Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 930 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 027 872 letöltés

1 aktív felhasználó
1 104 egyedi látogató
3 416 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dvdkergeto(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
dvdkergeto

Ajánlott oldalak

Letöltések

Lézerblokoló
magaboa csapat fotósa  2009-01-02
Van valakinek tapasztalata a lézerblokkolókról?
Ahogy nézegetem az újabbak már nem is direkt blokkolok hanem kapunyitok amik mellékesen a lézeres mérést is zavarják. Így külföldön nehezeben kötnek bele. Elég hamar meghozza az árát ha az ember belefut egy trafiba, és még száguldoznia sem kell hozzá.

Hozzászólások

#46  2010-02-17 08:09 magaboa csapat fotósa
Lézer blokkoló tesztek.

#45  2009-01-22 10:59 Tamy
Itt Vasban, ha villogok, hogy mérnek esetleg ellenőrzés van, szidnak mint a bokrot, sőt utánam jött egy mélynövésű erőmű, hogy a roncsommal mit villogok az Ő két szép szemébe. Kb fél percig csak néztem döbbenten, utána csak annyit mondtam, siess várják a vesédet! Azzal váltunk el, hogy nem értette mit akarok az Ő veséjével. Már megválogatom, hogy kinek villogok.
válasz mrenesis (#37) üzenetére

#44  2009-01-21 09:02 magaboa csapat fotósa
Bővítenek.

#43  2009-01-19 07:59 Guszti
A hétvégén egyébként sikerült összefutnom egy újabb bátor biciklis egyeddel és kezdem azt hinni, hogy elment az emberek egy részének józan esze. A jóember szembe jött az ellenkező sáv közepén. Szük városi alsóbbrendű út. Tükör jég az egész. Ez a jóember meg mindkét kezét a combjain tartotta és kormányfogás nélkül kerekezett szembe velem. Most mit lehet erre mondani szerintetetek. Ha pont előttem csúszik meg és esik alám no akkor ki is a hibás. Hát persze hogy a gonosz autós aki nem a közlekedési viszonyoknak megfeleleően választotta meg a sebességet, mert el mert indulni otthonról kocsival ahelyett hogy pl gyalogolt volna.
válasz mrenesis (#41) üzenetére

#42  2009-01-19 07:55 Guszti
Köszönöm :)

#41  2009-01-16 14:18 mrenesis
Szia Guszti!

Én azért végigolvastam és Nálad a pont.
válasz Guszti (#40) üzenetére

#40  2009-01-16 07:54 Guszti
Sajna ez így igaz. Mióta Fruzsim van én próbálok a cartarsaknak inteni, de szinte senki sem köszön visssza, ahogy látom (városban lassan persze és nem éjszaka 120-al) nem is értik az emberek, hogy "mit integet itt szemben ez a majom". Szomorú ez, de én továbbra is köszönni fogok a szembe jövő Fusion tulajoknak, hátha sikerül ezt a szerintem jó szokást elterjeszteni. Korábban swiftem volt és ott legalább a környékünkön voltak többen akik egy fél év után csak visszaköszöntek :)
Persze nem az autó típus a lényeg, inkább az hogy legyen kicsit emberségesebb a közlekedés.
Az ámokfutókkal kapcsolatban nem értek Veled egyet. Attól még hogy jelezzük egymásnak a rendőrautókat, a notórius gyorshajtók fennakadnak előbb utóbb.
Másrészt bár vidéki vagyok és a pesti közlekedés számomra érthetetlen és átláthatatlan :) Letolnak az útról ha 50-el akarok menni a városban, ezek után miért csodálkozunk a sok baleseten. Nem is megyek oda autóval csak ha nagyon kell, a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal sincs minden rendben mostanában. valahogy agyunkra ment a demokrácia. Mindenkinek jogai lettek és eltüntek a kötelességek és a józan ész. A múltkor volt nálunk is "kritikus massza". Én sokat kerékpározom, szeretek tekerni. Valóban vannak hülye és bunkó autóvezetők és az utak padkája lassan már felér egy montenbika terep versennyel. De akkor is. Miután a biciklis kritikuzs massza végigvonult a városaon még napokig találkoztam az úton egymás mellett hármasával kerékpározó gyerekekkel akik úgy érezték ez így heklyes, nekik ehhez joguk van!
Nekik erejük van! Könyörgöm! Egy biciklis max 120 kiló a vassal együtt és nem védi semmi, én meg vagyok 1,2 tonna. Ha kerékpárra ülök úgy közlekedem, hogy biztonságban legyek és nem húzódom ki egy több tonnás vasdarab elé csak azért mert nekem ehhez jogom van!Mostanában többször találkoztam olyan gyalogossal aki anélkül, hogy körülnézett vagy lassított volna egy az egyben jött alám a zebrán. A rémálmom az öntudatos kismama aki mivel neki jogai vannak és annak a tahó bunkó autósnak kell udvariasnak lennie maga előtt tolja a gyerekét a kocsim alá. Valahogy nem stimmelnek ezek a dolgok. Még egyszer mondom nem vagyok ámokfutó őrült. Ha lehet lassan és figyelmesen vezetek, de miért csak az autóson akrják leverni a port. Miért mi vagyunk a felelősek és a hibásak azért mert nincsenek kerékpárutak és mert az autóutak olyan állapotban vannak hogy lassan csak terepjáróval lehet rejta közlekedni. Miért nem közösen keresünk megoldást, miért csak nekünk kell szabályosabban közlekedni? Miért nem ostorozza a kritikus massza a kivilágítatlanokat és azokat a kedves motorooskat és kerékpárosokat akik a teljes sávot elfoglalva közlekednek pedig az út szélén volna a helyük. A motoros száguldókról már nem is írok. A Balaton mellett közelében élek, nyáron életveszélyes a közlekedés az utakon, mert hiába nézel bele a tükörbe előzésnél vagy balra kanyarodásnál, ha valahol mögötted egy 200-al száguldó kétkerekű közeledik. Mire észreveszed sajnos már késő. És ha ez előfordul termnészetesen a motorosok összegyűlnek a temetésen (városunkbamn a nyáron két alkalommal) és mindenki szidja azt a szemét autóst aki nem tudja használni a visszapillantót. Az senkinek sem jut eszébe, hogy tudja használni csak eszébe sem jutott az autósnak, hogy valaki az aszegény ártatlan motors legény több mint 200-al fog előbukkani a semmiből.

No túl hosszú lett ez az írás ne haragudjatok érte.

#39  2009-01-10 20:45 T-TomiDon Tom
Manapság az autósok többsége észre sem veszi a civil autónak álcázott mérő autót.
Valszeg én sem mindig veszem észre,de ha észreveszem mindig jelzek.
Csak nem mindig jó ha az ember jelez,mert lehet,hogy pont egy ámokfutónak jeleztél,aki legközelebb a gyerekedet üti el a zebrán....
Mert sajnos vannak ilyenek nagy számban az utakon.
Elnézést,de a fiam egyedül jár iskolába és naponta kétszer kell egy forgalmas úton átkelnie(zebrán).Aki képben (Akasztó) van nagyjából tudja miről beszélek.
Én inkább kint szeretnék "menni",de már ott sem lehet.
Csak nagypapisan.
Kétféle ember létezik:akinek volt, és akinek lesz ,balesete.(Statisztika)

#38  2009-01-10 18:01 zsolti bá'
Nem is tudom.. Az utóbbi időben elég sokat járok Szabolcsba, ott még a szembejövő biciklis bácsika is köröz a kezével, hogy mérnek:-)))

#37  2009-01-10 17:28 mrenesis
Sziasztok!

A villogással kapcsolatban szólnék a témához. Elég sokat járom az ország útjait, észrevételem szerint Budapest vonzáskörzetét elhagyva még némileg él ez a módszer, de már nem a régi. Hajdanán, motoros korszakomban, amikor még ETZ-vel fogyasztottam a km-eket, minden motoros intett egymásnak köszönésképp. Ahogy megjelentek a nagy erőművek, egyre kevesebben köszöntek vissza. Szóval csak annyit, lehet hogy nem tudják mit kell nézni, de ha nyilvánvalóan jól felmatricázott rendőrautót látnak, az emberek többsége akkor sem jelez. A lényeg, hogy szerintem a társadalom változott, és sajnos nem előnyére. Tisztelet a kivételnek.

#36  2009-01-09 12:08 Scuderia
Témához kapcsolódó érdekesség: Origo cikk: Traffipaxnak látszó tárgy....

#35  2009-01-08 14:19 Scuderia
Tudom. Kreszen így is tanították, h első tábla vonalától számít a sebességkorlátozás (mint minden tábla esetén) és simán büntethetnek, de hacsak lehetséges vészhelyzetet vagy traffit nem érzékelek, akkor ott még csak lassítani kezdek, s mire az átjáróhoz érek, 20-al átdöcögök. (mert döcög az átjárók többsége :( akár csak az aknák.)
válasz Guszti (#33) üzenetére

#34  2009-01-08 13:17 Guszti
"Vonat, busz, kamion tabu, mert ők az erősebbek" nagy igazság és még ide kívánkozik gépkocsioktatóm nagy mondása aki lassan már vagy 20 éve (mennyi??????) próbált bevezetni engem a gépkocsivezetés tudományába:
"Elsőbbsége annak volt akinek megadták!"
válasz Scuderia (#31) üzenetére

#33  2009-01-08 13:14 Guszti
Gyakorlatilag egyetértünk. A villogás sajna a mi környékünkön egyre ritkább.
A 30 as tábla lakott területen sajna nagyon veszélyes manapság és gyakoriak a "kinnt felejtett" táblák.
A vasúti átkelőnél vigyázz! Nem arra gondoltam amit írtálk, hanem arra, hogy az új kresz szerint már az első a háromcsíkos :)előjelzőtől az előírt lassabb sebességgel kell haladnod!!! Vagyis ha az első előjelzőnél lelőnek 50-el már bukta van és jön a csekk. egyébként magam is azok közé tertozom aki igyekszem betartani a közlekedési szabályokat, ha a forgalom engedi. Vidéki vagyok, sokat autózom, de ritkán járok a "nagyfaluban". A múltkor az ünnepek előtt jártam fennt Pesten, hááááát kicsit meglepődtem mikor 50-el akartam menni, mert ugye az mégiscsak lakott terület. Hamar fel kellett vennem a forgalom ritmusát különben azt hiszem ledaráltak volna. Remélem kamera nem volt sehol már eltelt vagy egy hónap és csekk még nem jött. remélem nem is fog.

#32  2009-01-08 13:12 Guszti
Egyetértünk.

#31  2009-01-08 11:02 Scuderia
Igen, igazad van, ha büntetni akar, büntetni fog bármiért. Ha jól vezetsz, nem veszélyes sztem. Városban ha detektorod van, attól még nem mész 120-al. Azt bárki kiszúrja, h messze nem a megengedett sebességgel közlekedett. 70-80-ról fékeznek ezek az emberek 50-re. Szerencsére a környékünkre azért még jellemző a villogás. Másrészt ha nekem lenne detektorom, városban csak azért használnám, h 30-as táblánál ne kapjanak el 50-el. (A város nem száguldozásra van) Lakott területen belül betartom a kreszt, de a kint hagyott 30-as tábláért akarnak +büntetni, azért morcos lennék. A srácéról pedig csak annyit, h 1,5 éve használja, eddig mindig jelzett neki, és 1x sem kapták el. Bocsánat, 1x tényleg jelzett hibásan, külföldön egy alagút fizetési ponton bejelzett valamit, amit nem tudtunk mire vélni, mert közvetlenül a sorompónál állva csipogott, de fotocellás ajtó, vagy egyéb jelre nekünk nem csipogott feleslegesen. Én, ha vennék, csak olyat vennék, amilyen neki van, meggyőzött amit tapasztaltam vele, de mivel se pénzem, se szükségem rá, így felesleges. Vasúti átkelő első csík: ott még csak lassítani kezdek, de az átjárón én lassan megyek át alapos körültekintéssel, legyen az lakott területen, vagyon azon kívül, belátható v beláthatatlan. Egy korábbi hozzászólásomban is írtam: Vonat, busz, kamion tabu, mert ők az erősebbek. Jó a leírás, amit találtál. Köszi.
válasz Guszti (#28) üzenetére

#30  2009-01-08 10:44 Scuderia
Baranyában járok rendszeresen. Azon kívül csak ha úgy adódik. Én nem érzem nagynak a szórást. Tételezzük fel, kb. 4 millió ember esetében az 5% 200.000 embert jelent (jól számoltam?), ami egy nagyobb város lakossága. 1x töltöttem rövidebb időt külföldön. Haza felé Bécshez közeledve lehetett tudni, h közeledik Mo., mert ismerős közlekedési morált tapasztaltam feltűnően H-betűs rendszámú autókon :( És ez szomorú.
válasz kislaci61 (#24) üzenetére

#29  2009-01-08 10:14 Szaszu
itt láthatsz videókat, hogy hogyan működik.
válasz T-Tomi (#25) üzenetére

#28  2009-01-08 09:20 Guszti
Az 1. pontban írtakkal egyetértek Veled, utána néztem és iagzad van. Ettől még oersze bármikor találkozhatsz egy iolyan kedves rendőrre, mint akiről az előbbiekben írtam.

A 2. pontban leírtakat szerintem Te sem gondoltad komolyan. Elméletileg még csak-csak de ha láttál már ilyen kütyüt működni akkor tudod hogy ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, vagy csak úgy oldható meg hogy közben veszélyezteted a saját és a többi autós biztonságát. Csipog-fék-km óra nézés-csipog- előrehajolni- kikapcsolni- ja és közben azért vezetni is kellene. Ha épp 130-140 el mész ez elég érdekes mutatvány egy szélvédőre tapasztott műszer kezelésében, de mondjuk 60-al sem jobb a helyzet adott esetben, pl vizes úton.

A 3. ponthoz annyit, hogy ha megnézed a blokkolókról beidézett írásomat akkor rájössz hogy lehet hogy épp a haverod által vett kütyü a gagyi, csak éppen egy amerikai típusú drága de gyakorlatilag gagyi ketyere, ugyanis nem érzékeli az európai szabvány szerinti jeleket ezért nem csipog a fotocellás ajtók közelében. Vagyis Amerikában jól használható de itthon szart sem ér.

válasz Scuderia (#20) üzenetére

#27  2009-01-08 07:33 Guszti
Alapvetően egyetértek Veled, a gond az új sebességhatárokkal és azok büntető tételeivel szerintem. pl. Te mennyivel mész át vasúti átkelőn? és mennyivel mész a vasúti átkelőt jelző első (háromcsíkos) táblánál, ugyanis a sebességkorlátozás onnan lérvényes. a napokban megpróbáltam betartani az előírásoso sebességet, de féltettem az autóm hátulját, így a gázra léptem. Túl nagy volt mögöttem az a kamion ami jött vagy 60-al és az átjárón se mentünk lassabban.

#26  2009-01-08 07:31 Guszti
Kutakodtam kicsit a neten, mert engem is érdekel ez a téma. Az eredmény az alábbiakban olvasható és elgondolkodtató. Nekem rengeteg újdonsággal szolgált, talán másnak is hasznos lehet.


Radardetektor ismeretek


A radardetektorok jellemzően az amerikai piacra készülnek. Az USA-ban erősebb radarokat használnak, mint Európában - messzebbre is mérnek, viszont jóval könnyebb detektálni őket, tehát ott egy olcsóbb készülék is megfelelően használható. A kisebb adóteljesítményű európai radarok időben történő észleléséhez azonban nagyobb tudású detektorra van szükség, illetve Európában részben mások a radarfrekvenciák és komolyabb zavarszűrés is szükséges ahhoz, hogy ne egy folyton csipogó detektor kergesse őrületbe az autóst.

A sebességellenőrzésre használt frekvenciák összehasonlítása:

X sáv: Magyarországon nincs ilyen, az USA-ban 10,525 GHz
Ku sáv: Magyarországon 13,450 GHz, az USA-ban nincs ilyen
K sáv: Magyarországon 24,125 GHz, az USA-ban 24,150 GHz
Ka sáv: Magyarországon 34,300 GHz, az USA-ban 33,400-36,000 GHz
Amennyiben az X sáv külön nem kapcsolható, akkor egy amerikai detektornál kizárólag felesleges riasztásokat váltanak ki az ezen a sávon érkező jelek.

Egy amerikai szabványú detektor egyáltalán nem érzékeli a Ku sávon dolgozó traffipaxokat (ezeket Nyugat-Európában MiniGatso-nak nevezik). Mivel ezt a frekvenciasávot csak Európában használják sebességellenőrzésre, így érzékelését az amerikai detektorokba (Escort, Cobra az új XRS-9x30 kivételével, Rocky Mountain, stb.) bele sem építik, tehát a magyar traffipaxok negyedénél egyáltalán nem jelezhetnek.

A K sávon nincs igazán nagy különbség, itt csak a detektor érzékenysége befolyásolja az észlelést. Javíthatja a hatékonyságot, ha a sávon belül is van frekvenciaválasztási lehetőség.

Az amerikai piacra készült detektor is jelezheti a kisebb energiájú európai Ka sávú radarokat, de jellemzően sokkal közelebbről illetve túl későn. Mivel sokkal szélesebb frekvenciatartományt figyel mint ami nálunk szükséges lenne és persze nincs benne európai zavarszűrés, ezért felesleges riasztásokat válthatnak ki a mobiltelefonok átjátszó állomásai, Budapest környékén az AM mikro televíziós adó, stb.



A lézeres mérésnél (LIDAR) nincsenek ilyen különbségek. A lézeres sebességmérők világszerte jellemzően a 904nm-es hullámhosszt használják, viszont passzív detektorokkal nem mindig lehet őket előre jelezni az eltérő technológia miatt. Ahhoz, hogy a közvetlen lézeres mérés esetén is legyen időnk lassítani amennyiben véletlenül túlléptük volna a megengedett maximális sebességet, lézerblokkolóra (jammer) van szükségünk.



A radarokon és lézereken kívül vannak olyan sebességellenőrző eszközök, melyek nem sugároznak semmilyen jelet. Ilyenek az útba épített érzékelők (itthon ezt a technológiát csak egyes sebességkijelző táblák használják), és a videokamerával valamint hiteles sebességmérővel felszerelt ún. "követő autók". Ezeket (mivel nem sugároznak) semmilyen detektorral nem lehet érzékelni.



Az óvatosság mellett természetesen az előrelátás sem árt, ezért javasoljuk, hogy vegye fontolóra egy megbízható radardetektor beszerzését! A megbízhatóságnak három kritériuma van, ebből egy szubjektív, kettő pedig objektív. A szubjektív kritérium a felesleges riasztások mennyisége. A legjobb detektorok is jelzik azokat az automata ajtónyitókat, melyek a K sávon sugároznak (hiszen a detektor nem látja, mi küldi a jeleket), de ezen kívül csak minimális a nem traffipax miatti riasztásuk. Az egyik objektív kritérium, hogy mindhárom használt sávot (Ku;K;Ka) kell érzékeljék, hiszen egy olyan detektorban ami csak a traffipaxok egy részét jelezheti, egyáltalán nem lehet megbízni. A másik fontos objektív kritérium az érzékelési távolság. Átlagos körülmények között ahhoz, hogy 80km/h-ról 50km/h-ra lassítsunk száraz úton kb. 45m-re, nedves úton pedig 60m-re van szükség. Amíg 160km/h-ról 130km/h-ra lassulunk, száraz úton kb. 80m-t, nedves úton pedig kb. 95m-t teszünk meg, tehát egy megbízható detektor ennél messzebbről kell riasszon bármely esetben, hiszen különben a radardetektor mellett is fizetős felvétel készülhetne rólunk.

A radardetektorok birtoklása illetve használata a 175/2003 (X.31) Korm. rendelet értelmében 2003 december 1-től már nem tiltott Magyarországon!

A világszerte piacvezető Beltronics-nak természetesen sokkal nagyobb a kínálata, mint amit a TravelTech Kft. forgalmaz. Az Express, a Vector, a ProfessionalSeries és az STi Driver modellek az amerikai piacra készülnek, a Target Euro szériát pedig az európai felhasználók számára gyártják. A Beltronics két modelljét (Vector995 és ProfessionalSeries RX-65) alapszinten felkészítette ugyan egy esetleges európai utazáshoz, de ez csak annyit jelent, hogy beépítették a Ku sáv érzékelését is. Ettől még ezek a detektorok egyes, Európában nem széles körűen elterjedt de használt frekvenciákat (9,410GHz / 9,900GHz / 10,600GHz) nem érzékelnek, a széles Ka sávot figyelik, és természetesen európai zavarszűrés sincs bennük. A Beltronics ezeket a modelleket nem forgalmazza Európában sem közvetlenül sem hivatalos viszonteladón keresztül, és támogatást sem nyújt hozzájuk. Természetesen a legjobb európai radardetektorok sem kizárólag a traffipaxokat jelzik: az automata ajtók (üzletközpont, benzinkút, stb.) nagy része jeleket sugároz a "K" sáv azon részén, melyen traffipax is működik. Ezeket közvetlenül nem lehet kiszűrni (hiszen akkor a detektor a traffipaxnál sem jelezne). A BEL mobil készülékeinek fejlett városi üzemmódja nem az érzékenységet csökkenti (hiszen akkor a traffipaxot is csak későn kezdené el jelezni) hanem csak a hangjelzést. Bekapcsolt City üzemmód esetén a készülék először csak egy figyelmeztető hangjelzést ad, folyamatosan kiírja amit érzékel, és ha a jel erőssége a 9 fokozatú skálán eléri a 4-es szintet, csak akkor kezd el hanggal is riasztani. Szintén bekapcsolható kényelmi funkció az automatikus némítás: ha ez aktív, akkor 3-4 hangjelzés után csak halkan kattog a detektor, hogy figyelmeztesse de ne zavarja a vezetőt.

Az általunk forgalmazott BEL/Target Euro radardetektorok speciálisan az európai piacra készültek, és természetesen európai referenciák megtalálhatók róluk az interneten is, mint amilyet pl. a független angol AutoExpress szaklap vagy a magyar COPCARS készített.

Készülékeinkről röviden:
A BEL/Target Euro 330HU típusú detektor átlagos használathoz ajánlott, kifejezetten a magyar piacra fejlesztett készülék.

A BEL/Target Euro 550 típusú modell a legjobb európai mobil lézer- és radardetektor: mindent tud, amit egy detektor tudhat, a világszerte sebességellenőrzésre használt valamennyi frekvenciát tudja érzékelni, és ezáltal bárhol előre jelezheti a "veszélyt".

A BEL/Target Euro 966R nagy hatósugarú, főképp országúti használatra ajánlott, beépített radardetektor mellett azok dönthetnek, akik a stabil, megbízható, és legkevésbé feltűnő módon maximális biztonságot kínáló megoldások hívei (fémgőzölt hővédő üvegű autó esetén csak ez használható). Motorosoknak, vagy azon autósoknak akiket zavarna a hangjelzés, a 966-os nagy hatósugarú országúti detektor RM változatát ajánljuk, melynél egy bárhol elhelyezhető, különálló nagy fényerejű LED figyelmeztet a fokozott óvatosságra.

Amennyiben hatékony lézeres sebességmérés elleni védelmet is szeretnénk, magyarországi használathoz választható a Blinder M20/M40 X-TREME lézerblokkoló vagy területi korlátozás nélkül itthoni és külföldi használatra egyaránt javasoljuk a Target LaserTrack LT400-at is.

Készülékeinket mindazoknak ajánljuk, akik gyakran autóznak: hiszen ha csak egy picit "elbambulunk" ott, ahol nem kellene (pl. 30-as tábla után szórakozottan 50-nel "továbbszáguldunk"), akkor 60.000 Ft-ig terjedő büntetéssel lehet számolni, a büntetőpontokról vagy a jogosítvány esetleges bevonásáról nem is szólva.


#25  2009-01-07 20:24 T-TomiDon Tom
Én ezeket az "Autó Piac"-ban olvastam,amiket írtam.Ők is azt írják,hogy nem tilos használni,
DDDEEE biztosítani kell,hogy betudjanak azonosítani.Itt valószínű,hogy a cikk írója a blokkolóra értette,mivel az (állítólag)elhomályosítja az autó elejét,így gátolja meg a beazonosítást.
Az út szélén "lapuló" mérőautókban üllők, nem fordítják utánad a kamerát(MÉG).
A cikkben írják még,hogy ha "zavart éreznek az erőben",egy laza mozdulattal a rutinos mérők a visszapillantó tükörre irányítják a lézernyalábot és így zavartalanul ,be tudják mérni az autót,mivel-állítólag- nagyon kevés felület elég a méréshez.
Azt én nem tudom,hogy ez mennyire fedi a valóságot,de ezeket írták nálam okosabb emberek.
Kár,hogy nincs közöttünk olyan ,akinek van "olyan" ismerőse(és nem Ő az),aki pontosan le tudná írni,hogyan is történik a mérés.
A beazonosítást én úgy értelmeztem,hogy a rendszámomat le tudják olvasni (2 észrevételed).
Az utakon tapasztaltakról én is tudnék hosszasan sztorizni,én sem vagyok az a versenyző típus,de szeretek haladni.
Meg kell barátkozni azzal a gondolattal,hogy be kell tartani a sebességhatárokat,aki eddig nem tartotta volna be,ÉN IGEN..... :-)

#24  2009-01-07 20:16 kislaci61
Az utobiakkal egyetértek,csak azzal van bajom hogy nagyon nagy aszorásod.Ugytünt egy aggastyánal állok szembe pedi nem.Merre rovod a "kilometerjeidet".????
válasz Scuderia (#23) üzenetére

#23  2009-01-07 19:55 Scuderia
Lásd: kapcsolódó link.
8 éves korom óta (1992) vezetek egyedül földes úton magánterületen (az ülés peremén ülve éppen elértem a pedálokat). 25 éves vagyok. 17 évnyi vezetés alatt autót nem törtem, nem húztam, nem borítottam (pedig vezetek fagyban-kánikulában). 19 éves korom óta van jogsim és vezetek forgalomban is. Erre az időszakra az is vonatkozik, h bírságom sem volt, még csak parkolódíjra sem. Nem vagyok szent és sérthetetlen, hibázhatok én is bármikor. A saját korosztályomat lenézem ilyen téren és elítélem őket, pláne mikor úgy ülnek be egy autóba, h nem ismerik saját és az autójuk teljesítményét. Az idősek többsége pedig képtelen felnőni az autójuk tudásához. Szted hová sorolom magam? Jah, és én szoktam villogással figyelmeztetni a szembejövőket. Természetesen tisztelet a kivételnek, de be kell látni, kevés ember van, aki megérdemelné a vezetői engedélyt. Ezzel lehet egyet érteni, és lehet nem. Tekintsen bárki nagyképűnek, de gondoljatok erre akkor, amikor egy barom gyerek 2 hetes jogsival 300 lovas bömössel ártatlanok életét oltja.
válasz kislaci61 (#22) üzenetére

#22  2009-01-07 18:10 kislaci61
Nem látlak a ki -kicsodában sem.Az szeretném tudni Te hová sorolod magad?????A 95%-ba, vagy az 5%-ba:):(:(:(
válasz Scuderia (#21) üzenetére

#21  2009-01-07 16:50 Scuderia
Még valami: azért nem villognak már, mert nem tudják mit kell nézni (igaz, vezetni sem tud az emberek 95%-a, csak vmiért jogsit kap). Régen a ladák elején feltűnő volt a szerkezet. Ma már felségjelzés nélküli autókba rakják be őket, az utastérbe. Környékbeli traffis autókat ismerem messziről (újakat és régieket egyaránt), és tudom mit kell néznem, 1x láttam ott áll út szélén, trükkös helyen, mert 150 m-es lakott terület volt csak, ahol sokan átfutnak ezerrel. Megyek szépen lassan, nem látom a gépet az utastérben. Azt hittem meghülyültem. Mellé érek, akkor látom, anyós ülés fejtámlájának a helyére volt szerelve, és úgy nézett ki mint a fejtámla, a kezelője pedig a hátsó ülésen feküdt, h ne lehessen látni...
válasz Guszti (#19) üzenetére

#20  2009-01-07 16:44 Scuderia
"Magyarországon a radardetektorok, lézerblokkolók használata 2003 év decembere óta legális." martincaraudio.hu

"Lézerblokkoló használatát törvény nem tiltja !!!" martincaraudio.hu

"A változást a 2003. október 28-án hozott "175/2003. kormányrendelet a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről" okozta, ugyanis ez az előző kettő, az ügyben érintett kormányrendeletet (ld. lent) hatályon kívűl helyezi, továbbá nem sorolja fel a mellékletben a radar/lézer detektorokat, mint a közbiztonságra különösen veszélyes eszközöket." radarbolt.hu

1. Ennyi azt hiszem elég, h kiderüljön nem illegális Mo-n a használata.
2. Beazonosításhoz: riaszt a készülék, h mérnek, akkor lassíts le. Ha elérted a megengedett sebességet, kapcsold ki. Ne légy magad ellensége. Ez a megfelelő használat. Ennyi az egész.
3. Gagyi sz#rt ne vegyél. Tudok vkit, akinek 140-ese van. Nem riaszt minden vacaktól, csak ha tényleg mérnek. (ráadásul vmelyik detektor 1 km-re érzékeli csak a jelet, de van traffi ami 2 km-ről bemér egyenesben.) Oda kell figyelni mit vesz az ember. Van amelyik csak a lézereket, van amelyik csak a radar jelet tudja érzékelni, van, amelyik mindkettőt.

Külföldön autópályán 4 sávot mértek egyszerre, azt is bemérte, de bemérte a fixeket is, viszont arra olcsó megoldás a GPS-hez megfelelő helyről POI-kat leszedni, mert az is időben értesít. (külföldre mentek nézzetek utána, ott legális-e, mert ha nem, akkor ott viszont biztos szivatnak, ha lebuktok.)

#19  2009-01-07 10:11 Guszti
Lefordítva magyarra amit írtál azt jeneti, hogy a radar-lézer-blokkoló tiltott és ha forgalmi ellenőrzésnél, vagy más egyéb találka alkalmából a rendőr észreveszi elkobozza és büntet érte. Ha csak érzékelőd van ami figyelmezetet, de nem blokkolja a sebesség mérő műszert az nem tiltott és nem büntetnek érte. Az már más kérdés, hogy az adott körzeti meghízott, vagy Kovács II János főtörzs tudja-e, hogy mi a különbség a kettő között, vagy csak azt látja, hogy van ott az autóban egy ilyen "hogyishívják" és megbüntet érte. Decemberben egy haveromtól a rendőr kedvesen elkérte, hogy had vizsgálja meg mert Ő még ilyet nem látott. Teljesen normálisnak tünt a faszi és kedves is volt. Amikor kezébe kapta a földhöz vágta és kétszer háromszor rátaposott a bakancs sarkával, aztán közlte, hogy "ha akar jelentsen fel...". Haverom nem akarta.....
Szerintem még mindíg a legjobb a régi jól bevált "villantós" módszer, amit mostanában sajna egyre ritkábban tapsztalok. Nem tudom miért, de kezd kihalni at együttérzés az autós társadalomból. Ha egymást figyelmeztetjük a kandi kamerákra és egyéb mérő eszközökre, ez sokkal hatékonyabb, mint a kütyük és olcsóbb is.

#18  2009-01-07 10:03 Guszti
Ez attól is függ, hogy a "cucc" amit kölcsön kaptál érzékeli-e a lézert, vagy régebbi típus ami csak a radart érzékeli. Engem inkább az zavart hogy minden kútnál hipermárketnél és sok egyéb helyen besípolt a fotocellás ajtóktól is.(nálam is csak kölcsönben volt egy hasonló ketyere)

#17  2009-01-04 10:34 magaboa csapat fotósa
Ez igaz. Bár van hogy túl korán jelezz vagy 10km előtte, vagy remeg a keze refi kapcsolón.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók