkor is leírtam nagyjából ugyanezt a problémát.
Zboy és mindenki: Létezhet a kuplung/kuplungtárcsa elkopása 30.000 normál km-nél ? Nem örülnék neki...
A felső kuplung munkahenger cserét megfontolom, annyit megér, hátha megjavulna.
Köszi mindenkinek.
válasz Szaszu (#1) üzenetére

#3  2012-12-25 13:35 klarky
Én hajlok arra, h ez (sajnos) ilyen, sok mindent nem lehet vele csinálni.

Nekem egyesbe max. akkor csinálja ha nagy hidegben akarok elindulni és csak első kapcsoláskor, utána semmi baja.

R-ben a recsegés alatt mit értesz? Mert ha a fogaskerekek megszámolását olyan van nálam is, de én ebből nem csinálok ügyet, ezért biztos nem szedetném szét a kuplingot.

Amúgy jól kapcsol a váltó, a fokozatokat is simán veszi. Hagyni kell, h magától menjen a helyére, én úgy tapasztalom ha be akarom tenni akkor akad. Ha csak simán húzom a váltókart be megy az magától a jó helyre, nem kell irányítgatni.

#2  2012-12-12 19:30 Z.Boy
Kboross

A válaszom,Felső kuplung munkahenger,amit a kuplungpedál mögött találsz. Azt kéne cserélni,érzésem szerint. A kuplungod nem kophat el 30.000 km után?
Nekem azt is cseréltek 4000 km után.
De aztán ez lett a ludas.
8500 ft-os tétel ha jól emlékszem.
Néha még nekem is előfordul,az 1 -es fokozat nem bevétele,De nekem soha nem reccsen a váltóm rükiben...
Mindíg tökikg kinyomott pedál,és álló helyzetben váltás.Nálam ez alap...

#1  2012-12-11 11:17 Szaszu
jaj, ha nekem még ennyi lenne a km. órában...

javaslom átolvasni ezt a cikket


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
Legutóbbi látogatóink (1 új)
Az oldal használata
Mokota  2024-05-13 18:36
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók