Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 909 791 letöltés

6 aktív felhasználó
897 egyedi látogató
2 409 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

Behajtani tilos
csokiPizza King  2010-01-03
Szerkesztve: 2010-01-03
Nem tudom ki hogy van vele, de engem nagyon zavar a manapság terjedő KRESZ módosítással kapcsolatos médiakampánynak az a része, ami a kerékpárosok egyirányú utcába behajtását nyomja be az agyunkba. Konkrétan az felvetésem, hogy - ritka kívételtől eltekintve - elfelejtik jelezni a civil lakossággal, hogy a behajtás csak ott engedélyezett, ahol azt kiegészítő tábla is jelzi. Plusz, az olyan kereszteződések előtt, ahol a jobbra nyíló egyirányú utcából – az egyirányú utca forgalmával szemben közlekedő – kerékpáros hajthat ki, a közútkezelő köteles a kerékpárosok keresztirányú közlekedésére figyelmeztető jelzőtáblát is kihelyezni. Értitek? Elvileg csak olyan utcában kell(ene) számítani szembejövő kerékpárosra, ahol azt kiegészítő táblával jelezték. Ki fogad velem, hogy a kerékpárosok nem így tudják? A lényeg, hogy mi képben legyünk, és ne legyen szükségünk erre a tudásra egy esetleges "helyzet" esetén.

Hozzászólások

#11  2010-01-05 10:49 Volán Peti
Szerkesztve:   2010-01-05 10:50
A durva az egészben, hogy a helyi Volán társaságnál az a közlekedési mérnök aki részt vett a módosítások megalkotásában, annak még december elején halvány lila gőze sem volt az egészről. Tegnap beszéltem vele, a minisztériumnál szépen belekontárkodtak, pl. ott találták ki ezt a kiegészítő táblás baromságot is (biztos sógor a táblagyáros...).

Hivatalból a minisztériumnak ki kellett volna adni a módosítástól egy füzetkét a közszolgáltatásban dolgozó hivatásos sofőröknek (pl. buszvezetők) még december elején. Most azt rebesgetik, hogy jó esetben március vagy április elejére lesz meg.

#10  2010-01-04 21:07 csokiPizza King
Addig örülj amíg nem látsz ilyet. Én minimum meglepődnék, aztán csodálkoznék, valószínűleg káromkodnék. Aztán meg ki tudja?
válasz szitu (#9) üzenetére

#9  2010-01-04 10:33 szitu
Ajánlom olvasgatásra a linket.
Különösen a lap alján lévő KRESZ módosítás szöveges dokumentumot, mert ott szerepel a régi és az új szabályozás is.

A kerékpárosokkal kapcsolatban nekem is az a véleményem, hogy eddig is mentek amerre eszükbe jutott, mostantól meg azt hiszik majd hogy még szabályosak is.
A médiával kapcsolatban meg sajnos mindenütt lesüllyedt a színvonal a bulvár újságírás szintjére.

A kedvenc módosításom az „Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára”. Eddig én erről nem is hallottam. A mostani nagy felhajtás miatt jogtárban megnéztem, 2001. május 1-től!!! szerepel a KRESZ-ben.
Egyébként látott már ilyet valaki úttestre festve?

#8  2010-01-04 09:47 Scuderia
Köszi, h feltetted. Kérdésekkel kapcsolatosan igazad van. Ha lesz időm, én is végig olvasom a belinkelt leírásokat.
válasz Z.Boy (#7) üzenetére

#7  2010-01-04 05:47 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-01-04 05:51
Csoki!
Érzésem szerint ez a dolog nem csak téged hanem sok más embert is zavar!!

Miért van az??? HOGY???

-index nélkül sávot vált a paraszt
-tudod hol mérnek betartod a sebességhatárt 2 sávos úton pöccre ,és kivillog a belső sávból
-ha kanyarodni akarsz balra nagy ívben előtted kanyarodik a /középen villamos-Hungária krt/ a paraszt nem melletted!!
- ha valaki telefonál a 70 -es táblánál ismét 2 sávos úton,és 50-megy miért nem húzódik jobbra a szélső sávba
-mikor párhuzamosan közlekedsz 3 sávos úton miért nem engedi be a paraszt a jobbról érkezőt index használatánál? mivel tudtommal annak van elsőbbsége?
-mi ez a FASZSÁG!!!!??!!??,hogy nincs jobbra tartási kötelezettsége 2010 -01-01 től a kerékpárosnak???????? R-go araszoljak mögötte 30km/h val????????
-Mi ez a Faszság??,hogy nincs km korlátozás vasúti átjáróban ,csak fokozott figyelem???
-Meg hogy , a gyalogosnak kell elsőbséget adni a kerékpárosnak kerékpárútra való rásétálást eszközölvén

Agyrém!!

belinkelem az oldalt ahol egész pontosan megtalálhatunk mindent...

Amúgy meg tök mindegy ,hogy 1 irányú utcában szembejöhet a bringás! nem kell semmilyen tábla sajnos....
ha befordulsz és 1 kék alapon fehér Nyíl van az orrod előtt akkor számíthatunk drótszamarasra!! tehát mostantól ha nekem jön Én vagyok a hibás????



Lejjebb kell tekerni az oldalt ,és a fekete linkeknél látszik a törvénymódosítás előtt-és utáni rendelet..
Nem olvastam végig mert felhúúztam magam))))))))
válasz csoki (#5) üzenetére

#6  2010-01-03 22:35 Scuderia
1. Szerintem tény, hogy a kreszt amúgy is elejétől a végéig át kellene szabni, ami ha meg is történne, egy ideig lehet káoszt eredményezne a sok #@&<> (mazsola) miatt.

2. A táblákról ugyan ez a véleményem. Léteznek már strapabíróbb fényvisszaverő felületű, biztonsági oszlopra felszerelt változatok... csak nem nálunk. (kivéve néhány iskola környékén a figyelmeztető tábla)

3. 60 ponton változott állítólag a kresz. De mely 60 ponton?! Ez a biciklis van meg mindenkiben meg talán a vasúti átjáró, de a többiről keresgéltem neten, alig-alig van róluk valami, és sztem 10-nél többet nem olvastam. Van új tábla is. De hogy néz ki?!

Miért nem lehet valamit rendesen és ésszerűen csinálni? Költői kérdés, ne válaszoljatok rá.

#5  2010-01-03 21:47 csokiPizza King
Egy ember behajt egy egyirányú utcába, szemben a forgalommal.
Erre egy rendőr ugrik elő az egyik fa mögül:
- Nem látja, hogy ez egy egyirányú utca? - kérdezi tőle.
- És? Nem is mentem két irányba!

#4  2010-01-03 21:38 csokiPizza King
Keginkább a táblakészítő lobbi és a kerékpáros társadalom megnyerése lehet mögötte szerintem is. Haszna semmi, csak még több problémát fog az egész okozni.
válasz pistiapu (#2) üzenetére

#3  2010-01-03 21:36 csokiPizza King
Leírtak szerint kiegészítő táblának a másik irányból is lennie kell, ha az egyirányú utcába jobbra kis ívben is be lehet hajtani. Amúgy meg - én legalábbis így gondolom - ennek leginkább a mindenkibek az általa gyakran használt utcákban lesz jelentősége, mivel a ritkán járt helyszíneken jobban figyel az autós. Az ismert helyeken meg előbb-utóbb feltűnik a kiegészítő tábla (vagy a hatása)
válasz lipu (#1) üzenetére

#2  2010-01-03 21:07 pistiapufőnök
Én azt nem értem, hogy miért kellett kiegészítő táblához kötni. Nyugaton ez gond nélkül megy sok-sok éve.

A másik ilyen okosság az Egyesült Államokbeli jobbra lehet kanyarodni kocsival piros lámpánál is, természetesen az elsőbbség megadásával. De ez már túl nagy Kánaán lenne ide.

Egyébként szerintetek miért kellett ezeket a változásokat ilyen hirtelen bevezetni? Véletlenül nem valamelyik haver csinálja a közlekedési táblákat? Ehh!

#1  2010-01-03 20:52 lipumár nem a mester
Eddig is behajtottak,csak most már szabad.
A kiegészítő táblát meg úgy sem látjuk,mert mi a másik irányból megyünk.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók