Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 978 021 letöltés

3 aktív felhasználó
934 egyedi látogató
2 431 letöltés
  az elmúlt 24 órában

26 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(54 perce)
dzso80(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

Több Hibajelző világít egyszerre
milucica  2016-01-04
Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek:

Karácsony másnapján elindulunk a 130km-es útra. Indulás előtt világított a töltésjelző lámpa. Rámértem az aksira, tölt-e e generátor, mert kb. 1 éve néha világít ideig-óráig a töltésjelző lámpa, aztán elalszik magától. A voltmérő szerint a generátor töltött.
Az első 5km után világítani kezdett egyidejűleg:

-a motorhiba jelző,
-az ABS hibajelző,
-a fékhibajelző,
-a légzsák hibajelző,
-a töltésjelzőlámpa
-s nem működött az index,
-s kb. 1 másodpercig leesett a fordulatszám, majd ismét felment (szerintem leállt a motor, s újraindult)

Tehetetlenül álltunk meg, imádkoztunk, s felhívtam egy autószerelő ismerősömet. Ő annyit mondott, hogy ezek az ,,számítógép vezérelt" autók szoktak ilyet produkálni. Pár perc után újra indítottam a motort, eltűnt minden kijelzés, csak a töltésjelző világított tovább.
A jelzések nem jöttek vissza, annyi érdekességet vettem még észre a következő 5-10km alatt, hogy az akku, vagy a relétároló doboz irányából kattogó hang hallatszott. Olyan, mintha egy relé kapcsolt volna ki-be.

Szerelőnél nem voltam, mert a Ford szervízben azt mondták-amikor a töltésjelzővel kapcsolatban mentem volna hozzájuk-, hogy ha nincs hibajel nehezen tudnak hibát feltárni.

Mit lehet ilyenkor tenni?
Mi a véleményetek?

Hozzászólások

#24  2017-04-20 19:29 zsolti bá'
Légtömegmérő volt már kitakarítva? Kezd ezzel, meg a benzinszűrő cseréjével. Az alapjárati problémákat általában ezek okozzák. Rá kellene nézni a gyertyákra és a gyertyakábelekre is. Ha jól értem, akkor nemrég vetted az autót. Ha ezeket az előző tulaj elhanyagolta,akkor okozhatnak gondokat. Persze ezek csak tippek, a leggyakoribb hibák alapján.
válasz komoró (#23) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#23  2017-04-20 16:40 komoró
Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek:"2007"-es 1.4fresh(benzines)Fruzsim,mintha önálló életet élne.Őrületes dolgokat produkál.Csak néhány amivel most küzdünk,mert a közelemben hathatós segítség nincsen, és a félautót újracseréltetős szerelőkből már elegem van!
Van,hogy indításkor köszörülés és semmi,de van,hogy minden ok,viszont hátramenetben kuplung kinyom, motor megáll.Volt ,hogy rendben megy(mellékesen ha nyomom neki megy mint a versenyautó),de jön a kereszteződés,gázt elengedjük,kuplung kinyom,naná megint leáll.Alapjárat hidegen,most nagyon nem találja a helyét,ajtónyitás lámpa nekem is ég néha,jobb első rugó tört(márkakereskedés ahonnan vettem, azt mondta ez nem az a széria,pereljek.Hál istennek meg is szüntek a közelemben Kisvárda.Komputer csak annyit mondott,hogy volt egy elindított diagnosztika amit nem fejeztek be és törölni sem tudják.
A "MEKK-MESTEREK"listájától meg már az őrület kerülget:-benzin szivattyú(de akkor hogy megy 140-el),komplett pillangó szelep,szervomotorostól,injektor sor,jeladós hella gázpedál stb. stb. Segítségeteket előre is köszönöm!

#22  2016-02-01 10:50 milucica
Szerkesztve:   2016-02-01 10:53
Köszönöm a segítséget. Csipi87, és szlevi autójában is ugyanaz a generátor van: 3S6T. Ez a 80 A-s generátor. Ilyet raktak fel nekem is. Ezt ajánlották nekem is a Ford szalonban.
Pénteken fel is rakták, remélhetőleg ezzel megoldódik a probléma.
Rossz volt most cseréltetni, mert az utóbbi időben jól működött.

Időközben sikerült a Ford Hungáriánál, Málik Zsoltnál kideríteni, hogy az eredeti generátor is 80A-s volt. A garanciás javításnál senki nem tudja, miért rakták fel a 150A teljesítményűt.

A végösszeg: 39ezer a generátor, 6500Ft a szerelési díj Cromaxnál + hosszbordásszíj 5500Ft. Tavaly volt szíj cserélve, Dayco lett felrakva, de nem bírta tovább, több helyen be volt repedve. Most Fordost raktak fel, ennek tovább kell bírnia.
 1 tagnak  tetszik

#21  2016-01-27 15:49 csipi87
Szerkesztve:   2016-01-27 15:51
Itt a fórumon olvastam, hogy biztos, ami biztos a kulcs a zsebedben legyen
Egyébként semmi egyéb. Torx csavarhúzó kell, meg valami lapos fejű csavarhúzó, amivel lepattintod a bilincset.
válasz milucica (#19) üzenetére

#20  2016-01-27 13:56 milucica
Szerkesztve:   2016-01-27 14:08
Visszatérnék még az eredeti generátoros problémámhoz.
Pénteken mennék a Cromaxhoz cserére, de nem tudom mitévő legyek.
SOS tanácsra, segítségre lenne szükségem.

Megvettem a felújított generátort a Nagy Autónál a Kadosa utcában, Fusionos kedvezménnyel 39 ezer Ft-ért. Otthon néztem, hogy nem egyezik a típusjelzés az újon, és a meglévő generátoron.
Az újé: RE 3S6T 10300AD
A meglévőé: RM 2S6T 10300BA

Felhívtam a FerrVillt, gondoltam Ők könnyebben kiadnak infót. Megtudtam, hogy a régi 150A-es, míg az új 80A-s.
Felhívtam a Ford Solymárt Fóton (most nyitottak tavasszal). Az alkatrészes szerint a 80A-es való az alvázszám szerint az enyémbe (1,4 TDCI, 2008 II.félév). Szerinte a 2S6T 10300BA már nem is létezik helyette van a 2S6T 10300BC + kell egy átalakító kábel is hozzá. Az új(csak újat tudott ajánlani) ára 2,5x több (160ezer), mint a 80A-s.
A történethez hozzá tartozik, hogy 1 éves korában(2009) Bercelen garanciába cserélték a generátort. Persze fogalmam sincs, hogy milyen volt rajta eredetileg.

Megtudja vki. nézni a klubban, hogy melyik generátor való a mi autónkba?
Alvázsz.:WF0UXXGAJU8G86456

Valamint, ha tévedésből belerakták anno garanciában a nagyobb generátort, az milyen galibát tudott volna okozni? Vagy a nagy generátor csak töltött, ahogy bírt, a fesz.szabályzó meg leszabályozta? (Amíg bírta?)Lehet, hogy ezért ment tönkre a fesz.szabályzó?


#19  2016-01-27 13:40 milucica
Köszönöm, így könnyű megtalálni a dieselben is. Mielőtt kiszedem kell valami extra óvintézkedés?(akksi levesz, ...)

#18  2016-01-25 16:40 csipi87
Szerkesztve:   2016-01-25 16:45
Itt van
Én egy hete cseréltem, mert rángatást produkált kb 1800-2300-as fordulaton, egyre gyakrabban csinálta, meg az alapjárat is enyhén ingadozott.
Azóta megszűnt mindennemű rángatózása.
Az enyémben házzal együtt volt (nem lehetett szétszedni), így én is csak féktisztítóval fújtam ki, ami nálam nem oldotta meg a hibát, újat kellett vennem. Egyébként pl. Bárdiban van légtömegmérő tisztító.
Ma a porlasztóknál kifújódott kátrányt szedi le a szerelő és tömítést cserél, utána remélem pöpec lesz.
válasz milucica (#16) üzenetére

#17  2016-01-25 15:56 zsolti bá'
Csak azt tudom, hogy a benzinesben van. Elvileg a dízelben is lennie kell, de azt, hogy hol találod meg, nem tudom. Nálam már előjött ez a hiba(szintén benzines) ezért javasoltam a tisztítást.

#16  2016-01-25 13:28 milucica
Ha jól látom, Gaben autója benzines. Légtömegmérő a dieselben is van? Ha igen, hol?
válasz zsolti bá' (#14) üzenetére

#15  2016-01-23 15:30 Rgaben
Köszönöm a gyors Választ a Probléma sikeresen megjavult úgy néz ki! :)


#14  2016-01-23 13:21 zsolti bá'
Ki kell takarítani a légtömegmérőt.
válasz Rgaben (#13) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#13  2016-01-23 11:28 Rgaben
Sziasztok valaki erre tud valamit? menet közben felvillan majd a motort alapjáratra csökkenti hiába nyomom a gázt! egyre sűrűbben csinálja! ilyenkor gyujtás le aztán vissza és birja a következő kanyarig! :(


#12  2016-01-19 13:07 milucica
Diesel 1,4TDCI, 2008-as

De a bontottat zsákbamacskának gondolom. Semmi garaancia nincs rá, hogy 1-2 hónap múlva is működik.

#11  2016-01-18 18:22 pori
Szerkesztve:   2016-01-18 18:36
Nem tudom hogy benzines vagy disel a vasad ,vagy egyáltalán cm3 ? Vagy hogy mikori évjárat ,de 15-25 ig lehet bontóban venni generátort .

például itt egy vagy itt,vagy itt ,de még biztos találnék ...
válasz milucica (#10) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#10  2016-01-18 15:24 milucica
Köszönöm az ötletet, el is indultam már én is ezen az úton.
Budapesten ajánlották a Fervill Kft.-t. Fel is hívtam őket. A felújított generátort 63ezer Ft-ért adják, szinte pontosan annyiért, amennyit az újért kérnek a Cromaxnál. Persze a régit mindenhol le kell adni.
Megkérdeztem a fesz. szabályzót is külön, azt 40ezer Ft-ért adják a Fervillnél, Cromax nem is árulja külön. Ez az ár gyakorlatilag nem sokkal kevesebb, mint a Cromaxnál a felújított generátor (45400Ft). Ez számomra annyit mond, hogy a fesz.szabályzóval nem érdemes külön játszanom. Vagy a felújított, vagy az új generátort érdemes választani a Cromaxnál.
Az is elmondták a Fervillnél, hogy a fesz.szabályzóval egybe vannak építve a szénkefék, tehát ezek is újak lesznek. Mivel azonban a szénkefe kopó alkatrész, cserélni kell a csúszógyűrűt is (ezzel érintkezik a szénkefe). Ehhez viszont le kell venni a genarátort, szét kell szedni, s így már többe kerül a fesz.szab. csere, mint egy felújított generátor.

Ha tud valaki olcsóbb beszerzési forrást, kíváncsian várom.

#9  2016-01-16 16:01 zsolti bá'
Szia!
Keress egy olyan céget, amelyik önindítók és generátorok felújítására szakosodott(Google jó barát). Ők rendelkeznek a szükséges szerszámokkal és alkatrészekkel, felújítják, ha kell ki-és beszerelik Neked, általában adnak garanciát is a munkájukra. Egy új generátor árának töredékéért.
válasz milucica (#8) üzenetére

#8  2016-01-15 11:20 milucica
Voltam hibakiolvasáson A Kandó Kálmán Főiskola járműtechnikai részlegén (ismerős ajánlotta):

P0625, P1934, P0626, P0504, P0563, B1317, U0140, U2197, U2200

EZEK A KIJELZETT HIBÁKAT LE IS FEDIK, valószínűleg a generátor fesz. szab. lesz a ludas. Most mindent töröltek, s ha visszajön legközelebb a töltésjelzőlámpa jel, megyek vissza ismételt kiolvasásra.

Ő szerintük fesz. szabályzót kell cserélni.
Viszont a Fordosok szerint csak a generátorral együtt lehet.

Tudja valaki az igazságot?

#7  2016-01-08 13:20 milucica
Olvastam a Musi86 nevű klubbtagunk ,,Nehezen indul. Elektronika megzavarodik" cikkét.Indításnál van hogy az elektronika megzavarodik, azaz ablaktörlők elindulnak, ...

Nem lehet, hogy nálam is a gyújtáskapcsoló betét okozta a problémát? Csak az ütött szeget a fejembe, hogy nála az ablaktörlő indul el, nálam meg az index ment el.

#6  2016-01-05 20:25 atesz155
Ekkora mértékű feszültségemelkedés rendellenes. Az én eléggé gatya akksimnál hideg motorral, ablakfűtéssel sem megy a fesz 14.6 fölé, a 15 már nagyon soknak számít, a 16 meg már szerintem károsnak.
válasz szita721031 (#5) üzenetére

#5  2016-01-05 20:07 szita721031
Ha a töltés úgy kívánja az elektronika engedi a feszültség emelését. Ez okozza az égők gyors kiégését. Mondjuk új aksinál érdekes.
válasz atesz155 (#4) üzenetére

#4  2016-01-05 19:19 atesz155
Akkor a generátoron lévő szabályzó vagy a diódahíd lesz a hibás.
16V az nagyon sok, akár károsodásokat is okozhat az elektronikában. Így ne nagyon használd az autót szerintem. A motorvezérlő csere pár százezer forintba kerül.
válasz milucica (#3) üzenetére

#3  2016-01-05 14:00 milucica
Akksi teljesen új, gyári Motorcraftos, ez volt az első útja.
Saru meghúzva.

Hosszbordásszíj tavaly lett cserélve, nem csúszik.

Indítás után, alapjáraton 14-14,5Volt, de ha gázfröccsöt adok neki feljebb is megy 15-16 Voltig.

Hibakódot nem nézettem. A szervízben azt mondták, ha fennáll a hiba, akkor tudnak érdemben foglalkozni vele.

#2  2016-01-04 20:09 atesz155
A sok felvillanó piktogram az akkumulátor alacsony feszültsége miatt volt, feltehetőleg ekkor a generátor sem töltött. De ezt megfelelő diagnosztikával ki lehet olvasni, az ECU vagy a többi modul eltárolta a hibát.
Hány Volt-ot mértél, mikor kimérted hogy tölt-e a generátor? Az akksid milyen régi?

Ha szerencséd van, akkor csak egy új akkumulátort kell venned, ha kevésbé van szerencséd, akkor diódahidat kell cserélni a generátorban, ha meg nagyon nincs szerencséd, akkor fel kell újítani a generátort.
99%-ban ezek lehetnek a hiba okozói.
 2 tagnak  tetszik

#1  2016-01-04 20:00 magaboa csapat fotósa
Aksisarú nem laza, generátornál a bordásszíj nem csúszik? Magasabb fordulaton is tölt-e? Mennyivel tölt? Mikori az aksi?
Hibakódot nem irt ki nem nézted?
 1 tagnak  tetszik


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók