Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 065 felhasználó
2 111 cikk
56 kategória
39 067 hozzászólás
9 370 705 letöltés

17 aktív felhasználó
716 egyedi látogató
3 998 letöltés
  az elmúlt 24 órában

95 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
Fordur(> 60 perce)
Joebácsi(> 60 perce)
Driver(> 60 perce)
jenőbá(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
ZE(> 60 perce)
Fari76(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Legenda(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
radovics.tibor

Ajánlott oldalak

Letöltések

Fékizzó csere
Scuderia  2008-06-03
Szerkesztve: 2008-06-03
Nagy örömömre tegnap mikor tolattam be a garázsba, látom a jobb oldali féklámpa nem világítja be a falat. Annyira pancser napom volt, és annyira keveset ír a használati útmutató, hogy hátha másnak segítség lesz a tapasztalatom így megírom.

1. lépés (1. kép): csomitartóból a műanyag alatt, amire ráfekszik a kalaptartó, nyúljunk be, húzzuk le a képen látható csokit a fülénél benyomva.

2. lépés (2. kép): a bekarikázott szárnyas anyát csavarjuk le. Nekem nem akart megmozdulni, fogóval kellett megindítanom.

3. lépés (3. kép): a két csavart a lámpabúrából csavarjuk ki.

Eddig sima liba. Viszont amit ez után szenvedtem. Nem jött le a búra. A könyv írt 1 pöcköt, de se kép, se egyértelmű pozíciót. Érzem valami még fogja a búrát felül. Mérgemben neki álltam leszedni a belső burkolatot. FIGYELEM!!! Nem kell leszedni a burkolatot, csak magammal sikerült kiszúrnom. Hosszas mérgelődés után mondom most letépem, törik akkor törik. Nem tört, de óvatosnak kell lenni. Ugyanis a felső részen van 1 pöcök (4. kép, alig látszódik) ami az adott helyre pattan be (5. kép) és úgy jön le a búra, ha minden kicsavartál, akkor az alsó részénél ki kell emelni, ekkor könnyedén kipattan a helyéről a pöcök.

Lent van a búra.
5. lépés (6. kép): 6 helyen (bekarikázva) van rögzítve a hátulja a búrához. Ezek nagyon feszesek, figyelmesen és türelemmel nem fog eltörni. Kiszedem a rossz izzót, veszem elő az izzókészletet. Szerintetek mi poén?! NINCS FÉKIZZÓ AZ IZZÓKÉSZLETBEN!!!!!! (se indexhez)

Ezek után mindent vissza raktam, a fényképeket amiket készítettem gondoltam felrakom nektek ide, viszont amilyen napom volt, memória kártya zárva, 1 kép se volt meg, de az én bajom.

Ma vásároltam izzót, hatvan valahány forint volt db-ja, ha jól emlékszem, 2 vettem, h legyen 1 pót.

Utolsó poén: rakom be új izzót, hát nem bele esik a búrába?! 10 perc próbálkozás után célszerszámmal megoldva.

Ja, és még valami: NEM MINDEGY miként rakjátok be az új izzót! Elsőre folytonosan égett a fék, ha a helyzetjelző volt kapcsolva, és fékezés közben a helyzetjelző. Kiszedtem (volt szerencsére annyi eszem, h ekkor még nem raktam vissza búrát meg mindent) és fordítva raktam be, ekkor már minden jó volt.

Kívánom ne kelljen ilyen műveletet végrehajtanotok, de ha mégis, remélem segít valamit a képek megléte.

Hozzászólások

#26  2015-07-21 13:45 JoeYi
na ma egyéni rekordot döntve 12 perc alatt cseréltem bal hatsó féklámpa izzót. 3 hónapot bírt a tesco-s. Az elődjénél elszakadtak a szálak, itt meg nagy feketeség köszöntött be:


#25  2011-12-07 10:13 pori
köszönöm a képeket
Egyenlőre még nem aktuális nekem ,de így biztos menni fog.

#24  2011-12-06 20:30 Scuderia
nincs mit
válasz T-Tomi (#23) üzenetére

#23  2011-12-05 20:52 T-TomiDon Tom
Köszönjük.Nagyon aprólékos.
válasz Scuderia (#22) üzenetére

#22  2011-12-05 18:30 Scuderia
Pótféklámpa izzó cseréje képekben korábbi hozzászólások alapján (köszönöm a segítséget):

















#21  2011-09-19 16:16 Z.Boy
Figyelj... ahogy érzed.. de ha esetleg megakadnál akkor itt egy kis segítség : Xenonizzó.hu ......
Görgesd végig az "árlistát" és ott a végefelé lesznek azok amiket Te keresel.... Jó csere..-berét...
válasz Zolar (#20) üzenetére

#20  2011-09-19 11:20 Zolar
Szerkesztve:   2011-09-19 11:22
Igen, ez már megfogalmazódott bennem, lehet hülyeség. Azért az általad említett összegnél olcsóbban is hozzá lehet jutni a LED-es izzókhoz, nem az 500%-os haszonnal működő pesti webshopban gondoltam vásárolni...
Az index izzókat egyelőre nem cserélném, nem akarok most pöcsölni az elektronikával....
válasz Z.Boy (#19) üzenetére

#19  2011-09-19 11:13 Z.Boy
Ha rám hallgatsz....
Én is próbálkoztam ezzel... A vége az lett hogy visszaraktam, a régi izzókat... Nem olyan fényűek ezek a LED -es izzók.. Még high power esek sem...
Közel 20-40 ezer forintot fogsz értük kiadni és nem fog tetszeni...Plusz a meló.. ha nem vagy a pénztárcád ellensége....
Ezek az izzók nem olyanok mint egy WV Passat hatsó kör,vagy egy LEXUS,vagy egy BMW vagy AUDI lámpái..

Csak jótanács de tégy belátásod szerint.. Én próbálkoztam 7-ledes helyzetjelzővel is... a 3-ik hónap után sorban durrogtak ki a diódák.. A vége VISSZA -Izzók -csere lett)))
válasz Zolar (#16) üzenetére

#18  2011-09-18 20:36 Zolar
Igen, olvastam róla...
válasz magabo (#17) üzenetére

#17  2011-09-18 18:25 magaboa csapat fotósa
Indexnél figyelj oda ha nem stimmel az ellenállás érték gyorsabban villog.

#16  2011-09-18 17:44 Zolar
Szerkesztve:   2011-09-18 18:12
Szeretném kicserélni a hátsó izzókat stabilizált LED-re. Milyen jelzésű izzók illenek a foglalatokba, nem tudja valaki?

Féklámpa: BAY 15 d (P21/5W)
Tolatólámpa : BA 15 s (P21W)
Villogó : BAU 15 s (PY21W)
Villogó : W2,1x9,5d (W5W)
Rendszámtábla: SV8,5-8 (C5W)
Ködfényszóró : BA 15 s (P21W)

#15  2009-05-14 19:48 Scuderia
addig nem számít, amíg nem az enyémen csinálják. retekklub költségvetésébe belefér a kár megtérítése.

Igen, egyszerűbb cserélni a csatlakozó leszedésével, de ez műhelytitok. Lehet a tulaj is minél előbb szeretett volna túl lenni a kínzókúrán, ezért nem mondta, h legyen leszedve.
válasz mayeye (#14) üzenetére

#14  2009-05-13 17:06 mayeyeAbszint pusztító
Kicsit jol eltörték a felfogatásokat. LoL
válasz Scuderia (#12) üzenetére

#13  2009-05-13 13:16 magaboa csapat fotósa
Hát szerintem egyszerűbb ha előtte leveszed a csatlakozott. Főleg ha kicsit hideg van.

#12  2009-05-13 12:10 Scuderia
Szerkesztve:   2009-05-13 12:11
retekklubon izzó cserét tartottak egy fusion-on.

#11  2009-02-14 16:51 T-TomiDon Tom
Nekem kiégett a pótféklámpámban az izzó,a többi zavartalanul működött.
válasz wudee (#10) üzenetére

#10  2009-02-14 16:26 wudee
Segítsetek, ha tudtok Plííz!
A féklámpa kiszerelésén én is átestem. Nem volt egyszerű rájönni, de nem lehetetlen. Story: Bal féklámpa és a középső pótféklámpa egyszerre elment, de legalább is amikor észrevettem egyik sem működött. Mi sem egyszerűbb. Kicseréljük az izzókat. Nagy nehezen kibányásztam a bal hátsó lámpát és kiszedtem a duplaszálas izzót. Ránézésre ok. Megfordítva vissza teszem, hogy tuti az izzó szállt -e el. És nem. Megforgatva mindegyik szál üzemel. (hol fék, hol helyzetjelző lámpaként). Ez után összeraktam és szétszedtem a középső pótféklámpát. Az izzó szál ránézésre jó, de ha megpöckölöm, akkor nagyon pici ívet húz. Gondoltam kicserélem ezt, persze a készletben nyoma sincs az egyébként általam most először látott izzó típusnak. KÉRDÉSEM: Létezik az, hogy a pótféklámpa kiégése miatt nem megy áram a bal hátsó féklámpához? Kissé ostoba megoldásnak tartanám és nehezen tudom elképzelni. Biztosítékok és minden más elektronika rendben. Járt már valaki hasonló cipőben?

#9  2008-06-04 22:19 settenke
A hátsólámpát már én is leszedtem (jobb oldali tolatólámpa helyére pittyegő lámpát tettem), és nem volt szilózva semmi. Meg is lett a böjtje, mert sajnos beázott a jobb hátsólámpa test és mivel sokáig állt benne a víz -(volt olyan, hogy az izzó is vízben volt)- a ködfény záró lámpa bélését (foncsorozást) "lemarta" a víz! Megoldás:
1. Nagyon meg kell nézni a tömítő gumit amikor vissza teszitek a lámpa testbe az izzó foglalat sort.
2. A lámpatestet amikor visszarakjátok figyeljetek oda. A sokadik szét-összeszerelés és bosszankodás, - hogy a foncsorozásnak annyi -, tettem alá kétoldalú szivacsos ragasztó szalagot. (Azóta víz már nem megyen bele a lámpatestbe)
válasz zsolti bá' (#1) üzenetére

#8  2008-06-04 19:47 pistiapufőnök
Na ki lettünk okosítva rendesen! Köszönjük! :-)

#7  2008-06-04 18:41 Tamy
Szerkesztve:   2008-06-04 18:44
Nekem nem volt gond a cserénél, viszont lefényképeztem az izzót, hogy tiszta legyen, hogy néz ki, és mire kell figyelni.
Az izzó fém részén látható 2 kicsi pöcök, amelyek aszimetrikusan helyezkednek el, elkerülve, hogy fordítva legyen behelyezve a foglalatba. Ha egy kicsi időt szentel az ember arra, hogy megnézi a foglalat 2 hornyát világossá válik, hogy csak egyféleképpen lehet beillesztni a helyére. Minden elismerésem Scuderia klubtársé, hogy sikerült fordítva beleszuszmatolni az égőt.
Nekem annó a warezzel volt ilyen élményem, csak cserélni kellett a burkolatot is, mivel kalapáccsal adtam neki a végén :))
Ha esetleg kiég a pótféklámpa is, 1 levél xanaxot is készíts, mivel az hogy macerás cserélni az egy dolog, de sehol nem találtam izzót hozzá, csak a cromax-nál, ott is rendelték.
Üdv: Tamy
U.I.: A csavarokat T 25 torx csavarhúzóval lehet kinyitni.

#6  2008-06-04 18:23 Scuderia
Feszegetésről jut eszembe: ha 1x magatok szervizelnétek, akkor azt is elárulom, ha a két csavart kicsavartátok a légszűrőház tetejéről, akkor annak hátulját nem csavar fogja, hanem szintén hasonló - csak ennél nagyobb - bepattanó műanyagok. Leszerelés módja: határozott erős mozdulattal le kell rántani - szerelő tanácsolta, előszőr azt hittem viccel, de nem. Akkor azt is elárulom, rengeteg csavar van a légszűrőház alján, azokat ki kell csavarni, s csak az után lehet kicserélni a légszűrőt. Légszűrőház alatt találhatóak a gyertyák. Az olajleeresztő csavarhoz nem kell tömítés, egyszerűen csak nem kell szétbarmolni a csavart és a menetet! (vki írta tömítést is felszámoltak neki nagyszervíznél, azért jegyzem meg, igaz, nekem 1. generációs fusion van) Olajat töltötök bele, ne az egészet, töltsétek bele, és várjatok fél vagy akár 1 órát, utána ellenőrizzétek a szintet (természetesen vízszintben álljon a gépezet) és utána ha kell öntsetek rá. Nálam pont a két határérték felénél volt 10 perc várakozás után. Másnap megnéztem, maximum felett, engedhettem le belőle. Ennek okát viszont nem értem, mert vártam, h le tudjon folyni a tartályba, menéztem pálcát, megfelelő volt, másnap meg már sok volt... (???) Ja, és én vizszintes helyen emelés nélkül beférek a vas alá.

#5  2008-06-04 17:53 Scuderia
Szerencsére nincs szükség lapos csavarhúzóra, 1x rá kell érezni és bátornak kell lenni, utólag nagyon 1x-ű kicserélni, de elsőre... kicsit tartottam is tőle, de már nem.
Torx kulcskészletre van szükség (a méretet nem tudom, nekem készletben van, és kikerestem a megfelelőt) a csavarok - 3-as kép - kicsavarásához, a többi kézzel megy, max a szárnyas anyát ha nem tudod kézzel elindítani, akkor kombinált fogóval kell rásegíteni az elején - óvatosan.
Horeee jól mondja, nem értek hozzá, autós ismerősnek mondtam, adjon már ki a raktárról, mondtam fék és helyzetjelző egyben, azt felelte csak 1 féle van belőle, megnéztem, valóban ugyan az volt, vettem 2-t (vmikor legfeljebb készítek képet a tartalékról). Beraktam és simán sikerült fordítva berakni. És nem erőltettem vagy vmi, bement a helyére fordítva.

#4  2008-06-04 11:44 turbobacsi
a "FESZEGETEM" dolgot egy óriás lapos csavarhúzó segitségével oldottam meg: benyúltam vele a lámpa és a kaszni közé és nagyon óvatosan azzal ugrasztottam ki a lámpát a pöcökböl

#3  2008-06-04 10:31 horeee
Szerkesztve:   2008-06-04 10:32
Dupla izzószálas, 5/21 W-os izzó megy bele, amit elvileg nem is lehet fordítva berakni, mert a két kis pöcök az oldalán nem szimmetrikus. Kicsit csodálkozom is, hogy Scuderia kollégának sikerült ezt kiviteleznie...

Én is végigjártam ezt a "feszegetem, nem jön, feszegetem, nem jön, leszarom, ha eltörik is kiszedem..." gondolatmenetet, csak én nem rögtön az elején húztam le a stekkert a lámpáról, hanem akkor amikor már a kezemben volt:
Egyrészt van a kábelen annyi tartalék, hogy ki lehet fordítani, és utána már jobban hozzá is fér az ember keze, másrészről pedig ha véletlenül hirtelen kiszabadulna a helyéről, és a nagy öröm közepette kicsúszna a kézből, legalább nem törik rögtön ripityára a földön, ugyanis még oda van "kötözve" a villanydróttal...
válasz pistiapu (#2) üzenetére

#2  2008-06-04 09:53 pistiapufőnök
Köszönjük a részletes leírást, és különösen örülünk a képeknek!
Esetleg még annyit beleírhatnál, hogy milyen szerszámok szükségesek a cseréhez, illetve milyen jelzésű izzó illik a foglalatba.

#1  2008-06-03 22:09 zsolti bá'
Nekem még valami sziloplaszt szerű anyaggal körbe volt kenve a csatlakozó meg a kasztni közötti rés, ragaszkodott is rendesen a lámpabúrához is, meg a lemezhez is, alig bírtam letépni.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
pori 2019-02-20 14:57
 
JoeYi 2019-02-17 16:37
 
Joebácsi 2019-02-13 06:46
 
Tibi498 2019-02-11 20:44
 
Fordur 2019-02-11 08:50
 
hmarcel0612 2019-02-05 20:39
 
dudicukrasz 2019-02-04 23:01
 
szokee01 2019-02-03 12:07
 
dzso80 2019-02-02 20:55
 
szokee01 2019-02-02 11:43

Friss cikkek
 
Csomagtartó motor csere
Gyors kérdések
 
Burkolat zörgése
Gyors kérdések
 
ford fusion nem indul
Gyors kérdések
 
Motorolaj kérdés
Gyors kérdések
 
 
Hűtőfolyadék fogyás
Gyors kérdések
 
 
Táscsafék
Gyors kérdések
 
Ajtózár
Gyors kérdések
 

Friss hozzászólások
 
Joebácsi  2019-02-19 20:35
 
Volán Peti  2019-02-16 13:49
 
Burkolat zörgése (3 új)
Gyors kérdések
Volán Peti  2019-02-16 13:44
 
RRR.fusion  2019-02-14 10:28
 
RRR.fusion  2019-02-14 09:56
 
Könyöktámasz (2 új)
Könyöktámaszok
szlevi  2019-02-13 18:11
 
EAC FAIL (2 új)
Gyors kérdések
Nitus35  2019-02-08 13:36
 
syid2  2019-02-05 09:37
 
Franki64  2019-02-04 19:09
 
huzoro  2019-01-30 16:38

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók