Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 986 644 letöltés

6 aktív felhasználó
1 218 egyedi látogató
3 552 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
Hermina(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

A teljesítőképesség határa...
kboross  2014-05-27
Szerkesztve: 2014-05-27
Sziasztok !

(Nem ez az első hasonló tartalmú cikkem, de a részletek miatt elválasztottam az előzőtől...)
Tehát:
Hosszú hétvégét tartottunk, baráti bringás találkozón voltunk a családdal a Balatonon.
A mellékelt kép mutatja, mit, s hogyan szállítottam.
Rendesen megpakoltunk, és majd' végig autópályán mentünk, ritkán 120 fölött, inkább alatta.

Kettős problémám volt; egyrészt a legkisebb emelkedőn is megtorpant a technika, Gödöllőnél 95-100 volt a max, másrészt cseppre pontosan 10 liter jófajta benzint nyelt el százon a kis aranyos...

Tudom, hogy egyszerre nem lehet mindent, de legalább az egyik értéken lehetne javítani...(?)
A klíma ment, tele is voltunk, de elég elkeserítő volt, hogy zabál és még menni sem bír!
Azért, ha bele is kell törődnöm, hogy ennyit tud, akkor sem cserélném le, mert végülis évente maximum 3-4 alkalommal megyünk ilyen hosszú útra vele, és anyagilag sem érné meg a csere...


Hozzászólások

#24  2017-12-28 01:13 Szamóca
Egy 2007 XI havi 1400 TDCI-t birtokolok. Nos, elég érdekes a fogyasztás.
Ha tízen húszon kilométereket ugrabugrálok vele 6l bekap, de egy Pest- Nyíregyháza autópálya 130km/h-val űzve 5,2-nél megállítja.
Tehát a rövidtávot nálam nem igazán díjazza a kis fruzsi.
válasz milucica (#23) üzenetére

#23  2017-07-10 15:51 milucica
Szerkesztve:   2017-07-11 13:35
A miénk 1,4TDCI.
2000 fordulat az ideális, de akkor nem fogsz repülni
5. fokozatban is max. 90km/h
Ha gyorsabban akarsz haladni, megnő a fogysztás valamivel.
A miénk 2008-as, a sok éves fogyasztás :5,5
Volt benne minden évben 1-2 autópályás hosszú táv is. Jelenleg 80.000 km van az autóban.

A gyári 4,5-t sohase sikerült elérni.

Szerintem nem számít sokat (1liter), ha kimered használni a magasabb fordulatszámot.
válasz markjr04 (#22) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#22  2017-07-07 15:10 markjr04
Sziasztok. 2006 1.4 tdci van. milyen fordulaton kapcsoljak hogy kényelmes alacsony legyen a fogyasztás?

#21  2017-05-26 20:52 komoró
Üdv!Szó szerint szereti a kicsike a hasát!80Kw/60 paci(póni)erre képes.Pl,:Záhony-Biatorbágy fulra pakolva,klimával,oda-vissza 70l
Ja,és a legkisebb emelkedőnél vissza 4,padlógáz!

#20  2014-06-19 16:08 Foglak
Elolvastam a hozzászólásokat,igazuk van ,sokat lehet azzal sporolni,hogy lassitásnál a motorfék használat,illetve a visszaváltás 4-be és még vissza enged rá a kuplung,és csak a teljes végén fékezés.Ezzel a fékeket is kevésbé koptatod.Arra jöttem rá,hogy bizonyos benzinek is segitenek,OMW és Shell,sokkal jobb fogyasztása mint a Mol vagy hasonloknak. Légkondival meg 3000-es fordulat körül kell kapcsolni,hogy kényelmesen menjen a motor.

#19  2014-05-30 15:44 pori
Közben én is
válasz pistiapu (#18) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#18  2014-05-30 15:41 pistiapufőnök
Megcsináltam a linkeket.
válasz kboross (#13) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#17  2014-05-30 15:15 pori
Szerkesztve:   2014-05-30 15:43
Szia
Köszönöm , elolvastam és nagyon hasznos volt .
Munkatársamnak rá van írva , hogy másolat .

Ki kellet keresnem ,mert a szöveg törés miatt nem nyitotta meg .
Át lehet, sőt, át kell rakni a rendszámot

Mégis használhatók szabályosan a hátulra szerelhető kerékpárszállítók!


 1 tagnak  tetszik

#16  2014-05-30 13:23 kboross
Szerkesztve:   2014-05-30 13:24
A fogyasztással kapcsolatosan én is így látom, de mivelhogy sosem tudunk időben sem indulni, nemhogy korábban, viszont nem szeretek késni, ezért marad ilyenkor az "itatás".
A cikkekben meg voltak hivatkozások is a jogszabályokra, illetve a változtatási hajlamot illetően. Találkoztam már rendőrökkel így felpakolva, eddig nem állítottak meg. (Ellenben a szabálytalanul szállító bringások többen vannak, ami valóban veszélyes is ! Őket szedjék ki!)
A bringákat vinnem kell valahogy, harmadik rendszámot nem adnak ki, ha adnának, az is jó sokba' lenne, másolatot meg tilos készíteni, így marad ez a megoldás. Egyelőre...
válasz Guszti (#15) üzenetére

#15  2014-05-30 12:26 Guszti
Szerkesztve:   2014-05-30 12:50
Nem teljesen erre a következtetésre jutnék a helyedben a leírtakból.
Ha pl fullra pakolva klímával hajtasz érdemesebb lenne kisebb sebességet választani és akkor a fogyasztásod kevesebb lenne. Persze az igaz, hogy ha full pakkal sietni kell akkor nincs más választás mint itatni a kicsikét. Viszont ha pl. korábban indúlsz egy órával és kényelmesen hajtasz max 90-el akkor jelentős benzinköltség takarítható meg.

A rendszám ügyben nem vagyok képben, de azt gondolom, hogy nem a bike magazin vagy a totalcar cikke hanem a törvényi előírások a mérvadóak. A rendőrnek hiába hivatkozol arra, hogy egy cikkben mit írtak, mert a rend morcos őre nem újságcikk alapján intézkedik.
Jó hétvégét!

#14  2014-05-30 11:15 turbobacsi
ez így nem rossz! (gondolom elégedett is vagy vele)
válasz zsolti bá' (#12) üzenetére

#13  2014-05-30 07:58 kboross
Szerkesztve:   2014-05-30 15:41
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat, megnyugtattatok, hogy nem tudok mit tenni .
Mindazonáltal marad minden a régiben, mert szeretjük és mert nem is érné meg lecserélni.
Porinak:
bikemag link

totalcar link
Kényesen érint a téma, ezért követem a változásokat. Tudom, hogy zűrös helyzet, ezért is csináltattam azt a pótrendszámot régebben, de az a rosszabbik megoldás, mert másolni nem szabad !
A cikkben végre megadták azt a választ, ami a legelfogadhatóbb, és legjárhatóbb út.

#12  2014-05-29 21:44 zsolti bá'
Bécstől Pestig autópálya óra szerinti 120, Pesttől Debrecenig meg 4-es főút(a kollegám miatt), óra szerinti 105,időnként megy a klíma, meg a kettőnk cucca. Így eszik 6-6,2 között. Mivel ez rendszeres, és mindíg ennyit eszik, ezért biztosra mondom, hogy nem véletlen, egyszeri alkalom. Ez az egyetlen dolog, ami még pozitív az autóban. Igaz, hogy "c" energiahatékonyságú gumik vannak rajta 2,5-re fújva, használva van a motorfék, és nincs padlógázas gyorsítgatás. A gyertyák 30000 kilométerenként cserélve, fullszintis gyári olaj, 15000 kilométerenként cserélve. Ja amíg el nem felejtem 1,4 benzin.

#11  2014-05-29 09:06 Guszti
Így igaz, viszont a döntés a vezető kezében van, a gázpedál meg a lába alatt :), Ha sietni kell akkor nyomni kell neki és menni is fog az autó cserébe sokat eszik. Ha nem kell rohanni szép kényelmes tempóben is oda lehet érni és a fogyasztás is barátságosabb lesz. Esetünkben a gyors tempó és a kis fogyasztás sajnos nem választható opció. Ez van.
Álatalában úgy osztom be a tank benzint, hogy mindkét "stílus" legyen benne, így az átlagom az elmúlt lassan már 6 év alatt 7,5.
válasz turbobacsi (#10) üzenetére

#10  2014-05-29 08:54 turbobacsi
Sajnos az 5 sebességes benzinesek nem szeretik a nagy sebességet (fordulatot) fogyasztás szempontjából.
Tavaly az 1.4-es Ceed-el végig mellékutakon (nem autópálya) jártuk meg zalából a szegedre való nyaralást: az átlagfogyi 5.8 volt. Nemrég egy bp-i ruccanás (végig autópálya) 120-140-es átlaggal: 7.8 l/100km.
válasz Guszti (#9) üzenetére

#9  2014-05-29 08:31 Guszti
Az enyém 1,6-os benzines. Sokat próbálgattam a fogyasztást és a teljesítményt. Ennyire fullra pakolva még nem volt az igaz :-)
Tapasztalatom szerint 100 felett kezd vedelni a kicsike. Többször mértem 6,2-6,5 fogyasztásokat de akkor 90-nél nem nyomtam neki többet. Ha hosszú távon 100 felett megyek vele, autópályán és klímával akkor 8 az átlag.
Sokat számít persze az is, hogy váltasz sebességet, sokat lehet spórolni azzal ha megfelelő fordulaton váltasz fel, vagy vissza.

#8  2014-05-28 08:48 pori
szia
Csak szólni szeretnék egy apróságér .
Kocsi hátsó rendszámot nem veheted le !
Ha takarja a kerékpár szállító akkor arra is kell rendszámot kérni .
Meglátja egy szőrös szívű ,akkor büntetés a vége.
Kollégám is sajnálta a pénzt eredeti rendszámra , Ő matricát csináltatott a kerékpár szállítóra.

Na most hogy megnéztem jobban a képet látom neked is van ,ott lóg a radiátoron :)

#7  2014-05-28 08:34 Volán Peti
Ja ez a szerkezet ennyit tud.

Nekem autópályán, 130-nál, ötödikben teker 3500-as fordulaton, megeszi a 8 - 8,5 liter, klímával ugyanez 9 körül vagy valamivel felette. 4 személlyel, agyig pakolva valamelyik évben egy ország egyik végétől a másikig tartó autópályás történetnél én is 10 literre jöttem ki, és 110-nél nem mentem többet, olyan 3000 ezret forog ilyenkor 5-ben. Légkondi ment, de nem végig, az út felénél utolért minket a hidegfront és utána nem volt rá szükség.

Am. is sokat fogyaszt, mióta megvettem utálom emiatt. 1.6-os Escorttal és 1.8-as modenoval ugyanaz a terep 5-7 liter, ezzel 6,5 alá nem sikerült vinnem még soha...

#6  2014-05-27 21:06 atesz155
tudom, de attól még lecserélheti dízelre a benzinest
válasz szita721031 (#5) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#5  2014-05-27 20:42 szita721031
Benzinest írt.
válasz atesz155 (#3) üzenetére

#4  2014-05-27 20:31 Szaszu
vagy tuningold meg csippel és hidrogéngenerátorral, és érezni fogod a különbséget...

#3  2014-05-27 18:35 atesz155
Gondolom amikor vetted az autót, különböző okok miatt választottad a kisebb teljesítményűt, mert pl vagy úgy gondoltad, hogy elég neked ennyi, vagy ennyit engedhettél meg magadnak. Attól a 60 valahány lóerőtől ne várj csodákat. Vagy cseréld le egy 1.6-os dízelre.

#2  2014-05-27 17:03 dudicukrasztrollface
Ennyit tud törődj bele.

#1  2014-05-27 15:42 turbobacsi
nem kicsi volt ám a légellenállás! (+klíma is nagyon leveszi a teljesítményt, súly is sok volt, szerintem ennyi)


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók