Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 936 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 488 hozzászólás
16 085 099 letöltés

0 aktív felhasználó
869 egyedi látogató
3 048 letöltés
  az elmúlt 24 órában

26 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
Lali-bá(> 60 perce)
Hpetya(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szocsr(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
bende (> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Lali-bá

Ajánlott oldalak

Letöltések

Melyik megbízhatóbb? Dízel vagy benzines?
Tocsi  2007-01-09
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem
És biztos vannak itt tapasztalt okos gyárékek:)
Jelenleg ezt használom: egy '93.12-s Corsa 1,2i
Mit szeretnék: Ford Fusion 1,4i vagy 1,4Tdci (használt, klímás, +esetleg abs)

(Még sajnos nem tudtam elolvasni a teljes fórumot:( de dolgozom az ügyön:)

Ami tetszik a Fusionban:
1. Ahogy olvastam a helyben sokkal jobb, praktikusabban lehet pakolni bele mint a Corsaba.
2. Erősebb motor, talán kisebb fogyasztás (1,4i) azonos vezetési stílussal számolva.
3. Magasabb látási helyzet, futóműve, kasztnija erősebb, biztonságosabb.
4. Jobb ''terepezési'', (persze komolyabb terepre majd veszek egy Land Crusit::DD) tulajdonságok. Milyen magasan lehet a hasa az úttól alapban?
4. Tetszik:)

Kérdéseim:
1. Mik a Fusion típus hibái?
2. Mit nézzek egy használt Fusionban(1.-hoz kötve). Dízel és benzines változatnál. Pl.: kasztni rozsdásodik, ajtók, zakatol menet közben a jobb hátsó akármi, stb. Motorhang, füstös-e? Ha igen miért lehet?
3. Mennyire megbízhatóak ezek a motorok?
Azért kérdezem ezt is mert vki mesélte, hogy ha dízelnél beüt a krahh, akkor ott a motorikus részek javítása igen borsos ( vmi szelepes, csúcs, vezérlés, adagolós dolgot mondot, sajnos nem tudom pontosan már mit, de fordos srác mondta, hogy az akkor 300k környékén lenne !
4. Benzines, tisztább, szárazabb érzést ad:), ha jól tudom ott nincs ilyen veszély ill, azonos körülmények között többet bírhat egy benzines motor mint egy dízel km-t nézve!? Karbantartás, a szokásos normál szervízeken kívül? Mennyi km után kell benzinesnél és dízelnél?
5. És a fenntartási költségekre lennék még kiváncsi és a fogyasztásra.

Ja igen, az autó, főleg hétvégén lenne használva. Tehát gondolom emiatt a dízel költségei magasabbak lennének mint a benzinesé ill. sokára látnám a megtérülését.
Sokat írtam, ne haragudjatok
Várom a válaszokat!
THX

Hozzászólások

#29  2013-07-22 22:04 goodness
Szerkesztve:   2013-07-22 22:30

#28  2013-07-21 12:32 Z.Boy
Én régebben hozzászóltam ehhez a kérdéshez...
"Az Akkum reggelre - THE END"-címszóval... Írd be fent a keresésnél, a hozzászólásoknál... Nekem egy varta Akksim lett végül. Nagyon megbízható.Kimondottan sok indításra,és hidegindításra készítették csak ajánlani tudom.. tettem fel a cikkben fotókat is. Sok siket. Z.Boy
válasz more (#27) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#27  2013-07-20 11:26 more
2006-os évjáratú 1,4 benzines az autónk, 150 ezer kilométer van benne és két hete adta meg magát az aksi, ráadásul külföldön, így ott be lett bikázva és hazáig le se állítottam a motort, míg nem vettem egy új aksit.
Sajnos napi használatban van, így muszáj üzembiztosnak lennie.

#26  2013-07-19 22:03 szita721031
Köszi a válaszokat. Mégeggy kérdés: A bosch és a Varta ugyan az? (S5 61Ah 600EN- Varta Silver 61Ah 600EN)
válasz Hpetya (#25) üzenetére

#25  2013-07-19 18:51 HpetyaSzabotőr
Több fórumtársamé is 6 évesen halt be.Enyém szinte napra pontosan 6.évében
Fosch-t meg nem érdemes venni
válasz szita721031 (#18) üzenetére

#24  2013-07-19 16:10 Öregtom
A gyári akksi 4 év 4 hónapot bírt ki. A helyette belerakott 30 ezer Ft-os Bosch 2 és fél évet.

#23  2013-07-19 14:22 péter60
Köszönöm a választ és bocs, ha hülyeséget kérdeztem.
péter60
válasz Volán Peti (#22) üzenetére

#22  2013-07-19 13:07 Volán Peti
Igen, igen.... :)
válasz pistiapu (#21) üzenetére

#21  2013-07-19 11:40 pistiapufőnök
Gyanús nekem, hogy ezt az akkumlátor töltője tudja, nem az autó.
válasz péter60 (#20) üzenetére

#20  2013-07-19 09:33 péter60
Leírnád, pár szóban hogyan tudom elérni a töltés teszt üzem módot.
Előre Is köszönöm.
válasz Volán Peti (#19) üzenetére

#19  2013-07-18 21:54 Volán Peti
Az enyém most lesz 5 éves, most télen még a leghidegebb időben is pöcc-röff, úgy hogy valamikor októberben töltöttem rá... és azóta is korrekt, teszt üzemmód szerint első osztályú a töltése.

#18  2013-07-18 20:41 szita721031
Az után érdeklődnék hogy az akksi mikor halt meg (az enyém 5.5-éves) előre is köszönöm.
válasz Öregtom (#17) üzenetére

#17  2013-07-18 10:30 Öregtom
Helló,

kevés használat mellett nem vennék dizelt. Én kb évi 12.000km használatra vettem, de a mai eszemmel benzinest vennék.
A hibák eddig: vízcsövek, üzemanyag csövek, porlasztó tömítés, csomagtartó nyitó motor, rendszámtábla világítás, akksi.
2006 augusztusi újan vásárolt, 90 ezer km van benne.

#16  2013-07-17 18:23 szita721031
Esetleg a fogyasztáson.
válasz joci0201 (#13) üzenetére

#15  2013-07-17 18:19 dudicukrasztrollface
minimálisat

#14  2013-07-17 13:10 Volán Peti
Szerintem nem.

#13  2013-07-15 22:19 joci0201
Hello.
Nekünk 2006 óta van egy Ford Fusion 1.4 benzin ez idő alatt 167500 km mentünk vele és csak a termosztád ment eddig tönkre ! 1-2-3 -ba igen megy 3-dik 110km/h 5000 ford de 150-160-nál záróra van !Elvileg apám ment vele 172 vel ! A kocsit eléggé lekéne ültetni mert sztem nagyon magasan van a súlypontja egyébként nagyon megbízható kis kocsi !Sztetek egy sportlégszűrő meg egy 60-as rendszer sokat dobna a teljesìtményen ??

#12  2007-09-06 00:06 Tiksi
robigo!
A hibalistát én is megköszönném,mert nekem is ez a tipus van,bár még csak 42000 a km.Üdv

#11  2007-09-02 10:03 robigo
Hogy "Melyik megbízhatóbb? Dízel vagy benzines?" -erre az tudna hitelesen válaszolni akinek van mind kettő és egyformán hajtja.

Az enyém
1,4 TDCI Trend
~4év
~170 000 Km
már vannak hibák.

majd irok egy részletes tartós teszt riportot, csak találjak rá időt és itt helyet.

#10  2007-01-19 16:57 Viktor
Nagyon szívesen. És remélem Te is hamarosan boldog tulajdonosa leszel 1 remek fuzsinak.
Mint írtad nem úgy megy mint 1 "szörny" de nem is sport autónak lett ez tervezve. ( Én beszélek aki 180.nat mentem vele )
De szerintem ez az autó nem is arra való hogy elhúzzunk mindenki orra előtt, hanem Én szeretem megmutatni, hogy mennyire remek "kis" autóm van. Persze amire nagyon büszke is vagyok.

#9  2007-01-19 11:17 Tocsi
Muszasi és Viktor!

Köszönöm a tapasztalatokat:) Építő jellege van:)

Tegnap vezettem az ismerős Fusiját(1.4 benzines) Megtetszett nagyon, magasan ültem, ment is az autó, persze nem mint egy v12-es szörny, de kellemes volt:)!
Sőt két Fusiban is ültem tegnap, az egyikben hátul. Picit rövid talán az ülés hossza, de nem vészes nekem kényelmes volt (174cm).
Viszont pakoltunk bele a csomagtartójába 4db 50kg-os cementes zsákot.Igaz leült a kocsi egy kicsit:) De még így is szépem ment, hogy 200kg a csomagtartóban+ 3férfi 80kg környékén. Teher volt és szépen muzsikált a motor is pedig nem mai darab 3-3,5 éves 102xxxkm van benne.
"Terepeztem" is vele érdekes föld útakon:) bírja a kiképzést!

#8  2007-01-14 02:11 Viktor
Szia Tocsi

Mi egy 1.4 benzines trend.et vettünk. Csak csatlakozni tudok a fogyasztást illetően zsolti bá1’-hoz. Én egy jó nagy hinta ágyat vittem és még a párom is befért simán (na persze szét volt szedve :D, de így is az első ülést le kellett hajtani). A gyorsulása nem a legjobb ami a súlya miatt is van. Pl. a héten 1suzuki.t üldöztem ( kollégám sietett nagyon haza wc.re) és hát először elment előlem ügyesen, de 150 után már nem bírta a tempót. Szóval amennyire magas annyira gyors is tud lenni. A legtöbb totál terhelés alatt 180 volt és még ment volna (csak én voltam nyuszi :) ). Nekem 11e km. van benne és semmi bajt nem vettem észre.
Ami a rozsdásodást illeti szerintem nincs itt olyan aki erről negatívan tudna neked beszámolni. Amit tudok, hogy a Ford nem a rozsdásodásáról híres.
Amit tapasztaltam az az, hogy 3e.es fordulatnál kicsivel nagyobb a motorhang ami kicsit később alább hagy. Vannak a kaszninak kicsiny hangjai, de ne várj ebben az árkategóriában tökéleteset. Költségeim 95% a üzemanyagra a maradék, a téligumi átszerelésre valamint egy 2e km.nél egy átvizsgálás tette ki. Én nem nagyon olvastam itt hogy valakinek szervizbe kellett volna vinni a 20ezres szervizet megelőzően mert volt vele valami (persze Én sem olvastam el az összes hozzászólást).
Hosszú távon nagyon kényelmes 5 személynek is. Mi Németben voltunk (ami kb. 12km. volt oda ami majdnem 12 óra út) és senki nem panaszkodott mert kicsi a hely.
A mai napig nem bántam meg a döntésünket amikor belementem a fusiba. Nagyon szeretjük és a Világ minden kincséért sem adnám el senkinek. Sőt ha lesz rá módom akkor a következő is ez lesz, csak pár dologgal több lesz már benne :)
Sok szerencsét a választásodhoz és szerintem nem fogod megbánni ha ezt az autót választod.


#7  2007-01-12 16:01 Muszasi
Szia Tocsi,

Rövid válaszom: válts!
Hosszabb válaszom: nekem is Corsám volt (1,2 benyós "C" típus 2001. 12. havi). Életem egyik legjobb döntése volt a Fusion. Igaz, hogy ez egy 1,6-os TDCI :), Nagyon sokat megyek vele. Májusi a kicsike és már 12000 felett járunk. Megbízható, stabil, erős. Legalább is az én tapasztalatom. Pályán 4,2-4,6 között vegyesen 4,8-5,2 között eszik. De én sokszor hajtom (120-150), eddig 170 fölött kicsivel volt a csúcs, de még bírta volna. Úgyhogy ne aggódj, bírja a "kis" motor a "nagy" kasznit.
Az általam eddig használt autók közül a leg. Pedig a skála a régi fiestától a "szocialista" autókon át (dacia, skoda 120) a suzuki swiften keresztül, opel corsáig és a fusionig terjed (igaz nem 13 :)), bár én még fiatal vagyok :P. Még a seat alhambrához is volt szerencsém kb. 1500 km-en át (na az, egy nagy autó :)). Szerintem bátran vágj bele. Sok szerencsét.

#6  2007-01-12 09:21 Tocsi
Köszi zsolti bá'!

Pl. ezért is tetszik a Fusi:)!
Jól variálható a belseje.
Aha, akkor esetleg nem árt gondolni a gyerekekre is:) Fő a biztosnág!
Igaz használt jöhet most szóba, de abs, légzsák, isofix, dönthető ülést akarok:)
Ahogy olvasom az írásokat, szépen tudja mozgatni a kasztnit az 1,4-es benyós moci.
Alapban dízelt akartam. De 1. nem mennék vele mindennap. 2. macerásabb a dízel motorikus része(anyagilag).


#5  2007-01-10 20:07 zsolti bá'
Az isofix a biztonsági gyerekűlés felfogatási pontjait jelöli, ami egy szabványos rögzítési pont. Ez a Fusionnál extraként kérhető. Én a ledöntött anyósűléssel és egyharmadrészt lebuktatott hátsó űléssel vittem ötfokos falétrát úgy a kocsiban, hogy elől még bőven volt hely, és a hátsó ajtó is be volt zárva. Igaz a kalaptartót ki kellett venni!
Igen, jelen vagyok az Indexen is.

#4  2007-01-10 08:39 Tocsi
Szia pistiapu!

Köszi a segítséget! Ha jól láttam isofix a neve a variálhatóságnak a Fusionban!?
Akkor megnyugodtam:) alapban van csak nem dönthető jobb első.
Igen olvasom folyamatosan az oldalt, gyűjtöm az infókat:)
Üdv

#3  2007-01-09 22:04 pistiapufőnök
Tocsi:
Az Ambiente feletti felszereltségűeknél már dönthető az anyósülés. Szerintem. Tehát mindben, ami nem alap.
Ha van benne légkondi, akkor tuti nem alap. Ez jó támpont szerintem.
A kérdéseid nagyobbik részére már megvan a válasz, csak körül kell itt nézned.

#2  2007-01-09 21:36 Tocsi
Szia zsolti bá!

Köszi az infókat:)!
Te írtál az indexen is ugye? Azt is olvasom, de még messze a vége:)
Ma voltam egy szerelős havernál és megnéztem a Fusiját 1,4 benzines. Mit mondjak, kisebbre számítottam:D
Mellette állt egy skoda fabia kombi, hát az ovis benyomását kelti a Fusi mellett:) tetszik nagyon! Nem tudom milyen felszereltségű, mert nem dönthető az anyós székecskéje! Tényleg melyik típusokban van dönthető anyós ülés?
MEg jobban megéri gondolom a dönthető ülés mint tetőcsomagtartó!? Persze attól függ mikor, és mire. De én úgy látom, o
hogy az a lehetőséget többet használnám.
Fura nekem, hogy az 1,4 -es benzines moci dinamikusan vigye ezt a nagy kasztnit:) De gondolom ez a helyzet?
Ahogy írtad a fogyasztását, nem olyan vészes.

Várom a többi infót a kicsikéről:)
Uff

#1  2007-01-09 20:23 zsolti bá'
Ha csak hétvégére veszed elő, akkor nem érdemes dízelt venni, mert nem jön vissza az ára.
A fogyasztás nekem (1.4 benzines)nyáron valamivel hét liter alatt, télen meg 7,5 liter körül van, fele város, fele országút.
Szervíz 20000km-t van.
Az enyémben 7200km van, eddig csak tankolni kellett bele.
A dizel moci ha jól tudom, akkor megegyezik a Peugeot-val.
A műszerfalon kívül(ami most a hidegebb időben kezdődött és amikor felmelegszik a kocsi akkor elhallgat) más zaj nincs.
A kuplung és a váltó gyárilag egy kicsit hangos amíg hideg.
Nézni szerintem ugyanazt kell, mint más használt autó vásárlásakor.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
Legutóbbi látogatóink (1 új)
Az oldal használata
Mokota  2024-05-13 18:36
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók