Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 006 335 letöltés

2 aktív felhasználó
1 149 egyedi látogató
9 890 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

1.4 TDCi alapjáraton rángat-ugrál.
Zolar  2010-05-26
Hasonló cikk már van, de az nem hasonlít a problémámra.
2005.10 havi 1.4 TDCI gazdája vagyok, ~75000 km van az autóban. Hétvégén indítás után elkezdett dadogni-ingadozni a fordulatszám, gázadásra 1500 fölé nem megy a fordulat, néha le is állt. Ezt többször eljátszotta, üzemanyag szűrő pár hete lett cserélve. Elvittem a szerelőhöz, ahol már csörgött a motor (nem márkaszervizbe), kiolvasták a hibákat, melyből több az üzemanyag ellátás problémáira mutat rá.
2-3-4-es befecskendező hibát mutat, illetve a nyomásszabályozó is hibás, túl nagy nyomást jelez. Ez a nyomásszabályozó gondolom a common rail nyomástárolós befecskendező szivattyún van rajta.
Az üzemanyag rendszerben van egy "manuális gázolajpumpa", amin látszik, hogy nem kevés levegő is van, pumpálásra szürcsög, de továbbra is levegő marad benne.
Először a légtömegmérőre, leállító szelepre, lambda szondára gyanakodtam, de az ilyen jellegű tudásom nem túl nagy.
Most várom az eredményt, hogy mi javítható-és mi nem. Valószínű a gatyám rá fog menni a javításra.
Legszebb az egészben, hogy garanciális az autó, használt autóként vettük, de az eladó vastagon sz...k a fejünkre!
Valaki járt már így?

Hozzászólások

#120  2014-04-14 12:47 Öregtom
Szerkesztve:   2014-04-14 12:53
Sziasztok, szia Zolar.

Megírnád hogy azóta jó-e az autó, és hogy kiderült-e mi okozta a hibát? Sajnos én is ebben a cipőben járok, pedig én újan vettem az autót, és garantált a 95.000km.

Köszi!

#119  2011-01-24 22:54 Zolar
A kezdeti lendület után alábbhagyott az eladó, nem jelentkezett december 22-e óta-akkor is Én hívtam-szerintem ennyi. Marad a bíróság?
válasz Zolar (#118) üzenetére

#118  2010-11-13 14:08 Zolar
Valami azért történt!
Az eladóval beszéltem, kedden bevittem a pécsi márkaszervizbe, átvizsgálásra. Ma elhoztam az autót, elmondásuk szerint 2 hibát javítottak. Kartel tömítést és féltengely szimeringet cseréltek (szerintem ezeken a helyeken sosem csöpögött az olaj). Már vissza is vittem az autót, mert a motor továbbra is olajos, kérdésemre elmondta a szervizes, hogy 4 hibát találtak, a fenti kettőn kívül a fojtószelep szenzornál jön az olaj, illetve a turbo csöve(ke)t kellene cserélni, a megbízó csak az előbbi 2 hiba javítását engedélyezte, utóbbi kettőét nem (gondolom ezek a drágábbak). Szervizben azt mondták, egyezkedjek az eladóval, felhívtam...
Folyt. köv., lemostam brigoval a motort, hétfő-szerda között újra megnézik, valóban friss-e ott az olaj...?
válasz Z.Boy (#117) üzenetére

#117  2010-10-22 20:44 Z.Boy
A fene a pofájukat! Szart csinálnak aztán mikor meg probléma van ,vonogatják a vállukat,meg szét tárják a kezüket,hogy ez van,aztán meg sunyin lapítanak! Utálom az ilyet. Azért ez igen sok pénz ahhoz,hogy ezt teljes egészében Neked kelljen kifizetni. Én azt mondom ne hagyd magad!!!
Bízom benne,hogy 15 nap múlva a Te javadra dől el....
válasz Zolar (#116) üzenetére

#116  2010-10-22 20:24 Zolar
Fejlemény: Békéltető testületnél voltam/voltunk, a javítás költségének megtérítéséről [301000 Ft.] nem volt szó, viszont a fennálló hiba [olajcsöpögés, valószínű a turbo-ból ered] kijavítását javasolja a testület. Szerintük az 1 év szavatossági időn belül eddig is meg kellett volna csinálniuk a hibát/hibákat.

Hétvégén gondolkodtam kicsit, hogy Ők szétszedték az üzemanyag ellátó rendszert/vezetéket, ha nem vigyáztak a tisztaságra, akár ettől is tönkremehettek a porlasztók.
15 napon belül kiküldik írásos formában is a javaslatot, tehát most várakozó állásponton vagyok, hogy megkeresnek-e, vagy sem. Ha nem, lehet menni a bíróságra...
Ha reggel lesz időm, csinálok képeket a motorról, megjelölöm hol csöpög, illetve a sokat emlegetett porlasztócsúcsokról is [ a tetejükön levő számsorozatról]...

#115  2010-09-26 13:00 Benvik
Nincs meg a fényképező töltője,úgyhogy a kép elmarad....
De megnéztem a csúcsokat,és az összes szám egyforma,kivéve egy számsort ,ami 5 jegyű.
De ha a vezérlés felől megnézitek a burkolatot,akkor ott találtok egy matricát(HA le nem mostátok) ,és azon szerepelne a csúcsok kódja,ha lenne neki.A mondeokon és fokákon szerepel is,de azokat lehet is kódolni.
válasz Benvik (#114) üzenetére

#114  2010-09-26 10:11 Benvik
Nemsokára megyek ki az autóhoz,készítek egy fotót a csúcsról ,és felteszem ide!
válasz Zolar (#113) üzenetére

#113  2010-09-26 02:41 Zolar
Egy biztos, míg lementem a szervizig, addig erőteljesen csörgött a motor, szerviz után pedig nagyon jó lett a hangja...A porlasztókon levő karaktersorozatot pedig elkérték.
válasz Litttleb (#112) üzenetére

#112  2010-09-25 18:18 Litttleb
Akkor már csak az a kérdés, hogy mit csináltak vele amitől megjavult?
Lényeg a lényeg, hogy működik. Örüljünk ennek..
válasz Zolar (#111) üzenetére

#111  2010-09-24 22:01 Zolar
Köszi!
Végül is 7500 pengőm bánta, nem tudok mit tenni, de legalább azóta jó az autó!
válasz Benvik (#110) üzenetére

#110  2010-09-24 21:07 Benvik
Szia!

Kicsit késve,de volt alkalmam megnézni egy gyári műszerrel az autónkat. A csúcsokat nem kell kódolni,legalábbis nincs rá mód.
Egy ugyanolyan évjáratú focusban a bosch csúcsokat lehet kódolni....
válasz Litttleb (#108) üzenetére

#109  2010-07-04 11:24 Zolar
Szerkesztve:   2010-07-04 11:27
Nyilván igazad van, de hogyan tudom bebizonyítani, hogy az ECU-ba nem kell bevinni az új (használt) porlasztók adatait?
A Mohácsi szervizben is azt mondták, hogy csere után be kell vinni az adatokat. Én ezen a téren laikus vagyok...

#108  2010-07-04 11:16 Litttleb
Amiket írsz Delphivel meg a többivel kapcsolatban 100%-ig igaz.

És valóban logikus dolog, hogy progizni kell a porlasztókat. Viszont a programozás igenis típus ill. köbcentifüggő. "Kivétel erősíti a szabályt"..

És ha olyan szolgáltatásért pénzt kértek Tőled ami nem végezhető el, akkor átvertek..
Ha a gyári WDS gépben nincs ilyen funkció 1.4 tdci-re akkor vajon mi a túróval programozták?
Ha a gyári TIS szerelési útmutatóban nincs szó programozásról az mit jelent? Elfelejtették odaírni?

Mindössze annyit említenek, ha a kiszerelt porlasztókat újra visszarakod, arra a helyre szereld vissza ahonnak kivetted.
Új porlasztónál mind1..

Tényleg csak segíteni szeretnék, hogy ne húzzanak le senkit olyanért ami nincs is.

Nem kötelező hinni Nekem, ha úgy nyugodtabb a lelked, hogy megcsinálták csak szólj és nem próbállak meggyőzni..

Benvik!
Ha hozzáférsz ilyen információhoz kérlek erősítsd meg vagy cáfold meg amit írtam. Köszönöm
válasz Zolar (#107) üzenetére

#107  2010-07-03 00:03 Zolar
Szerkesztve:   2010-07-03 00:49
Bosch és Delphi egyetlenegy előnye van, mindkettő javítható, Siemens csak csere....

A porlasztók tetején levő számsorok bevitelét a számítógépbe a szerelő mondta. Felhívtam a Mohácsi szervizet, ott is azt mondták, hogy be kell írni a számokat. Nem magamtól találtam ki, de szerintem ez teljesen normális, nem hinném hogy bárki is átb@szna ezzel kapcsolatban. Szerelőmnek ebből semmi haszna nem származik...

Nem vagyok szerelő, de teljesen logikusan hangzík, lásd idézetet:

"Ha korszerű dízel befecskendező rendszert bontunk meg, elsődleges szempont a tisztaság. Abban az esetben, ha a gázolajszűrő utáni térbe szennyeződés kerül, károsodhat a nagynyomású szivattyú, az injektorok úgyszintén. Kerüljük a csatlakozók motor járása alatti lehúzását, mert az injektorok egy részénél ez nem várt következményekkel járhat.

Nem várt fejleményeket okoz az is, ha nem vesszük figyelembe az injektorok kódolásának szükségességét. Új injektor beépítésénél - legtöbb esetben - az injektorokon található ún. IMA-kódot be kell táplálni a motorirányító egységbe. Az IMA-kódot a porlasztó gyártója generálja, ugyanis a jelenlegi gyártástechnológia nem alkalmas arra, hogy teljesen egyforma paraméterekkel rendelkező injektorokat hozzanak létre. Ez a kód viszont tartalmazza a porlasztó olyan sajátosságait, amit az ECU a működés során figyelembe vesz. Ha az IMA-kódot injektor csere után nem kapja meg az ECU, az adott hengernél ez járásegyenlőtlenséghez, kormoláshoz, akár motorkárosodáshoz is vezethet. "
válasz Benvik (#106) üzenetére

#106  2010-07-02 19:13 Benvik
Amúgy örülhetünk,hogy nem delphi rendszer van a gépben(Mondjuk én akkor nem vettem volna ezt az autót),mert az egy nagy rakás sz@r!
Az tény ,hogy nem szerelték fordba ez a motort csak siemens rendszerrel,de peugoetba csak bosch van.

Még nem néztem meg,hogy kell-e kódolni,de emlékeim szerint nem kell.

#105  2010-07-02 19:08 Benvik
Szia!

Nem nehéz a mérés,mert a kupakot kicsavarva egy kis tégelyt kapsz 20ml méréshatárral. Így könnyű a kimérés.
válasz Zolar (#96) üzenetére

#104  2010-07-02 18:09 Zolar
Mindegyiket programozni kell, ez nem típus és köbcenti függő...
válasz Litttleb (#103) üzenetére

#103  2010-07-02 18:01 Litttleb
Én is így tudtam, csak azért kérdeztem hátha Bosch vagy Delphi mert akkor lehet tényleg lehetne programozni..
válasz Zolar (#102) üzenetére

#102  2010-07-02 17:51 Zolar
Igen, Fusion/Fiesta csak ezzel jött forgalomba...
válasz Litttleb (#101) üzenetére

#101  2010-07-02 17:38 Litttleb
Szerkesztve:   2010-07-02 18:00
A Tiéd is Siemens injektoros ugye?
Mennyit kértek a programozásért?

Itt is olvasható, hogy sok tdci-n kell programozni őket, de "szerencsére" az 1.4-en nem kell (nem is lehet).

Én a helyedben felhívnám a Ford Hungáriát és alvázszám alapján érdeklődnék szükséges e porlasztó csere után progizni.
Nekem gyanús, hogy kicsit átvertek de ne legyen igazam..
válasz Zolar (#100) üzenetére

#100  2010-07-02 16:02 Zolar
Sikerült az akció, bevitték az új porlasztók adatait a kocsi számítógépébe! Szebb lett a hangja! :)
válasz Zolar (#99) üzenetére

#99  2010-07-02 06:22 Zolar
Érdekes...
Ma kiderült, most megyek 8-ra a Mohácsi képviseletre...
válasz Litttleb (#98) üzenetére

#98  2010-07-02 06:14 Litttleb
Sziasztok!

Ez az első hozzászólásom itt Nálatok, és bár nem Fusionom van hanem Fiestám, úgy gondoltam hozzászólok hátha tudok segíteni.
Az 1.4 tdci-nél nem kell a porlasztókat programozni. Azért nem sikerült a szerelőnek mert nem lehet..
válasz Zolar (#97) üzenetére

#97  2010-07-01 23:36 Zolar
Porlasztó illesztő kóddal van ellátva. Ez a legfelül látható 16 jegyű, hexadecimális számkód [Delphi-nél]. Ezzel a kóddal van a porlasztó, a gyártási pontatlanságból adódóan, kalibrálva. Ezt az értéket a porlasztó cseréjekor, javításakor be kell programozni a jármű vezérlőegységébe. Ha ezt nem végezzük el a jármű motorjának működése nem lesz tökéletes. Teljesítmény változás, gyorsításkor kopogó hang, vagy egyenlőtlen motorjárást is eredményezhet.



nekem ezek a tünetek vannak, teljesen....

#96  2010-07-01 23:09 Zolar
Nehéz lesz kimérni 40-42 literhez...vagy fél decit adsz hozzá egy teli tankhoz?

#95  2010-07-01 21:34 Benvik
Igen,1:1000 az arány. Azért az elég sokáig elég. 1000 liter gázolaj 5 liter/100 km fogyasztással 20000km.
válasz Zolar (#94) üzenetére

#94  2010-07-01 21:23 Zolar
Szerkesztve:   2010-07-01 21:28
A porlasztók tetején van egy 10 jegyű számsor, azt kell bevinni az autó számítógépébe...
Azt hiszem kalibrációs kódnak hívják, de nem 100...

Nem olcsó, de talán megéri...
Az adagolásról nem emlékszem írtál valamit? Azt hiszem 1:1000-hez kell adagolni?
válasz Benvik (#93) üzenetére

#93  2010-07-01 21:16 Benvik
Én nem emlékszem,hogy kell-e beírni kódokat,de utána nézek. Remélem Neked is beválik az adalék,én 50 ezret lenyomtam vele,igaz ez nem sok,de min 200 a cél.

Jellemző tünet túlzott kopásra,hogy hideg motor hideg üzemanyaggal viszonylag jól indul,meleg motor,meleg üzemanyaggal nem indul,vagy nagyon nehezen.
válasz Zolar (#92) üzenetére

#92  2010-07-01 20:53 Zolar
Kicsit erőtlennek tűnik a motor, igazi beszámolóra csak 1-2 hét múlva vállalkoznák, a hangja kicsit csörgősebb, viszont a szerelő szerint a megfelelő kódok beállításával jó lesz a motor.
Holnap megveszem az üzemanyag adalékot, amit említettél...
Lehet nem írtam, de a fő profilja a Fiat márka, de vállal más is. Azt mondta, nem tudja beírni a kódokat, valamiért nem fogadja el. Többet nem tudok...
De így is korrekt, mert mondhatta volna azt is, hogy beállította, sosem derült volna ki...
válasz Benvik (#91) üzenetére

#91  2010-07-01 20:44 Benvik
Mit tapasztalsz ? Motor járása? Nem kötekedés képp,de ha olyan nagy dieseles a fazon,akkor hogy
-hogy nincs egy diag gépe?


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók