Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 180 felhasználó
2 137 cikk
56 kategória
39 364 hozzászólás
10 286 173 letöltés

9 aktív felhasználó
766 egyedi látogató
4 280 letöltés
  az elmúlt 24 órában

79 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
Volán Peti(36 perce)
dzso80(> 60 perce)
banday(> 60 perce)
maria0523(> 60 perce)
Gabó67(> 60 perce)
Fari76(> 60 perce)
Priest(> 60 perce)
Rumike(> 60 perce)
Dea (> 60 perce)
mamahe(> 60 perce)
SZILIS(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
banday

Ajánlott oldalak

Letöltések

Vezérműszíj csere
akos1979  2008-10-12
Szerkesztve: 2008-10-12
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy cseréltek -e már valakinek vezérműszíjat az autóján. Nekem 1.4 dízelem van a szervizintervallum szerint 200e vagy 10 évente kellene cserélni de szerintem ez nagyon sok. Ha valakinek van ilyen jellegű tapasztalata annak megköszönném a segítséget
Üdv

Hozzászólások

#80  2019-07-31 12:23 Baxi

Az önindító tekercsen található 3 csavar közül a kisebbet (10-es) és az elörébb lévő nagyobbat (13) kell letekerni. Igy lehúzható a kábelezés és kifér az önindító.
válasz Baxi (#79) üzenetére

#79  2019-07-31 11:32 Baxi
Szerkesztve:   2019-07-31 11:51
Készült video, de nem tudom ide feltölteni... el kell látogassatok a youtube-ra, oda felraktam.
Ford Fusion fogaskoszorú blokkoló 1-2.
válasz Baxi (#78) üzenetére

#78  2019-07-31 11:24 Baxi
Szerkesztve:   2019-07-31 11:39


Ez az önindító helyére felszerelt "koszorúrögzítő". (Postával 9000.-)
A bütyköstengelyek végén lévő hornyokba az 5-ös laposvas is jó, de csak minek után flexel végighúztam (kb. 0,4-et vettem le).
válasz Baxi (#77) üzenetére

#77  2019-07-31 11:08 Baxi
https://youtu.be/9gNP8YZdivk
... ime, az orosz gyerek útmutatása alapján meg lehet ejteni otthon is a vezérműszíj cserét. Ami trükkös hogyha a vízpumpa is cserélve lesz, az arra felfogatott feszítő harang 4 csavarja, ugyanis a tengely körül elforog.
Ugyan meghúztam talányosan a csavarokat, de kiváncsi lennék más hogyan oldja meg ezt szakszerűen... Olyan, mintha egy kereket kellene felszerelni, de megemelve. Hogyan lehet meghúzni a csavarokat? Nos?

#76  2016-02-25 20:48 szita721031
Szerkesztve:   2016-02-25 20:50
Igazad van. A benzinesben van két hosszbordás szíj. Akkor ha ilyen állapotban volt, keményen készülök rá én is.
válasz csipi87 (#75) üzenetére

#75  2016-02-25 09:11 csipi87
Megtörtént tegnap a csere. Az enyém klímás és csak 1 hosszbordás kellett bele. A hosszbordás nem csak kívül volt berepedezve, hanem belül is, elöregedett.
Egyébként Pierburg vízpumpa és Dayco vezérműszíj volt benne.
válasz szita721031 (#74) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#74  2016-02-19 20:15 szita721031
Szerkesztve:   2016-02-19 20:18
Az enyém 2008.04-havi 1.4 TDCI szintén 130e. A gyári adat szerint 200e Km vagy 10év a csere ideje (vezérlés és hosszbordás). A klímásba úgy tudom két hosszbordás kell. Én jövőre tervezem a cserét, a hosszbordás már három évesen is tiszta repedezett volt. Jelenleg a hidegindítási füstölés és az ajtó csapkodás idegesít. (mikrokapcsoló)
válasz csipi87 (#73) üzenetére

#73  2016-02-19 11:37 csipi87
Szerkesztve:   2016-02-19 11:46
Sziasztok!
2008. 1.4 TDCI, 120e km. 104e-rel vettem. Most cseréltetek szíjakat rajta (feltételezem az előző tulaj semmi ilyesmit nem cserélt ki korábban).
Hosszbordás szíj, ami látszik belőle, hogy kívülről eléggé be van repedezve és már kezd nyöszörögni.
Anyagot magam vásároltam be:
Vezérléshez :
Bosch ékszíj: 7 200
INA görgő szett: 13 000
SKF vízpumpa: 15 000

Hosszbordás és tartozékai:
Bosch hosszbordás ékszíj: 5 000
GATES feszítő görgő: 10 000
INA vezető görgő: 8 000
Munkadíjra 25e-t mondott a szerelő.

#72  2011-11-18 09:51 Z.Boy
Az enyém is 3 éves volt kb mikor cserélni kellett.. De a szerelőhaverom azt mondta ,hogy ez egy szériahiba volt.Szinte csak Fordokat szerel és állítólag Focusocnál-Fiestáknál is voltak ilyen problémák...
Aki szerencsés volt azoknál garanciába kicserélték .. De aki nem annak sajnos zsebbe kellett nyúlni ,úgy mint nekünk...
válasz pici82 (#70) üzenetére

#71  2011-11-18 09:37 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-18 09:41
Mázlitok volt ,hogy nem főztétek meg a motort.....
Én is csodálkozom az ilyen vízfogyásos dolgon ,mert tényleg nem hajtom szét a kocsit én sem. Vigyázok rá ahogy tudok... Másnak 10 évig meg sem moccan a a hűtővize",akár Renault vagy Suzukiról beszélünk...
Mikor nekem is fogyott a hűtővizem ,én mindig a maximum jelzésig töltöttem a folyadékot.. és így tudtam figyelni hogy mikor esik a szint.. Nekem a a fűtőradiátor kijövő csövénél eresztett a víz...Ki is cseréltettem a haverommal.. kb 7000 forint volt a cső.. Sajnos nekem kellett észrevenni mert sem a Pertányinál,sem a Cromaxnál nem szúrták ki..a dolgot.. Voltam nyomáspróbán is mikor a kiegyenlítő tartálynál több mint 1Bar nyomás alá nyomják a rendszert.. És ott sem vették észre a dolgot
kisebb vita után
nem is fizettem ki a számlát....))
Azóta csúnyán néznek rám
de pont letojom)))
válasz szitu (#69) üzenetére

#70  2011-11-17 22:06 pici82
Udv
Jo hogy kibirta a vizpumpa a 40 ezer kilometert,az enyem sajnos 23 ezernel megadta magat,surgosen cserelni kellett,enyhen szolva bosszanto egy harom eves autonal,plane nagyon kimelem az autot

#69  2011-11-17 20:35 szitu
Termosztát ház tömítés. Hogy miért az nem derül ki soha, lehet valami helyi túlmelegedés miatt, deformálódott. Elég alattomos módon csak akkor engedte a vizet amikor üzem meleg motornál nyomás volt a hűtőrendszerben. Úgy vettem észre, hogy indításkor a fülke fűtés körében bugyborékolt a víz. Megnéztem a tartályt, tök üres volt és 1,5 liter vizet kellett hozzá önteni (a max. töltés 4 liter). Mondhatni mázlim volt, hogy nem küldtem padlóra a gépet. A sztorihoz hozzá tartozik, hogy előtte voltunk nyaralni. Ott nem vettem észre semmit. A hazaút az kb. 500 km volt, fele autópálya. Másnap délelőtt vettem észre, hogy valami nem stimmel. Az autó alatt soha nem volt tócsa, belenézve a motortérbe nem láttam, hogy hol folyhat a víz. A motorolaj tiszta volt. Utána hétfőn elvittem elvittem a haverokhoz és alulról látszott, hogy nem csöpög, hanem folyik a víz.
Nekem amúgy ez az eset előtt 5,5 év alatt kb. 2 deci vizet kellett rátölteni. Azóta sem fogy.
Átmeneti megoldásként kiegyenlítő tartály sapka fellazít, így nem kerül nyomás alá a rendszer és minimális vízfogyasztással vészeltem át azt a pár napot, amíg megjöttek az alkotórészek.

Árak:
120 ezres szerviz a Nagy Autótól
olajszűrő: 1.649Ft
levegőszűrő: 4.338Ft
4 db gyertya: 808Ft/darab
pollenszűrő: 5.066Ft
benzinszűrő: 3.269Ft
4 l Castrol 5W-30 Magnatec Prof. A1 motorolaj: 2.500Ft/Liter
A szíjakat a helyi Fordnál vettem (Békéscsaba) vezérműszíj készlet és a két hosszbordás 39 eFt.
+ 10 eFt a munkadíj mivel haver csinálta.
Összesen 78 pénz.

válasz Z.Boy (#68) üzenetére

#68  2011-11-17 11:29 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-17 11:31
Szitu Köszi szépen a gyors választ.
Sajnos én is úgy jártam ,hogy 40.000 km nél beszart a vízpumpám.. látod vannak szériahibás cuccok. A mostani cserénél nem fogok cseréltetni vízpumpát mert felesleges..De akkor te legalább kifogtad és 120.000 km-ig kibírta minden.
Nem tudtuk meg mi sem.. mitől szakadt le 20 fog a szíjról sorban.. lehet hogy az volt a baj ,hogy 1 évig állt a kocsi és meg sem moccant",mert napi szintű átlagos használatnál nem hiszem hogy ilyen lett volna bárkivel is...
a bizonyos pumpa..



és még egy kérdés.. miért kellett cserélni a termosztát ház tömítésed??
mennyi volt az alkatrész meg a munkadíj?
Neked is fogyott a hűtővized?? ...... mint nekem régen??
válasz szitu (#67) üzenetére

#67  2011-11-17 10:31 szitu
Szerintem mindenki akkor cserélje, amikor akarja. Amit írtam azt arra alapozom, hogy egy barátom Ford márkaszervizben dolgozik és a gyári előírások szerint szokták cserélni és náluk eddig nem volt ilyen probléma, mármint hogy idő előtt elszakadt volna.
Én egyébként (1,4 benzin) 120 ezernél cseréltettem ki, mert termosztát ház tömítést kellett cserélni és ha már úgyis szervizben volt akkor megoldották ezt is a segédberendezés szíjakkal együtt.
válasz Z.Boy (#66) üzenetére

#66  2011-11-17 08:43 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-17 08:44
Szitu?
Miért felesleges lecserélni..??
Én azt tudom hogy nem szeretem a meglepetéseket.. Elvileg 85-90.000 km nél már ildomos..
Egy rokonom sajnos az 1,4 -es Fiestajaval sajnos 106.000 km -ig húzta ,és az M0-as kellős közepén lerohadt. Nem történt sok minden...... csak annyi hogy a bordásszíjból sorban eltűnt 20 fog.... Ez pont elég volt ahhoz hogy rendbetegye" a motort.. egy vezérműszíj árából csinált 210.000 forintos kárt...
Te mikor ajánlod a cserét?? Véleményed szerint..
válasz szitu (#63) üzenetére

#65  2011-11-17 08:33 Z.Boy
Cukrász.... Te nem változtál semmit....
válasz dudicukrasz (#64) üzenetére

#64  2011-11-16 22:45 dudicukrasztrollface
balekok...........
válasz Joebácsi (#61) üzenetére

#63  2011-11-16 22:24 szitu
Teljesen felesleges lecserélni.
válasz turbobacsi (#60) üzenetére

#62  2011-11-16 18:52 Szaszu
ráadásul én meg el is hoztam volna neki múlthéten ingyen és bérmentve, ha már arra jártam.

#61  2011-11-16 15:34 Joebácsialkatrészbótos
nálam ez kb. 35000.- lett volna...
válasz Z.Boy (#57) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#60  2011-11-16 13:34 turbobacsi
Ma megyek, csere lesz (tegnap már csak 60% volt a töltöttsége, előtte héten 80% (akkor töltöttem fel), az első méréskor meg csak 40% volt)
Tegnap nem volt Varta raktáron éppen, majd ma meglátjuk...
Én asszem nem cseréltetek szíjakat most,nemtudom mi lesz jövöre. Ha megmarad mégis, majd 100e-nél kicseréltetem.
válasz Z.Boy (#59) üzenetére

#59  2011-11-16 12:45 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-16 12:56
Mert mivel napi szinten használom a kocsit,és még szeretném is... jó ideig... ezért döntöttem a mielőbbi cserélnél. még a hatalmas fagyok beállta előtt.
Az akksiddal mi a helyzet nyomdásztárs?? Olvastam itt ezt-azt...
válasz turbobacsi (#58) üzenetére

#58  2011-11-16 12:36 turbobacsi
Zoli bá! Mi ösztönzött arra hogy vezérmüszíjat cserélj?

#57  2011-11-16 11:54 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-16 12:55
Esedékes lett a 80.000-es szerviz.
Érdemes figyelni a kedvezményeket,mert sokat lehet spórolni.Én a Fridcar-nal vettem majd' mindent.
A szerelőm azt mondta ,hogy ha szeretem az autóm GATES-et vegyek...Szíjakból. A szűrők -LENGYEL Filtron termékek de szerintem megfelelnek...Az olaj most először nem fordos' ,hanem Castrol EDGE 5W-30. A munkadíj 10.000 ft

-Olaj-CSATROL EDGE 5-W30
-Olajszűrő-FILTRON
-Levegőszűrő -FILTRON
-Utastér szűrő/nem aktív szenes/ -FILTRON
-Kartelgáz szűrő szivacs/FoMoCo/
-4 db gyújtó gyertya-MOTORCRAFT
-Vezérműszíj készlet- GATES
-Szervó+ klíma Strachy szíjak /klíma-szervó szíj/-GATES
-Üzemanyag szűrő-MANN FILTER

Összességében az alkatrészek /50080/, a gyertyák + a szivacska /CROMAX 3825/+ munkadíj
-63905ft-





#56  2011-05-22 11:42 Z.Boy
Köszi az infót' lassan esedékes lesz a komplett csere..... azért érdeklődöm Jók a fotók,és sajnálom ,hogy nem lehettem,ott a találkozón((
válasz Joebácsi (#55) üzenetére

#55  2011-05-21 09:57 Joebácsialkatrészbótos
Tudtommal a DAYCO nem gyárt vízpumpákat.
Hogy a csapágy milyen a szettjében?? Passz... Nem figyeltem még soha
válasz Z.Boy (#54) üzenetére

#54  2011-05-20 19:55 Z.Boy
Szevasz Joebácsi!
Ez a DAYCO Nevű cég gyárt vízpumpát is?? Milyen csapágy van ezekben KOYO?? esetleg,mertmi is azokat használjuk ,Olykor-Olykor a munkahelyemen és eddig jól teljesítettek,meg az SKF-ek is..
válasz Joebácsi (#53) üzenetére

#53  2011-05-20 08:54 Joebácsialkatrészbótos
A vezérléshez egy szíj + 1 görgő kell.
A hosszbordásszíjból kell kettő, egy a szervót hajtja, a másik a többit (klíma, generátor). kb.80-90 ezrenként kell cserélni. Feszítőcsapágy nincs, csak egy vezetőcsapágy, amit nem mindíg kell cserélni.
Nemtom mennyiért láttad az SKF szettet, de nálam az lényegesen drágább. Amit én írtam, az DAYCO szett, ezzel rakják össze az összes fordot.
válasz cooli (#52) üzenetére

#52  2011-05-20 08:01 cooli
Szerkesztve:   2011-05-20 08:05
joebacsi
köszi a választ,nem voltam mostanában a gép közelében azért nem írtam.elképzelhető hogy gyári szett re nem lesz keretem,de mit szólsz az SKF termékekhezabból láttam szíjszettet és vízpumpát is/,ha abból vennék vízpumpát is,meg görgő meg szíjszettet is az szerinted van olyan jó mint a gyári? a másik kérdésem,hogy nem szerinted,hogy vannak ott a motorban más szíjak is,azokat nem kéne ilyenkor? azt sem tudom hány van még azon kívül.azt hiszem multkor olvastam itt hogy abenzinesbe a vezérműszíj 1darabos,a többihez meg elég 2 darab.
jól tudom?

#51  2011-05-08 09:01 Öregtom
Sziasztok,

engem mindenhol úgy informáltak hogy a vezérműszíj csere 200 valahány ezer km után szükséges. Én ezt mindenképpen sokallom. Mi a gyakorlat? Ti hogy csináljátok? Cseréltetek már? A hosszbordás szemmel láthatóan öregszik, azt hiszem az indokolt lesz....


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
Volán Peti 2019-10-18 14:04
 
zsolti bá' 2019-10-18 11:58
 
Roland75 2019-10-18 11:18
 
zsolti bá' 2019-10-18 10:54
 
Roland75 2019-10-18 10:29
 
Volán Peti 2019-10-16 10:31
 
pori 2019-10-14 13:01
 
Dea 2019-10-11 00:08
 
Volán Peti 2019-10-10 09:31
 
pori 2019-10-09 21:31

Friss cikkek
 
 
 
levegő beömlőcső
Keres - Kínál
 
Ülésfűtés.
Gyors kérdések
 
 
 
 
Rugótörés történet
Gyors kérdések
 
FUSION spoiler
Külső tuning
 

Friss hozzászólások
 
banday  2019-10-21 19:06
 
frenkyzozo  2019-10-14 08:03
 
pori  2019-10-06 20:56
 
FUSION spoiler (2 új)
Külső tuning
szokee01  2019-10-06 11:29
 
Roland75  2019-09-29 10:35
 
Ülésfűtés. (1 új)
Gyors kérdések
dzso80  2019-09-26 22:50
 
tdci füstölés (1 új)
Trükkös hibák
ugrinsubi  2019-09-18 20:27
 
Dinocsirke  2019-09-11 16:43
 
szita721031  2019-09-05 20:03
 
milucica  2019-08-28 11:36

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók