Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 978 357 letöltés

3 aktív felhasználó
986 egyedi látogató
2 414 letöltés
  az elmúlt 24 órában

26 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

Firestone Winterhawk
kboross  2009-10-08
Sziasztok !

Ezzel a téligumival kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata, hallottatok már róla, rosszat, jót ?
Elég meggyőző ajánlatot kaptam egy garnitúrára és most szeretnék már én is beruházni a téligumira. Eddig valahogy kihúztuk nélküle, de nem akarok tovább kockáztatni.
Ha tudtok valamit, segítsetek !
Köszi
Karesz

Hozzászólások

#37  2009-11-05 14:56 turbobacsi
pont ma olvastam egy tesztben, hogy a Firestone téli nagyon kaki, ellenben a Vredestein korrekt
válasz tszk (#36) üzenetére

#36  2009-11-05 14:44 tszk
Szerkesztve:   2009-11-05 14:47
Az idei ADAC teszt meggyőző adatairól itt olvashatsz.

Én Vredestein Snowtrac 2-t használok, így sajna - egyelőre le kell mondanom a Snowtrac 3-ról:)

#35  2009-10-14 23:17 dudicukrasztrollface
csak a gyerek miatt vettem,elgondolkodtam miatta talán jobb ha van,magyarázhatom én neki hogy apa milyen marha ügyes sofőr ha tényleg hibázok akkor az ultragáz.nem kóstolgatni akartalak csak teljesen összezavarodtam milyen lenne a jó gumiválasztás annyi félét olvastam itt.végül is nem baj össze tudjuk vetni majd a tapasztalatokat.ahogy kinézek az ablakon ugyis lassan itt a tél
válasz pori (#34) üzenetére

#34  2009-10-14 15:27 pori
Megérte, aztán majd kiderül
válasz dudicukrasz (#33) üzenetére

#33  2009-10-14 11:03 dudicukrasztrollface
ezt vettem meg ötvenért cakk-pakk,felnim sem volt/lemez/nemtom milyen ez a gumi 500km-ert ment vele a gyerek szerintem annyit megért.mindegy már mert elhoztam leveszem -felrakom oszt majd kiderül.

#32  2009-10-14 10:45 dudicukrasztrollface
NEEEM
válasz pori (#31) üzenetére

#31  2009-10-14 07:17 pori
Te most kóstolgatsz ?
válasz dudicukrasz (#30) üzenetére

#30  2009-10-13 23:00 dudicukrasztrollface
akkor inkább azt
válasz pori (#29) üzenetére

#29  2009-10-13 12:00 pori
Szerkesztve:   2009-10-13 12:01
Te döntésed ,de a mostani ár és minőség figyelembevételével ez tűnik kedvezőnek.
Nekem MICHELIN ALPIN A3 van ,akkor amikor vettem az tűnt jónak.Kétszer ennyiért .
válasz dudicukrasz (#28) üzenetére

#28  2009-10-13 10:10 dudicukrasztrollface
mindenképpen ezt fogom keresni
válasz pori (#27) üzenetére

#27  2009-10-13 07:17 pori
Hankook Icebear W440 ~12890 Ft Különösen ajánlott
válasz dudicukrasz (#26) üzenetére

#26  2009-10-13 06:43 dudicukrasztrollface
mindenki tudja hogy a ferrari gyorsabb mint a zsiguli,ez a gumi jobb mint az világos.a dolog nem erről szól hanem hogy meg tudsz e állni vagy nem ha kell.ez a lényeg.de mostmár olyan kedvet kaptam,veszek téligumit már nézegetem melyik a jobb.megtértem.
válasz pori (#25) üzenetére

#25  2009-10-13 02:19 pori
"Az igaz, hogy hajdanán nem volt téli gumi, de milyen gumik is voltak? Volt ugyebár a Taurus, meg a csehszlovák Barum, meg a román Viktória, a jugoszláv Sava az meg már nyugati luxusnak számított. Közös tulajdonságuk az volt, hogy mind lágyabb keverékből készültek, mint a mai téli gumik. Koptak is rendesen, jó ha 20-30 ezer km-t kibírtak. Azok nem csúsztak ám annyira a havon, jégen mint a mai nyári gumik, amelyek akár 100 ezer km-t is futnak!"

#24  2009-10-13 00:28 pori
"Nem kell téli gumi, mert nincs hó:

Ez tévedés. Hideg időben a nyári gumik tapadása csökken, az autó könnyebben csúszik meg, rosszabbul lassul. Nő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilikatartalomnak köszönhetően rugalmasabbak, ezért jobban tapadnak. Hét fok alatt érdemes váltani. Nyári gumival akár 50 százalékkal hosszabb lehet a fékút. "

#23  2009-10-12 23:07 dudicukrasztrollface
Szerkesztve:   2009-10-12 23:21
mint mondottam szubjektív a dolog részemről én nem akartam senkit lebeszélni a téli gumi vásárlásról. ha ingyen lenne akkor sem kéne suzuki,rántott hal,kiszel tünde,és persze téli gumi sem,nem vagyunk egyformák.nekem ez a heppem.ezután sem fogok zavarba jönni a téli gumi hiánya miatt ez legyen az én bajom.csak azért írtam ide mert variáltok ez vagy az a téli gumi jobb-e télen mintha marha nagy hójárók lennétek,de amikor megcsúsztok a jégen ötböl négyen satuféket nyomtok.csak ez zavart,úgylátszik jól megpiszkáltam a darázsfészket,azért le ne harapjátok a fejem mert nem használok téli gumit.
válasz mester76 (#22) üzenetére

#22  2009-10-12 22:39 mester76
Szerkesztve:   2009-10-12 22:40
Bocsi de ezeket sztem te sem gondoltad komolyan.Persze az átkosban negyed ennyi autó és forgalom sem volt.Az átlag sebességről meg ne is beszéljünk.Lehet hogy sokan meg köveznének érte de én kötelezővé is tenném.További baleset mentest!
válasz dudicukrasz (#19) üzenetére

#21  2009-10-12 22:28 zsolti bá'
Télen tanultam vezetni, akkor még nem volt téligumi(1990). Sokáig én is azt vallottam, hogy hülyeség az egész. De azóta elérkezett a fogyasztói társadalom kora. A gumigyártók olyan gumit gyártanak, hogy muszáj megvenned a két garnitúrát, ha nem akarod összetörni a gépet(és magadat). A Conti nyári gumival próbálj meg egycentis hóban megállni, esetleg irányt változtatni. Pedig nyáron, szakadó esőben tapad mint atom. De hidegben, ónos esőben, hóban csúszik, az ABS meg kétségbeesetten próbál segíteni, de a kerék csak blokkol és jön a padka, vagy az oszlop, a kocsit meg nem lehet kormányozni(felengedett fékpedálnál sem). A téli gumival nálam az ABS ritkán szólal meg, és akkor is irányítható a gép. Én tapasztaltam a kettő közti különbséget.

#20  2009-10-12 22:20 Szaszu
hát ezzel bizony nem értek egyet, és rajtam kívül még szerintem sokan mások sem. És nem azért mert beleverték a fejembe, hanem mert tapasztalat, hogy a téli gumi sokkal jobb télen. Én simán elakadtam a nyárival ott, ahol a haverom télivel meg sem csusszant. Mindketten Fusionnal voltunk, ugyanazon az enyhén emelkedős kissé havas és alatta jeges földúton. Elég volt egyszer megállnunk, hogy utána már ne tudja magát megmozdítani az autó az enyhe emelkedőn.

#19  2009-10-12 21:33 dudicukrasztrollface
jégen mindegy milyen a gumi,szakadó hóban vezessen a buszos,latyakban pedig nem csúszik a nyári sem.kicsit túl lett misztifikálva az utóbbi 10 évben ez a téligumi mizéria,pedig az átkosban trabantok zsigulik skodák idején még nem volt ilyemi és akkor is közlekedtek.amúgy egyébként te is mehetsz elöl a téligumiddal amikor valaki neked jön nyárival.25éve vezetek de soha nem volt balesetem sem télen sem nyáron mindez téligumi nélkül.tudni kell mit csinálj vészhelyzetben megcsúszáskor ha nem tudod mindegy milyen a gumid azon nem segít.a gyártók sok pénzt kaszálnak ezzel hogy beleverték az emberek fejébe hogy téligumi nélkül lefullad az autód télen anélkül nem lehet közlekedni,persze rögtön fel is szerelik neked mert az emberek fele 4 kereket nem tud kicserélni otthon.a céges autómon is téli gumi van és érdekes módon az is úgy csúszkál mint a fruzsi nyárival.de ez egy szubjektív vélemény fő a biztonság ha nem megy technikával megy téligumival egy a cél.ne csússzunk meg.összehesonlítgatni pedig botorság,nem tudhatjuk ugyanazon az úton mit produkálhatunk téli illetve nyári gumival
válasz andrashodi (#18) üzenetére

#18  2009-10-12 20:34 andrashodi
Ez az acélfelni nem kicsit lesz népszerű 1500-ért...

Én anno a fiestára Kormoran téligumit vettem újat volt vagy 8eFt darabja (igaz az 14-es volt),de tök jól szuperált. Azt mondják (illetve olvastam is) Michelin gyártmány (felvásárolta a Cseh vagy Lengyel gyárat), és szerintem feleannyiért ugyanolyan jól tapad, max kétszer olyan gyorsan kopik el. De ha meg azt veszem, hogy kapok egy csúnya defektet vagy elöregszik az anyag, akkor az olcsóbb cuccal már jobban megérte.

De kérdezem azt, ha tudsz ügyesen vezetni és előtted fele annyi úton megáll egy téligumis autó, míg te a nyárival a fele fékútnál belecsattansz (vagy az árokba) akkor megérte-e spórolni/"jól tudni vezetni"? ....

#17  2009-10-11 19:32 bitovi
Szia!

Érdekelne, 1500 FT-ért hol lehet szerezni Fusionra acélfelnit.
Ha segítenél megköszönném.
válasz klarky (#15) üzenetére

#16  2009-10-11 18:09 kboross
Mondom, a gumit én újnak néztem, de meg fogom mérni a profil mélységét is. A felni új, vagy felújított, csitti-fitti fekete.
Meghát helyi a srác, úgyhogy garancia is van, ami azért nem mindegy.
Üdv

#15  2009-10-11 11:56 klarky
Lelkesen bólogatok! Nekem pont ez a portasz által is emlegetett Hankook van. Nagyon jó, nagyon meg vagyok vele elégedve, ajánlom!

40 egy használt gumiszettért? A felni milyen? Csak mert én 43-ért vettem vadi új gumikat és 1500-ért ajánlottak használt felnit. Ha jó a felni (úgy értem nincs korrodálva, csitti, fitti mint egy új) vedd meg ennyiért. Ha nem, akkor szerintem drága. Inkább vegyél egy szett újat és rakasd át. Jövőre meg gyűjts és vegyél egy cserefelni készletet.

Üdv!
válasz pori (#2) üzenetére

#14  2009-10-10 22:33 kboross
Oké, nagyon szépen köszönöm a válaszokat !
Sokat segítettetek, bár a vélemények közt néhol nagy a szórás ;)...
Az ár olyannyira kedvező, hogy a gumi 80 %-os (én azt mondtam volna ránézésre, hogy új), felnire szerelve, új szelepház, satöbbi, cakli-pakli annyimint 40 darab ezres.
Ez elég jó ár, nem ?
Az hiszem, meg fogom venni !
Mégegyszer köszi
Karesz

#13  2009-10-10 17:26 dudicukrasztrollface
tanuljatok meg télen is vezetni,akkor nem kell annyit baszakodni az ilyen-olyan téli gumikkal.

#12  2009-10-10 15:53 turbobacsi
Szerkesztve:   2009-10-10 15:54
#10: ez igy van!
válasz andrashodi (#10) üzenetére

#11  2009-10-10 14:23 Hrozina Zsolt
Nekem eddig- igaz nem Fusionon- téli gumi mindig Barum volt.Nekem nagyon bejött. Azt tudni kell hogy amerre én lakok, ott szó szerint szerpentinek vannak.Télen nem egyszerű az autózás.Az ára is elég korrekt.

#10  2009-10-10 07:03 andrashodi
Szerény véleményem (és több gumis is osztotta ezt) szerint inkább egy gagyi téli legyen fent télen, mint bármilyen nyári.
De tudom, ez is kicsit OFF hsz volt...

#9  2009-10-09 21:51 magaboa csapat fotósa
Észrevehető különbségek vannak, nekem is volt 1 pár Wanli meg, 1 pár Dayton tudom nem nagy márka de a tapadása 2x jobb volt a Wanlinál. Igaz vízelvezetésre, sárra, szűz hóra rosszabb.
Minden más tekintetben jobb. Én általában megnézem a teszteket és azok alapján választok eddig nem csalódtam.

#8  2009-10-09 18:25 Priest
Telente én is ezt használom 3 éve, Bp és környékén, nincs semmi bajom vele, bár szolídan vezetgetek. Az a bajom, hogy nincs mihez hasonlítsam. Sztem a tesztek csak iránymutatásnak jók, nagyon sok függ a lábadtól és attól, hogy hol használod, csodák nincsenek, az ónosesőben nincs jó gumi.

#7  2009-10-09 17:31 pori
Szerkesztve:   2009-10-09 17:50
itt egy másik teszt , persze neked kell eldönteni .Hogyan szoktál vezetni , és merre .
Trabantommal ami a ford előtt volt hóban jégen sárban jártam nyári gumival és hála az égnek nem okoztam balesetet de senkinek nem ajánlom hogy nyári gumival mennyen télen .Csak azért írtam ,ha tudod nem a legmegfelelőbb gumi van a kocsidon azért körültekintően lehet vele járni .
Csak arra is kell gondolni ha már veszel akkor nem egy télre veszed .Anyagi lehetőségek szerint minél jobbat kellene venni .Mert előfordulhat hogy első télen bevált de a másodikon meglepetéseket okoz .

#6  2009-10-09 17:26 pori
itt egy másik teszt

#5  2009-10-09 16:51 pori
Szerkesztve:   2009-10-09 17:03
Nem volt a tavalyi tesztelt gumik között ,de ha ott lett volna …..................

#4  2009-10-09 12:34 tavaszilevente
Egy Saet Ibizán volt nekünk, és nem volt rossz, de jó sem. Alig kopik, tehát hosszútávra tervezhetsz vele, hangja elviselhető, viszont könnyebben csúszkál, mint más gumi, és a vízelvezetése sem a legjobb.

#3  2009-10-09 11:59 hkarcsii
Azért érdemes a méretre odafigyelni. Főleg a szélességre, mert lehet, hogy 205 széles nem jó, de a 185-ös már igen. Kicsit más a minta, és nagyon más tud lenni a képessége. 2007-2008-as tesztben a 195/65 R15-ös Winterhawk-ot pl jónak értékelték. esetleg nézd meg a www.gumiteszt.com weboldalt

#2  2009-10-09 03:14 pori
Szerkesztve:   2009-10-09 03:17
Német ADAC 2009 es téli gumi teszten ami azért elég híres vagy 30 autón tesztelik a gumikat ,megnéztem neked.
Sajnos most a mi méretünkben nem teszteltek de nem ajánlott gumik közé tartozik .
Én biztos nem venném ,csak a Különösen ajánlottak közül vagy az Ajánlatos választanék.

FIRESTONE WINTERHAWK 2 ~13990 Ft Nem ajánlott
Hankook Icebear W440 ~12890 Ft Különösen ajánlott

#1  2009-10-08 21:36 mayeyeAbszint pusztító
Szia.

Nekem ez van fent amióta megvan a kocsi. Én meg vagyok elégedve vele,nem csúszik, nem hangos. Persze mint laikus mondom.
(Igaz télen szoktam csúszkálni a kocsival de csak nagy hóban jön össze mert elég jól tapad a gumi.) :-)

Szerintem jó vétel volt anno.

Én ezt Önnek Ajánlom!!! :-)

Üdv : Gábor

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók