Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 012 146 letöltés

3 aktív felhasználó
1 210 egyedi látogató
3 061 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
pori(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Reggeli indítás
Major László  2014-01-22
Szerkesztve: 2014-01-23
Üdvözlet mindenkinek.
16 TDCI-im van 6 éves 120eKm-t futott ezidáig nagy megelégedésemre, mindig kúton tankoltam.A szerviz intervallumokat mindig becsülettel betartom. Mostanság 1-2 hónapja a reggeli indítás után dadog a motor,és nagy fehér füstöt ereget.
Az infarktus kerülget, mert régen soha nem csinálta, egy-két kisebb gázfröccs után a jelenség elmúlik, egyébként könnyen indul.
Valakinek van valamilyen tapasztalata?

Köszönettel: Majorlaci

Hozzászólások

#25  2014-04-07 20:50 szita721031
A kategóriáknál (bal oldal) keresd a folytószelep-et.
válasz Major László (#24) üzenetére

#24  2014-04-07 17:22 Major László
Igen EGR.
válasz szita721031 (#21) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#23  2014-04-06 20:19 szita721031
Mi nem a kék füstre (motorolaj) gondolunk hanem fehérre. Ennyi kilóméterrel nem csoda ha indításnál beszív egy kis olajat.
válasz atesz155 (#22) üzenetére

#22  2014-04-05 20:16 atesz155
A füstölés szerintem 100% hogy nem a gyenge akkumulátor miatt van, nekem is kéken füstölget, meg rángat a motor indítás után, de csak alapjáraton. Ez is 1.6 Tdci 267 ezerrel.
Nem tudom mi lehet az oka, talán az egyik izzítógyertya lehet, még nem lettek kimérve. Bár a -18 fokban is pöccre indult.

#21  2014-04-05 19:26 szita721031
Gondolom EGR-szelep akar lenni. A tisztítására vannak megoldások az oldalon. A kulcskódolás benne van a könyvben.
válasz Major László (#18) üzenetére

#20  2014-04-05 12:20 csscs
Én hasonlóképen jártam, hat éves és most adta meg magát az akkumulátor. Igaz benzines az enyém de bosszantó volt 3 napig, hogy vagy indul vagy nem. Beraktam a csomagtartóba a "bika kábelt" és úgy közlekedtem. Ha nem indult akkor jött a "bikázás". Szerencsémre mindig volt segítőkész autós. :) Varta akkumulátort vettem 18000 Ft-t egy gyors akku csere és megoldódtak az indítási gondjaim.

#19  2014-04-04 22:58 brigi
Részvétem, roppant dühítő tud lenni az ilyen reggeli "kis baki"

#18  2014-04-04 21:24 Major László
Üdvözlet mindenkinek!
Na ma reggel elkapott az autósok rémálma, szokásos reggeli rohanás, gyerekek, anya be a kocsiba, indítanék, semmi, meg sem moccan, pedig nagyon menni kellene, anya, toljuk meg!!!!, megtoljuk semmi. Jön a szomszéd, anya, gyerekek át, én telefon a közeli Ford szervizbe, készségesek fogadnak csak az autót vigyem oda, hogyan? hátamon, Jön a tesóm segít, húzzuk el, nem lehet, de valahogy mégis vinni kell, elhúzzuk, nagyon simán. Szervizben 3-an egyből rá ugranak. -No kérem az akkumulátor cellazárlatos lett, a generátor letiltotta az indítást, a tolás meg végképp letiltott mindent. Kellett egy új akku, eredeti Ford 25 valamennyi + áfa. újra programozás 7000 munkadíj 7000 természetesen + áfa cirka 46000-Ft és már mehetek is tovább a szervizben kiderül, hogy a BGR szelep akadozik, arra is nyomtak valami programot, és valami hatalmas összegért ki is cserélnék, azt nem kértem. Otthon kiderül nem tudom a távirányítóval bezárni, ujra telefon," elfelejtették hozzá idomítani a kocsihoz" szerdán megint viszem, ez állítólag ingyen lesz ( szerintem meg ma kifizettem)
Közben a szerelőtől rá kérdeztem a reggeli eseti füstölésre, szerinte az akku már a végét járta, nem tudott megfelelő energiát szolgáltatni az induláshoz, csak éppenséggel annyit amitől még bepöccen az autó, ezért füstölhetett, a számító gép szerint semmi baja, és el fog múlni, kíváncsi vagyok rá.
Kicsit ma haragudtam rá,soha nem csinált ilyet, sőt nagyon jól tolerálta a családomat és engem is, hájiba öregszik. 1.6 TDCI

Üdv: Majorlaci

#17  2014-02-01 19:42 szita721031
Próbáltam okosodni. Egy kollégám azt mondta azért izzít hogy a nagy nyomás alatt az öngyulladás létrejöjjön a hideg motorban.
válasz dudicukrasz (#13) üzenetére

#16  2014-02-01 19:37 szita721031
Melegben nincs gond, sőt ha izzít akkor sincs. Csak hidegben ha nincs izzítás pár másodpercig fehér füst.
válasz BatkiZs (#15) üzenetére

#15  2014-02-01 09:45 BatkiZs
A hidegben való remegésnek, egyenetlen járásnak (főleg mivel itt a hőmérsékleti tényezők miatt van probléma) inkább az izzítógyertyához lehet köze, pláne hogy pár másodperc után, mikor már nagyjából mindegyik henger hőmérséklete kiegyenlítődik, megszűnik a tünet.

Legalább is nálam az elmúlt 1-2 hétben jött elő, mikor hidegre fordult az idő, előtte nem csinálta.
Ha a garázsban indítok (6-8 fok), akkor nem izzít és nem is rázkódik/dadog.

Ti az injektortisztítót gondolom azért használtátok, mert hidegben és melegben egyaránt rosszul indult..?

#14  2014-01-31 19:32 szita721031
Hülye vagyok az olajkályhához. Csak sejtéseim vannak.

#13  2014-01-31 16:33 dudicukrasztrollface
Azt csak gondolni merem hogy igazából csak adjátok a hülyét és valójában ismeritek az izzítógyertya működését.

#12  2014-01-30 20:04 szita721031
Milyet raktál bele? Én már próbáltam a winns-t és az STP-t a füstölés maradt ( ha izzít akkor nincs vagy nem látom)
válasz Major László (#11) üzenetére

#11  2014-01-30 19:22 Major László
Üdvözlet mindenkinek.
Ismerősöm javasolta, vegyek dízel injektor tisztítót, és adjam teli tankhoz, hétfőn megejtettem. A füstölés elmaradt, a nagy hidegben(-14C) direkt kint hagytam, reggel kb. 5.mp-et izzított és pöcc-röff indult, dadogás sajnos megmaradt, de rövid időn belül kisimul a motor járása, ami kicsit zavar, várom hogy mi lesz az eredménye atesz155 munkálkodásának.

#10  2014-01-28 19:59 BatkiZs
Hétfő este indítottam, szabadban állt egész nap, nem tudom pontosan hány fok lehetett, de nagyon hideg volt az biztos. Szóval gyújtáskor felvillant az izzítás talán 1-2 másodpercig, aztán indítottam és dadogott, remegett, azt hittem meg is fog állni. De nem állt meg, 5-10 másodperc után kisimult az alapjárat, sötét volt, füstöt nem láttam.

Olvastam valahol a neten, hogy ha valamelyik izzítógyertya nem működik, akkor az a henger (ahol nem volt előmelegítés) rázhat stb.

Mindenesetre sztem az izzítással van kapcsolatban, mert garázsban induláskor illetve az elmúlt időszakban mikor jobb idő volt nem csinálta.

#9  2014-01-27 07:34 atesz155
ma reggel értem haza éjszakás után, -14 fok volt. Annyi volt a különbség egy másik indításhoz képest, hogy az izzítás piktogram kb 2 másodpercig világított. pöcc-röff, be sem dadogott, semmi! Mégis csak jók ezek a TDCi motorok?
válasz szita721031 (#8) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#8  2014-01-26 20:00 szita721031
A fehér füst elmaradt. Amúgy simán.
válasz atesz155 (#7) üzenetére

#7  2014-01-26 19:03 atesz155
indult frankón?
válasz szita721031 (#6) üzenetére

#6  2014-01-26 13:51 szita721031
Elindult az izzítás ma reggel (-8fok)
válasz szita721031 (#2) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#5  2014-01-25 23:57 atesz155
mindenképp dokumentálva lesz
A kiüttetést úgy értettem, hogy az ECU ne használja a kipufogógáz-visszavezetést. Ki lehet iktatni ezt a funkciót, így mindentől függetlenül mindig zárva lesz a szelep, így sehogy sem tud a kipufogógáz visszajutni a motor szívó ágába, és nem fogja szennyezni a frissen beszívott, tiszta levegőt, meg a szívó csonkot, meg semmit.
Erre az eljárásra azért van szükség, mert ha például csak egyszerűen egy blinddel lenne megoldva a lezárás, az ECU dobálná ki a hibákat, és lehet, hogy a motor teljesítményét is leszabályozná a vezérlő, bár ez utóbbiban nem vagyok biztos
válasz szita721031 (#4) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#4  2014-01-25 22:18 szita721031
Kérnénk pár képet a tisztításokról. A kiüttetés csak akkor kell ha kijelzi a hibát?
válasz atesz155 (#3) üzenetére

#3  2014-01-25 20:40 atesz155
Szerkesztve:   2014-01-25 20:42
Nekem is ugyan ez a jelenségem van, annyi különbséggel, hogy 264 ezer van benne. Érdekes, hogy plusz 2-3 fokban csinálja csak ezt, -5 foknál szépen indul, utána sem dadog be. Ha valamikor lesz időm és kedvem, az összes szenzort kitisztítom amely a beszívott levegőt ellenőrzi. MAP, IAT, légtömegmérő szenzor, meg még amik a levegőt mérik.
Egy EGR szelep tisztítást sem ártana megejteni, biztosan rengeteg korom lehet benne. Tisztítás után pedig ki kell üttetni az ECU-ból. Nem egészséges a motornak a kormos kipufogó gázt még egyszer beszívni, csak azért, mert a zöldek rinyálnak
 1 tagnak  tetszik

#2  2014-01-22 20:19 szita721031
Az enyém 1,4TDCI ugyanezt csinálja 2008.03-havi. Idén kezdte, nálam dadogás nincs. Bízok benne hogy a hideg miatt valami túldúsítás és az izzítás elindulásával megszünik (még nem izzít kell egy extrém hideg hogy elinduljon)
válasz Major László (#1) üzenetére

#1  2014-01-22 19:37 Major László
Üdvözlet mindenkinek.
16 TDCI-im van 6 éves 120eKm-t futott ezidáig nagy megelégedésemre, mindig kúton tankoltam.A szerviz intervallumokat mindig becsülettel betartom. Mostanság 1-2 hónapja a reggeli indítás után dadog a motor,és nagy fehér füstöt ereget.
Az infarktus kerülget, mert régen soha nem csinálta, egy-két kisebb gázfröccs után a jelenség elmúlik, egyébként könnyen indul.
Valakinek van valamilyen tapasztalata?

Köszönettel: Majorlaci


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók