Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 929 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 019 557 letöltés

5 aktív felhasználó
1 002 egyedi látogató
4 895 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bandi1969

Ajánlott oldalak

Letöltések

Hűtő letakarása
klarky  2009-01-02
Sziasztok!

Most, hogy beállt megint a hideg idő feltünt, hogy a városban közlekedve egyszerűen képtelen a motor elérni az ideális üzemi hőmérsékletet. Ilyen rövid távon (lakás belváros, lakás munkahely) gyakorlatilag hideg motorral járok, nincs ideje felmelegedni, mert mire megindulna a mutató már meg is érkeztem. Persze próbálok nagyon óvatos lenni, nem nyomom neki, nem pörgetem, de ez így nem nagyon jó.

(alapjáraton nem járatom, mert a hideg motornak állva ketyegni a legnagyobb halál)

Viszont arra gondoltam, hogy elővenném apáink módszerét, és letakarnám a hűtőt. Szerintetek? Ez régen is bevált, majdnem minden autó úgy járt télen, mi lehet az oka, hogy a modern autókra már nem lehet ilyen takarót kapni?

Nagyon rossz ötlet? Lehet, h többet ártana, mint használna?

Hozzászólások

#30  2013-01-03 00:06 szita721031
Nincs állandóan nyitva mert amikor félúton jár a mutató az üzemihez viszonyítva akkor kezd melegedni a hűtő, addig hideg. A ventilátor azért nem kapcsolt (szerintem) mert még nem volt túlmelegedés. A termosztát olajkájhához 1.4 14000 az utángyártott, 20 az eredeti
válasz roobertoo333 (#29) üzenetére

#29  2013-01-01 20:49 roobertoo333
A hőgomba kapcsolja a ventilátort.
Ha nem a biztosíték, akkor az lehet a ludas ha esetleg nem működik.Bár dizelnél nem nagyon van szűkség arra, hogy vissza hűtés legyen ventilátorral(vagyis ritkán kapcsol be), hisz igen kevés a hulladék hője.
Érdemes volna megvizsgálni barátom a termosztátot.
Ha állandóan nyitva van, akkor elég rossz a melegedése a gépjárműnek. Ki kell venni és vagy bevizsgálni nyit e vagy kicserélni egy másikra. kb 5000ft körül van egy új.Ha jó a termosztát, akkor érdemes lehet kicsit jobban bezárni a motorteret.
válasz szita721031 (#28) üzenetére

#28  2013-01-01 20:02 szita721031
Szerkesztve:   2013-01-01 20:07
Fruzsinál a motorháztetőt burkolták de kilátsz az alján. A hűtőrács mögött nincs hűtő csak a lökhári rácsánál így a beáramló levegőt itt a legérdemesebb korlátozni. 1.4TDCI-m van minusz 10 alatt ha ráadom a fűtést és az út minősége miatt 70km/h-nál nem tudok jobban menni soha nem éri el az üzemi hőfokot. Én is gondolkodok kitakaráson de időhiány miatt csak ideiglenes kartonpapirosra (nem túl szép) telt eddig. A tavalyi -22-nél jól jött de az üzemit így se érte el. Nyáron tökéletes a hűtés. Utánfutóval földesen megrakva (szüret) sem melegedett túl. Valójában 5 évesek leszünk de még soha nem kapcsolt be a ventillátor. (lehet hogy nem is működik?)
válasz roobertoo333 (#27) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#27  2013-01-01 18:07 roobertoo333
Hello.

Szó nélkül letakarnám a hűtőrácsot.
Vízhűtők és klímák (olajütő, fűtő, stb) javításával foglalkozok.
A mérnők tényleg tervezi a hűtést és a fűtést.
Ez tény.
De ha valaki átgondolja logikusan, hogy miből tudja a mérnők azt, hogy az autó milyen éghajlati övre kerül?
Sehonnét.
A gyár amin lehet spórol, szóval senki ne essen abba a hibába, hogy biztos a mérnők urak kitalálták.
Egy intervallumban számolnak és ennyi.
Amikor kitakarod a hűtőrácsot, akkor a beáramló levegő mennyiségét szabályozod.
Mivel a lökhárítón is van nem kevés belépő nyílás, így kárt nem fogsz okozni.
Bizonyos típusoknál alulról fedik a motort.
Ez zaj csökkentő és elősegíti a motor gyorsabb bemelegítését.
Ahogy a motorháztetőnél szintén megjátsszák ezt.
Északi szomszédainknál segédfűtés adja a plusz meleget a rendszernek.
Ez mind a gépjárműnek , mind a benne ülő személyzetnek kell.
Ha valaki "kitakar" a beáramló levegő mennyisége csökken, így kisebb a hűtés, ami segítség a motornak az üzemi hőfok tartásában.
A vízhűtő által(termosztát vezénylésével) a motor megkapja a megfelelő hűtést.
Ha túlméreteznénk a kitakarást, jelezni fogja a vízhőfokunk.

#26  2012-12-27 10:44 HpetyaSzabotőr
Persze mert csak normális autóra kapni
Amúgy a skodámra se kell ilyen.Legyen jó a termosztát és ennyi.
válasz klarky (#25) üzenetére

#25  2012-12-27 10:31 klarky
Sajnos Fusionra nem látok, de ezek nagyon tetszenek (még akkor is, ha esetleg semmi haszna):

Hűtőtakaró

#24  2012-12-22 22:27 szita721031
Diesel 20-körül
Benya talán 5
válasz Öregtom (#23) üzenetére

#23  2012-12-21 20:49 Öregtom
Sziasztok,

én is tapasztaltam az itt említett problémát. A kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek termosztát problémája? Ha igen, akkor mennyibe fáj ez?
Ugyanis én nem szeretném ezt a letakarásos-dolgot... Ne csináljunk már bohócot a tervezőmérnökökből...

A hideg-meleg motor kopásával kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy a lényeg szerintem nem a hőmérséklet. Inkább az, hogy a hideg motornál az első fordulatokat majdnem olaj nélkül teszi meg a motor, és télen nyilván tovább tart amíg az olaj körbeér.

#22  2009-01-28 19:52 pistiapufőnök
Valaki felvetette a totaldokinak is. Link.

#21  2009-01-09 01:16 capa
A motor kopásbeli külömbsége a hideg járatás és a meleg motor között brutális. A kopások több, mint 90%-a hideg motornál keletkezik. Ezért van az, hogy a 24 órában használt taxik, az irdatlan futásteljesítmény ellenére nemegyszer jobbak motorikusan, mint feleannyit futott társaik. Azaz a motornak nem jó, ha alapjáraton melegíted fel, hanem nem 2/3 fordulatszámon, hanem 1/2-en kapcsolva, óvatosan kezelve melegíteni fel. Ilyenkor hiába alacsony a fordulatszám, akár megegyező az alapjáratival több üzemanyag folyik át, ezért melegszik jobban a motor. A letakarásnak ilyen hidegben nem hiszem, hogy káros hatása lenne. A motorhoz menő vízkört úgyis zárja a termosztát, akár le van takarva akár nem nem nyit ki csak amikor már kezd langyosodni. Itt léphet be a letakarás, amikor már nyitott a hűtővízkör és te használnád a fűtővízkört is, azaz a motor 2 vízkörből kapja a hűtést, amit nehezebben melegít fel. Tervezés szempontjából pedig inkább nagyobb hűtőt raknék egy motorra, mint a téli nyári közötti ideállist, mert ha hideg motorral jársz veszett nagy dolog nem történt, ha meg megfőzöd nyáron, az rontja a konfortérzeted. UFF. A következő megjegyzésem már a háború és beéke első két kötete lesz...

#20  2009-01-08 08:37 -zoli-
Én sem ütöm vágom. Csak némely hozzászólást túlzónak tartok, ez a z én véleményem. Komoly szaktudással rendelkező mérnökök tervezték a motort évekig, belekalkulálták a hideg téli napokat is szerintem...
válasz T-Tomi (#19) üzenetére

#19  2009-01-07 20:29 T-TomiDon Tom
Túl drága használati cikkről beszélünk.Az a baj ha hamar tönkreteszem attól még ugyanúgy kell érte fizetnem(évekig).Nálam(unk) nagy becsben van az autó.
válasz burghart (#18) üzenetére

#18  2009-01-07 18:42 burghart
Az ablakot nem fújtam le semmivel.
Nem tudom miért de nekem nem párásodik be a kocsi belseje.
Néztem ma is,h kb 6 perc után melegszik fel azaz kúszik a motor hőmérséklete 70-80 fokra s ekkor kapcsolom be s fűtést.
Nekem is jó a hátsófűtés,sőt le is kapcsol magától,ami gondolom elvárható.

Autó valóban nem tartós használati cikk,s nem is hímestojás,de mégis ha valami "baj" van akkor az költség. S ugyebár ha ez megelőzhető akkor miért ne? Én ha tudom akkor úgy bánok a kocsival ha hosszútávon kiszolgáljon.
Még akkor is ha az autó van értünk és ne mi az autóért.
válasz klarky (#15) üzenetére

#17  2009-01-07 11:05 mester76
Ezzel én is így vagyok,egyenlőre még az autó van én értem!
válasz -zoli- (#16) üzenetére

#16  2009-01-07 09:59 -zoli-
Egy autóról beszélünk, nem ?-> tartós használati cikk, nem hímes tojás.
Ha valaki az örökkévalóságnak szeretné megőrizni az autót, tegye klimatizált üvegbúra alá.
válasz burghart (#14) üzenetére

#15  2009-01-06 21:17 klarky
Egyszerű. Jobban kopik.

Az ablakot mivel szoktad lefújni ha fűtőventi lekapcs? Klíma HI fokozatba?

Mert nekem muszáj, h menjen valami, különben délre se érnék be a melóhelyre.

Az akksit én is szoktam sajnálni, dehát ez van. Nem tudok mit tenni.

Viszont a hátsó ablakfűtés az valami bitang. Komolyan mondom, nemhogy a párát de a vastag jeget leolvasztja pikk-pakk.

#14  2009-01-06 19:31 burghart
Jó de mi lesz a következménye annak ha állva melegíted motort? Igaz csak egyszer csináltam ilyet.
Amúgy munkába hajnal negyed 6 kor megyek. Indítok, kiállok, be a kaput aztán indulok.
Fordulatszám max 1800-2000 váltásoknál.
Persze fűtésventillátor kikapcs addig míg a víz hőmérséklete kb 70-80 fok nem lesz.Ez nálam kb 5-8 perc. Kocsi csupán terasz alatt áll. Szóval semmi garázs egyelőre. Bár az akksit féltem,pláne h riogatnak a -20fokokkal is.

#13  2009-01-06 16:08 klarky
Én úgy tudom (és ez logikusnak is tűnik), hogy a kíméletesen járatott, de terhelt motor (értsd ez alatt, mész vele, de nem pörgeted) gyorsabban felmelegedik, mint az, hogyha csak áll és alapjáraton ketyeg. Ilyenkor sokkal tovább tart neki bemelegedni (hisz gyakorlatilag semmit nem csinál), mint ha terhelve van és leadja a teljesítményét. (Te is kimelegedsz ha futsz, ha sétálsz nem.)

Na most a választás végül is a tiéd. Terhelés nélkül de sokáig járatva melegíted, vagy óvatosan menve, terhelve gyorsabban. Igazából egyik sem jó, - a legjobb az állófűtés lenne - de a két rossz közül az egyiket ki kell választani. Én beülök és megyek.
válasz burghart (#6) üzenetére

#12  2009-01-06 10:46 magaboa csapat fotósa
Az is igaz.
válasz -zoli- (#11) üzenetére

#11  2009-01-06 10:02 -zoli-
Szerkesztve:   2009-01-06 10:05
Szerintem Kölnben átgondolták a dolgot, és megfelelő hűtőrendszert építettek a motor köré. Nem hiszem, hogy a Zsigulis módszert kellene követni egy új autón, kartonpapír, műbőr hűtőrács takaró stb. A dízelek lassan melegítik a hűtővizet, de ez nem azt jelenti, hogy jeges a levegő a hengerekben, elég jó a hatásfoka így kevés hulladékhővel üzemel. Nincs ebben semmi baj, szerintem.
Egyébként ezért van a két hűtőkör, amíg nem elég meleg a víz addig csak a motorban és a fűtő radiátorban keringteti a vizet, ha melegszik a víz a termosztát kinyit és az autó elején lévő hűtőbe engedi a vizet keringeni.
Gyorsabban melegszik a motor, ha letekered a fűtést, és kikapcsolod a ventillátort, de akkor meg vacog a fogad... Valamit valamiért.

 1 tagnak  tetszik

#10  2009-01-06 08:06 magaboa csapat fotósa
Szerintem lelehet takarni kb. a felét max 34 a termosztát úgyis jobban nyit ahogy melegszik a viz. Hameg sok neki azt úgyis észreveszed a vízhőfok mérőn vagy hogy elindul a ventilátor akkor meg lehet rajta lejjebb venni. De mivel a fűtés is megy így azért több a hő elvitel.

#9  2009-01-06 07:34 Guszti
Sziasztok!
Nekem ez eddig eszembe sem jutott. Ha szükség lenne rá, azt beírná a gyártó a kezelési utasításba. Szerintem a takarás többet árt mint használ, hiszen akkor is takarja a hűtőt amikor már üzemi hőmérsékletű a motor. A gépkocsit nyári és téli üzemre is tervezték. Télen takarjuk le a hűtőt, nyáron meg tegyünk rá jégkockát :)????????
Induláskor nyugodtan kiállok a garázsból alapjárattal, de gázt nem nyomok neki.

Persze lehet, hogy nincs igazam, úgyhogy szorgalmasan olvasom a véleményeteket.

#8  2009-01-05 22:45 sapkaur
Ok!! Én értem de mindenki azt mondja NE MELEGÍTS!!! Hanem motor beindít,öv beköt és indul!! Én személy szerint sajnálom a kocsit Mínuszokban használni. Én 2-3 percet mindíg járatom amíg az alapjárat nem esik lejebb 1200 ról - 1000 re De kinek mi jön be..:( Én nem szeretem ha dadog' hidegben és azt sem ha a felpörgött alapjáratom viszi ilyenkor a kocsit... Tudjátok a lábad nincs a pedálon,és megy mint a meszes:)
de tényleg ha 1 benzines kocsit a fagyos téli jégkaparásnál járatsz, Mi baja lehet????

#7  2009-01-05 19:56 settenke
Szerkesztve:   2009-01-05 19:58
Mai dízeleknél nem tudom hogy van, de mintha valami kokszosodás jelenség lépne fel a tökéletlenül elégetett üzemanyagtól. /Tankos koromban ilyesmit hallottam, ezért használtunk előmelegítőt ami nem csak a hűtőfolyadékot, de a motor olajat is előmelegítette. :)/

#6  2009-01-05 19:50 burghart
Miért rossz alapjáraton járatni a hideg motort?
Kérdezem,nem értek hozzá.
Ugyanis pár napig kint állt a Kocsim a -12 fokokban,s gondoltam beindítom,h az akksit is töltöm vele és a motor sem "fagyjon lesz".
Tényleg gáz így? Mi kárt csinálna?

#5  2009-01-05 18:13 klarky
Úgy gondoltam, hogy kívülről kéne csinálni, varrni valami szép takarót bőrből és azt rátenni a hűtőmaszkra. Igy a hűtő teljesen szabadon maradna, csak közvetlenül a maszkon keresztűl nem kapna levegőt, azaz a hűtőt a luft körbejárná, a ventillátor szabadon foroghatna ha gondolja.
válasz Nagy Milán János (#4) üzenetére

#4  2009-01-05 16:20 Nagy Milán János
A szomszéd autószerelő.Szerinte nem jó ötlet a mai autók hűtőjét letakarni,mert a gyárban ezt nem igy tervezték.Viszont ha mégis letakarja az ember,akkor azt úgy tegye,hogy ne takarja az egészet,hanem csak max három-negyedét.A motor ha mégis túlmelegedne,mert menetszél nem éri rendesen,a ventillátor még tudja át hüteni.

#3  2009-01-05 12:16 turbobacsi
hullámkarton a legjobb
válasz capa (#2) üzenetére

#2  2009-01-05 00:24 capa
Kartonpapír a legeccerúbb

#1  2009-01-02 13:20 magaboa csapat fotósa
Szerintem nem, mostanában is látni egy kettőt főleg dízelt. Bár inkább a furgonosok szokták.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók