Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 910 599 letöltés

4 aktív felhasználó
1 013 egyedi látogató
2 365 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

Hűtővíz probléma
metamorf85  2017-08-27
Kedves Tagok!
Segítséget kérnék tőletek, hát ha valaki találkozott már ilyennel. Fordom már életem során volt s e még Fusion om nem. Most vásároltam egy 2003as 1.4 tdci. Augusztus elején. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve mint fogyasztás mint kényelmi szempontból. Egy használt autó kereskedésből hoztam a kicsikét persze mindent kipucoltak belülről kívülről. Motortér minden. Amit észre vette miután ephoztam egy 250kmes út után a hűtő vízem nagy része eltűnt és a bal oldali vagyis az a tartály feletti torony ossze volt fröccskölve fagyálós vízzel. Ezt perdze nem vettem volna észre ha koszosan kaptam volna meg de igy eléggé szemet szúrt. Aztán amit még észre vettem az hogy egy hosszabb út után van egy kis sziszegés a tartjá zár környékén, akár mennyire is tekerem rá. Elvittem szerelőhöz aki persze egyből hengerfej tömítést kezdte magyarázni. De nem habosodik az olaj. Nem rosszalkodik a motor vagyis Szép az alapjárat. És a hűtő vízem se gázolaj szagú. Azóta is el el illan 1-2 dl . Ma ismét egy nagyobb 300 kmes utra indultam előtte feltöltöttem max alá. Körbe raktam fehér ruhadarabbal. Majd az út felén megnéztem és már megint rózsaszínű volt a fehér ruhadarab és semmi folyadék nem volt a tartályban. Óvatosan kinyitottam ahogy keresztődött belőle a vizgőz hirtelen ismét lett benne folyadék és egy keveset kellett utána önteni. Amit még észre vettem hogy 140kmes tempóval tartósan és folyamatos légkondi mellett elkezdett felmenni a vízhőfokom magas szintre még a piros jelző fény is felvillant. Ekkor ahogy visszavettem a sebességem 130ra és a légkondit lekapcsoltam egyből vissza állt a normál közepére. Nem tudom mi lehet a gond nekem kicsit lehúzásnak tűnik a szerelőm véleménye. Valakinek valami ötlete tanácsa?

Hozzászólások

#14  2017-12-06 08:13 metamorf85
Végül is azért nem volt teljesen egyértelmű mert több gond is volt.
Termosztáttal is gond volt mert fel is főtt a víz, de kezdődő hengerfejtömítés szakadás is volt. Az volt a nagyobb gond , illetve ahogy mondták egy maroknyi csavar hiányzott a motorból és valaki már berhelte és elég trehányul.
De a vége megállt 150nél.
válasz dzso80 (#13) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#13  2017-12-01 19:58 dzso80
Oké, de mi okozta a problémát?
 1 tagnak  tetszik

#12  2017-12-01 15:33 metamorf85
Sziasztok!
Gondoltam megosztom, hogy a kálváriámnak vége.
Végül is , lett egy tartály kupak csere , egy víztartály csere, ami persze nem hozott megoldást. Egy termosztát csere, és végül sikerült eljutnom egy korrekt normális céghez.
GÖDön van egy Ess Motor néven futó csakis fodrokkal foglalkozó szerviz.
Elég jó árban dolgoznak és egész gyorsan ,bárkinek esetleg kell elérhetőség szóljon.
Összesen 3 autószerelő nézte meg mindnek csak gratulálni tudok illetve ez a "szakszerviz" akik meg is tudták oldani a problémát.
Eléggé elkeserítő, hogy lényegében augusztus végétől idáig tartott, hogy megoldódjon ez a probléma.
Köszönöm a segítségeteket.
 2 tagnak  tetszik

#11  2017-10-24 08:31 metamorf85
Köszönöm szépen!
válasz Volán Peti (#10) üzenetére

#10  2017-10-22 14:46 Volán Peti
Szia!

Én őket ajánlom, Bp, 18ker.:
http://www.fordalkatreszek.hu/index.ph p

Vitt alkatrészt is beteszik, keresnek bontottat, után gyártottat, ha nincs nekik. Persze új gyári cuccokkal is dolgoznak.
válasz metamorf85 (#9) üzenetére

#9  2017-10-20 11:31 metamorf85
Köszönöm a jó tanácsokat én se szeretek ilyennel totózni, mert nem vagyok autószerelő csak volt egy bevált szerelőm aki nem vállalta el mert ő nem ért a Ford 1,4 HDCI motorokhoz. Sajnos a másiknak meg elmondtam a tüneteket és azt mondta hogy szerinte ennek nincs baja csak rossza kupak. Vegyek egy új kupakot ami gyári és feltöltött vízzel, jó kupakkal indítsam be hidegen a motort és a felső hűtőkivezetés csövét nyomjam meg majd ha kb. 5 perc múlva is benyomható akkor nincs baja. Na ilyenek az itteni szerelők. Ok értem én ha a motorból megy a vízhez a nyomás akkor kb. hideg motornál is elég hamar megnövekszik a nyomás a rendszerbe, de miért nem válla el egyből. Régen én felhívtam ilyen félkegyelműeket és mondták hogy mikor vigyem és megnézik , most már baromi nagyurak mind. A másik bajom meg a megbízhatóság, megveszem az alkatrészt és jobb esetbe visszakapok valami használt alkatrészt hogy ezt cserélte ki az általam hozottra és mikor megnézem pl. egy generátor szíjat akkor gyanúsan nem tűnik újnak. Na de nem is rinyálok többet. Esetleg valaki nem tud, itt a Váci környéken, valami gyors, persze akkor egyenesen arányosan jön hogy nem olcsó de már az sem érdekel , szerelőt aki megbízható és ért is a ford dízelekhez?

#8  2017-10-19 19:22 zsolti bá'
Totó helyett szerelőhöz vidd. Egy jó szakinak van mérőórája, amit a kupak helyére lehet felcsavarni. Ha a tartálynyomás nem haladja meg a gyári értéket, akkor lehet a kupak a ludas. Az, hogy az olaj nem habos, még lehet hengerfejes, attól függ, hogy hol szakad át. Ha az olaj-és a vízkör szakad egybe, akkor lehet habos. Ha a víz vagy olajkör a hengerbe szakad át, akkor csak füstöl a motor, vagy fehér, vagy fekete füsttel. Esetleg az átszakadásnál a hengerből a nyomás egy része bejut a hűtőrendszerbe, ezért repül le a kupak. Minden esetre, minél tovább halogatod, annál nagyobb lesz a költség. Most víz van benne, ha jön a hideg, akkor szétfagy a blokk. Most még lehet, hogy csak a tömítés ment ki, de ha így jársz vele, akkor kikezdi a hengerfejet is, aztán lehet síkoltatni gépműhelyben. Ha leveteted, akkor nyomáspróbáztasd le a hengerfejet is, mert ha az repedt meg, akkor feleslegesen fizetsz ki egy tömítés cserét és nem lesz jó..Az autó tizennégy éves, lehet csak elöregedett a tömítés, azért szakadt át. Minél hamarabb csináltatod meg,annál olcsóbb lesz a számla.

#7  2017-10-18 21:50 Joebácsialkatrészbótos
Röviden: először cserélj egy kiegytartálysapkát!
válasz metamorf85 (#6) üzenetére

#6  2017-10-15 23:56 metamorf85
Sziasztok. Most hétvégén sikerült elvégezni a kiegyenlítő tartály cserét és olajcserét, szűrőket is cseréltem.Gondoltam megnézem a leengedett olajat nem habos e vagy nem csapodik ki belőle valami. De nem. Mai nap lett volt a fő teszt bár tegnap alapjáraton ment kb 1 órát mivel a légkondit is kitakaritottam a lengyel modszerrel.Bekapcsolt a termosztát és ment a ventilátor is. Mai nap Vácról- pestre mentem oda vissza nem nagy sebességel a hűtővíz normál tartományban volt. Gondoltam mielőtt elindulok haza kb 2 órát állt az autó leelenörzöm az olaj szintet mivel cseréltem nehogy tul sok vagy épp kevés legyen és a víz szintet is. Az olaj rendben volt de a víz. ... a kupakot lerepitette a nyomás az volt a szerencse hogy bal oldalon megfogta a kasztni és ott utazott. Persze mindenütt vizcseppek. Majd ismét vissza tekertem és elidultam haza. Félúton hallottam egy kis pukkanást felreálltam és ismét lerepült róla. Majd töltöttem bele egy kis vizet minimumig és vissztekertem a kupakot de nem zártam le teljesen. Bár a kupak most fent maradt de a víz ismét kifröcskölt a motortérbe. Tanácstalan vagyok mégis lehet hogy hengerfej tömitéses lesz a kicsike?

#5  2017-09-25 15:53 dzso80
A végén nálam is tartály csere volt mert a tartály hátulján össze volz repedezve és azt vettem észre, hogy kevesebb lett a víz egy hosszabb út után, 10ezer körül volt egy utángyártott új, azóta úgy néz ki okés...

#4  2017-09-25 12:45 Fari76
Hello!

Nekem tartályt kellett cserélnem egy repedés miatt ami csak melegen szivárgott. A kis csövön nálam is folyik vissza a víz.

Üdv. F.József
válasz metamorf85 (#3) üzenetére

#3  2017-09-24 22:57 metamorf85
Köszönöm szépen a segítséget. A sapkát cseréltem de egyenlőre nem ez volt a hibás. A túlnyomó tartály mögé tettem egy amolyan tisztasági kendőt olalyszint ellenőrzéskor illetve kissebb szereléseknél ha kell hadd legyen kéznél. Most mentem vele egy 250km oda és 250kmt vissza utat közép vízszint állásal indultam de már vissza jövetben észre vettem hogy kezd melegedni a motor mire hazáértem már nem volt semmi a tartályban. Bele öntöttem 2 l. vizet igy ismét közép szinten volt. A kendőből pedig csavarni lehetett a lötyit. Akkor ellenőrzöm a tartályt és a csöveket is. Amúgy az normális hogy "bugyog"a víz a tartályban üzemi melegben? Vagyis a legfelső vékony fekete csőből ami gondolom valami vissza vezetése a hűtésnek abból elég erősen jön a víz vissza.

#2  2017-08-29 13:10 dzso80
Én is augusztus elején vettem, nálam már a próbaútnál jelentkezett a vízfolyás, ott ránéztek, és azt mondták a felső visszavezető cső csatlakozásánál folyt, érdemes lehet azt is megnézni, megmozgatni.
Nálam gyanús a tartály is, hogy el van repedve, legalábbis a hátulján mintha lenne repedés, mentem vele azóta 2 alkalommal nagyobb utat a víz nem dől belőle, de legutóbb a minimum alatt volt, szóval lehet hogy kicsit elfolyik valamerre.)

#1  2017-08-28 09:40 Joebácsialkatrészbótos
Szia!

Első körben ÉN cserélnék egy hűtősapkát, és kitakarítanám a vízhűtőt kivülről ha igényli (szemmel meg tudod nézni hogy átlátsz-e a lamellák között, ha nem akkor sterimot neki. Másik: ha a termosztát nyitva van megnézni hogy a hűtőd teljes terjedelmében meleg-e, ezzel a belső eltömődést tudod nagy valószínűséggel kizárni), roszabb esetben vízhűtő csere, termosztát ellenőrzés.

Üdv,
Joe


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók