Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 930 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 028 707 letöltés

0 aktív felhasználó
1 102 egyedi látogató
3 073 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dvdkergeto(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
dvdkergeto

Ajánlott oldalak

Letöltések

-10 körül ,másodszorra indul be a kocsi 1,4 benzin
sapkaur  2009-01-17
Szerkesztve: 2009-02-15
Nem Értem ,más kollégámnak/pöccre/ indul a kocsija hajnalban.. Még a LOGAN-es kollégámnak is(
Nekem meg Kétszer kell ráindítanom rendszeresen .. Mi a T..kömért????
Valaki,Észrevétel?? Válasz??
mikozee

Hozzászólások

#27  2009-01-30 08:12 Guszti
Ez a helyes eljárás indításkor, én is így csinálom és nincs semmi gond.
válasz sapkaur (#26) üzenetére

#26  2009-01-29 05:13 sapkaur
Szerkesztve:   2009-01-29 05:13
TAMY!!

Köszi az észrevételt,bár nincs mínusz 12, de slusszkulcs bedug,ráfordít ,AC pumpa tölt,vár 4-6 másodpercet és gyujt!!!
Ugy néz ki bejött eddig, nem kényeskedik a kis "FRUZSI RIBI" ha hidegben kell indulni)))
Köszi TAMY-koma

#25  2009-01-27 07:29 Guszti
No azért szétidegelni nem fogom magam. Ha nem lesz nagyobb baj felőlem ciripelhet nyugodtan :). Korábban három évig (uj)Swiftem volt, mások azzal kapcsolatban írták, hogy ilyen olyan hangokat hallanak, de az enyém csendeske volt. Legalábbis én nem hallottam zavaró hangokat. Bár be kell vallanom van némi helyzeti előnyöm e téren, ugyanis én még a jó öreg kétütemű trabival kezdtem :)) No ott aztán volt ám nyiszogás nyekergés, szuszogás, szuttyogás, pattogás. kopogás és csattogás néha néhány kevésbé fontos alkatrész az ölembe ugrott menet közben, hogy ott pihenjen egy kicsit stb., mégis imádtam azt a kis kocsit. :)
válasz sapkaur (#23) üzenetére

#24  2009-01-26 15:57 pistiapufőnök
Nekem a műszerfal nyekergett, de Bercelen voltak olyan kedvesek, hogy szétszedték-összerakták, azóta gyakorlatilag nincs zavaró zörgés.

Nagyon halk percegést szoktam hallani a B oszlopból, illetve a rádió mögül, de ahhoz aztán már tényleg vájtfül kell.

A kocsiban múlthét szerdán ültem utoljára, mikor megsétáltattam. 2-3 hetente megteszem értünk ezt a gesztust. :-)

Amúgy nekem anno - ha jól emlékszem - Tamy adott ötletet a hátsó nyiszogás megszüntetésére. Állítása szerint a pótkerék mozog, annak van hangja. Meghúztam a csavarját, és láss csodát! Elmúlt. Azóta is áldom az ötletért!

#23  2009-01-26 15:08 sapkaur
Nyugodj meg!!! Előjön idővel!! Innen onnan:) Előbb idegesít ,aztán inkább felhangosítod azenét.... Pistiapu!! A rendszergarázdánk csak rosszul hall:)))))))))) MONDD ,hogy neked is nyekereg ez-az!!)) Persze nemis Hallja ,hónapok óta nemült a barátjában)))
Mindegy! Egy szónakis 100 a vége, 3 milla körülnemkapsz olyan kocsit amiben nem hagynának kívánni valót maguk után a dolgok(( Ez van ! megszokod vagy szétidegeled magad))
válasz Guszti (#21) üzenetére

#22  2009-01-26 08:37 pistiapufőnök
Nekem pl az nem nyiszog.

#21  2009-01-26 07:34 Guszti
Ezt a nyiszogást több helyen is olvastam a topickokban és kezdek aggódni. Ha valaki tud esetleg megelőzési módszert írjatok!!!!!Mert remélem, hogy nekem is lesz még több mint 1800 km benne :)
válasz sapkaur (#19) üzenetére

#20  2009-01-26 07:32 Guszti
Ahány ház annyi szokás. Én ha megállok, a motor leállítása előtt lekapcsolom amit lehet, a ventillátorral én sem foglalkozom ez igaz. Egyébként az általad leírt példákban említett néhány másodperces várakozási időt ezek szerint más autógyártók alklamzzák-alkalmazták a kocsikon, valószínűleg nem véletlenül tették ezt. A Fruzsiban nincs ilyen elektronikus szabályzás, viszont ha a gyujtás után bekötöd az övet akkor pont ezt a hatást éred el és szerintem időt sem vesztesz. Őszintén szólva nem értem teljesen, miért tiltakazol ez ellen ennyire, már csak azért is mert az övet így is úgy is be kell kötni (bár igaz, hogy van aki ezzel sem ért egyet). Nem azt írtam egyébként hogy ez kötelező, vagy nem lehet máshogy csinálni, csupán azt hogy nekem ajánlották és ezzel a módszerrel eddig mindíg indult a kocsi -10 ben is. Az alaprobléma pedig ahonnan indultunk, ha jól emlékszem ez volt. Én csupán egy megoldást javasoltam rá. De ahogy írtad:
"Szóval, maradjunk annyiban, hogy én nem várok, ha gondolod, te csináld csak, mindenki saját kedve szerint. 8-)"
Ebben megegyezhetünk :-) és ebben tökéletesen egyet is értünk, csak ha így csinálod ne bosszankodj amiatt, hogy néha néha nem indul elsőre.
válasz klarky (#15) üzenetére

#19  2009-01-24 00:46 sapkaur
Rájöttem mi cicorog!! HÁTUL a csomagtartó műanyag burkolat felső része. FOLYAMATOSAN!:)
jah és 10ből 7 szer vinnyog a csomagtérajtó zárja is!! Pedig kenem,olajozom. Na akkor most mit tegyek:)))

#18  2009-01-23 21:47 Tamy
Mi kb fél év után hallottuk, ill. vettük észre hogy nyiszog. Azóta is produkálja magát, de a hombárék szét nem szedik, inkább "beszélgetünk" a kocsival. Csak akkor "beszél" ha kicsit rosszabb az út minősége.
válasz Guszti (#14) üzenetére

#17  2009-01-23 18:27 zsolti bá'
1800km.-nél még az enyém sem nyiszorgott. Aztán később igen, de garanciában szétszedettem és megcsináltattam a műszerfalat(az nyiszorgott). Azóta megint csend van, ha nagyon rossz az út, akkor a jobb légzsák mocorog egy kicsit. Én ha hosszabb ideig áll a kocsi(estétől reggelig) akkor kivárom amíg kialszanak a lámpák és feltölt az AC, utána már nem. A szervizesek sem vártak semmit amikor benn volt az autó, beült, gyújtás, oszt go!

#16  2009-01-23 12:05 klarky
Közel két év és 26 ezer km. És nekem nyöszörög. De kívánom, h neked ne csinálja...

#15  2009-01-23 12:04 klarky
Nem bekapcsolom, hanem úgy állok le. Miért ne állhatnék le este ablaktörlővel (pl. leparkolás előtt lemosom az ablakot és úgy marad, ne adj isten, letörlöm a havat/havas esőt és úgymarad az ablaktörlő), vagy működő klímával. Ennek nem látom akadályát, így a másnapi indulásnál minden bekapcsolva marad és gyújtásra indul is.

A logikai bukfenccel kapcsolatban:

Attól, hogy az autó nem adja jelét, hogy dolgozik az elektromos rendszere, az nem jelenti azt, hogy nem teszi. Miért ne lehetne olyan eset, hogy ráadod a gyújtást és az elektronika, számítógép azonnal körülnéz, még mielőtt egy visszajelző fény is felvillanna. Ha mindent rendben talál, gyújtja a kis izzókat és indul a motor. Ha nem, nem engedi. Ez szerintem nem egy nagy dolog, ma már simán meg lehet csinálni.

Egyébként régen a SAAB-ok csinálták azt, hogy gyújtás után elindult a kocsiban egy kis óra, számolt vissza és miután minden rendben volt indult a kocsi. Akkor a tulajok panaszkodtak erre, idegesítette őket a néhány mp-es visszaszámolás, mire a gyár úgy módosította a dolgot, hogy eltüntette az órát, minden maradt a régiben csak a kocsi a háttérben, titokban csinálta. Nem látom akadályát a megvalósításnak.

Amúgy nekem még se szerelő, se kereskedő (mondjuk az mondhatná, a nagy része kb. annyit ért az autókhoz, mint nagymamám), se könyv nem mondta, hogy várjak, meg melegítsek, meg stb.

Szóval, maradjunk annyiban, hogy én nem várok, ha gondolod, te csináld csak, mindenki saját kedve szerint. 8-)

Ja még valami: A fűtés miért okoz gondot az akkumlátornak? (kérdezed) A fűtőventilátort a szeretet ereje hajtja, vagy az akksi? Mhmmm? 8-)))
válasz Guszti (#13) üzenetére

#14  2009-01-23 08:44 Guszti
Visszaolvastam és most látom amit a kárpitról, meg a belső nyiszogásról írtál. Ez meglep, nekem nem nyiszog semmi, igaz még csak 1800 km van az autóban ,remélem ezután sem fog.
válasz klarky (#6) üzenetére

#13  2009-01-23 08:41 Guszti
Háááát most erre mit mondjak? -20 fokban száraz hidegben bekapcsolod a légkondit és az ablaktörlőt?!?!?! Érdekes vezetési stílus és biztosan egyéni :)).De egészen biztos vagy benne, hogy -20 fokos hidegben szükséges a légkondi és az ablaktörlő használata????
A fűtés nem értem miért okoz gondot az akkumlátornak? A rádió meg minimálisat fogyaszt. Arról nem beszélve, hogy az övet bekötni, legalábbis nekem nem tart órákon át.
Hogy a modern technika mire képes azt nem tudom, mert annyira azért nem értek az autók elektronikájához, de egy dízeles haverom, mindíg odafigyel arra hogy amíg összeszedi a vackait az autóban had járjon csak az a motor.
Lehet, hogy az elektronika lehetővé teszi az azonnali indítást,és valóban igazad van abban hogy a modern korban már sokmindent leszabályoznak, de ha így van akkor miért ajánlja vajon az általam leírt módszer a szerelő, az eladó, az autósok többsége és a kézikönyv?
Arról nem beszélve, hogy az általad leírtakban van egy kis logikai bukfenc. Az elektronika akkor tud bármit leszabályozni, ha már összeállt a rendszer. Addig nem tudja ellenőrizni a motor történéseit, így pl. leszabályozni sem tud, amíg ő maga nem működik teljesen. Kicsit sántít a példa, de pl. elég nehéz lenne egy számítógéppel emailt küldeni a bekaocsoló gomb megnyomását követő első másodpercben, mivel ekkor még az operációs rendszer sem töltődött be.

Persze továbbra is igaz, hogy mindenki úgy vezet és indít ahogy neki jólesik, legfeljebb később levonja belőle a megfelelő konzekvenciákat. Van aki a más kárán tanul, de van aki szeret a maga kárán okulni :)
válasz klarky (#10) üzenetére

#12  2009-01-21 09:07 dzs76
Nem osztom a véleményedet. Nekem 1,4 Dieselem van, szerencsére garázsban. Olyankor semmi gond, kulcs be, fordít, indít. Viszont ha olyan helyen vagyok a téli hidegben (<-5 °C) és az autó teljesen lehűl, akkor az izzítószál visszajelzőm akár 3-4 mp-et is várakozik. Addig nem szoktam indítani. Ha lehetne, akkor nem raktak volna bele visszajelzőt.
De mindenki úgy csinálja ahogy jólesik.

#11  2009-01-21 09:06 Tamy
Ezt valahol én is olvastam, általában nagyon hidegben, csak városi autónál, vagy sokat indítózott akksinál javasolják. Nekünk előző szekérnél bevált, el lehetett nyujtani kicsit az akksi cseréjét. (miután javasolták a szervízben, még 3 hónapig tekert a régivel)
válasz turbobacsi (#7) üzenetére

#10  2009-01-21 08:56 klarky
Biztos vagyok benne, ha nem lenne szabad azonnal indítózni, akkor egy pici elektronikával ezt a gyárban már rég korlátozták volna, hisz annyira bolondbiztosok a mai autók.

A tudomány ma már ott tart, hogy a dízeleket sem kell ízzítózni mint régen, azt is lehet fordítani és mehet. Akkor egy benzinest miért ne lehetne?

Vagy más: turbós autót egy kiadós autópálya-rohanás után nem engedi leállítani az elektronika, míg a turbo vissza nem hűl, mert egyből beáll.

Na mindegy, ki így csinálja, ki úgy. 8-)

(Ráadott gyújtással kötni az övet? Szegény akksinak -20 fokban nem lehet egy felüdülés töltés nélkül táplálni a fogyasztókat, pláne ha mondjuk nem kikapcsolt fűtéssel/légkondival/ablaktörlővel/rád ióval álltál le.)

Ki így, ki úgy... 8-)

válasz Guszti (#9) üzenetére

#9  2009-01-21 08:16 Guszti
Én szeretem elolvasni és betartani amit a kézikönyv ajánl, vagy amit a szervízben mondanak. Nem értek az autóhoz, ezért hallgatok az okosabbakra. Állítólag azért célszerű megvárni amíg a visszajelző lámpák elalszanak, mert addig az elektronika és az egyéb vezérlő rendszerek összeszedik magukat.
Egyébként nem egy nagy idő amit várnod kell, azalatt mondjuk bekötöd az övet. Kb ennyi várakozási időt kell rászánni a dologra és a kocsi hosszútávon meghálálja.
No persze ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz :)

#8  2009-01-21 06:25 Viktor
Eddig nekem se volt gond ezen a téren. Pedig volt rá példa, hogy melóból indultam haza és igen csak -24 fok körül volt az idő :(
Viszont Én nem szeretem ezt a "módszert", hogy indít és rögtön indulunk is. Már kaptam a fejemre egy kokit pár autó fanatikus kollégámtól ez miatt. Azóta az ő javaslatukra indít - fél percig járat -és utána indulunk. Így legalább míg mocorog a motor le szoktam csutakolni a szélvédőt, lámpát stb...

#7  2009-01-20 18:29 turbobacsi
azt a trükköt is vessétek be hogy beinditás előtt kapcsoljatok be vmi fogyasztót kis idöre (rádió, lámpa, stb...) hogy az akksi feléledjen...jót tesz neki

#6  2009-01-20 13:47 klarky
Nem igazán értem miért kéne bármeddig is várni indítózáskor, ha jó a kocsi.

Itt fent északon volt -20 is hajnalban és egyszer sem kellett többször indítózni, beülök, ráfordítom és megy. Még azt sem várom meg, hogy a lámpák elaludjanak. Jól is néznék ki, ha egy kicsit több mint másfél éves autót babusgatni kéne....

Nem nyugodnék bele a dologba, szerintem járj utána.

(és kopp-kopp-kopp, remélem nem kiabáltam el semmit)

Viszont a hidegben a kárpit és egyéb belső nyiszogás. Na az rettentően idegesít. Legközelebb autót télen veszek. Elmegyek a szalonba, megmondom menjünk egy kört a kifagyasztott bemutató autóval. Ha nem nyöszörög jöhet. De ez ebből a szempontól az agyamra megy...

(Bár inkább nyöszörögjön, minthogy műszakilag rossz legyen. Mert úgy viszont pöpec!!!)

#5  2009-01-20 13:11 Guszti
Így igaz. Decemberben vettem át a kocsit. Nekem az átadáskor ajánlották, hogy miután ráadtam a gyújtást várjak addig amíg a visszajelző lámpák kialszanak és csak aztán indítózzak. Pöcre indult eddig mindíg, egy esetet kivéve amikor -10 ben állt egy ideig, de akkor is indult másodikra. Az enyém 1,6-os de nem hiszem hogy ettől különbség lenne az indulásban.
válasz Tamy (#1) üzenetére

#4  2009-01-17 22:19 sapkaur
Szoktam várni.. Amig az AC pumpa felnyomja az anyagot...
De akkor megpróbálom ezt a 4-6 másodperces játékot!! Köszönöm szépen a válaszokat. Amúgy az enyém sem garázsban áll csak fedett helyen,de a mínuszokat ugyanúgy kapja:)

#3  2009-01-17 19:05 Zoli
Nem tudom,hogy mi lehet a baj.Az enyém"hajléktalan",de idáig mindég beindult elsőre.Amit Tamy kolléga mond az igaz,írja a használati utasításban ezt a dolgot,és én szoktam is alkalmazni,de csak reggel első indításnál van értelme,ha a kocsi sokat állt és hideg van.Mikor elfordítod a kulcsot,hallatszik ahogy az elektromos pumpa dolgozik,és amikor eléri a max.nyomást akkor elhalgat,na akkor add rá a gyújtást.Ha így sem indul elsőre,akkor valami "bibi" van!

#2  2009-01-17 07:52 ferikenyhAutótörő
Nekem szintén 1, 4 benyám van! nekem minden alkalommal pöccre indult, pedig kint áll a csillaggarázsban! Akkor volt olyan, hogy 2. vagy esetleg 3. -ra indult be, amikor az üzemanyaggal kísérleteztem, és 30%-nál nagyobb arányban tankoltan E85-öt. egyébként nem volt probléma még a -19 fok (komp szerint)sem neki. Én nem várok sosem a gyújtás és az indítózás között. kulcs be indítózás, világítás, öv és gyerünk! :)

#1  2009-01-17 07:33 Tamy
Mikor megvettem az első olyan autót, amiben elektromos ac pumpa volt, nekem se indult hidegben elsőre. Szervizes mókus azt mondta, 4-5 másodpercet várj, miután ráadtad a gyújtást, és indul elsőre. Fruzsi Kecskemét, -27 fokban is elsőre indult. Állítólag Be kell a komp-nak valamit állítani ami időbe telik.
Üdv. Tamy


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók