Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 978 773 letöltés

2 aktív felhasználó
1 019 egyedi látogató
2 358 letöltés
  az elmúlt 24 órában

26 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

Központi zár - avagy a mikrokapcsoló hibája
Mate777  2019-03-26
Szerkesztve: 2019-03-26
Kedves Fusion használók!

Pár hónapja én is egy 2007-es Ford Fusion 1.4 benzines tulajdonosa lettem, családban már volt egy, újonnan vásárolt 2005-ös TDCi, de még a facelift előtti.
Sajnos velem is előjött a sok hiba, és rengeteg segítséget kaptam a fórumozás közben.
Emiatt megosztanék veletek egy megoldási javaslatot, ha valakinek a mikrokapcsolója tönkremegy, és nem szeretné az egész zárat cseréltetni 60 ezer per darabért.

Tehát a végső megoldásom az lett, hogy külső mikrokapcsolót szerelek az autóba, vagyis kiköttem a belső mikrokapcsolót és kivizettem kívülre. Ez azzal jár, hogy meg kellett fúrni a kasztnit is. Linkelem a fotókat, ez a végeredmény, egyik a bal hátsó, másik a jobb első ajtónál megoldás.

http://kep-feltoltes.info/?pm=50F1
http://kep-feltoltes.info/?pm=MHNN

Fontos, hogy olyan mikrokapcsolót kell venni, amely nyomásra bontja az áramkört (Ki, BE). Hosszú googlizás után ezt találtam jónak egyedül kb: https://www.conrad.hu/hu/ajtokapcsolo- 16a-r13-918-700751.html

Ezenkívül még megoldás lehet az indukciós elven működő megszakítók, de azoknak az ára kb 10-15 ezer ft darabonként, bár még így is olcsóbb, mint egy új zár. Ha tönkremegy a mikrokapcsoló, amit beleraktam most, biztos úgy oldom meg majd.

És a hogyan.
Nem igényel komoly megbontást. A hátsó ajtóknál a középső oszlopnál lévő takaróelemet kell kipattintani, itt van az a csatlakozó, amely az ajtóba megy tovább. A hátsó ajtóknál elviekben - legalábbis nálam - 2 vékony 4 vastag kábel megy a csatiba, ebből a 2 vékony közül a fekete-kék illetve a fekete amely a mikrokapcsolóé, ezeket ha rövidre zárod, akkor az ajtót zárva érzékeli.

Az első ajtóknál - a jobb elsőt csináltam meg, a bal elsővel nincs gond, így ehhez nem nyúltam, először is a csatlakozót szétcsavarod az ajtónál, majd a kesztyűtartó felől benyúlsz és kihúzod, így hozzáférhetővé válik, a sok kábel közül neked a fekete-kék VÉKONY kábelt kell elvágnod, megblankolnod, illetve a VASTAG FEKETE kábelt kell megblankolnod - elvágni tilos! - és abból egy vezetéket leágazni, ha ezt rövidre zárod, akkor az ajtó zárva érzékeli. Ezt a két vezetéket kell elvezetned az oszlophoz. Elvezetést én a ajtótömítésnél csináltam, gumit kiszedtem elvezettem, gumit visszaraktam. Mindkét esetben az oszlopot megfúrtam, majd beleraktam a mikrokapcsolót. Mivel a nyelve nem volt elég hosszú, ezért egyik helyen távtartót raktam - O gyűrű, hátul meg egy plussz fejet húztam rá, így az nyomódik meg, ahogy a képeken is látszik. Így elég egyértelmű a szituáció, ha becsukom az ajtót, akkor áramkör bont, ajtó zár. 2 hónapja használom, eddig hibátlan, remélem sokáig bírja a mikrokapcsoló is.

Szép napot nektek, remélem pár barkácsoló kedvűnek segítettem ezzel.

Hozzászólások

#17  2020-07-21 13:53 dzso80
Szerkesztve:   2020-07-21 13:55
Egy alternatív, egyszerű és olcsó megoldást én is leírtam itt:
Ajtó mikrokapcsoló hiba megoldása
válasz redjam (#16) üzenetére

#16  2020-07-21 12:02 redjam''
Szia,
új tag vagyok, szintén utasoldali ajtó hibával.
A leírt megoldás can-bus -os Fusion esetén érvényes?
2010 -es autóm van, azon kell megoldást találnom.
Részemről reed relé lenne a kapcsoló, darabja mágnessel együtt kevesebb, mint 2000 HUF.
válasz Mate777 (#15) üzenetére

#15  2020-06-28 15:28 Mate777
Jelentem. 1.5 eve hibatlanul működik igy.

#14  2019-04-09 16:09 pori
Szerkesztve:   2019-04-09 18:46
Hát szánom bánom a dolgot de lehet hogy nem teljesen valós a kapcsolási rajz.
Orosz oldalról szedtem nagy vonalakban meg egyezik ,de nekem 4 vezeték megy a zár szerkezet csatlakozóba .Most hogy keresgettem bontott hátsó zárat szembesültem azzal hogy van 5 vezetékes típus is .
Mikrókapcsoló része gondolom mindegyiknek adott 3 vezeték .Bővebb infóm csak akkor lesz ha a sajátomat kicseréltem és a most bennlévőt majd szétszedem .
 1 tagnak  tetszik

#13  2019-03-29 15:27 pori
Szerkesztve:   2019-03-29 15:46
Pont ugyan ezt mondom ,csak másképp :)
Trükkös az a mikrókapcsoló a zárszerkezetbe .
Két mikrókapcsoló van egybe építve .
Egyik része a világításér és a műszerfal visszajelzésér felel ( amit te kiváltottál ) Másik fele meg a központi zárnak ad visszajelzést.Mivel az a felét nem váltottad ki így most a zárszerkezettől nem kap visszajelzést .Előtte kapott,már amikor még jó volt újkorában .
Így hogy most nem kap visszajelzést nem érdekli a központi vezérlését a zárnak ,mindenképp lezár ha megnyomod a gombot.Csak nem villan az irányjelző,mert nem kap vissza jelt hogy csukva az ajtó.
Nem tudni hogy a mikró kapcsolónak melyik része oxidálódott el ,én a helyedben nem vágnám el a fekete vezetéket a hátsó ajtónál hanem hagynám továbbmenni a zárszerkezet felé .Lehet hogy a kapcsolónak az a része jó .
Fekete kéket én is elvágtam volna ,az úgy rendben is van .
válasz Mate777 (#12) üzenetére

#12  2019-03-29 09:40 Mate777
Tudtommal eddig is figyelte. Nekem amig nem alakitottam at, akkor is volt ilyen. Tehat ha ugy erzekelte hog nyitva a hatso, akkor bezart, de az index nem volt, mig ha minden ajto tokeletesen be volt zarva akkor volt index.

#11  2019-03-28 23:02 pori
Szerkesztve:   2019-03-29 08:09
"Ha hatso akkor bem villab de bezar."
Ha hátsó nyitva akkor nem villan ,de bezár .
Tehát akkor még is van változás mert a hátsó ajtókat nem figyeli zárás szempontból.
Vagyis tudja hogy nyitva mert az általad beszerelt kapcsoló azt jelzi neki,
de mivel a mikró kapcsolótól nincs visszajelzése a zárnak figyelmen kívül hagyja és lezár.

Összegezve :
Nyomó kapcsolód : utastér lámpa ,műszerfal visszajelzés
Ajtózár mikrókapcsoló : Lámpa villanás ,zár visszarúgás,kísérő fény .
Valószínűsítem hogy ha csak az ajtózár motor lenne bekötve akkor is zárna nyitna.
válasz Mate777 (#10) üzenetére

#10  2019-03-28 21:04 Mate777
Az biztos, hogy ha az ajto nyitva akkor nem villan az iranyjelzo. Minden ugyanugy mukodik, mint eddig. Ha az elsok nyitva vannak akkor visszalok a zar. Ha hatso akkor bem villab de bezar. Semmi valtozas nincs.

#9  2019-03-28 20:43 pori
Szerkesztve:   2019-03-28 20:50
Az jó
Csak akkor a rajzón látható mikrókapcsoló jobb oldali részt nem értem .
Elvileg nem volna szabad működni ,de úgy látszik nem vagyok elég okos hozzá .
Ha valakinek van ötlete a megfejtéshez szívesen olvasnám.
Talán az a szerepe ha nincs becsukva az ajtó akkor ugye nem villan az irányjelző amikor bezárod az autót .Működésbe úgy látszik nem szól bele .
Azt kipróbálnád hogy szándékosan nyitva hagyod az ajtót ,bezárod a kocsit.
Irányjelzők villannak ?Az is lehet hogy talán most csak azt az ajtót ellenőrzi amit nem alakítottál át .Azt is kipróbálnád ?
válasz Mate777 (#8) üzenetére

#8  2019-03-28 18:47 Mate777
Hatsoknal elvagtam, mindket vezeteket. Az elsonel nem vagtam el. Minden mukodik, zarja az ajtot is rendesen

#7  2019-03-28 16:40 pori
Szerkesztve:   2019-03-28 16:42
Hátsó ajtónál elvágtad a fekete vezetéket vagy csak rákötötted a kapcsolót és továbbra is megy a zár felé vagy sem ?
Mert ha elvágtad és nem megy tovább akkor szerintem a központi zár nem zárja be az ajtót ,de lehet hogy tévedek .A fekete vezetéknek menni kel még a zár felé is szerintem .

Igen ha a 6-os vezetéket (fekete-kék) testre kötöd(fekete vezeték ) akkor mindig csukott ajtó jelzést kapsz .Ide tetted a kapcsolót ,de a központi zár még bekavarhat ,és te azt látod hogy csukva az ajtód mert az általad bekötött kapcsoló azt jelzi .Közben a zár nem fog bezárni ,én csak erre céloztam .Ha esetleg a zárszerkezetben mikrókapcsoló nem úgy működik ahogy kell.
Orosz oldalakon elég sok minden van ,de ami rám ragadt oroszból az nagyon karcsú
Google segít ,de nem az igazi .
válasz Mate777 (#6) üzenetére

#6  2019-03-28 14:35 Mate777
En sem rosszindulatuan kerdeztem. Igazabol a visszajelzo rendszerrel van a baj, ha ne adj isten az egesz mikrokapcsolo tonkremegy, az sztem ritka. Igazabol ezek elegge sokaig élnek, nem veletlen ontottek nem cserelhetore. Nem tudom ha tonkremenne mi lenne. Igazabol szerintem azt nem eli meg ez a kocsi. Na meg az osszes vezeteket kiszedni, atkotni, ami a mikrokapcsolohoz megy nem konnyu. Fordosok is rovidre zarast javasoltak, mivel a visszajelzo funkcioval van baj. Villamossagist is kerdeztem aki fordnal dolgozik o is ezt javasolta. Volt aki igy kikototte, es regota mukodik neki megbizhatoan. Az ido eldonti majd.
Ami meg elegánsabb lenne egy indukcios erzekelo, ha tonkremegy a beszerelt kapcsolo biztos olyat veszek.
Igazabol 2 kabel a visszajelzo, 2 kabel a kozponti zar, a hatso ajtonal, ha jol lattam.

#5  2019-03-27 22:55 pori
Szerkesztve:   2019-03-28 02:48
Szia
Jó indulatból írtam ,nem kritizálásból előre is leszögezem .
Nem azt írtam hogy tönkreteszik a központi zár működtetését az általad kivitelezett megoldás.Hanem az a lényeg hogy csak annyit értél el vele hogy most jól működik az ajtó visszajelzésed .Ha figyelmesen megnézed a rajzot akkor látni fogod hogy a mikrókapcsolónak a jobb oldali része (rajzon ) ad jelzést a központi zárnak .Tehát a te esetedben a központi zár működése továbbra is az eredeti ajtózárba szerelt mikrókapcsolón keresztül működne szerintem .Mármint a központi zár felé ad visszajelzést ( lehet hogy én tévedek ,de a rajz azt mutatja ).
Tudom hogy nem a kapcsolót cserélted ki a zárszerkezetbe azt csak azért raktam fel hogy két állású kapcsolóra cserélték az eredeti kapcsolót .
egyébként az eredeti mikrókapcsolóhoz négy vezeték megy szalag kábelon.
Most nem tudok vele foglalkozni ,de van itthon bontott focus zár majd szétszedem és okosabb leszek.




Ha igazán jól akarnám megcsinálni ,akkor ehhez hasonló kapcsolót kellene beszerelni .
6p. 2ák. Kapcsoló

Mivel két külön áramkört kapcsol egy kapcsoló szerintem .
Egyik áramkör az ajtó visszajelzés .A másik áramkör pedig a központi zár vezérlés.Abban sem vagyok biztos hogy aki kicserélte a gyári mikrókapcsolót egy sima két állású három pólusú kapcsolóra ,hogy jól tette-e.
Mivel csak úgy tudom elképzelni hogy a két külön áramkört összekötötte ,az meg nem hiszem hogy hosszú életű lesz.
Nem véletlen hogy a ford ezt a megoldást választotta ,hiszen ő is összeköthette volna . Mégsem tette ,hanem többet költött a rendszer kiépítésére.Biztos megvolt rá az oka.
válasz Mate777 (#3) üzenetére

#4  2019-03-27 21:46 Mate777
Csak azt nem ertem, miért menne tonkre a kozponti zar, ha tonkremegy a kapcsolo. Konkretan ha rovidre zarod a ket vezeteket, akkor orokkon orokke zart ajtot jelez (kasztniban, oszlopnal rovidre zarva). Maximum ha tonkremegy akkor gyors rovidre zarom aztan majd cserelem. Kozponti zar egy masik vezeteken jon, amelyhez nem nyultam.

#3  2019-03-27 21:22 Mate777
Amire tettem, kozvetlenul az ajto elotti vezeteket szakítottam meg. A kozponti zar ettol fuggetlenul mukodik. En amikor elvagtam a vezeteket teszteltem. Ugyis bezarta az ajtot, fuggetlenul hogy mi a helyzet. Ha tonkremegy a kapcsolo, akkor 2 perc alatt osszekotom a vezeteket es maris zarva erzekeli. Aztan majd szerzek bele egy ujjat. En nem a zarszerkezetben bontottam a dolgokat, kozvetlenul a kasztniban.

#2  2019-03-27 19:01 pori
Szerkesztve:   2019-03-27 20:03
Másik cikkbe betettem a kapcsolási rajzot ,most ide is beteszem .

Te a 6-os ( fekete-kék ) és 2-es ( fekete ) vezetékre tetted a kapcsolót ami egy darabig jó lesz ,de nem az igazi.
Ha figyelmesen megnézed központi zár nem fog működni ha teljesen tönkre megy a kapcsolód .Mindenképpen olyan kapcsolót kellet volna venned ami kétállású kapcsoló .
Én is gondoltam hogy nyáron megcsinálom ,de én közelség érzékelővel próbálom majd első körbe ,de aztán lehet hogy sima kapcsoló lesz nekem is .

zárszerkezet

Egy másik link
 1 tagnak  tetszik

#1  2019-03-26 21:22 szlevi


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók