Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 929 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 022 712 letöltés

4 aktív felhasználó
1 222 egyedi látogató
4 715 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bandi1969

Ajánlott oldalak

Letöltések

Váltóolaj?
szucsi1996  2014-08-24
Szerkesztve: 2014-08-24
Üdv!
Szeretnék váltóolajat cserélni egy TDI 1.4-es kéziváltós (5) autóba!
Esetleg valaki letudná nekem írni hogyan és miként?
Ha tudtok képet küldeni az nagyon jó lenne hogy hol van a leeresztő valamint a betöltő nyilás!
Köszönöm!

Hozzászólások

#52  2014-09-21 11:08 szita721031
A kihuzogatás-visszadugdosás nem vezetett eredményre. Gondolkodok a zárvezérlő modul cserén (cromax 5000+ szállítás). Szerintetek ez lehet a gond? Gondolom a távirányitót ujra kell kódolni.
válasz szita721031 (#51) üzenetére

#51  2014-09-09 20:55 szita721031
Köszi. Először (amint lessz időm, vagy ha elszakad a cérna) csak érintkezési hibára koncentrálok. Ha nem jön be marad a csere. Bízom benne hogy ezzel a baj elhárul.
válasz pori (#50) üzenetére

#50  2014-09-09 05:14 pori
Szerkesztve:   2014-09-09 05:19
válasz szita721031 (#48) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#49  2014-09-08 23:02 atesz155
Kormány alatti takaró műanyagot vedd le, ezen található az OBD 2 csatlakozója is, meg az a kis haszontalan billenős tartórekesz.
Asszem 4 vagy 5 csavar fogja.
Ha ezt le szetted, benézel a műszerfal alá, az "A" oszlophoz közel lesz egy egység amibe vagy 4-5 csati megy be sok tyúkbéllel, az lesz az.
Holnap csinálok róla képet.

#48  2014-09-08 20:36 szita721031
Valaki megmondhatná hogy hol található a zárvezérlő modul, mert már idegbajt kapok a menet közbeni vészvillogóval egybekötött ajtónyitásnak. (és a csomi nem nyitásnak a műszerfalról) Van hogy indulás után 5-6 percel játsza el.
válasz szita721031 (#44) üzenetére

#47  2014-09-02 17:34 rakman
Igen, én már próbáltam... Semmi.
válasz atesz155 (#46) üzenetére

#46  2014-09-02 08:36 atesz155
Nem ír ki semmit, már néztem OBDII olvasóval. A GEM-re pedig nem hiszem hogy rá lehet csatlakozni külön.
Esetleg ami még használhat, egy reset a GEM modulnak, vagyis akksi saru le és fel. Ezt már próbálta valaki?
válasz pori (#45) üzenetére

#45  2014-09-02 08:03 pori
Hát szerintem autó villamossági szerelő kéne első körben .Hibakód olvasás sem volna rossz ,lehet hogy ír valamit .

#44  2014-09-01 20:17 szita721031
A cromax-ban találtam zárvezérlő modult. Ha ez a baj akkor nem is annyira vészes mint gondoltam. Eredeti gyári 5000huf csak azt kéne tudni hogy hol található. És hogy ez-e a hiba forrása. Jó volna valamely szaki véleménye.
válasz pori (#43) üzenetére

#43  2014-09-01 12:34 pori
Lehet hogy ezért kaptál két kulcsot
Viccet félretéve ,mielőtt csak a távirányítós kulcsot használtad akkor nyitott a műszerfal gombbal is ,ha jól értem .Lehet hogy mégis csak a vezérlő egységgel lesz a baj .Ha jól tudom GEM modul felelős ezekért a dolgokért.
válasz szita721031 (#42) üzenetére

#42  2014-08-31 20:29 szita721031
Két napig csak kulcsal nyitottam-zártam (a távkapcsolót nem használtam) nem volt ajtónyitás menet közbe. Helyette a műszerfalról ma nem tudtam kinyitni a csomit, távkapcsal nyílt. Azóta távkapcsal nyitom-zárom és működik a nyitás a műszerfalról. Ha valaki ezt érti akkor írjon! Már sík ideg vagyok pedig csak egy hete szarakodik.
válasz szita721031 (#39) üzenetére

#41  2014-08-31 15:55 Volán Peti
De ha ez ennyi embernél előferdül (nálam is) csak innen, akkor feltételezem, hogy nagyon sok tulajt érint. Ergo gyári hiba.... egy újabb.
 1 tagnak  tetszik

#40  2014-08-30 20:37 rakman
Pontosan. Ezért nem is megyek vele szervizbe.

#39  2014-08-30 12:21 szita721031
Azt fogják mondani hogy komplett cserélni kell! (nem tudom , csak ez az álltalános szöveg gari után)
válasz atesz155 (#38) üzenetére

#38  2014-08-30 09:25 atesz155
és még senki sem tudja, hogy mi ennek a fő oka? Szakszervízben voltál már vele?
válasz rakman (#37) üzenetére

#37  2014-08-30 06:44 rakman
Ez is stimmel. Nálam szintén nem lehet olyankor a műszerfalról nyitni a csomagtartót, csak a távirányítóval, vagy kulccsal.
válasz atesz155 (#36) üzenetére

#36  2014-08-29 22:54 atesz155
1.6 TDCi. Eddig teljesen meg vagyok vele elégedve (9 hónapja van meg), még semmi gond nem volt vele (kopp-kopp-kopp).
Az egyetlen dolog, ami rendellenesen működik néha, az ugyan az, amit rakman leírt. Ha távirányítóval nyitom, alap esetben villogtatni kellene az indexet is, de ezt nem mindig csinálja. Amikor nem csinálja, akkor nem tudom a műszerfalnál lévő gombról nyitni a csomagtartót. Eddig ez az egyetlen dolog amiben összefüggést találtam.
válasz BatkiZs (#30) üzenetére

#35  2014-08-29 20:53 rakman
Szerkesztve:   2014-08-29 20:55
Nem próbáltam.
Ugyanis a konkrét hiba: menet közben -véletlenszerűen- nyitja az ajtókat, és villan az index. Erre képes bármikor. Nem sűrűn, de hetente 1x biztos előfordul.
válasz pori (#33) üzenetére

#34  2014-08-29 19:26 szita721031
Gondolod hogy a távirányító okozza a menet közben nyitást? Elképzelhető mert a nyitáshoz ki kell nyomni a szemét a gombnak, a többi gomb jól mükszik. Majd tesztelem.

#33  2014-08-29 18:49 pori
Nálam semmi ilyesmi probléma nincs.2007-s a vas
Próbáltad a sima kulcsot, ami nem távirányítós ?
Egy hibalehetőség az is.
válasz rakman (#32) üzenetére

#32  2014-08-29 18:08 rakman
Ez az ajtónyitás + index villanás nálam is van...
Mitől lehet?
válasz Volán Peti (#31) üzenetére

#31  2014-08-29 13:39 Volán Peti
Én is ép erre gondoltam. Kettőnk közt annyi a különbség, hogy ez enyémben még 50 ezer sincs, de ugyanezekkel a hibákkal kínlódok...
válasz szita721031 (#29) üzenetére

#30  2014-08-29 13:33 BatkiZs
atesz155 dízel vagy benzines a verdád?
Üdv
válasz atesz155 (#27) üzenetére

#29  2014-08-29 12:46 szita721031
Az autó még egyben van ennyi kilóméterrel? Nálam most jönnek a problémák! 105e km 6,5-év. Zárás előtt ajtócsapkodás (hogy bezárjon) indulás után 4-5 mp és nyitja az ajtókat (zárva se volt) indexfelvillanással együtt.

#28  2014-08-29 06:44 Szid
13.
 2 tagnak  tetszik

#27  2014-08-29 06:11 atesz155
Sajnos az az érzésem, hogy már van, aki komolyan magára vette
Így van, ahogy Joebácsi mondja, legalább folyik az élet, és nem az van, hogy az utolsó hozzászólás 3 hete volt a legfrissebb topikban
Na, de hogy ne mondja az admin, hogy offolok, vissza a témához: mindent félretéve én is gondolkodtam egy váltóolaj cserén, már nemsoká 274e lesz az autóban.
És te hogy vagy ezzel Szid, cseréltél már váltó olajat, vagy fogsz?
válasz Joebácsi (#26) üzenetére

#26  2014-08-28 21:41 Joebácsialkatrészbótos
De legalább zajlik az élet itten kérem szépen!!!
Csak nehogy valaki is komolyan gondolja ami itt megy, nehogy magára vegye!!!
Fater, nem csalódtam benned egyetlen egy centit se..
válasz dudicukrasz (#25) üzenetére
 3 tagnak  tetszik

#25  2014-08-28 21:22 dudicukrasztrollface
Szerintem szólni kéne az adminnak hogy rakjon rendet,szerintem is felháborító ami itt megy.
válasz Szid (#24) üzenetére

#24  2014-08-28 17:27 Szid
OFF
Nagyon ügyes vagy,mert megtaláltad a maximum enyhén
egyszerűsített leírását, ( nagyon művelt vagy).
A többi, már gyerekjáték lesz számodra, ezek után.
Hajrá!

Üdv: Szid
válasz atesz155 (#23) üzenetére

#23  2014-08-28 17:06 atesz155
[OFF]
kik ezek az emberek és mit jelent az, hogy magszimum?
[ON]
válasz Szid (#22) üzenetére

#22  2014-08-28 15:44 Szid
Érdeklődve olvastam, a váltó olajjal kapcsolatos topikot.
Jómagam megosztottam klubtársaimmal a tapasztalataimat, legjobb tudásom szerint.
Szomorúan vettem tudomásul, hogy ez a jó kis klub, áldozatául esik egy - két, un-inteligens tuskónak. Az egyik, cinikusnak szeretne látszani, akár saját gyermeke halálával is viccelődve. A másik, magszimum két mondat leírására képes, az egész klub oldalt szét zilálni akaró bunkó.
Remélhetőleg, el takarodnak, a normális emberek környezetéből.

Üdvözlettel: Szid
 1 tagnak  tetszik

#21  2014-08-28 15:10 huzoro
Na ezt elbasztam, 15 naponta cserélem, de mivel légmentesen zár ezután hidrogént használok.
Kiszámoltam, pont 1 centivel járok majd a talaj felett, úgy mint Jézus. (Bár ő a vízen járt.)
Ha sikerül a levitáció, talán vissza is termel némi benzint.


válasz dudicukrasz (#18) üzenetére

#20  2014-08-27 16:04 dudicukrasztrollface
Nem komoly
válasz szita721031 (#19) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#19  2014-08-27 12:43 szita721031
Látom megy az adok-kapok.

#18  2014-08-27 12:00 dudicukrasztrollface
Kifelejtetted hogy érdemes a gumikban is lecserélni a levegőt nitrogénre 2 hetente.
Ártani nem árthat.
válasz huzoro (#17) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#17  2014-08-27 06:17 huzoro
Igazad van!
Ne higgy senkinek aki lebeszélne. Hasonlón gondolkodom én is, lecserélem a sárvédőket, majd az ajtókat és ahogy lesz pénzem a többit is. 10 éves, garázsban tartott, 99000 kilómétert futott, mire várnék? Unokámnak megígértem, hogy szülei halála után övé lesz, -hogy benzint honnan szerez azt nem tudom.
Szeressssük az aranyost, hetente polírozzuk, évente újra fújjuk!
Gondos karbantartással és ápolással a FRUZSInk örök. Ötvenegy vagyok és félek a haláltól, -mi lesz vele? Örökbe fogadná valaki? Az unoka csak másfél éves volt mikor neki ígértem, tehát a közjegyzőnél nem akadály!!!
Mentsétek meg az enyészettől, hozzunk létre egy alapítványt, a befolyt pénzből pedig naponta cseréljünk olajat a kedvesemen. (Ha projekt megvalósul, kedvesem helyett, drágánk a helyes megnevezés!)
válasz szucsi1996 (#14) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#16  2014-08-26 21:02 szita721031
Ártani biztos nem árt ha cseréled, így biztosabb a kenés.
válasz Szid (#13) üzenetére

#15  2014-08-26 20:53 pori
Szerkesztve:   2014-08-26 20:54
Azért a váltó külső mozgató rész takarításos videót megnézted ?

#14  2014-08-26 20:38 szucsi1996
szerintem is, 10 évig jó az olaj stb. vagy még jobb "ÖRÖK ÉLETTARTAM", nos kérem mi örök élettartalmú?
Semmi!
valaki azért hivatkozik erre mert vagy lusta vagy egy kis pénzt nem tud rákölteni a kocsira...én úgy vagyok vele hogy most költök 8 ezret és kicserélem minthogy később váltócsere legyen...
de ha tényleg nem kéne cserélni az olajat akkor mégis miért van rajta leeresztő? mert azt még megértem ha van rajta töltő nyílás pótlás miatt....
elnézést ha elragadtattam magam!

#13  2014-08-26 15:33 Szid
Szerkesztve:   2014-08-27 07:23
Szia!

Az IB5-ös váltóba 2.3 liter az előírás.
Jó magam nem mértem, amikor cseréltem az olajat. Amint a betöltőn túlcsordult, befejeztem, és vissza csavartam a dugót. Ez a jármű öt éves korában 2011-ben történt 54 000 km-er állásnál.
Az olaj: (castrol Syntrans Transaxle 75W-90 2100Ft/l)volt akkor, most más a megjelölése.A működésben számottevő külömbséget nem érzékeltem.
A le cserélt olaj sötét barna, de áttetsző volt,a friss, jóval világosabb. Véleményem szerint, inkább lecserélem a váltó olajat kb 60 000 km-enként, és ezzel meghosszabbítom a kocsim élettartamát. Valamint nem foglalkozom félművelt, primitív senkik semmit mondó röfögésével.

Üdv: Szid
válasz pori (#12) üzenetére

#12  2014-08-25 23:24 pori
Szerkesztve:   2014-08-25 23:39
Mennyi olaj kell bel ,csak kiváncsiságból kérdezem 2,4 l ? Olvastam hogy "Szaszu" klubtársunk 1,3 l tudott beletölteni .
válasz szita721031 (#8) üzenetére

#11  2014-08-25 21:26 dudicukrasztrollface
Egy szart szeretnéd csak muszály.
Ez nem ugyanaz.
válasz szita721031 (#10) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#10  2014-08-25 21:07 szita721031
Én szeretném.
válasz dudicukrasz (#9) üzenetére

#9  2014-08-25 21:03 dudicukrasztrollface
10rongy bele az olaj,felesleges pénzkidobás.
10évig senki nem használ egy autót...
 1 tagnak  tetszik

#8  2014-08-25 15:38 szita721031
Ford Fusion 1.4TDCI szervízterv. Egy haver letöltötte és kinyomtatta nekem 10.-évig.
válasz szitu (#3) üzenetére

#7  2014-08-25 14:17 szucsi1996
Köszönöm uraim!
Hát azért szerintem nem olyan olcsón csinálnák meg de legalább szerzek tapasztalatot :)

#6  2014-08-25 11:14 pori
Szerkesztve:   2014-08-25 11:54
szia
Ezek a videók benzines fusionról készültek.
Gondolom a váltó nem sokban különbözik .
Lehet hogy csak koszosodás okoz szorulást .
Itt egy videó a tisztításról .
Ez a videó pedig nem arról szól ,de benne van a leeresztés és a visszatöltés is .

Azért ezt elolvasnám a helyedben .
üdv
 1 tagnak  tetszik

#5  2014-08-25 10:29 atesz155
Nagyon bonyolult nem lehet: Megkeresed az olajleeresztő csavart, kicsavarod, kifolyik az olaj, szerzel egy olajtöltésre használatos szivattyút autószerelőtől, kicsavarod a nívócsavart, és addig töltöd bele, amíg megjelenik az olaj a nívónyíláson. Ennyi.
De miért nem viszed el szervizbe? Ott kb 10 perc alatt megcsinálják, max. 2000Ft-ot ha elkérnek. Otthon biztos nem sz*rakodnék ilyenekkel.

#4  2014-08-25 08:54 szucsi1996
Gondolom nincs olyan hogy örök élettartamú olaj és gondolom ha az olaj ami alapból nagyon sűrű és még jobban besűrűsödik, elhasználódik így sose árt egy váltóolaj csere...nem mellesleg 75W90 kell bele nem?

#3  2014-08-25 08:43 szitu
Ezt hol olvastad?
válasz szita721031 (#1) üzenetére

#2  2014-08-25 08:38 szucsi1996
8éves kocsi kb 160- ezer van benne és nagyon kemény a váltó azért esedékes a csere...nem az én autóm nekem suzukim van a papámé a fruzsi

#1  2014-08-24 22:21 szita721031
1.4 TDCI-ben 200e Km vagy 10év után kell váltóolajat cserélni. Hogy hogyan? Azt én sem tudom.

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók