Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 909 029 letöltés

6 aktív felhasználó
867 egyedi látogató
2 032 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
peterpan(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

Műszeregység diagnosztikai üzemmódja
horeee  2006-12-05
Az autónkba épített műszeregység rendelkezik diagnosztikai üzemmóddal, amit persze sem a gyár, sem a szervíz nem köt az egyszerű felhasználó orrára.
Ez nagyrészt érdekesség, ám felettébb hasznos funkciói is vannak.

A belépéshez be kell helyezni az indítókulcsot, megnyomni a napi km nullázó-gombját, majd miközben a gombot nyomva tartjuk, elfordítani a kulcsot gyújtás állásba. Kb 5 mp múlva az LCD kijelzőn megjelenik a TEST felirat, ekkor elengedhetjük a nullázó-gombot. Az motort ezután akár be is indíthatjuk, a kijelző a gyújtás elvételéig teszt üzemmódban marad.

A nullázógomb ismételt nyomogatásával válthatunk a különböző teszt-üzemmódok között:
Az elsőnél a kijelgőn a GAGE felirat olvasható, s közben az összes mutatót kitéríti a maximális állásig, majd vissza. A másodiknál az LCD kijelző összes szegmense kapcsolódik be, a harmadiknál (BULB felirat) az összes visszajelző lámpa gyullad ki (ez így karácsony tájékán különösen aktuális :D ), így ellenőrizhetjük, nem hibásodott-e meg valamelyik. Érdekes, hogy ki tudja írni a pillatnatnyi haladási sebességet (egy tizedes pontossággal mph-ban és kmh-ban is), ám ehhez képest az analóg kijelző kb 3-5 kmh-val többet mutat. (bizony-bizony, szándékosan hazudik a dög...)

A leghasznosabb funkció azonban az, hogy az LCD kijelzőn megjeleníti a copmuter által regisztrált hibakódokat. Ha ebben a módban a NONE felirat olvasható, akkor minden rendben van, de ha itt egy négyjegyű kódot találunk, akkor valami hibát észlelt.

A teszt-üzemmódok sorrendjét valamint a hibakódokat egy táblázatba pofoztam, mely a fenti linken elérhető. Lusta voltam magyarra fordítani, ne haragudjatok...

FONTOS !!!!
Az adatokat, valamint az infót az interneten találtam, tehát nem feltétlenül szentírás, mindenki a saját felelősségére nyomkodjon mindent...
Természetesen én (fedélzeti computer nélküli műszeregységem van) kipróbáltam, működik, kárt nem tettem semmiben. Sajnos nem volt még annyi időm, hogy tételesen leellenőrizzem az összes üzemmódot, de aminek a jelentésével tisztában vagyok, az valóban működik is. Mivel az én autóm hibakódot (hálisten) nem jelzett (NONE), azok pontosságát is kéretik fenntartással kezelni, azaz nem kell kiverni a szervízben a szerelő fogát, ha véletlenül mást mond, mint ami a táblázatban szerepel, hátha ő és az ő computere tudja jobban.

Kellemes nyomkodást... :)

Hozzászólások

#22  2014-12-30 08:57 JoeYi
dtc -> none, ez azt jelenti nincs hibakódod
válasz pori (#21) üzenetére

#21  2014-04-11 13:38 pori
Szerkesztve:   2014-04-11 13:43
Sziasztok
Volt hibám az akkumulátorral ,de az a hibakód eltűnt. Miután kicseréltem az akkumulátort ,rá pár napra.
9318 volt a hibakód.
Ahogy itt olvasgattam a hozzáoszlásokat talán most nincs hibakód ,de azért csináltam sorba képeket .
Ha valaki tuja az írjon pár sort , köszi .










#20  2010-05-22 22:40 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-05-22 22:42
Nagyon Köszönöm!
Megnézem mégegyszer az öreg szaki kollégámét .Aztán kiokoskodom neki,hogy szegény öregnek ne kelljen sokat fizetnie.

Z)
válasz Volán Peti (#19) üzenetére

#19  2010-05-22 12:19 Volán Peti
Amikor még nekem sem volt hibakódom,a dtc és a none felváltvavillogott. Most a dtc és egy hibakód villog felváltva. Hiába lett orvosolva a probléma (alacsony üzemi feszültség) egy akku töltésssel, a hibakód ugyanúgy benne maradt. Feszültség szintet is ír a kompúter ha nyomkodod tovább, az ok.

Tán itt, vagy máshol olvastam, hogy majd a szervízben kiütik, ha viszem a 20 ezresre.

Tehát a dtc none az ok.

A 0120 és ez E02 az szoftver verzikókat jelöl. A többit nem tudom, de a dt5t68t -t nekem is kijelzi. Meg a többi is rémlik...
válasz Z.Boy (#17) üzenetére

#18  2010-05-20 13:06 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-05-20 18:00
Megnéztem az Én kijelzőmet is ,és most már Nálam is kijött a fojtószelep piszkolódás kód
De ahogy néztem tényleg annyi információ,van ott,hogy fogalmam sincs mi micsoda...Mire végig nyomkodtam az összeset

A kódra a válasz google fordítóval:

Motor hűtőfolyadék hőmérséklet Circuit tartomány / teljesítmény Probléma "
válasz Zolar (#16) üzenetére

#17  2010-05-20 12:56 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-05-20 13:50
Valaki tudja mik ezek a számok meg betűk a kijelzőn??

Tegnap este felhívott a kollégám hogy áruljam már el neki ,hogy kell kódokat nézni. Én is meg csináltam annó,és nekem is NONE felirat jött ki..
De ő küldött nekem sms-ben párat..

0120
E 02
dt5t68
dt1A88 vagy dt1R88 nem tudja mert nem látta jól este a első vagy a második.aztán a következő gombnyomásra
dtc és a nonE felirat felváltva villogott neki..
Idős úrról van szó,bár mondtam neki lépjen be a klubba ,de engem kért meg ,hogy hátha tudja valaki ezeket ,még mielőtt súlyos ezreket kell fizetnie..
ahogy nyomkodta a gombokat először frászt kapott a mutatóktól szegény)) ahogy fel le jártak))

de ahogy tovább nyomkodta az er0120 kód után ezt a 3 at dobta ki... aztán a legvégén egy számsort
590032-ez pedig nem az összes megtett kilóméter....
a végén pedig hívott de nem tudtam neki segíteni nem vagyok elektromos szaki...

#16  2010-04-25 14:49 Zolar
Valamit mégiscsak találtam...
"P0116


Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem"
válasz Zolar (#14) üzenetére

#15  2010-04-25 14:44 turbobacsi
énis megtaláltam a hibakódot: none

#14  2010-04-25 14:35 Zolar
Sziasztok!

Ezt meglestem Én is, nálam sajnos hoz egy hibakódot, ER0116, egyelőre nem találom a neten, ezt mit takar. Éppen holnap viszem szerelőhöz, majd megemlítem neki...

#13  2010-04-24 17:21 turbobacsi
na ma énis kipróbáltam (fed.compos kocsin), hát vagy 20-30 adatot hozott kis sorba, csak nyomkodtam a fed. comp. gombját. Felét se tudtam hogy micsoda. Mindjuk pont a hibakódot nem találtam meg, Talán nincs is :-)

#12  2007-11-26 17:53 Tamy
Veszett találékony a mi horeee barátunk. Nekünk működik! Köszi a tippet!
Üdv:Tamy

#11  2007-11-26 09:18 turbobacsi
a 2. link hejesen:
http://www.focushacks.com/index.php?mo did=13
válasz Absinth (#10) üzenetére

#10  2007-11-25 23:16 Absinth
Ezzel kapcsolatban találtam még pár oldalt, igaz focusra és angol, de a lényeg ugyanaz.
http://www.panuworld.net/misc/focus/in dex.htm
http://www.focushacks.com/index.php?mo did=13

Jó nyomkodást!
válasz jano66 (#9) üzenetére

#9  2007-01-13 19:19 jano66
köszi

#8  2006-12-09 23:03 trex2002
A gyakorlati hasznát csak a "none" üzenetben látom, de ez eddig a legérdekesebb felfedezés.
Gratulálok "horeee"...

#7  2006-12-09 19:34 sutika
Ez hogyan működik a fedélzeti computerrel szerelt járgányon?

#6  2006-12-07 07:45 Viktor
Hogy Te mikre nem bukkansz. Hát gondoltam Én is kipróbálom és láss csodát, működik a dolog. :)
De hogy ott mi minden van még. Olvastam ott mindent és hát nem sokat értettem meg belőle. Láttam valamit ( 13C ) ez minek a hőfokát írta volna ki? Ha az akarna lenni. Hát NONE-t én is találtam szerencsére.

#5  2006-12-06 22:20 krampusz
Kipróbáltam a Fusion I-en és működik, viszont a linkben felsoroltakon felül jóval több illetve más adatot tartalmaz. Strukturáját tekintve hasonló felépítésű rendszerről van itt is szó, de nem teljesen megegyező,így sokmindent nem is tudtam beazonosítani. Ha nem titok elárulnád-e hol találtad az infot, hátha lehet találni egyebet is.
És jelentem az én autóm is "none":-)

Egyébként a visszautasítást nem fogadom el:-))

#4  2006-12-06 08:47 horeee
Ahogy a cikkben olvashattátok, az info 90%-a a netről származik, tehát a nagykezdőbetűs mester jelzőt köszönöm, de visszautasítom...

#3  2006-12-06 07:58 horeee
Igen, ráncfelvarrott, 2006 augusztusi születésű és nincs benne fedélzeti. De ugyanez a módszer működik az I. Focus-ban is, szinte ugyanígy, tehát valószínűleg az I. fusion-hoz is jó lesz. Próbálj rá, szerintem menni fog...

#2  2006-12-05 22:33 krampusz
horeee Mester!

A Te autód ugye Fusion II, és nincs benne fed. számítógép. Vajon ez a diagnosztika működik az FusionI-nél is?
Üdv: Krampli

#1  2006-12-05 19:20 pistiapufőnök
Wow!
Köszi! Ez tényleg hasznos lehet. :)


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók