Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 965 523 letöltés

2 aktív felhasználó
1 087 egyedi látogató
2 198 letöltés
  az elmúlt 24 órában

27 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
csscs(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
szvori00(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

Vezérműszíj csere
akos1979  2008-10-12
Szerkesztve: 2008-10-12
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy cseréltek -e már valakinek vezérműszíjat az autóján. Nekem 1.4 dízelem van a szervizintervallum szerint 200e vagy 10 évente kellene cserélni de szerintem ez nagyon sok. Ha valakinek van ilyen jellegű tapasztalata annak megköszönném a segítséget
Üdv

Hozzászólások

#80  2019-07-31 12:23 Baxi

Az önindító tekercsen található 3 csavar közül a kisebbet (10-es) és az elörébb lévő nagyobbat (13) kell letekerni. Igy lehúzható a kábelezés és kifér az önindító.
válasz Baxi (#79) üzenetére

#79  2019-07-31 11:32 Baxi
Szerkesztve:   2019-07-31 11:51
Készült video, de nem tudom ide feltölteni... el kell látogassatok a youtube-ra, oda felraktam.
Ford Fusion fogaskoszorú blokkoló 1-2.
válasz Baxi (#78) üzenetére

#78  2019-07-31 11:24 Baxi
Szerkesztve:   2019-07-31 11:39


Ez az önindító helyére felszerelt "koszorúrögzítő". (Postával 9000.-)
A bütyköstengelyek végén lévő hornyokba az 5-ös laposvas is jó, de csak minek után flexel végighúztam (kb. 0,4-et vettem le).
válasz Baxi (#77) üzenetére

#77  2019-07-31 11:08 Baxi
https://youtu.be/9gNP8YZdivk
... ime, az orosz gyerek útmutatása alapján meg lehet ejteni otthon is a vezérműszíj cserét. Ami trükkös hogyha a vízpumpa is cserélve lesz, az arra felfogatott feszítő harang 4 csavarja, ugyanis a tengely körül elforog.
Ugyan meghúztam talányosan a csavarokat, de kiváncsi lennék más hogyan oldja meg ezt szakszerűen... Olyan, mintha egy kereket kellene felszerelni, de megemelve. Hogyan lehet meghúzni a csavarokat? Nos?

#76  2016-02-25 20:48 szita721031
Szerkesztve:   2016-02-25 20:50
Igazad van. A benzinesben van két hosszbordás szíj. Akkor ha ilyen állapotban volt, keményen készülök rá én is.
válasz csipi87 (#75) üzenetére

#75  2016-02-25 09:11 csipi87
Megtörtént tegnap a csere. Az enyém klímás és csak 1 hosszbordás kellett bele. A hosszbordás nem csak kívül volt berepedezve, hanem belül is, elöregedett.
Egyébként Pierburg vízpumpa és Dayco vezérműszíj volt benne.
válasz szita721031 (#74) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#74  2016-02-19 20:15 szita721031
Szerkesztve:   2016-02-19 20:18
Az enyém 2008.04-havi 1.4 TDCI szintén 130e. A gyári adat szerint 200e Km vagy 10év a csere ideje (vezérlés és hosszbordás). A klímásba úgy tudom két hosszbordás kell. Én jövőre tervezem a cserét, a hosszbordás már három évesen is tiszta repedezett volt. Jelenleg a hidegindítási füstölés és az ajtó csapkodás idegesít. (mikrokapcsoló)
válasz csipi87 (#73) üzenetére

#73  2016-02-19 11:37 csipi87
Szerkesztve:   2016-02-19 11:46
Sziasztok!
2008. 1.4 TDCI, 120e km. 104e-rel vettem. Most cseréltetek szíjakat rajta (feltételezem az előző tulaj semmi ilyesmit nem cserélt ki korábban).
Hosszbordás szíj, ami látszik belőle, hogy kívülről eléggé be van repedezve és már kezd nyöszörögni.
Anyagot magam vásároltam be:
Vezérléshez :
Bosch ékszíj: 7 200
INA görgő szett: 13 000
SKF vízpumpa: 15 000

Hosszbordás és tartozékai:
Bosch hosszbordás ékszíj: 5 000
GATES feszítő görgő: 10 000
INA vezető görgő: 8 000
Munkadíjra 25e-t mondott a szerelő.

#72  2011-11-18 09:51 Z.Boy
Az enyém is 3 éves volt kb mikor cserélni kellett.. De a szerelőhaverom azt mondta ,hogy ez egy szériahiba volt.Szinte csak Fordokat szerel és állítólag Focusocnál-Fiestáknál is voltak ilyen problémák...
Aki szerencsés volt azoknál garanciába kicserélték .. De aki nem annak sajnos zsebbe kellett nyúlni ,úgy mint nekünk...
válasz pici82 (#70) üzenetére

#71  2011-11-18 09:37 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-18 09:41
Mázlitok volt ,hogy nem főztétek meg a motort.....
Én is csodálkozom az ilyen vízfogyásos dolgon ,mert tényleg nem hajtom szét a kocsit én sem. Vigyázok rá ahogy tudok... Másnak 10 évig meg sem moccan a a hűtővize",akár Renault vagy Suzukiról beszélünk...
Mikor nekem is fogyott a hűtővizem ,én mindig a maximum jelzésig töltöttem a folyadékot.. és így tudtam figyelni hogy mikor esik a szint.. Nekem a a fűtőradiátor kijövő csövénél eresztett a víz...Ki is cseréltettem a haverommal.. kb 7000 forint volt a cső.. Sajnos nekem kellett észrevenni mert sem a Pertányinál,sem a Cromaxnál nem szúrták ki..a dolgot.. Voltam nyomáspróbán is mikor a kiegyenlítő tartálynál több mint 1Bar nyomás alá nyomják a rendszert.. És ott sem vették észre a dolgot
kisebb vita után
nem is fizettem ki a számlát....))
Azóta csúnyán néznek rám
de pont letojom)))
válasz szitu (#69) üzenetére

#70  2011-11-17 22:06 pici82
Udv
Jo hogy kibirta a vizpumpa a 40 ezer kilometert,az enyem sajnos 23 ezernel megadta magat,surgosen cserelni kellett,enyhen szolva bosszanto egy harom eves autonal,plane nagyon kimelem az autot

#69  2011-11-17 20:35 szitu
Termosztát ház tömítés. Hogy miért az nem derül ki soha, lehet valami helyi túlmelegedés miatt, deformálódott. Elég alattomos módon csak akkor engedte a vizet amikor üzem meleg motornál nyomás volt a hűtőrendszerben. Úgy vettem észre, hogy indításkor a fülke fűtés körében bugyborékolt a víz. Megnéztem a tartályt, tök üres volt és 1,5 liter vizet kellett hozzá önteni (a max. töltés 4 liter). Mondhatni mázlim volt, hogy nem küldtem padlóra a gépet. A sztorihoz hozzá tartozik, hogy előtte voltunk nyaralni. Ott nem vettem észre semmit. A hazaút az kb. 500 km volt, fele autópálya. Másnap délelőtt vettem észre, hogy valami nem stimmel. Az autó alatt soha nem volt tócsa, belenézve a motortérbe nem láttam, hogy hol folyhat a víz. A motorolaj tiszta volt. Utána hétfőn elvittem elvittem a haverokhoz és alulról látszott, hogy nem csöpög, hanem folyik a víz.
Nekem amúgy ez az eset előtt 5,5 év alatt kb. 2 deci vizet kellett rátölteni. Azóta sem fogy.
Átmeneti megoldásként kiegyenlítő tartály sapka fellazít, így nem kerül nyomás alá a rendszer és minimális vízfogyasztással vészeltem át azt a pár napot, amíg megjöttek az alkotórészek.

Árak:
120 ezres szerviz a Nagy Autótól
olajszűrő: 1.649Ft
levegőszűrő: 4.338Ft
4 db gyertya: 808Ft/darab
pollenszűrő: 5.066Ft
benzinszűrő: 3.269Ft
4 l Castrol 5W-30 Magnatec Prof. A1 motorolaj: 2.500Ft/Liter
A szíjakat a helyi Fordnál vettem (Békéscsaba) vezérműszíj készlet és a két hosszbordás 39 eFt.
+ 10 eFt a munkadíj mivel haver csinálta.
Összesen 78 pénz.

válasz Z.Boy (#68) üzenetére

#68  2011-11-17 11:29 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-17 11:31
Szitu Köszi szépen a gyors választ.
Sajnos én is úgy jártam ,hogy 40.000 km nél beszart a vízpumpám.. látod vannak szériahibás cuccok. A mostani cserénél nem fogok cseréltetni vízpumpát mert felesleges..De akkor te legalább kifogtad és 120.000 km-ig kibírta minden.
Nem tudtuk meg mi sem.. mitől szakadt le 20 fog a szíjról sorban.. lehet hogy az volt a baj ,hogy 1 évig állt a kocsi és meg sem moccant",mert napi szintű átlagos használatnál nem hiszem hogy ilyen lett volna bárkivel is...
a bizonyos pumpa..



és még egy kérdés.. miért kellett cserélni a termosztát ház tömítésed??
mennyi volt az alkatrész meg a munkadíj?
Neked is fogyott a hűtővized?? ...... mint nekem régen??
válasz szitu (#67) üzenetére

#67  2011-11-17 10:31 szitu
Szerintem mindenki akkor cserélje, amikor akarja. Amit írtam azt arra alapozom, hogy egy barátom Ford márkaszervizben dolgozik és a gyári előírások szerint szokták cserélni és náluk eddig nem volt ilyen probléma, mármint hogy idő előtt elszakadt volna.
Én egyébként (1,4 benzin) 120 ezernél cseréltettem ki, mert termosztát ház tömítést kellett cserélni és ha már úgyis szervizben volt akkor megoldották ezt is a segédberendezés szíjakkal együtt.
válasz Z.Boy (#66) üzenetére

#66  2011-11-17 08:43 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-17 08:44
Szitu?
Miért felesleges lecserélni..??
Én azt tudom hogy nem szeretem a meglepetéseket.. Elvileg 85-90.000 km nél már ildomos..
Egy rokonom sajnos az 1,4 -es Fiestajaval sajnos 106.000 km -ig húzta ,és az M0-as kellős közepén lerohadt. Nem történt sok minden...... csak annyi hogy a bordásszíjból sorban eltűnt 20 fog.... Ez pont elég volt ahhoz hogy rendbetegye" a motort.. egy vezérműszíj árából csinált 210.000 forintos kárt...
Te mikor ajánlod a cserét?? Véleményed szerint..
válasz szitu (#63) üzenetére

#65  2011-11-17 08:33 Z.Boy
Cukrász.... Te nem változtál semmit....
válasz dudicukrasz (#64) üzenetére

#64  2011-11-16 22:45 dudicukrasztrollface
balekok...........
válasz Joebácsi (#61) üzenetére

#63  2011-11-16 22:24 szitu
Teljesen felesleges lecserélni.
válasz turbobacsi (#60) üzenetére

#62  2011-11-16 18:52 Szaszu
ráadásul én meg el is hoztam volna neki múlthéten ingyen és bérmentve, ha már arra jártam.

#61  2011-11-16 15:34 Joebácsialkatrészbótos
nálam ez kb. 35000.- lett volna...
válasz Z.Boy (#57) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#60  2011-11-16 13:34 turbobacsi
Ma megyek, csere lesz (tegnap már csak 60% volt a töltöttsége, előtte héten 80% (akkor töltöttem fel), az első méréskor meg csak 40% volt)
Tegnap nem volt Varta raktáron éppen, majd ma meglátjuk...
Én asszem nem cseréltetek szíjakat most,nemtudom mi lesz jövöre. Ha megmarad mégis, majd 100e-nél kicseréltetem.
válasz Z.Boy (#59) üzenetére

#59  2011-11-16 12:45 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-16 12:56
Mert mivel napi szinten használom a kocsit,és még szeretném is... jó ideig... ezért döntöttem a mielőbbi cserélnél. még a hatalmas fagyok beállta előtt.
Az akksiddal mi a helyzet nyomdásztárs?? Olvastam itt ezt-azt...
válasz turbobacsi (#58) üzenetére

#58  2011-11-16 12:36 turbobacsi
Zoli bá! Mi ösztönzött arra hogy vezérmüszíjat cserélj?

#57  2011-11-16 11:54 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-11-16 12:55
Esedékes lett a 80.000-es szerviz.
Érdemes figyelni a kedvezményeket,mert sokat lehet spórolni.Én a Fridcar-nal vettem majd' mindent.
A szerelőm azt mondta ,hogy ha szeretem az autóm GATES-et vegyek...Szíjakból. A szűrők -LENGYEL Filtron termékek de szerintem megfelelnek...Az olaj most először nem fordos' ,hanem Castrol EDGE 5W-30. A munkadíj 10.000 ft

-Olaj-CSATROL EDGE 5-W30
-Olajszűrő-FILTRON
-Levegőszűrő -FILTRON
-Utastér szűrő/nem aktív szenes/ -FILTRON
-Kartelgáz szűrő szivacs/FoMoCo/
-4 db gyújtó gyertya-MOTORCRAFT
-Vezérműszíj készlet- GATES
-Szervó+ klíma Strachy szíjak /klíma-szervó szíj/-GATES
-Üzemanyag szűrő-MANN FILTER

Összességében az alkatrészek /50080/, a gyertyák + a szivacska /CROMAX 3825/+ munkadíj
-63905ft-





#56  2011-05-22 11:42 Z.Boy
Köszi az infót' lassan esedékes lesz a komplett csere..... azért érdeklődöm Jók a fotók,és sajnálom ,hogy nem lehettem,ott a találkozón((
válasz Joebácsi (#55) üzenetére

#55  2011-05-21 09:57 Joebácsialkatrészbótos
Tudtommal a DAYCO nem gyárt vízpumpákat.
Hogy a csapágy milyen a szettjében?? Passz... Nem figyeltem még soha
válasz Z.Boy (#54) üzenetére

#54  2011-05-20 19:55 Z.Boy
Szevasz Joebácsi!
Ez a DAYCO Nevű cég gyárt vízpumpát is?? Milyen csapágy van ezekben KOYO?? esetleg,mertmi is azokat használjuk ,Olykor-Olykor a munkahelyemen és eddig jól teljesítettek,meg az SKF-ek is..
válasz Joebácsi (#53) üzenetére

#53  2011-05-20 08:54 Joebácsialkatrészbótos
A vezérléshez egy szíj + 1 görgő kell.
A hosszbordásszíjból kell kettő, egy a szervót hajtja, a másik a többit (klíma, generátor). kb.80-90 ezrenként kell cserélni. Feszítőcsapágy nincs, csak egy vezetőcsapágy, amit nem mindíg kell cserélni.
Nemtom mennyiért láttad az SKF szettet, de nálam az lényegesen drágább. Amit én írtam, az DAYCO szett, ezzel rakják össze az összes fordot.
válasz cooli (#52) üzenetére

#52  2011-05-20 08:01 cooli
Szerkesztve:   2011-05-20 08:05
joebacsi
köszi a választ,nem voltam mostanában a gép közelében azért nem írtam.elképzelhető hogy gyári szett re nem lesz keretem,de mit szólsz az SKF termékekhezabból láttam szíjszettet és vízpumpát is/,ha abból vennék vízpumpát is,meg görgő meg szíjszettet is az szerinted van olyan jó mint a gyári? a másik kérdésem,hogy nem szerinted,hogy vannak ott a motorban más szíjak is,azokat nem kéne ilyenkor? azt sem tudom hány van még azon kívül.azt hiszem multkor olvastam itt hogy abenzinesbe a vezérműszíj 1darabos,a többihez meg elég 2 darab.
jól tudom?
válasz Joebácsi (#48) üzenetére

#51  2011-05-08 09:01 Öregtom
Sziasztok,

engem mindenhol úgy informáltak hogy a vezérműszíj csere 200 valahány ezer km után szükséges. Én ezt mindenképpen sokallom. Mi a gyakorlat? Ti hogy csináljátok? Cseréltetek már? A hosszbordás szemmel láthatóan öregszik, azt hiszem az indokolt lesz....

#50  2011-05-08 08:55 cooli
Joebácsi
nagyon köszönöm a válaszodat,biztos nem figyelmetlen voltál csak mindenkinek sok a melója ezért nem vehetted észre a hozzászólásomat.ha lesz kérdésem az új/használt fusionunnkal akkor kereslek.

#49  2011-05-03 15:34 krampusz
Bár nem vezérműszíj, de a hozzászólásokhoz kapcsolódik. Nekem most kellett vízpumpát cserélnem. 1.4 Benya 65000 km/2005. Vízpumpa+hosszbordás szíjkészlet+3l fagyálló+desztvíz 42000 HUF. A víz kivételével minden gyári. Ennek ez az ára.

#48  2011-05-03 09:00 Joebácsialkatrészbótos
Szerkesztve:   2011-05-03 09:01
cooli
Most nézem csak, hogy nemigazán válaszoltam a feltett kérdésekre...
A gépem egy 2006-os 1.6 benzin metálfekete vas, itt-ott némi-nemű tuninggal.
Olajcsere: szigorú 10.000km-ként (szűrők is!)
Vezérlés + hosszbordásszíjak görgőstül most volt cserélve augusztusban, akkor 80.000km volt benne.
Bármi kérdésedre szívesen válaszolok, csak el kellett volna olvasnom figyelmesebben a hozzászólásodat!!!
BOCCCSSSSSIIIIII!!!!!!!!!!!!!
válasz cooli (#37) üzenetére

#47  2011-04-30 19:56 Joebácsialkatrészbótos
fater... ne húzzad ki a gyufát...
válasz dudicukrasz (#45) üzenetére

#46  2011-04-30 19:55 Joebácsialkatrészbótos
köszönöm!
válasz cooli (#44) üzenetére

#45  2011-04-30 19:03 dudicukrasztrollface
annak tűnik!

#44  2011-04-30 18:21 cooli
tőled..
mert te hozzáértőnek tűnsz.
válasz Joebácsi (#40) üzenetére

#43  2011-04-30 17:03 ferikenyhAutótörő
fából vaskarikát is!!
válasz Joebácsi (#42) üzenetére

#42  2011-04-30 14:41 Joebácsialkatrészbótos
Mindent csinálunk!
válasz Z.Boy (#41) üzenetére

#41  2011-04-30 14:31 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-04-30 14:35
Tényleg joe bácsi te szerelsz is kocsit? Mert lassan aktuális lenne nekem is...... a vezérműszíj csere
üdv Z.boy

#40  2011-04-30 10:54 Joebácsialkatrészbótos
kitől kérdezed?

#39  2011-04-30 10:15 more
Köszönöm a segítséget!
válasz Joebácsi (#16) üzenetére

#38  2011-04-29 18:20 Z.Boy
Dudikoma) Te megszerelnéd nekem a kocsimat??
Hamarosan esedékes lenne Nekem is a Vezérműszíjcsere,meg az olajcsere.
Hogy van a lábad?? dolgozol már?? írj privátban ha gondolod...... üdv Z Boy)
válasz dudicukrasz (#36) üzenetére

#37  2011-04-29 18:09 cooli
az az olaj nem redvás',hanem ford 5w-30 as.csak 1 éve van a kamrában az 5 literes kannából maradt olaj.attól még jó szerintem.én használt olajat biztos nem töltenék vissza a motorba.csak tisztát.
neked milyen géped van? milyen időközönként cseréled az olajat,és a vezető görgőket?

#36  2011-04-29 16:55 dudicukrasztrollface
ne variálj cseréld le az egészet,pár db ezres,főleg ha te is meg tudod csinálni.nem érdemes pancsolni.ne öntsd vissza a redvás olajat.
válasz cooli (#35) üzenetére

#35  2011-04-29 15:54 cooli
akkor mit csináljak? keverjem a régi olajat az újjal?, a gyári mennyiség benzinesnél 1,4 az 3,75 liter!
50-50% kb-ban szerintem oké
most van a kocsiban 70ezer ilyenkor mi a teendő?
válasz Joebácsi (#34) üzenetére

#34  2011-04-29 12:50 Joebácsialkatrészbótos
lehet hogy félreértettük egymást azügyben, hogy hogyan akarod keverni az olajat.
tehát ami a kupádban van otthon maradék, azt kevered azzal amit vettél, akkor nyugodtan. igaz hogy öregszik, ahogy -zoli- klubtársunk írta, de annyira nem veszélyesen, hogy ne lehessen megtenni.
én már hallottam olyat, hogy kellett volna az autóba 4liter olaj, és csak 3volt otthon az embernek, leeresztette egy tiszta edénybe, és egy litert visszaöntött az új olajhoz.
hirtelen ez ugrott be nekem, bocsiiiiii
ha meg kéne vennem, akkor bizonyára ezt a vízszivattyút venném én is. De én gyárit rakok bele, mert ha a saját autómba kell cucc, akkor megkapom egy mosolyért!
válasz cooli (#31) üzenetére

#33  2011-04-29 11:37 Zolar
Nekem résolaj csövet meg egyéb nyalánkságokat cseréltek, szét volt kapva a motor, ezért javasolta a szerelő, hogy mindjárt a vezérlést is cseréljük le....így kevesebb volt a munkadíj!
válasz dudicukrasz (#26) üzenetére

#32  2011-04-29 11:05 -zoli-
öregszik az olaj a kupában is

#31  2011-04-29 10:07 cooli
és a te kocsidba is ezt a fajtát teszed?, a spanyol assziszem valeo.
tehát régi olajat nekeverjek újjal? mi baja lehet a motornak attól ha keverem?
válasz Joebácsi (#30) üzenetére

#30  2011-04-29 08:49 Joebácsialkatrészbótos
Azért 5 liter az olaj, mert olyan kiszerelésben van...
Spanyol vízpumpa, több éve forgalmazom. Ár - érték arányban a legjobb. Tudok skf-et is 16000-ért, csak tudni kell a pontos évjáratot, mert 2005.04. hóban változtatták.
Ezt az olaj felfrissítéses dolgot annyira nem ajánlom.
Vagy lecseréled, vagy nem...
válasz cooli (#29) üzenetére

#29  2011-04-29 08:32 cooli
Szerkesztve:   2011-04-29 08:34
a vízpumpa a leghúzósabb tétel ahogy itt olvasgattam nálatok
de 9500ért nem láttam sehol? az milyen fajta
És miért kéne 5 liter olaj mikor kb 4L-nél kevesebb megy a motorba,nekem még a tavalyi 5 literes olajom van a kamrában,fordos,ha 1 évet pihen mi baja lehet a kocsinak ha felfrissítem még 2 új literes olajjal
válasz Joebácsi (#28) üzenetére

#28  2011-04-29 08:29 Joebácsialkatrészbótos
Szerkesztve:   2011-04-29 08:30
nem kicsit sok....
max ha benne van a vízpumpa, akkor, de még úgy is...
vezérlés: 12400.-
vízpumpa: 9500.-
hosszbordásszíj: 3000.-
olajszűrő: 1500.-
levegőszűrő: 3500.-
Motorolaj (ford 5w-30, 5L): 7000.-
ez így 36900.-, és minden gyári minőség

#27  2011-04-29 08:28 cooli
megnéztem pár oldalt,és azt láttam,hogy egy v.pumpa kb 17-24e forint,a 17e SKF,a 24 e gyári ford.,a gyári ford vezérműszíj vezetögőrgővel 26e,ha ezt még kombinálom egy olajcserével simán megvan a 45e.akkor jön még hozzá a munkadíj.
néztem focus fórumokat ott 90 e km -et mondanak komplett cserére.
mi a véleményetek?

#26  2011-04-29 07:47 dudicukrasztrollface
a 45anyagár elég soknak tűnik,szerelni szar azt tudom,szét kell bombázni hozzá a fél motort,alig lehet hozzáférni.de 1 vízpumpáért meg 1 szíjért elég sok a 45 sztem.

#25  2011-04-29 05:59 T-TomiDon Tom
Hát nem.
válasz magabo (#24) üzenetére

#24  2011-04-28 21:51 magaboa csapat fotósa
Nem is mondtad hogy lecserélted a Fordot?
Amúgy többen írták hogy 110ekm kőrül elkezdet folyatni nekik a vízpumpa.
válasz T-Tomi (#19) üzenetére

#23  2011-04-28 21:37 Zolar
Szerkesztve:   2011-04-28 21:49
Azt nem tudom, hogy gyári-e, de tavaly nyáron sz@rt be az autónk, akkor szét lett kapva más miatt, és akkor lett cserélve. De nem egy horrorisztikus ára van az attrakciónak...

Áh, kb. az anyag volt ennyi, sorry...
válasz cooli (#22) üzenetére

#22  2011-04-28 21:24 cooli
vízpumpa,vezetőgörgők,szíjak,gyári alkatrészekkel? 45e-ből? Mondd a címet!
válasz Zolar (#21) üzenetére

#21  2011-04-28 21:19 Zolar
Ha jól tudom, vezérműszíjat 120k-nél kell cserélni. Nekem 80-nél megtörtént, ~45k volt az ára mindennel együtt.
válasz cooli (#20) üzenetére

#20  2011-04-28 21:16 cooli
Szerkesztve:   2011-04-28 21:18
szegasztok. én megnéztem ezt a linket.de most akkor tényleg mennyi km után kell ezt az egész dolgot cserélni? mármint mit kell? vezérműszíj,görgők vízpumpa stb és mennyibe kerül kb?
az összes szíjat érdemes? klíma,generátor, egyebek szíjaira gondolok itt
válasz turbobacsi (#17) üzenetére

#19  2011-04-28 20:31 T-TomiDon Tom
Nézd meg a vaterán,én ott vettem Nissan Qasqai-hoz.
válasz more (#15) üzenetére

#18  2011-04-28 14:19 Joebácsialkatrészbótos
ott a pont

#17  2011-04-28 12:55 turbobacsi
Szerkesztve:   2011-04-28 12:57
pontosítás: olaj+olajszürö+légszürö: 20e km VAGY évente...
more, megtudod nézni pontosan! ITT

#16  2011-04-28 12:47 Joebácsialkatrészbótos
olajcsere: 20.000km-ként (levegőszűrő + olajszűrő + olaj)
Vezérműszíjcsere: 160.000km-nél, de aki megvárja az előtt én megemelem a kalapom.

#15  2011-04-28 11:57 more
Sziasztok.
Még új vagyok itt a Klubon, nemrég vettem egy Ford Fusion-t 1.4 benzinest használtan.
Sajnos az autóhoz nincs szervizkönyv amibe le van írva, hogy mennyi km után kell cserélni az olajat, légszűrőt, vezérműszíjat.
Ha valaki le írná, vagy lefényképezné majd belinkelné azt az egy oldalt ahol ez le van írva azt nagyon szépen megköszönném.

#14  2011-01-14 19:15 brigi
Durván 82ezer km-nél olajcsere, valami más alaktrész csere az ótón, és közölte a szerelő, hogy vezérműszíjcsere, mert hallja a vízpumpa akármilyen hangját. Autó most szerelőnél, úgy egy óra múlva megyek érte, aztán megbeszélem vele ezt a vízpumpa problémát is. Holnap meg beszerzem, vagy legalábbis megrendelem, és ha úgy van, akkor hétfőn megint szerelő lesz a történetből. Jól saccolja az, aki azt mondja, hogy bizony 80-90ezer km körül cserélni kell. Szerencsére műszakira is most kell vinni, ebben a hónapban
válasz brigi (#9) üzenetére

#13  2010-09-21 08:10 Joebácsialkatrészbótos
ott "csak" 160.000km a periódus... röhej szerintem. nekem 85000 volt benne amikor cseréltem, így nyugodtabb vagyok
válasz turbobacsi (#8) üzenetére

#12  2010-09-20 22:54 Zolar
Megtévesztő lehetett, amit írtam. Úgy gondoltam, hogy 240000-et nem megy el 1 szíjjal
válasz Benvik (#11) üzenetére

#11  2010-09-20 22:37 Benvik
Simán elmegy 240000km-t!!!! Nem egy szíjjal ,de elmegy!
válasz Zolar (#10) üzenetére

#10  2010-09-20 20:06 Zolar
"A vezérműszíj készlet cserét a gyári előírás szerint 10 év/ 240 000 km
után kell elvégezni."

Ez mekkora egy kamu, ez az autó nem megy el 240000 km-t. Nekem most cseréltek pár hónapja, de jóval olcsóbb volt, igaz szét volt dobva a motor, mikor tájékoztatott a szerelő, hogy cserélni kellene...
válasz burghart (#7) üzenetére

#9  2010-09-20 18:13 brigi
A mienk lassan 4éves, kb. 76ezer km van benne. 80 ezer körül szervízeltetni kell, és nekem is ajánlották, hogy akár már a mostani szervíznél cseréltethetem a dolgokat. Sajnos mindenhol ilyen 80.000.- körüli összeget mondanak.

#8  2010-09-20 17:33 turbobacsi
ó istenem, benzinesre is ennyi kb.?

#7  2010-09-20 16:41 burghart
Sziasztok!

Ma kaptam ajánlatot a Cromaxtól vezérmű cserére.
Tudni kell, hogy 1,4 tdci Fusionom van 2006.05-ös, klímás.
Erre kértem árajánlatot. 87.000 km van benne,azt hittem, hogy százezernél cserélni kell.

Na íme az ajánlat és az info:


1. 1348648 Vezérmüszíj készlet 1.4TDCi Fi/Fu01-, F Raktárról
1 DB 27874 27874
2. 302 220 755 Vízpumpa 1.4TDCi Fi/Fu01-08,Fi08- Max.1 nap
1 DB 12790 12790 10%
3. 16072600 Karikatömítés szelepfedél alá 1.4TDCi Raktárról
4 DB 500 2000 10%
4. 1148101 Szelepfedéltömítés 1.4TDCi Fi/Fu01- Ford Raktárról
1 DB 3534 3534
5. PBR61700 Generátorszíj 1.4TD +PS, +AC Fi02- Eu. imp. Max.1 nap
1 DB 2991 2991 10%
6. 1336800 Fagyálló folyadék, Motorcraft, 1 l. Fo9 Ford Raktárról
3 DB 1338 4014
7. 20356 Segédanyag (tisztító-, kenö-, kiegészítö-, stb -anyago
1 alk 2200 2200
8. 8565 Vízpumpa ki-be szer. Mo Zetec + 6 tech.müv.
1 alk 23650 23650
────────────────────────────────────── ────────────────────────────────────── ──
Összesen: 79053 Ft.
────────────────────────────────────── ────────────────────────────────────── ──
Összesen : 79053 Ft.
════════════

Az ajánlat végösszege 15811 Ft. ĆFA-t tartalmaz.

Az ajánlat a mai napon érvényes a raktárkészlet erejéig.
A csak megbontás után felmérhetö munka és alkatrész igényt nem minden
esetben tudjuk elöre részletezni.

A vezérműszíj készlet cserét a gyári előírás szerint 10 év/ 240 000 km
után kell elvégezni. A javasolt csere 160 000 km után esedékes.

Tisztelt Budavári Péter!

A korszerű vezérműszíjakra hosszú futásteljesítmény/élettartam jellemző. Nyilván a 240.000km soknak tűnik,
ezért is javasoljuk a 140-160.000km-t. Ez egy átlagos motor szíjcsere periódusa.
100 ezer km megtétele után a segédberendezés hajtás szíjat kell ellenőrizni ill. természetesen az olaj és szűrőket cserélni.
A motor élettartamának növelése érdekében az üzemanyag szűrő cseréje javasolt, inkább gyakrabban mint azt előírják. (60000km)



#6  2008-10-14 10:56 mester76
???
válasz szitu (#5) üzenetére

#5  2008-10-13 18:52 szitu
A barokkos túlzás az az, amikor 6 éves 70 ezres gép ledobja a szíjat és 205.000 magyar forintért kel új életre a motor.
Szerintem túlzás a 205eFt a nem tudom hány ezer forintos ékszíjhoz képest.

#4  2008-10-13 13:07 dzs76
Én 100K-nál lecseréltettem. Autószerelő barátom azt mondta, hogy bírta volna még. Sztem igaza van Csokinak: nem éri meg kockáztatni. Láttam már elszabadult vezérműszíjas autót. Igazán nagy károkat tud okozni.

#3  2008-10-12 21:59 krampusz
Csak, mint érdekesség. Édesapám Megane-ja tavasszal öt éves lett, mindenáron rá akartak beszélni a vezérműszíj cserére. 38000 volt akkor benne. Az odáig ok, hogy 5 év, meg öregszik, de ez akkor is barokkos túlzás.
válasz csoki (#2) üzenetére

#2  2008-10-12 20:04 csokiPizza King
Az én Fruzsim tavasszal múlt 5 éves, és 140.000 km volt akkor benne. Márkaszervízben javasolták a cserét, meg is csináltattam. Gond igazából ne volt vele, de ezt szerintem nem éri megkockáztatni.

#1  2008-10-12 18:12 szitu
A hivatalos szerviz leírásban annyi szerepel, amennyit írtál. Autószerelő ismerőseim szerint 5 évente illik lecserélni az ilyen gumi alkotórészeket (szíj).

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók