Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 010 776 letöltés

2 aktív felhasználó
1 240 egyedi látogató
7 450 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
kertesz.sdor(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

digit klima /segítsetek/
atex  2008-01-19
Kérdésem a következő: Szélvédő párátlanításánál milyen hőmérsékletű levegőt kell befújnia a ventillátornak? Mert nálam üzemmeleg motornál próbáltam párát leszárítani, /hosszabb ideig járatva kb5-8perc/ csak forró levegőt fújt ki magából. A kijelzőn kiírta az AC szignált, de hideget nem akarózott kiengedni magából. A szervíz telefonon nem igazán tudott erre válaszolni. Eddigi tapasztalataim más autóknál, ilyenkor bekapcsolja a klímát és hideg levegőt fújt a szélvédőre, a pára pedig szempillantás alatt felszáradt. Most meg párás marad az üveg. Szerintetek jól működik? SEGÍTSETEK adjatok választ.
Más észrevételem is vannak: a klíma bekapcsolásánál low melett nem fúj hideget, csak leesik a fordulat, nem is nagyon erőlködik a levegő betermelésével. Hosszabb járatás után kikapcsolom AC OFF megindul befelé a jéghideg levegő. A ventillátor is erősebben fújt, határozott sajátmaga beállítása után. Kint most plusz 6 fok volt, tehát nem az a levegő volt hideg. Így most nem tudom eldönteni, hogy mikor megy a klíma hiszen fűtés mellett is kiírja hoy AC OFF. Csak bízni tudok benne, hogy így nem járatom feleslegessen a klímát, biztos munkát igérve az olaj ipar dicső munkásainak.A szervíz csak szerdán fogad.

Hozzászólások

#16  2008-01-22 15:50 Tombrave
Akkor nekem is olyan van,de én nem nagyon vettem észre változást.:( Mondjuk én papírkéztörlővel csináltam,majd megpróbálom ronggyal.


A nap süssön rátok: Tombrave
válasz turbobacsi (#15) üzenetére

#15  2008-01-22 07:31 turbobacsi
asszem a teszkóban, semmi különös, ez van ráírva: "pármentesítő spré"
válasz Tombrave (#14) üzenetére

#14  2008-01-22 07:20 Tombrave
Mi a neve,hol vetted?
válasz turbobacsi (#13) üzenetére

#13  2008-01-21 19:17 turbobacsi
ja én ezt tettem a cél érdekében: van vmi sprém (párátlanitó) azzal befujtam CSAK a szélvédőt belülröl, majd áttöröltem puha ronggyal. Eredmény: a szélvédő sose párásodik --> a többi ablakon csapódik csak le. De menet közben 10 perc AC-s menetttel mindenhol eltünik!
válasz atex (#12) üzenetére

#12  2008-01-21 19:03 atex
Köszi turbóbácsi ezt akartam megtudni, hogy kinél mit fúj be ilyen állásban. Tehát a ford így oldja meg. Én meg voltam róla győződve, hogy az enyém rossz és ezért fúj meleget. Esős időben bent meleg van, pára a szélvédőn. Lehet tornásztatni az ujjakat. Mint írtam, előző autómnál ekkor direkt hideget fújt. A pára pillanatok alatt eltünt.
Digit klímák között is van külömbség.:(((
válasz turbobacsi (#11) üzenetére

#11  2008-01-21 13:48 turbobacsi
üzemmeleg motornál a lapos-felső gomb lenyomásának eredménye: (AC mellett): 1000-el fujja a forró levegőt a szélvédöre...(ez tényleg inkább a külsö jegesedés eltávolítása....
válasz turbobacsi (#6) üzenetére

#10  2008-01-21 13:13 affordaford
Szerkesztve:   2008-01-21 13:19
Az aktiv párátlanitás elve az, hogy a légkondi belsejében lehűti a levegőt, a hideg levegő kevesebb párát bir szállitani, ezért hűtéskor kicsapódik belőle a viz egy része. Az igy kapott párátlanitott levegőt melegitve fujja az ablakra, mert a meleg levegő több párát tud felvenni. Száritja az ablakot, mint egy hajszáritó. Ezután az ablakról a viz a levegőbe kerül, ami a légkondiban ujra kicsapódik. És ez igy megy folyamatosan.

Ha nincs légkondi a kocsiban, vagy kikapcsoltad, akkor a külső levegőt kell fűtve fujatni az ablakra, az is prátlanit, csak lassabban.

Cégautoban cégbenzinnel persze én is légkondival párátlanitok.

#9  2008-01-20 11:54 pistiapufőnök
Még annyi, hogy a HI felirat talán megmagyarázza, hogy miért próbál meleget fújni a klíma. Ez a MAXIMÁLIS hőmérsékletű levegő, amit ki bír adni.
A LOW pedig ennek az ellenkezője.
A kettő között szabadon állítható a kívánt hőfok. Hangsúlyozom: a kívánt, nem az elért.

#8  2008-01-20 11:52 pistiapufőnök
Egyébként ha az a kocsi párásodik, akkor ott már komolyabb baj lehet a háttérben, tekintve, hogy nekem klíma nélkül sem hajlandó ilyesmire, csak ha belső keringtetésre állítom, de akkor meg normális is.
Érdemes lenne a pollenszűrőt alaposabban megvizsgálni, illetve gondolom sosem volt pucolva a klíma. Itt az ideje!
Ha ez sem segít, akkor a nyílászárók szigetelésének alapos átvizsgálása, szükség esetén cseréje hozhat még megoldást. Ha ez sem, akkor valahonnan máshonnan kerül(t) víz az utastérbe, ami nagyon rossz jel, hiszen az bent is marad és elrohasztja a kasztnit. Ebben az esetben sürgősen és alaposan átvizsgálnék mindent azon a kocsin, ami a padlólemezen van.
válasz rakman (#7) üzenetére

#7  2008-01-20 11:23 rakman
Ha a hosszúkás gombra gondolsz (max felirattal) a klíma előlap tetején, az nem erre szolgál!
Ez a funkció lejegesedett szélvédő esetén használható.
Mindent maximumon járat, bekapcsolja a hátső szélvédő, és a visszapillantó tükrök fűtését is.
Ilyenkor természetes, hogy meleg levegőt fúj.
Ha párátlanításra akarod használni a klímát, akkor állítsd be a kívánt hőfokot, ventilátor fordulatot, és irányítsd az első szélvédőre.


#6  2008-01-20 08:52 turbobacsi
nem érted a lényeget: az AC nem feltétlenül jelent hideg levegőt...
próbáltad nyáron is a funkciót?
na ma kipróbálom a dolgot üzemmeleg motornál....

#5  2008-01-19 22:57 atex
Mint írtam szélvédő párátlanítás, hozzá hosszúkás gomb a vezérlő tetején. Autómata, semmit nem enged korrigálni. Az van, amit akar. Csak kikapcsolni lehet. kiírja hogy AC tehát hideg levegőt kellene ráfújnia ilyenkor a szélvédőre,nem pedig forró levegőt, függetlenűl az autó belső, illetve a külső hőmérséklettől. Kérdésem, akinek autómata klímálya van, annak ilyen helyzetben milyen levegőt fúly a szélvédőre a ventillátor./ Megjegyzésként: Szerintem fordítva van bekötve. Sajna eddig azt tapasztaltam most probáltam ki sajna először a napokban. AC OFF kiírásnál alsóhőmérsékleti pontnál, nem autómata programon fúj csak hideget. Ugyan ilyen beállításnál AC módban langyos levegő áramlik be.
válasz turbobacsi (#4) üzenetére

#4  2008-01-19 22:24 turbobacsi
"Mert nálam üzemmeleg motornál próbáltam párát leszárítani, /hosszabb ideig járatva kb5-8perc/ csak forró levegőt fújt ki magából." <--- mennyi fok volt a kocsiban, és a klímát mennyire állítottad?
Vedd figyelembe, hogy az automata mit figyel:
1: küldö hőmérséklet
2: belső hőmérséklet
3: "amire" állítod
4: napsugárzás mennyisége
5: vezérlőgombok állapota

A klíma akkor megy, ha az AC feliratot látod, függetlenül a hőfokoktól. AC OFF-nál nem megy.

#3  2008-01-19 21:09 vizipintyo
Valamilyen hőmérsékletet automatánál is be kell állítani!Vagy nem?Akkor honan tudná,hogy milyen hőmérsékletű levegőt fújjon!Sajna az enyémben csak kézi AC van!
válasz atex (#2) üzenetére

#2  2008-01-19 20:47 atex
Autómatán a szélvédő párátlanítási programnál nincs választási lehetőség. Mindent magának állít a gép. Kérdésem, ilyenkor kinél milyen hőmérséklető levegő száll a szélvédő felé. Mert szerény véleményem, észrevételem szerint, nekem nem működik helyessen a digit klimám.

#1  2008-01-19 20:13 vizipintyo
Hali!Mindegy,hogy milyen hőmérsékletű levegőt fújatsz az ablakra, a klímának az a lényege télen,hogy szárítja a levegőt a belső elpárologtatón keresztül,és ezért lehet vele gyorsan leszárítani a párát!Arra kell figyelni,hogy ne legyen belső levegőkeringetésen,mert akkor a klíma sem nagyon tudja leszárítani!A pollenszűrőre is érdemes lenne rápillantani!


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók