Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Szavazás
Hirdetőtábla
Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Kategóriák
Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 910 675 letöltés
4 aktív felhasználó
1 037 egyedi látogató
2 361 letöltés
az elmúlt 24 órában
34 aktív felhasználó
az elmúlt hónapban
Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian
Ajánlott oldalak
Letöltések
Ajtó mikrokapcsoló hiba megoldása
dzso80 2020-04-10
dzso80
2017-08-12 óta regisztrált felhasználó
státusz: tag
1 cikk
514 hozzászólás
2024-03-28 22:56 kor járt itt utoljára
Születésnap: május 01
Üzenetet írok neki
státusz: tag
1 cikk
514 hozzászólás
2024-03-28 22:56 kor járt itt utoljára
Születésnap: május 01
Üzenetet írok neki
Szerkesztve: 2020-04-10
Sziasztok!
Az ajtózáródási problémákra a megoldás:
Tegnap lekezeltem az ajtózárakban lévő mikrokapcsolókat az orosz módszerrel, igaz annak finomabb változatával. (fusionguru.ru fórum: https://www.fusionguru.ru/forum/viewto pic.php?f=106&t=11054 ).
A módszer nagyon nagy előnye, hogy szinte semmi bontást nem igényel.
Ők 220V-os 50Hz-es váltóáramot kötöttek a mikrokapcsolóra az ajtócsatlakozó érintkezőin keresztül, 100W-500W-os terheléssel, amihez izzókat használtak (általában 2-3db 100W-os izzó bőven elég).
Ennyire én nem vagyok bátor, pedig a 220V-tól nem félek, de az autót féltem, és azért a 220V-is tud megrázó élményt nyújtani.
Amit a srácok újabban használnak, (mert azért ők se szeretnek kockáztatni) az a 36V váltófesz, 40W-os lámpával, ez így már sokkal biztonságosabb, (persze működik 24V AC-vel is) de nekem nincsennek ilyen trafóim meg izzóim.
Páran csinálták akksiról, 12V-os egyenfeszültséggel, meg 55W-os tompított (vagy 60W-os országúti) izzó terheléssel. Na ez már ugye minden autóban ott van kéznél. Viszont hatékonyságban állítólag alulmarad a váltófeszültséghez képest, de biztonságosabb, és sokkal könnyebben elérhető, így én is ezt választottam.
A módszer elméleti lényege valami olyasmi, hogy a nagy terheléstől a mikrokapcsoló felmelegszik és leég róla az oxidréteg ami a problémát okozza. A váltóáram azért előnyösebb, mert ott a frekvencia amin rezeg (mennél nagyobb annál jobb) „lerezegteti” az oxidokat. (Bocsi oroszul se tudok, fizikából is épp hogy 2-es voltam, de valami ilyesmit hámoztam ki, a google fordító segítségével.)
Tehát maga a módszer:
1. Kösd le az akkumulátort.
2. Nyisd ki az ajtót, a kilincs alá tömj rongyot, hogy húzott állapotban maradjon.
3. Szedd szét az ajtócsatlakozót.
4. Első ajtóknál keresd meg a csatlakozón a 2-es és 6-os „lyukat” (alig látszik a fehér alapon, de minden érintkező mellett ott a száma.
Hátsó ajtó esetében a 2-es és 3-as érintkező fog kelleni.
5. Mérd meg a 2 pont között az ellenállást, úgy hogy közben egy csavarhúzóval lenyomod a zárnyelvet, ha 1 Ohm körüli, akkor nem itt van a hiba. (2 Ohm felett én már megcsinálnám a procedúrát, nálam 6-8 Ohm körül is voltak.)
6. Az akku negatív sarkát kösd a 2-es pontra, a pozitív sarkot az izzó egyik érintkezőjére, majd az izzó másik érintkezőjét a 6-os pontra (első ajtónál), vagy a 3-as pontra (hátsó ajtónál).
7. Ha minden megvan, akkor egy csavarhúzóval tudod mozgatni a zárnyelvet, ha lenyomod hallhatóan kattan a mikrokapcsoló és felgyullad az izzó. Egy-egy ilyen lenyomás kb 1-1,5 másodperces legyen, ezt olyan 50-szer kell megismételni.
8. Kösd ki a csatlakozóból a vezetékeket, és ellenőrizd az ellenállást, ha 1 Ohm körül vagy jó, ha több, akkor vissza a kábel és kapcsolj még párszor.
9. Ha kész, akkor szerelj vissza mindent.
Az első ajtó csatlakozója bajonettzáras, azt csak el kell csavarni és meghúzni finoman kifele.
A hátsó ajtó csatlakozója nekem keményebb dió volt. Csukott hátsó ajtónál, az első ajtó felől, jól hozzáférsz a B oszlopon a csatlakozóhoz. Elvileg a gumiborítás alatt van alul és felül egy fül, amiket összenyomva ki tudod húzni a csatlakozót a B oszlopból, és azután az oldalán a rögzítő körmöt benyomva szét tudod húzni a csatit.
Nálam ez annyival bonyolultabban sikerült csak, hogy kinyitottam a hátsó ajtót, és arról az oldalról kezdve ki és lefeszegettem a gumit a csatlakozó alól. Utána már láttam melyik fület kell összenyomni, de még akkor is nehezen jött ki. Ha a gumit lehúzod a csati hátuljáról, akkor ahol a kábelek belemennek, ott vannak az érintkezők számai.
Az első csatlakozóknál az érintkező hüvelyekbe 2,5mm2-es tömör rézkábelt dugva tökéletesen illeszkedik bele.
A hátsó csatlakozóknál egy gemkapcsot visszahajtottam, hogy duplán legyen, majd a szabad végét kicsit szétnyitottam, hogy jó legyen az érintkezés. Ezekre csipesszel kötöttem a 12V-ot.
Rakok fel képeket is, hogy világosabb legyen a dolog.
Ha valami nem érthető kérdezzetek nyugodtan.
Az orosz tapasztalatok azt mutatják, hogy pár héttől kb 1,5-2 évig terjed a módszer hatékonysága, utána az eljárást meg kell ismételni..
Vannak más módszerek is, de ez a legegyszerűbb, leghatékonyabb.
A többit berakom hozzászólásba.
Az ajtózáródási problémákra a megoldás:
Tegnap lekezeltem az ajtózárakban lévő mikrokapcsolókat az orosz módszerrel, igaz annak finomabb változatával. (fusionguru.ru fórum: https://www.fusionguru.ru/forum/viewto pic.php?f=106&t=11054 ).
A módszer nagyon nagy előnye, hogy szinte semmi bontást nem igényel.
Ők 220V-os 50Hz-es váltóáramot kötöttek a mikrokapcsolóra az ajtócsatlakozó érintkezőin keresztül, 100W-500W-os terheléssel, amihez izzókat használtak (általában 2-3db 100W-os izzó bőven elég).
Ennyire én nem vagyok bátor, pedig a 220V-tól nem félek, de az autót féltem, és azért a 220V-is tud megrázó élményt nyújtani.
Amit a srácok újabban használnak, (mert azért ők se szeretnek kockáztatni) az a 36V váltófesz, 40W-os lámpával, ez így már sokkal biztonságosabb, (persze működik 24V AC-vel is) de nekem nincsennek ilyen trafóim meg izzóim.
Páran csinálták akksiról, 12V-os egyenfeszültséggel, meg 55W-os tompított (vagy 60W-os országúti) izzó terheléssel. Na ez már ugye minden autóban ott van kéznél. Viszont hatékonyságban állítólag alulmarad a váltófeszültséghez képest, de biztonságosabb, és sokkal könnyebben elérhető, így én is ezt választottam.
A módszer elméleti lényege valami olyasmi, hogy a nagy terheléstől a mikrokapcsoló felmelegszik és leég róla az oxidréteg ami a problémát okozza. A váltóáram azért előnyösebb, mert ott a frekvencia amin rezeg (mennél nagyobb annál jobb) „lerezegteti” az oxidokat. (Bocsi oroszul se tudok, fizikából is épp hogy 2-es voltam, de valami ilyesmit hámoztam ki, a google fordító segítségével.)
Tehát maga a módszer:
1. Kösd le az akkumulátort.
2. Nyisd ki az ajtót, a kilincs alá tömj rongyot, hogy húzott állapotban maradjon.
3. Szedd szét az ajtócsatlakozót.
4. Első ajtóknál keresd meg a csatlakozón a 2-es és 6-os „lyukat” (alig látszik a fehér alapon, de minden érintkező mellett ott a száma.
Hátsó ajtó esetében a 2-es és 3-as érintkező fog kelleni.
5. Mérd meg a 2 pont között az ellenállást, úgy hogy közben egy csavarhúzóval lenyomod a zárnyelvet, ha 1 Ohm körüli, akkor nem itt van a hiba. (2 Ohm felett én már megcsinálnám a procedúrát, nálam 6-8 Ohm körül is voltak.)
6. Az akku negatív sarkát kösd a 2-es pontra, a pozitív sarkot az izzó egyik érintkezőjére, majd az izzó másik érintkezőjét a 6-os pontra (első ajtónál), vagy a 3-as pontra (hátsó ajtónál).
7. Ha minden megvan, akkor egy csavarhúzóval tudod mozgatni a zárnyelvet, ha lenyomod hallhatóan kattan a mikrokapcsoló és felgyullad az izzó. Egy-egy ilyen lenyomás kb 1-1,5 másodperces legyen, ezt olyan 50-szer kell megismételni.
8. Kösd ki a csatlakozóból a vezetékeket, és ellenőrizd az ellenállást, ha 1 Ohm körül vagy jó, ha több, akkor vissza a kábel és kapcsolj még párszor.
9. Ha kész, akkor szerelj vissza mindent.
Az első ajtó csatlakozója bajonettzáras, azt csak el kell csavarni és meghúzni finoman kifele.
A hátsó ajtó csatlakozója nekem keményebb dió volt. Csukott hátsó ajtónál, az első ajtó felől, jól hozzáférsz a B oszlopon a csatlakozóhoz. Elvileg a gumiborítás alatt van alul és felül egy fül, amiket összenyomva ki tudod húzni a csatlakozót a B oszlopból, és azután az oldalán a rögzítő körmöt benyomva szét tudod húzni a csatit.
Nálam ez annyival bonyolultabban sikerült csak, hogy kinyitottam a hátsó ajtót, és arról az oldalról kezdve ki és lefeszegettem a gumit a csatlakozó alól. Utána már láttam melyik fület kell összenyomni, de még akkor is nehezen jött ki. Ha a gumit lehúzod a csati hátuljáról, akkor ahol a kábelek belemennek, ott vannak az érintkezők számai.
Az első csatlakozóknál az érintkező hüvelyekbe 2,5mm2-es tömör rézkábelt dugva tökéletesen illeszkedik bele.
A hátsó csatlakozóknál egy gemkapcsot visszahajtottam, hogy duplán legyen, majd a szabad végét kicsit szétnyitottam, hogy jó legyen az érintkezés. Ezekre csipesszel kötöttem a 12V-ot.
Rakok fel képeket is, hogy világosabb legyen a dolog.
Ha valami nem érthető kérdezzetek nyugodtan.
Az orosz tapasztalatok azt mutatják, hogy pár héttől kb 1,5-2 évig terjed a módszer hatékonysága, utána az eljárást meg kell ismételni..
Vannak más módszerek is, de ez a legegyszerűbb, leghatékonyabb.
A többit berakom hozzászólásba.
Hozzászólások
|
válasz Etalon (#10) üzenetére
|
1 tagnak
tetszik
|
1 tagnak
tetszik
|
válasz JoeYi (#7) üzenetére
1 tagnak
tetszik
|
|
1 tagnak
tetszik
|
Szerkesztve: 2020-11-30 21:03
válasz milucica (#4) üzenetére
|
|
válasz redjam (#2) üzenetére
|
Szerkesztve: 2020-07-21 14:07
válasz dzso80 (#1) üzenetére
|
3 tagnak
tetszik
|
Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
Hpetya 2023-12-24 05:22
ferikenyh 2023-12-14 15:31
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
ferikenyh 2023-12-14 14:53
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
dzso80 2023-12-13 17:04
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
dzso80 2023-12-13 12:18
dudicukrasz 2023-12-13 10:47
Friss cikkek
Friss hozzászólások
dzso80 2024-03-19 20:59
Ateg 2024-03-14 17:21
dzso80 2024-03-13 20:30
dzso80 2024-02-28 19:48
dzso80 2024-02-28 19:05
Csomesz 2024-01-13 10:06
dzso80 2024-01-08 22:46
dzso80 2024-01-06 16:04
Dylan 2023-11-11 18:12
Bakker24 2023-10-27 21:56
Kedvezmény
Látogatók