Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 130 felhasználó
2 128 cikk
56 kategória
39 228 hozzászólás
9 934 343 letöltés

10 aktív felhasználó
811 egyedi látogató
2 643 letöltés
  az elmúlt 24 órában

91 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
Volán Peti(3 perce)
szlevi(9 perce)
milucica(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Rumike(> 60 perce)
zzoli87fusion(> 60 perce)
miklos0414@free(> 60 perce)
beneilaszlo(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
SZILIS(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hegyi_Peter

Ajánlott oldalak

Letöltések

Fékizzó csere
Scuderia  2008-06-03
Szerkesztve: 2008-06-03
Nagy örömömre tegnap mikor tolattam be a garázsba, látom a jobb oldali féklámpa nem világítja be a falat. Annyira pancser napom volt, és annyira keveset ír a használati útmutató, hogy hátha másnak segítség lesz a tapasztalatom így megírom.

1. lépés (1. kép): csomitartóból a műanyag alatt, amire ráfekszik a kalaptartó, nyúljunk be, húzzuk le a képen látható csokit a fülénél benyomva.

2. lépés (2. kép): a bekarikázott szárnyas anyát csavarjuk le. Nekem nem akart megmozdulni, fogóval kellett megindítanom.

3. lépés (3. kép): a két csavart a lámpabúrából csavarjuk ki.

Eddig sima liba. Viszont amit ez után szenvedtem. Nem jött le a búra. A könyv írt 1 pöcköt, de se kép, se egyértelmű pozíciót. Érzem valami még fogja a búrát felül. Mérgemben neki álltam leszedni a belső burkolatot. FIGYELEM!!! Nem kell leszedni a burkolatot, csak magammal sikerült kiszúrnom. Hosszas mérgelődés után mondom most letépem, törik akkor törik. Nem tört, de óvatosnak kell lenni. Ugyanis a felső részen van 1 pöcök (4. kép, alig látszódik) ami az adott helyre pattan be (5. kép) és úgy jön le a búra, ha minden kicsavartál, akkor az alsó részénél ki kell emelni, ekkor könnyedén kipattan a helyéről a pöcök.

Lent van a búra.
5. lépés (6. kép): 6 helyen (bekarikázva) van rögzítve a hátulja a búrához. Ezek nagyon feszesek, figyelmesen és türelemmel nem fog eltörni. Kiszedem a rossz izzót, veszem elő az izzókészletet. Szerintetek mi poén?! NINCS FÉKIZZÓ AZ IZZÓKÉSZLETBEN!!!!!! (se indexhez)

Ezek után mindent vissza raktam, a fényképeket amiket készítettem gondoltam felrakom nektek ide, viszont amilyen napom volt, memória kártya zárva, 1 kép se volt meg, de az én bajom.

Ma vásároltam izzót, hatvan valahány forint volt db-ja, ha jól emlékszem, 2 vettem, h legyen 1 pót.

Utolsó poén: rakom be új izzót, hát nem bele esik a búrába?! 10 perc próbálkozás után célszerszámmal megoldva.

Ja, és még valami: NEM MINDEGY miként rakjátok be az új izzót! Elsőre folytonosan égett a fék, ha a helyzetjelző volt kapcsolva, és fékezés közben a helyzetjelző. Kiszedtem (volt szerencsére annyi eszem, h ekkor még nem raktam vissza búrát meg mindent) és fordítva raktam be, ekkor már minden jó volt.

Kívánom ne kelljen ilyen műveletet végrehajtanotok, de ha mégis, remélem segít valamit a képek megléte.

Hozzászólások

#26  2015-07-21 13:45 JoeYi
na ma egyéni rekordot döntve 12 perc alatt cseréltem bal hatsó féklámpa izzót. 3 hónapot bírt a tesco-s. Az elődjénél elszakadtak a szálak, itt meg nagy feketeség köszöntött be:


#25  2011-12-07 10:13 pori
köszönöm a képeket
Egyenlőre még nem aktuális nekem ,de így biztos menni fog.

#24  2011-12-06 20:30 Scuderia
nincs mit
válasz T-Tomi (#23) üzenetére

#23  2011-12-05 20:52 T-TomiDon Tom
Köszönjük.Nagyon aprólékos.
válasz Scuderia (#22) üzenetére

#22  2011-12-05 18:30 Scuderia
Pótféklámpa izzó cseréje képekben korábbi hozzászólások alapján (köszönöm a segítséget):

















#21  2011-09-19 16:16 Z.Boy
Figyelj... ahogy érzed.. de ha esetleg megakadnál akkor itt egy kis segítség : Xenonizzó.hu ......
Görgesd végig az "árlistát" és ott a végefelé lesznek azok amiket Te keresel.... Jó csere..-berét...
válasz Zolar (#20) üzenetére

#20  2011-09-19 11:20 Zolar
Szerkesztve:   2011-09-19 11:22
Igen, ez már megfogalmazódott bennem, lehet hülyeség. Azért az általad említett összegnél olcsóbban is hozzá lehet jutni a LED-es izzókhoz, nem az 500%-os haszonnal működő pesti webshopban gondoltam vásárolni...
Az index izzókat egyelőre nem cserélném, nem akarok most pöcsölni az elektronikával....
válasz Z.Boy (#19) üzenetére

#19  2011-09-19 11:13 Z.Boy
Ha rám hallgatsz....
Én is próbálkoztam ezzel... A vége az lett hogy visszaraktam, a régi izzókat... Nem olyan fényűek ezek a LED -es izzók.. Még high power esek sem...
Közel 20-40 ezer forintot fogsz értük kiadni és nem fog tetszeni...Plusz a meló.. ha nem vagy a pénztárcád ellensége....
Ezek az izzók nem olyanok mint egy WV Passat hatsó kör,vagy egy LEXUS,vagy egy BMW vagy AUDI lámpái..

Csak jótanács de tégy belátásod szerint.. Én próbálkoztam 7-ledes helyzetjelzővel is... a 3-ik hónap után sorban durrogtak ki a diódák.. A vége VISSZA -Izzók -csere lett)))
válasz Zolar (#16) üzenetére

#18  2011-09-18 20:36 Zolar
Igen, olvastam róla...
válasz magabo (#17) üzenetére

#17  2011-09-18 18:25 magaboa csapat fotósa
Indexnél figyelj oda ha nem stimmel az ellenállás érték gyorsabban villog.

#16  2011-09-18 17:44 Zolar
Szerkesztve:   2011-09-18 18:12
Szeretném kicserélni a hátsó izzókat stabilizált LED-re. Milyen jelzésű izzók illenek a foglalatokba, nem tudja valaki?

Féklámpa: BAY 15 d (P21/5W)
Tolatólámpa : BA 15 s (P21W)
Villogó : BAU 15 s (PY21W)
Villogó : W2,1x9,5d (W5W)
Rendszámtábla: SV8,5-8 (C5W)
Ködfényszóró : BA 15 s (P21W)

#15  2009-05-14 19:48 Scuderia
addig nem számít, amíg nem az enyémen csinálják. retekklub költségvetésébe belefér a kár megtérítése.

Igen, egyszerűbb cserélni a csatlakozó leszedésével, de ez műhelytitok. Lehet a tulaj is minél előbb szeretett volna túl lenni a kínzókúrán, ezért nem mondta, h legyen leszedve.
válasz mayeye (#14) üzenetére

#14  2009-05-13 17:06 mayeyeAbszint pusztító
Kicsit jol eltörték a felfogatásokat. LoL
válasz Scuderia (#12) üzenetére

#13  2009-05-13 13:16 magaboa csapat fotósa
Hát szerintem egyszerűbb ha előtte leveszed a csatlakozott. Főleg ha kicsit hideg van.

#12  2009-05-13 12:10 Scuderia
Szerkesztve:   2009-05-13 12:11
retekklubon izzó cserét tartottak egy fusion-on.

#11  2009-02-14 16:51 T-TomiDon Tom
Nekem kiégett a pótféklámpámban az izzó,a többi zavartalanul működött.
válasz wudee (#10) üzenetére

#10  2009-02-14 16:26 wudee
Segítsetek, ha tudtok Plííz!
A féklámpa kiszerelésén én is átestem. Nem volt egyszerű rájönni, de nem lehetetlen. Story: Bal féklámpa és a középső pótféklámpa egyszerre elment, de legalább is amikor észrevettem egyik sem működött. Mi sem egyszerűbb. Kicseréljük az izzókat. Nagy nehezen kibányásztam a bal hátsó lámpát és kiszedtem a duplaszálas izzót. Ránézésre ok. Megfordítva vissza teszem, hogy tuti az izzó szállt -e el. És nem. Megforgatva mindegyik szál üzemel. (hol fék, hol helyzetjelző lámpaként). Ez után összeraktam és szétszedtem a középső pótféklámpát. Az izzó szál ránézésre jó, de ha megpöckölöm, akkor nagyon pici ívet húz. Gondoltam kicserélem ezt, persze a készletben nyoma sincs az egyébként általam most először látott izzó típusnak. KÉRDÉSEM: Létezik az, hogy a pótféklámpa kiégése miatt nem megy áram a bal hátsó féklámpához? Kissé ostoba megoldásnak tartanám és nehezen tudom elképzelni. Biztosítékok és minden más elektronika rendben. Járt már valaki hasonló cipőben?

#9  2008-06-04 22:19 settenke
A hátsólámpát már én is leszedtem (jobb oldali tolatólámpa helyére pittyegő lámpát tettem), és nem volt szilózva semmi. Meg is lett a böjtje, mert sajnos beázott a jobb hátsólámpa test és mivel sokáig állt benne a víz -(volt olyan, hogy az izzó is vízben volt)- a ködfény záró lámpa bélését (foncsorozást) "lemarta" a víz! Megoldás:
1. Nagyon meg kell nézni a tömítő gumit amikor vissza teszitek a lámpa testbe az izzó foglalat sort.
2. A lámpatestet amikor visszarakjátok figyeljetek oda. A sokadik szét-összeszerelés és bosszankodás, - hogy a foncsorozásnak annyi -, tettem alá kétoldalú szivacsos ragasztó szalagot. (Azóta víz már nem megyen bele a lámpatestbe)
válasz zsolti bá' (#1) üzenetére

#8  2008-06-04 19:47 pistiapufőnök
Na ki lettünk okosítva rendesen! Köszönjük! :-)

#7  2008-06-04 18:41 Tamy
Szerkesztve:   2008-06-04 18:44
Nekem nem volt gond a cserénél, viszont lefényképeztem az izzót, hogy tiszta legyen, hogy néz ki, és mire kell figyelni.
Az izzó fém részén látható 2 kicsi pöcök, amelyek aszimetrikusan helyezkednek el, elkerülve, hogy fordítva legyen behelyezve a foglalatba. Ha egy kicsi időt szentel az ember arra, hogy megnézi a foglalat 2 hornyát világossá válik, hogy csak egyféleképpen lehet beillesztni a helyére. Minden elismerésem Scuderia klubtársé, hogy sikerült fordítva beleszuszmatolni az égőt.
Nekem annó a warezzel volt ilyen élményem, csak cserélni kellett a burkolatot is, mivel kalapáccsal adtam neki a végén :))
Ha esetleg kiég a pótféklámpa is, 1 levél xanaxot is készíts, mivel az hogy macerás cserélni az egy dolog, de sehol nem találtam izzót hozzá, csak a cromax-nál, ott is rendelték.
Üdv: Tamy
U.I.: A csavarokat T 25 torx csavarhúzóval lehet kinyitni.

#6  2008-06-04 18:23 Scuderia
Feszegetésről jut eszembe: ha 1x magatok szervizelnétek, akkor azt is elárulom, ha a két csavart kicsavartátok a légszűrőház tetejéről, akkor annak hátulját nem csavar fogja, hanem szintén hasonló - csak ennél nagyobb - bepattanó műanyagok. Leszerelés módja: határozott erős mozdulattal le kell rántani - szerelő tanácsolta, előszőr azt hittem viccel, de nem. Akkor azt is elárulom, rengeteg csavar van a légszűrőház alján, azokat ki kell csavarni, s csak az után lehet kicserélni a légszűrőt. Légszűrőház alatt találhatóak a gyertyák. Az olajleeresztő csavarhoz nem kell tömítés, egyszerűen csak nem kell szétbarmolni a csavart és a menetet! (vki írta tömítést is felszámoltak neki nagyszervíznél, azért jegyzem meg, igaz, nekem 1. generációs fusion van) Olajat töltötök bele, ne az egészet, töltsétek bele, és várjatok fél vagy akár 1 órát, utána ellenőrizzétek a szintet (természetesen vízszintben álljon a gépezet) és utána ha kell öntsetek rá. Nálam pont a két határérték felénél volt 10 perc várakozás után. Másnap megnéztem, maximum felett, engedhettem le belőle. Ennek okát viszont nem értem, mert vártam, h le tudjon folyni a tartályba, menéztem pálcát, megfelelő volt, másnap meg már sok volt... (???) Ja, és én vizszintes helyen emelés nélkül beférek a vas alá.

#5  2008-06-04 17:53 Scuderia
Szerencsére nincs szükség lapos csavarhúzóra, 1x rá kell érezni és bátornak kell lenni, utólag nagyon 1x-ű kicserélni, de elsőre... kicsit tartottam is tőle, de már nem.
Torx kulcskészletre van szükség (a méretet nem tudom, nekem készletben van, és kikerestem a megfelelőt) a csavarok - 3-as kép - kicsavarásához, a többi kézzel megy, max a szárnyas anyát ha nem tudod kézzel elindítani, akkor kombinált fogóval kell rásegíteni az elején - óvatosan.
Horeee jól mondja, nem értek hozzá, autós ismerősnek mondtam, adjon már ki a raktárról, mondtam fék és helyzetjelző egyben, azt felelte csak 1 féle van belőle, megnéztem, valóban ugyan az volt, vettem 2-t (vmikor legfeljebb készítek képet a tartalékról). Beraktam és simán sikerült fordítva berakni. És nem erőltettem vagy vmi, bement a helyére fordítva.

#4  2008-06-04 11:44 turbobacsi
a "FESZEGETEM" dolgot egy óriás lapos csavarhúzó segitségével oldottam meg: benyúltam vele a lámpa és a kaszni közé és nagyon óvatosan azzal ugrasztottam ki a lámpát a pöcökböl

#3  2008-06-04 10:31 horeee
Szerkesztve:   2008-06-04 10:32
Dupla izzószálas, 5/21 W-os izzó megy bele, amit elvileg nem is lehet fordítva berakni, mert a két kis pöcök az oldalán nem szimmetrikus. Kicsit csodálkozom is, hogy Scuderia kollégának sikerült ezt kiviteleznie...

Én is végigjártam ezt a "feszegetem, nem jön, feszegetem, nem jön, leszarom, ha eltörik is kiszedem..." gondolatmenetet, csak én nem rögtön az elején húztam le a stekkert a lámpáról, hanem akkor amikor már a kezemben volt:
Egyrészt van a kábelen annyi tartalék, hogy ki lehet fordítani, és utána már jobban hozzá is fér az ember keze, másrészről pedig ha véletlenül hirtelen kiszabadulna a helyéről, és a nagy öröm közepette kicsúszna a kézből, legalább nem törik rögtön ripityára a földön, ugyanis még oda van "kötözve" a villanydróttal...
válasz pistiapu (#2) üzenetére

#2  2008-06-04 09:53 pistiapufőnök
Köszönjük a részletes leírást, és különösen örülünk a képeknek!
Esetleg még annyit beleírhatnál, hogy milyen szerszámok szükségesek a cseréhez, illetve milyen jelzésű izzó illik a foglalatba.

#1  2008-06-03 22:09 zsolti bá'
Nekem még valami sziloplaszt szerű anyaggal körbe volt kenve a csatlakozó meg a kasztni közötti rés, ragaszkodott is rendesen a lámpabúrához is, meg a lemezhez is, alig bírtam letépni.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
Rodes 2019-07-20 14:03
 
dzso80 2019-07-18 21:31
 
Rodes 2019-07-18 20:46
 
pori 2019-07-05 20:50
 
pori 2019-07-03 09:55
 
Fordur 2019-07-02 22:35
 
pori 2019-07-02 17:14
 
Fordur 2019-06-19 22:14
 
dzso80 2019-06-17 22:08
 
zzoli87fusion 2019-06-17 06:08

Friss cikkek
 
 
 
 
komfort egység hiba
Trükkös hibák
 
 
1,4TDCI injektor hiba?
Kár, elhárítás
 
 
 
 
Hengerfej tömítés???
Gyors kérdések

Friss hozzászólások
 
dzso80  2019-07-18 21:24
 
Fusion Style (1 új)
Keres - Kínál
Dinocsirke  2019-07-16 19:54
 
Dinocsirke  2019-07-16 19:48
 
zsolti bá'  2019-07-06 22:02
 
CAREOL  2019-06-26 14:17
 
Mate777  2019-06-03 20:12
 
zzoli87fusion  2019-06-01 21:44
 
huzoro  2019-05-30 01:07
 
1,4TDCI injektor hiba? (2 új)
Kár, elhárítás
milucica  2019-05-27 13:19
 
szlevi  2019-05-24 14:52

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók