Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 989 564 letöltés

2 aktív felhasználó
1 622 egyedi látogató
3 423 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Lámpabúra pára
axa  2009-06-11
Sziasztok!
2 éves a kicsikém, és nemrég tapasztaltam, hogy párásodik a hátsó lámpa búra belülről. Azt mondta nekem valaki, hogy ez a gumitömítés elöregedésekor szokott előferdülni, nade ez egy 2 éves autó! Volt másnak ilyen gondja? van még +1 év garim most megyek vele 2 évesre, megcsinálják ezt vajh nekem?
Válaszokat köszi!
Axa

Hozzászólások

#69  2015-10-14 09:25 JoeYi
úgy érted ez a rabló banda kicseréli az összes üveget, átüti a motorkódot meg az alvázszámot de te fülön csíped őket a darazsaddal? :D

Inkább annyi lenne hogy mikor becsuknak egy bontó műhelyt akkor szólnának, hogy nézze ferikenyh úr, az ön autóját is itt bontották szét, itt a darazsas lámpája :)
válasz ferikenyh (#68) üzenetére
 3 tagnak  tetszik

#68  2015-10-13 21:29 ferikenyhAutótörő
Nekem "születésétől kezdve" benne egy darázs... már kezd kifehéredni s kicsit összeaszalódni, de rendőrségi eljárás esetében bizonyíték, amit a rabló banda nem ismer..:) jobb, mint az UV gravír! :)
válasz szita721031 (#67) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#67  2015-10-13 18:44 szita721031
Nálam hál istennek nem párásodik. 1× kellett szétszednem egy döglött légy miatt. Most a pótféklámpának kéne nekiállni két kicsi bogár miatt.
válasz Dylan (#66) üzenetére

#66  2015-10-13 09:52 Dylan
Bírom ezt az oldalt, hogy minden infó rajta van!
Pont tegnap szembesültem vele, hogy mindkét hátsó lámpám párásodik, ami érdekes, hogy csak a tolatólámpa izzónál. Alatta/felette nem...

Hétvégén ha lesz időm rá szétkapom, és megcsinálom ezt a tömítős dolgot, nomeg az alját kifúrni.
Szóval nagyon hasznosak a képek!
 3 tagnak  tetszik

#65  2014-12-16 09:48 pori
Szerkesztve:   2014-12-16 10:34
Lámpába körbe kicseréltem a tömítés ,de mögötte nem.
Most sort kerítek arra is ,mert ismét jelentkezett a pára.
Teszek fel képeket hátha valaki még nem oldotta meg .
Párazáró szivacs ami kell hozzá .Vastagabb szivacs állt rendelkezésemre ,ezért csíkokat vágtam belőle ,majd a vastagságát is megfeleztem .
Biztonság kedvéjért azért akinek még nincs kifúrva a lámpa alsó része érdemes megtenni .Ködlámpa foncsort és az érintkezőt hamar tönkre vágja a víz,ha megáll benne.

Izzókat érdemes kicserélni .Nekem elég hamar kezd feketedni a /fék és hátsólámpa/ 21/5 w izzóm.
 5 tagnak  tetszik

#64  2014-11-22 19:09 csokiPizza King
attól tartok ez a hiba a facelift-el került rá az autóra. 8 évig használtam az első generációs Fuson-ömet, soha nem volt ilyen gond vele. Az újabb (2007/05) testvérnél viszont ez állandó gond nálunk is. De sebaj, itt a megoldás. Köszönöm az ötleteket

#63  2014-11-19 23:40 pori
Hát a szivacs tömítést mindenképp érdemes kicserélni .Sajnos azt neked kell kivágni egy másik szivacsból . Én párazáró szivacsból vágtam csíkokat és azt tettem a régi helyére .
válasz GPeti (#62) üzenetére

#62  2014-11-19 22:05 GPeti
Én is szétkaptam frissen vásárolt autókámat.
Az egyik oldalon a ködlámpa ált a vízben, nem is világított.
Érdekes módon a másik oldalon nem állt a víz, de párás volt belülről.

Azt kell, hogy mondjam, ez egy többszörösen elrontott konstrukció, amiért szégyellheti magát a Ford! Érthetelen, hogy miért nem véltoztattak rajta a faceliftkor.

Az első hiba az, hogy nem zárt cellás szivaccsal akarja elzárni a víz útját. Nem fog sikerülni. Ha az vizet kap, akkor át fog szivárogni rajta a nedvesség.
Márpedig vízben áll, mert a lámpatest olyan kialakítású, hogy ahol kezdődik a szivacs fent, ott van egy kis beugró a műanyagban, ahol meg tud állni a víz, ezzel biztosítva az esőzés után is a folyamatos nedvesítést.
Az is baj, hogy a műanyag szárnyasanya nem középen van, hanem alul. Ezáltal nem egyenletesen húzza rá a lámpa tömítését a kasznira, hanem alul jobban, felül meg nem annyira. A víz pedig felülről támad.
Az már csak hab a tortán, hogy az alaplap szigetelése is csapnivaló, 6-8 éves autónál biztosan el fog szakadni szétszereléskor.

Legalul megfúrni érdemes, mert ezzel el lehet kerülni azt, hogy felgyűljön a víz és ez elég fontos. Nekem is megette a ködzáró foncsorját és elkorrodált a foglalat is. Ez utóbbit vissza tudtam hozni az élők sorába, de a rossz foncsor miatt sokkal gyengébben világít, mint a másik.
Van egy olyan érzésem, hogy a lyukfúrás a belső párásodást nem fogja teljesen megszűntetni, főleg ha sok eső éri az autót és nincs meleg. Majd meglátjuk.

#61  2012-02-05 13:50 danidoki
Vannak autómárkák, ahol az utolsó csavart is megrendelheted, robbantott ábra alapján. S prémium márka,igaz régebbi darab...
válasz Z.Boy (#44) üzenetére

#60  2012-02-05 13:05 pori
Bárhol meglehet venni , ahol cső szigetelést lehet kapni . Egyik ismert márka K-Flex .
válasz szitu (#58) üzenetére

#59  2012-02-05 10:53 kid
Bocsi, nem voltam egyértelmű.
Befeketedett a foncsor is
Ezért vagyok kénytelen kicserélni.
válasz pori (#57) üzenetére

#58  2012-02-05 09:19 szitu
OK, hol vetted őket?

#57  2012-02-04 23:46 pori
Szerkesztve:   2012-02-05 00:00
szia kid
Nehogy vegyél már lámpát egy vagy két tömítés hiba miatt.Felesleges ,szerintem az általam javasolt szigetelő lapból mindenhova tudsz vágni .Van olyan is aminek az egyik fele ragasztós , toldásoknál szokták pluszban betekerni . Vékony szalag szerű azzal a lápban levőt tudod cserélni . vastagabbat pedig a lámpa mögé nagy kocka . Csak kézügyesség és türelem kérdése .

válasz kid (#53) üzenetére

#56  2012-02-04 19:23 frici69
Várjuk a képeket!
válasz rakman (#55) üzenetére

#55  2012-02-04 15:27 rakman
Nálam is jelentkezett a hiba. Én úgy orvosoltam, hogy vékony polifoam csíkot raktam a régi tömítés helyére, de szerintem nem az a baja.
Behelyeztem egy polifoam "kockát" a lyuk fölé, ahol a kábelek mennek be a kaszniba. Arra gondoltam, ez az egyetlen hely, ahol a nedvesség be tud jutni, így ez elvezeti a lyuk mellet kétoldalt a lefolyó vizet. Eddig remekül működik, még a tavasszal csináltam meg, azóta nincs semmi jele a víznek. Amint az időjárás engedi, és igény van rá, teszek fel képeket.

#54  2012-02-04 14:25 fusiongaben@citromai
Sziasztok sajnos nekem is volt ilyen próblémám egy izzócsere után! Bár a por ette meg szerintem a gumit de én tömítővel bekentem és visszatettem de már hiába! :(

#53  2012-02-04 12:38 kid
Szerkesztve:   2012-02-04 14:01
Sziasztok!

Természetesen nálam is jelentkeztt a probléma a bal oldali lámpabúránál.
Kénytelen vagyok kicserélni, de horrorisztikus áron kínálják. 17.000-ért adnák (foglalat nélkül), de ehhez nem tartozik szigetelés.
Visszaolvasva láttam ötleteket erre, viszont ha valahol tudtok olcsóbb lámpabúrát, azt megköszönném.
2006. februári az autó.

#52  2011-12-29 17:34 frici69
Köszi a tippet! Most megigazítottam a tömítéseket, ha mégsem lesz jó akkor veszek ilyen szigetelőt.
válasz pori (#51) üzenetére

#51  2011-12-29 15:24 pori
Szerkesztve:   2011-12-29 16:41
Volna itthon sűrű összetételű szivacs szerű anyag , cső szigetelésre használják .Azzal lehetne helyettesíteni,de semmit . Hagytam a régit csak megtörölgettem , kasznit is .
Lyuk fúrásba látom a lényeget .




K-Flex párazáró csőszigetelés
Ezzel a lappal lehet helyettesíteni.Mind a két tömítést meg lehet vele csinálni .
válasz frici69 (#50) üzenetére

#50  2011-12-29 13:52 frici69
És mit raktál a szögletes szivacsos tömítés helyére?
válasz pori (#49) üzenetére

#49  2011-12-29 09:33 pori
Szerkesztve:   2011-12-29 09:34
sziasztok
Tegnap észrevettem ,hogy nekem is a bal hátsó párás és kicsi víz van benne .Alsó sarokba alulról lyukat fúrtam
bár a belső porosodás végett lehet hogy kéne bele tenni egy kicsi szivacs darabot .
Megvizsgáltam a lámpatestet , nekem nem a vékony keret szigetelésnél ázhatott be hanem a lámpatest és a kaszni közötti szögletes szigetelésnél .
Kicsit kezdett feketedni a féklámpa izzóm egyúttal kicseréltem azt is ,de valamelyik nap a másikat is kicserélem , mert az is kezd feketedni ,csak nem volt több a készletben :)
válasz -zoli- (#48) üzenetére

#48  2011-12-27 21:47 -zoli-
Nekem is volt garanciális csere jobb hátsó búra 2-3 cm víz lötyögött benne.
Azóta is megjelent már, megoldás: lámpatest leszerel, belső alsó sarokba a perem mögé egy 2,5-es csigafúróval fúrtam egy furatot, a víz kifolyik, a pára eltűnik, mert szellőzik a lámpa.
-zoli-

#47  2011-12-27 08:29 turbobacsi
Érdekes ez a lámpa-víz ügy, hogy ennyire sokaknál okoz(ott) problémát, lassan 5 éves az autó, de még csak párát se tapasztaltam, pedig volt már égőcsere, tehát megbontottam már mindkét oldalt.

#46  2011-12-26 22:02 Öregtom
Nekem is már 2 éves korában literszámra állt a víz mindkét hátsó burában. Megcsináltattam ismerőssel, két ezerért. Bosszantó, de ez legyen a legnagyobb baj....

#45  2011-12-26 19:15 frici69
Ez a párásodás dolog nekem is bejött! Jobb hátsó lámpánál majden a ködlámpa izzóig ért a víz! A bal "csak " párásodik! Z.Boy és Scuderia fórumtárs szakszerű leírás és fotó illusztrációinak köszönhetően elvégeztem a szétszerelést.Foglalatot a víz okozta rozsdától megtisztítottam(szerencsére nem volt vészes),tömítéseket megigazítottam.Visszaszereltem ,ha mégsem lesz jó új tömítéseket keresek hozzá!
Mégegyszer köszönet a leírásokért és a fotókért!

#44  2010-04-08 13:12 Z.Boy
A kollégám úgy oldotta meg ,hogy óvatosan kivette a körbe levő tömítést a bűrából,és Ő vett a Tescoba egy legolcsóbb ilyen összetekert polifoam strand-szivacs szőnyeget.és annak a széléből vágott Olfával-sniccerrel-tapétavágóval, ahogy tetszik egy olyan hosszúságú darabot mint amit kivett belőle. És azt óvatosan kettévágta 2 vékonyabb csíkra, hogy a a résbe beleférjen,addig játszott a vagdosással amíg nem feszült a búra ellendarabja, amíg rá tudta pattintani .Ő azt mondta nekem bele sem ragasztotta.Aztán meg csinálta ezt a másik búrával is,annak ellenére ,hogy jó volt.
A hátulját azt egy vékonyabbal oldottuk meg neki ahogy fentebb írtam.
Sajnos tudom ,hogy nem lehet ilyet kapni,lejártuk a lábunkat érte mi is.
Hogy érné már meg Fordnak ,az hogy adnak egy 200 ft-os szivacs csíkot....
Vedd meg kompletten((((!!!
válasz szitu (#43) üzenetére

#43  2010-04-07 18:34 szitu
Ma voltam a helyi Ford szervizben. Az enyém 2005. 10. havi gép. Belső tömítés nincs hozzá, és a gép és a búra közé való sem.
Marad a házi megoldás, a kereskedelemben fellelhető tömítőanyagokkal.
válasz Z.Boy (#42) üzenetére

#42  2010-04-06 11:43 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-04-06 11:47
Lehet hogy csak egy komplett hátlapot cserélnek... Az a Ford Cromaxnál is 8849 forint..(
Így néz ki az oldalon,mert igazából a lámpabúra hátlapján vannak a tömítések.. Amit nemrég feltettem fotót,a fehér lámpabúra hátlap az az enyém,az 2005 utáni.
ott látszik körbe' az a silány szivacs..( a hátlapon van a polifoam .
Nem tudom melyik a tiéd,de az enyém / a második kép az 2007-es verzió./
A fekete búrát a Cromax oldaláról tettem fel neked.
válasz szitu (#41) üzenetére

#41  2010-04-06 08:56 szitu
Majd megkérdezem a helyi márkakereskedésben, hogy mennyi? Ötezerért biztosan van már!:)
válasz szlevi (#40) üzenetére

#40  2010-04-05 16:29 szlevi
Nekem a szervízben cserélték még garira.

#39  2010-04-05 16:15 szitu
Sajnos nem annyira gumi mint inkább vmi. silány szivacs.
A lényeg azonban az lenne, hogy hol sikerült tömítést venni hozzá?
válasz szlevi (#38) üzenetére

#38  2010-04-05 16:02 szlevi
Üdv mindenkinek

Nekem is 2 éves a kicsike.
De a bal hátsó lámpa nekem is párásodott míg ki nem cserélték a tömítést.
Ezek a fránya gumi dolgok elöregednek.


#37  2010-04-04 12:27 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-04-04 12:28
Megnyugtatlak!
A kollégám fusionja 2 éves és az alsó szinten végig lötyögött a víz((
Ő rájött hol a hiba.legalábbis nála.

Ha kiveszed a komlett lámpabúrát,akkor ami a karoszériához tapad,z búra hátoldalán,az a vékony szürke Polifoam szerű szivacs. Na az volt a lúdas.
Szerzett egy hasonlót,leszedte a régit,kivágta,és az újat sima PalmaTex-el ráragasztotta.
Aztán még Dühből kinyomta a búra mellett sziloplaszttal.Mondtam is neki...
Hülyegyerek)))) ezt hogy fogod szétbombázni ha kimegy egy izzód.Előtte kicserélte az összes izzóját a búrában .
Nagyon mérges volt ő is..
válasz mayeye (#36) üzenetére

#36  2010-04-04 10:58 mayeyeAbszint pusztító
Sajna nekem is csatlakoznom kell eme szűk klubhoz.
Ma szólt asszonyka h áll a viz a jobb hátsó burában.
Majd nekem is kell szerelgetni, pedig eddig bírta, majdnem 4 évig.
Úgy látszik ennyi a szavatossága a tömítésnek. :-(

#35  2010-01-14 00:45 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-01-14 00:46
Belülről megmutatom ,hogy is néz ki,ha segíthetek Én is)))Lefotóztam.
Jobb oldalon látszik a kiégett 2 izzószálas féklámpa izzó. Amint mint látod fekete))

A kis vékony fekete csík,maga a szigetelés .Nagyon silány minőség. Na arra vigyázz,és mikor szétszeded a hátoldalon levő szivacs szokott még "elfáradni". Arra is vigyázz!!
válasz Zsolt999 (#30) üzenetére

#34  2010-01-13 22:35 Scuderia
:)
válasz turbobacsi (#33) üzenetére

#33  2010-01-13 18:30 turbobacsi
itt a pont...
válasz Scuderia (#32) üzenetére

#32  2010-01-13 17:11 Scuderia
Kapcsolódó linken képes illusztráció lépésről lépésre.
 1 tagnak  tetszik

#31  2010-01-13 14:11 turbobacsi
Szerkesztve:   2010-01-13 14:12
- belül lehúzod a csatlakozót
- belül a kárpit alatt lecsavarod a müanyag szárnyas-csavaros anyát
- kivül a 2 fém csavart kicsavarod (torx)
- nagyméretű lapos csavarhúzóval (célszerű rongyba burkolni) a kivül, kaszni és a lámpabura közé bedugva óvatosan kifeszited a burát a hejéről (2 müanyag stiften van, asszem a felső jön ki nehezebben), ne aggódj, nehezen jön le, óvatosan kell feszegetni
- ha kintvan a lámpa hátulján a szürke 6db fülecskét óvatosan kifeszítve kijön a lámpa bele

tisztítás után:
- a lámpa belét visszateszed a burába, ügyelve a tömítésre, majd a 6 db fülecskét visszapattintod a hejére
- a lámpát visszateszed a kasztnira, óvatosan a stiftet visszaugratod a hejére
- a 2 fémcsavart becsavarod
- belül a szárnyas csavart rácsavarod
- csatlakozót visszateszed

én összerakás előtt rádugtam a csatit a csomagtartóban, kipróbálva az égő müködését...

#30  2010-01-13 13:52 Zsolt999
Szerkesztve:   2010-01-13 13:53
Sziasztok.
Lehet egyszerű, de nem tudom, hogyan kell leszedni a hátsó lámpabúrát. Izzót szeretnék cserélni, és a tömítést is megszeretném nézni, mert nekem is beázik. Tudna valaki segíteni? Előre is köszönöm.

#29  2009-07-12 14:24 sapkaur
Szerkesztve:   2009-07-12 14:24
DE MIÉRT NEM MENTÉL VISSZA!!!!!!!!?????!!!
A kép februári ha jól látom...((
Én is jártam így de én csak később vettem észre ..ilyen hajszálvékony karcok voltak télen csak kocsimosás után vettem észre ,akkor már késő volt..
De EZ Barátom??? Azért ez tényleg pofátlanság......
válasz kosapeter (#28) üzenetére

#28  2009-07-12 09:51 kosapeter
Szervizsufnituningcsavarozááás!!!
Ez egy "Eredeti állapotra való visszaállítás" címszó alatt zajló szerviz 5nap alatt! Több kárt okoztak, mint hasznot. Kifogás és magyarázat volt bőven...
Ez idő alatt karcolták össze a lökhárítót is!
válasz sapkaur (#22) üzenetére

#27  2009-07-12 09:46 kosapeter
Elhiszem! DE EZ EGY MÁRKASZERVIZBEN KERÜLT ODA!!!!!!!!!
Ezzel a megoldással "állították be" az ajtókat. Csak kicsit sok lett a szigetelő szalag és nem nyílt ki az ajtó!

A csavarokat egyenesen a torony tetején lévő lemezbe tekerték.... NO COMMENT!

Ha nem muszáj, nem viszem szervizbe. Nincs szükségem több idegeskedésre és kárra az autóban.
válasz turbobacsi (#23) üzenetére

#26  2009-07-12 06:12 sapkaur
amíg a hitelt felveszed Király vagy!!- amíg a pénzt leteszed körbeugrálnak!!
AZTÁN JÖN A KŐKEMÉNY LEHÚZÁS- gyenge hozzá állással...........
válasz klarky (#25) üzenetére

#25  2009-07-11 23:26 klarky
Én is, de semmit nem ér! 8-)))

Ami a csavart illeti. Nekem szervízben simán elfelejtették visszatenni azt a nagy átmérőjű műanyag csavart, ami a láb mellett a burkolatot tartja. Ott szedték ki a pollenszűrőt. Na mostmár legalább az is zörög.

Hogy a kezük száradjon el.

Nem azért, de ebben az országban mindenki elkúrvul.... 8-(((
válasz sapkaur (#24) üzenetére

#24  2009-07-11 11:54 sapkaur
Nekem is fekete)))
És Én tekertem rá saját kezűleg... bár nem tudom van-e haszna))

#23  2009-07-11 07:34 turbobacsi
énis fekete szinü szigszalagot tekertem rá :-))
válasz kosapeter (#21) üzenetére

#22  2009-07-10 23:01 sapkaur
Szerkesztve:   2009-07-10 23:03
BASSZUS!!! ez a levélfogó rács a motorháztető elején.............
hol quurták el a csavar helyét???? Kölnben ,vagy egy szervízben....
Ez tényleg KRITIKÁN ALULI!!!!!!!!!
nem pite NA EEEZZZ a sufnituning!!!

#21  2009-07-10 18:49 kosapeter
Komoly csalódás ez az autó!
A szervizről csak annyit, hogy ott sufnituningolnak csak igazán!
válasz Guszti (#20) üzenetére

#20  2009-07-10 08:36 Guszti
Nálam még semmi gond de kezdek elkeseredni. HAHAÓ én FORDOT vettem nem trabantot. Három évig volt suzsuki SWIFTEM de ilyesmi nem fordult elő vele. Hogy a frászba lehet egy fordnak ilyen pitiáner hibája.
válasz kosapeter (#18) üzenetére

#19  2009-07-09 23:22 sapkaur
Amíg garanciális??? ne viccelj már???SZIGORÚAN CSERE!!!! utána sufnituningolj.........ezzel nem minősítem le azt aki megoldja ügyesen-szakszerűen-házilag!!
Ezért pénzt adtál,erre keresel,igenis cseréljék KI!!
Először finoman ,aztán erőteljesen hass' oda ne hagyd hogy lükére' vegyenek....!!
Ez a javaslatom!!

#18  2009-07-09 22:25 kosapeter
Úgy tűnik csatlakoznom kell a "klubhoz"!
Nekem is víz van a lámpabúrában.
Levettem a lámpát, elő a 0.8-as fúró és kettő furatot helyeztem el a búra hátsó alsó felén, ahová összefolyik a víz. Kerítettem egy U alakú gumi szigetelőprofilt és körberaktam a foglalat és a búra közötti részt (ott van a gyári szigetelés is).
Majd ezután a kasztnin lévő nyílás szélét vettem kezelésbe ezzel a gumival körberagasztottam pálmatex ragaccsal. S láss csodát! Nem ázik és nem is párásodik (egyenlőre!)

#17  2009-06-24 01:24 capa
A búra alatt.
Nem tudom, mert nem voltam ott amikor csinálta.
válasz Guszti (#16) üzenetére

#16  2009-06-23 11:16 Guszti
Ez a kivezető csatorna hol is van pontosan?
válasz capa (#15) üzenetére

#15  2009-06-22 00:39 capa
Nekem is volt, azt mondták hogy egy kivezető csatorna eldugulása okozza az esetek döntő többségében. Javítása nem volt 10 perc és azóta (1 év) megszünt.

#14  2009-06-19 17:06 Nagy Milán János
Sajna több mai autónál jelentkezik ez a probléma!Egy ismerősöm ezt úgy oldotta meg,a sok kísérletezés után,hogy megfúrta a lámpát alul,mondván majd kifolyik......

#13  2009-06-17 08:26 -zoli-
Nekem 2006 áprilisi az autó, tavaly decemberben kicserélték garanciában az egész lámpatestet.
Igaz nekem már 2-3 cm víz állt az alján, és a ködlámpa foncsor is megfeketedett.
Szerintem, ha beviszed és nincs elváltozás a foncsorokon, csak tömítést fognak cserélni.

-zoli-

#12  2009-06-14 07:07 Szid
2006.májusi a kocsi.
Egy éves kora körül jelentkezett a bal hátsó lámpabúrában a víz, mosás után.
Előtte nem volt megbontva.
Levéve a lámpát, azt vettem észre, hogy ahol a lámpa csavarja bekandikál a kasznin van egy ú alakú kiképzés a lemezen aminek a széle a lámpa irányában be van hajolva.
Ez a lemez összeül, a csavar tövénél kiképzett müanyag bak szerűséggel, igy hiába is húzom halálra, akkor sem fogja a tömítést rányomni a lemez felületére.
Akció a következő:
Fa reszelőnyél rátámaszt az ú alakú lemezhasítékra, kalapáccsal fínom ütésekkel mintegy 4-5 mm-t befelé hajlít.
Csavar, vékonyan, végig beken zsírral. A müa anyába egy borsónyi zsír, hogy a menet tapadása ne tréfáljon meg.
Lámpa vissza, fakötéses alátét az anya alá!!! Meghúz, beszerelés befejez.
Eredmény: Nó víz, Nó pára!

#11  2009-06-13 21:11 klarky
Nekem két éves, de már egy éves kora óta ilyen. Ezt jobb ha elfogadjuk, ugyanúgy, mint a többi "apró" hibáját. Tudomásul kell venni, hogy ezeket az autókat már közel sem az örökkévalóságnak csinálják, tele van rendkívül amatőr megoldással. (Nem csak ez, az összes mai kocsi.)

Amúgy a szervízzel ne áltasd magad, én már voltam, kaptam vadi új búrát, rosszabb lett mint volt. Addig csak párásodott, utánna állt benne a víz. Vacak a szigetelés, szerintem jobb ha nekiállsz és ablakszigetelő gumiprofillal megcsinálod maga. Hidd el jobban jársz!

#10  2009-06-13 21:10 klarky
Nekem két éves, de már egy éves kora óta ilyen. Ezt jobb ha elfogadjuk, ugyanúgy, mint a többi "apró" hibáját. Tudomásul kell venni, hogy ezeket az autókat már közel sem az örökkévalóságnak csinálják, tele van rendkívül amatőr megoldással. (Nem csak ez, az összes mai kocsi.)

Amúgy a szervízzel ne áltasd magad, én már voltam, kaptam vadi új búrát, rosszabb lett mint volt. Addig csak párásodott, utánna állt benne a víz. Vacak a szigetelés, szerintem jobb ha nekiállsz és ablakszigetelő gumiprofillal megcsinálod maga. Hidd el jobban jársz!

#9  2009-06-12 21:32 axa
Huhh úgy látom nem egyedi az esetem... Zoli szia neked is! (bár már 2 éve tag vagyok én is csak kissé inaktív :( ) Meglátom mit böfögnek rá a Mohácsiak, végül is még garis (majd jól megkérdem mivel is akarják megcsinálni. Ha meg utána is gázos lesz akkor max. megcsinálom magam. Köszi mindenki tippjeit!!

#8  2009-06-12 16:29 a.p.u.
Valóban bosszantó, nekem már 1,5 éves korában jelentkezett a beázás 1 izzócsere után. Aztán újra szétszed, tömítés (ill. tömítés szerű valami) megigazít, azóta nincs gondom vele, bár hozzáteszem elég szépen fogyasztja a kicsikém az izzókat elől és hátul is egyaránt...

#7  2009-06-12 11:09 Guszti
Ezen megint csak eltátom a szám. Egy FORD ami manapság készül és beázik a lámpa?!?!?!?!? Eldobom az agyam. A trabimnál ez "természetes" volt és a szilikon segített, de nem mondjátok komolyan hogy egy FORdot szilozni kell. A SWIFTemnek sosem volt ilyen gondja a három év alatt, no de ez mégicsak egy FORD a fenébe is. Bosszantó.

#6  2009-06-12 07:10 magaboa csapat fotósa
Esetleg meglehet próbálni ajtó, ablak tömítés. Van gumis is belőle különböző vastagságban és az ára sem horror. Lásd link.
 1 tagnak  tetszik

#5  2009-06-12 06:39 Tamy
Fél évesen jégverés és fényezési gondok miatt a !szervíz! hátsó lámpa le és fel szerelelés után állt a víz mind a kettő búra alatt. Lámpákat lebontottam újra, mindenhol ahol vizet kaphat kinyomtam szilóval, tömítést cseréltem, azóta tünetmentes. Ha mindenképpen ragaszkodsz a szivacshoz, tömítési és csillapító anyagokat forgalmazó boltot keress, és a szivacs legyen páraálló, min. 8mm vastag, a gumiszigetelés pedig 6mm átmérőjű üreges, mert a tömör nem engedi a bolhákat a helyére. Szigetelés gyanánt én a bosch gas tipusú ipari porszívó por-párazáró tömítését használtam. Lágy, üreges, és 5 évig biztos nem kell cserélni! Kitalálhattak volna kicsit jobb megoldást is erre.

#4  2009-06-11 18:12 zole
Üdv a klubban axa.:) Én éppen tegnap kaptam le a jobb hátsó lámpabúrát. Díszhalat is tarthattam vona benne, annyi víz lötyögött az aljában.Több már nem lehettett benne mert a legalsó izzó foglalata már túlfolyóként üzemelt.
A búra alatt egy semmitérő szivacsszerű tömítést találsz, ami akkor is elszekadhat amikor éppen szétszeded. Egy Ford szalonban érdeklódtem tömítés iránt és kb 4500,-Ft-ért akarták rámsózni, de nem volt raktáron. A baj az hogy külön tömítést nem lehet venni (ha mégis, osszátok meg velem is a helyét) , hanem az egész foglalatot akarják elpasszolni.
Egyébként az én vasam 3 éves lesz szeptemberben és még soha nem volt piszkálva a búra. Egyszerűen elfáradt.

#3  2009-06-11 14:56 settenke
Egy régebbi hozzászólásom a témában:
A hátsólámpát már én is leszedtem (jobb oldali tolatólámpa helyére pittyegő lámpát tettem), és nem volt szilózva semmi. Meg is lett a böjtje, mert sajnos beázott a jobb hátsólámpa test és mivel sokáig állt benne a víz -(volt olyan, hogy az izzó is vízben volt)- a ködfény záró lámpa bélését (foncsorozást) "lemarta" a víz! Megoldás:
1. Nagyon meg kell nézni a tömítő gumit amikor vissza teszitek a lámpa testbe az izzó foglalat sort.
2. A lámpatestet amikor visszarakjátok figyeljetek oda. A sokadik szét-összeszerelés és bosszankodás, - hogy a foncsorozásnak annyi -, tettem alá kétoldalú szivacsos ragasztó szalagot. (Azóta víz már nem megyen bele a lámpatestbe)

#2  2009-06-11 11:46 axa
Tudtommal még soha nem volt benne izzócsere. Bár 1x lehet már szerelték, mert 1 nagyon okos "kollega" meghúzta 1x a lökhárítót, és azt újra kellet fényezni. Bár ez sztem nincs összefüggésben a búrával.

#1  2009-06-11 11:39 turbobacsi
nem cseréltél benne égöt korábban?

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók