Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 322 felhasználó
2 158 cikk
56 kategória
39 723 hozzászólás
10 888 520 letöltés

6 aktív felhasználó
934 egyedi látogató
4 629 letöltés
  az elmúlt 24 órában

86 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(48 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
Pogues(> 60 perce)
SZILIS(> 60 perce)
zzoli87fusion(> 60 perce)
Volán Peti(> 60 perce)
szokee01(> 60 perce)
zsolti bá'(> 60 perce)
Fari76(> 60 perce)
mrenesis(> 60 perce)
pzootya(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
laszlo12

Ajánlott oldalak

Letöltések

Diesel motor tuning
lipumár nem a mester  2008-04-08
Szerkesztve: 2008-04-08
Szerintem mindenki szeretné néha ha egy kicsit jobban gyorsulna,több erő lenne a motorban.Nem a végsebességre kell itt gondolni,mert azt nem lehet kihasználni,hanem egy esetleges szűk előzésre vagy egy kereszteződésben kiugrásra,vagy egy kis gyorsulásra a lámpánál.Sok módja van a tuningnak!! Ehez szeretnék itt egy kis beszélgetést kialakitani,tanácsokat kapni és adni.

Hozzászólások

#30  2010-07-18 19:04 Öregtom
Mindegy, mert egy év alatt úgysem megyek annyit, egy év után meg így is úgy is csere. De igazad van asszem.
válasz Szaszu (#29) üzenetére

#29  2010-07-18 18:32 Szaszu
bocs, de nekem úgy rémlik, hogy a gyári olajcsere 1 év vagy 20.000 km ... bár most már nem lényeg számodra
válasz Öregtom (#27) üzenetére

#28  2010-07-18 18:11 Öregtom
Ja, itt csináltattam:
http://www.chipcenter.hu/

#27  2010-07-18 18:10 Öregtom
Mailban legalább 10 ilyen tevékenységgel foglalkozó céget kérdeztem meg. Egybehangzóan azt állították hogy normális vezetés mellett nincs negatív hatása a motor élettartamra.
Az autó fürgébb, dinamikusabb lett, de nem nagyon használom ki, leginkább azért akartam hogy egy esetleges előzésnél legyen egy kis erőtartalék. Illetve emelkedőn érzem hogy nem kéri vissza az alacsonyabb sebességfokozatot.
45 ezer Ft volt, egy óra alat megvolt az előzetes diagnosztikával, a beavatkozás utáni újra ellenőrzéssel.
Kb. 80LE lett, és a nyomatéka is 15%-al nőtt.
Amira oda akarok figyelni (teljesen magánkezdeményezés)
az olajcsere intervallumot kissé le akarom rövidíteni. Eddig olyan 13-14 havonta cseréltem, km-ben olyan 15 ezret jelentett ez, (gyárilag 1 év vagy 30 ezer km), jövőben jobban odagfigyelek az 1 évre, és Titan Supersyn F 5W30 5 L olajat fogok tenni bele.
válasz kojak (#25) üzenetére

#26  2010-07-17 19:10 Zolar
Szerkesztve:   2010-07-17 19:19
Nekem azt mondta a szerelő, az 1.4 TDCi nem alkalmas a tuningra...bár írásodból nem derült ki, milyen motorral van szerelve az autód...
jaj,hisz a cikk címe "dízel motor tuning"...:)
válasz Öregtom (#24) üzenetére

#25  2010-07-17 18:59 kojak
Szerkesztve:   2010-07-17 19:00
Hali!

Mennyibe került a beavatkozás?
Mennyi időt vett igénybe?
Hol csináltattad?
Ha szükséges a gyári programot vissza tudják tölteni?
Mit mondtak hány lovacska és hány Nm lett az eredetiből?
Milyen hatással lehet a motor élettartamára?


#24  2010-06-25 09:19 Öregtom
Sziasztok,

na, megchippeltettem a gépsárkányt, irgalmatlanul fürge lett, persze nem pörgetem túl, esetleg előzéseknél akarom ezt kihasználni, nem versenyautónak kell.

#23  2008-12-16 20:16 Benvik
Van különbség a két motor közt.Pl porlasztócsúcsok,nagynyomású pumpa!Ez pont elég ahoz,hogy ne legyen tartósan 90-110 nyiha.
Egy ismerősőmmel aki tuningolt már sok -sok gépet,megtuningoltattam a sajátomat próbaképp.
Jobb lett,de már füstölt,meg rángatott,de azt megoldotta volna.Na most addig vettük vissza az anyagot,mig nem füstölt,de addigra alig maradt valami "plusz" kakaó!
Ja.és többet evett.
Én ezeket az autókat javítom 13 éve és tudom,hogy nem tolerálják a tuningot!Bár a kisértés nagy,ezért kisérleteztünk a sajátomon,ami 1.4 Tdci,de nem éri meg,legalább is szerintem.
Kicsit kesze kusza,de most ennyi időm van
Üdv :benvik
válasz pjani68 (#16) üzenetére

#22  2008-12-16 18:16 s3int
Én is erről beszéltem:)
"más ilyen-olyan alkatrészek vannak benne"
válasz capa (#21) üzenetére

#21  2008-12-16 02:47 capa
Hát azért a 1.4 és 1.6 TDCI köuzött nagyobb külömbség is van, mint a porlasztócsúcs. Mondjuk intercooler van/nincs :)
válasz s3int (#20) üzenetére

#20  2008-12-15 12:29 s3int
Első generációs Fusion 1,4 TDCI.
Tuning után (~90 lóerő) kb úgy ment mint most nekem az 1,6-os TDCI.
Tuning tavasszal (kb március), első probléma ősszel vmi blokkra csatlakozó kipugótorok vagy mi a nagyobb hő miatt eldeformálódott. Javítás 27000 HUF. 3 hónapig bírta, közben vmi más is jelentkezett (vmi olajfolyás).Csere 72000 HUF , tuning ki.
A szerelők (mert többnél is volt a haver), egybehangzóan nem javasolták neki a tuningot. Állítólag az 1,4 TDCI nem csak abban különbözik az 1,6-tól, hogy kisebb hanem hogy más porlasztócsúcs, más ilyen-olyan alkatrészek vannak benne amik az emelt teljesítményt nem bírják a végtelenségig. Az biztos nem véletlen, hogy az 1,6-son más turbó van, mint az 1,4-sen.
Hasonló a helyzet az 1,6-osnál a 90 és a 110 lóvas között.
Ha kicsit zavaros voltam elnézést érte nem vagyok autószerelő:)

Én személy szerint elégedett vagyok az 1,6 TDCI-vel. Ha többet akarok, veszek más autót.
Aki nyugodtan probléma nélkül akarja sokáig használni az autóját az ne piszkálja.
A tuning a gazdagok kiváltsága vagy a húszéveseké akik öreg roncsokat próbálnak csajozós kocsikká átalakítani.
Tudom, én is csináltam (110 ló trabantba).
De ez csak az én magánvéleményem.

Üdv:Laci
válasz capa (#18) üzenetére

#19  2008-12-15 03:12 capa
Egy egész jó összefoglaló oldal a martincaraudio honlapja. De egyébként rém egyszerően írd be a google-be és megtalálod a magyarországi forgalmazót, akitől martinék is veszik.
válasz pjani68 (#13) üzenetére

#18  2008-12-15 03:11 capa
A nem bírta sokáigot kifejthetnéd. Milyen autó, milyen motor, milyen tunning, milyen használat...?
válasz s3int (#14) üzenetére

#17  2008-12-15 03:10 capa
Nos, ha nem érzel külömbséget az 1.4 TDCI és 1.6 Tdci között, akkor fölösleges tunningolnod :).

#16  2008-12-14 21:11 pjani68
Helló!
Azt tudod e, hogy mi a külömbség az 1.6 Tdci 90 lovas és a 110 lovas közt? Nem a változó, illetve fix geometriájú feltöltőre gondoltam, hanem a motorban. Egyébként, az egyik ismerősömnek 1.4 fuzsija van, és nem érződik a két deisel közt az a 22 lóerő. Sőtt a kis 8 szelepes kimondottan jól gyorsul. Ezért gondoltam a tuningra. Igaz attól tartok hogy a moto élettartamát nem fogja e rövidíteni?
válasz Benvik (#15) üzenetére

#15  2008-12-13 20:51 Benvik
Szerkesztve:   2008-12-13 20:54
Szia!

Ne tuningoltasd!!!
Nem éri meg!!
Az a kütyü nyomást emel,szar....
Chip tuning az jó,de az is csak mértékkel!!!
Részletezem is ha akarod,kérdezz bátran.

#14  2008-12-12 12:07 s3int
Minek akarod tuningolni az 1,6-ost?
Nekem is az van és úgy megy mint a szél.
A barátom 1,4-est tuningolt, nem sokáig bírta utána.
Én ez alapján nem ajánlom, de te tudod.

#13  2008-12-12 08:27 pjani68
Sziasztok!
1.6-os Tdci mocim van. Szeretném tuningolni, de megtudja e nekem valaki mondani hogy mi az a bacar tuningbox? Hol lehet hozzájutni, kapni, és mennyiért?
Köszi pjani68

#12  2008-04-17 18:53 lipumár nem a mester
Az euros normákat haggyuk ! A Frord conect-nek 3 dieselje van.75/90/110LE
A 90-es az alap,a 75-ös le van butitva,a 110-es fel van huzva,Mind a három benne van az euro 4-ben.ezt az a márkakereskedő mondta,akitől a fruzsit vettem.
válasz capa (#11) üzenetére

#11  2008-04-16 18:57 capa
Én két márkáról tudok, ami valós programozható box. Bacar és az M-Power. Nem mellékesen állítólag a BACAR az OCT leányvállalata. A gond ott van, amikor már a boxal is kevesseled a teljesítményt :((((( A nyomás optimalizás egyébként nem igaz, emeli a nyomást. De legalább nem írja át a gyári határértékeket és nem kerüli ki a külső hőmérséklet jeladót. Töbletüzemanyagot ad be, ergó nagyob teljesítmény (és akár kisebb fogyasztás), no meg lehetséges, hogy félrerakja időnként az euro akárhányas normákat.
válasz lipu (#10) üzenetére

#10  2008-04-15 05:23 lipumár nem a mester
A bacar tuningboxot használom dizelbe,több ismerősömnek az van,nem hamis értékek miatt megy jobban,hanem mert optimalizálja a befecskendezési időt + a nyomást + amennyiséget.Az eredeti leszabályzási beállitásokat nem modositja,4 fokozatban állítható,meg vagyok elégedve vele,már 2 éve használom.Ha ki veszem belőle ugy érzem mintha nem menne csak 3 henger.A feleségem nem is tudja hogy benne van,de amikor kivettem belőle szolt hogy nem megy az autó.
válasz capa (#9) üzenetére

#9  2008-04-14 18:21 capa
Vigyázni kell nagyon a boxokkal. Nem mindegy, hogy csak egy ellenállás átveri a kocsi hőérzetét (és ezért töbletüzemanyagot ad a gépnek) vagy egy valóban programozható CanBus alapon komunikáló gyári határértékeket megtartó beavatkozás.
válasz lipu (#6) üzenetére

#8  2008-04-12 10:11 brutus20
Nekem is garis még a kocsi, de hamarosan veszek egy boxot, így kb. 90-92 ló kijönne az 1.4 benzinesből. A box azért is jó, mert ha viszed szervízbe leveszed és olyan mintha ott sem lett volna semmi!
válasz Priest (#7) üzenetére

#7  2008-04-11 20:18 Priest
Sajnos az 1.4 tdci ha nem pörgeted, nem megy. Én már sokszor izzadtam le, mikor ki kellett volna ugrani, tolakodni, előzni. Ez állítólag a gyári beállítások miatt van így: az erőt 1800-2400 f/p közé hangolták és ha nem éred el ezt a tartományt, hiába nyomod, nem megy. A Totalcar-on régebben volt egy cikk a diesel tuningról és meglehetősen szkeptikus kicsengése volt: csodák nincsenek, a gyárak a maxot hozzák ki a motorokból...
Mindenesetre tuning volt, van és lesz! A márkaszervizek harapnak rá, mert rögtön ki lehet zárni így az ügyfelet a garanciából.
Engem is érdekelne a dolog, de a garivesztés miatt nem merek belevágni. Higyjem el hogy jön majd egy ember, akit az életben fél órát látok, megpiszkálja a vezérlést, fizetek neki és megígéri, hogy a szerviz nem vesz majd észre semmit .....
Egyébként a német ebay-on rengeteg chiptununing hirdetés van Fruzsira is.

#6  2008-04-11 05:30 lipumár nem a mester
Azért köszönöm a választ.
Most találtam egy boxot ami 80 LE-re felhuzza a motort.25000ft.
válasz pmorgos (#5) üzenetére

#5  2008-04-10 23:00 pmorgos
Szerkesztve:   2008-04-10 23:07
bocsi de nem tudom mert a computerbe építették be a csatlakozó után, hogy a szerviz ne vegye észre, hogy belenyúltak a motor vezérlésbe. 60 ezer Ft volt. De ha érdekel a dolog akkor a telcsi szám: 06 30 902 0333 és ő már meg tudja mondani neked a kérdéseidre a választ.
ui. Ez egy osztrák cég embere aki itthon svarcban csinálja.(magyar srác de ott dolgozik)
válasz lipu (#3) üzenetére

#4  2008-04-10 03:55 capa
Rossz hírem van. Látható a chiptuning. A kérdés, hogy milyen szintű szakemberek számára. Lehet, hogy annyira profi, hogy csak Németországban a szervízközpontban látnák, de látható.
válasz pmorgos (#2) üzenetére

#3  2008-04-09 21:54 lipumár nem a mester
Szerkesztve:   2008-04-09 21:56
Tuningbox vagy epromirás?
Mennyibe került?

Köszi.Lipu

#2  2008-04-09 21:23 pmorgos
Sziasztok!

Nekem 1.4 tdci fruzsim van és chip tuning lett csinálva rajta, a tuníng nem látható a gari miatt.
100 LE lett a moci. Jobb a gyorsulása és rugalmasabb lett a váltás is.
Az átlag fogyasztása nem változott.
Végsebb 180 km.
Röviden ennyi.
A tuningot Siófokon csinálták.

üdv. pmorgos

#1  2008-04-08 23:23 capa
Elég sok vita indult már el ezzel kapcsolatban. Javaslom olvasd el őket. Vagy ha van kérdésed, tedd fel. Végsebességet is ki lehet használni egyébként, csak ahhoz motortuning nemigen tud hozzájárulni. Max, ha nagyobb kerekeket teszel fel.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
Volán Peti 2020-03-29 20:26
 
zsolti bá' 2020-03-29 13:06
 
Volán Peti 2020-03-29 12:12
 
zsolti bá' 2020-03-29 10:05
 
Volán Peti 2020-03-21 18:58
 
yaszuf 2020-03-21 16:09
 
szita721031 2020-03-21 12:43
 
zsolti bá' 2020-03-20 21:42
 
yaszuf 2020-03-20 18:01
 
Fordur 2020-03-18 10:10

Friss cikkek
 
Hifi
HiFi
 
 
Eladó
Keres - Kínál
 
 
FELNI
Keres - Kínál
 
A rángatás cikkhez
Gyors kérdések
 
Rángatás
Gyors kérdések
 
 
 
Hifi
HiFi

Friss hozzászólások
 
dzso80  2020-03-27 17:16
 
bnsgt  2020-03-18 19:51
 
Escape90  2020-03-17 11:24
 
dzso80  2020-03-17 22:09
 
Norbi  2020-03-06 10:48
 
Kornél  2020-03-06 07:41
 
dzso80  2020-02-24 20:47
 
Fari76  2020-02-19 18:02
 
Pellei  2020-02-19 17:32
 
csoky  2020-02-11 19:16

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók