Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 010 435 letöltés

2 aktív felhasználó
1 252 egyedi látogató
7 476 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
kertesz.sdor(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Motoros tükör
s3int  2008-02-27
Szerkesztve: 2008-02-27
Sziasztok!

Segítsetek, ha tudtok.
Kb. 4-5 napja a záráskor önmüködően behajló tükreim közül a vezető oldalival vmi baj van.
Miután behajlott olyan mintha tovább akarna behajlani és 5-6 kattogó hangot hallatva erőlködik mielött belátja hogy nem megy tovább.
Tudom, hogy ki lehet kapcsolni, de nem így szeretném orvosolni a problámát.
A Kérdésem, hogy szerintettek mi a baja?
Vajon garanciális-e?

Köszi

Laci

Hozzászólások

#51  2010-04-04 10:42 mayeyeAbszint pusztító
Hát szerintem mint mindent ebben a kocsiban ezt is a computer figyeli és lekapcsolja a powert bizonyos áramfelvételnél, vagy bizonyos idő után.
Nekem buta computerem van de ez is képes csodákra.
Pl ha emlékezetem nem csal mikor a riasztót szereltük be akkor okozott néhány meglepetést.Valahol feszültség eséssel kapcsol vmit (talán az ajtónyitásnál a belső világítást?) és ez nagyon nem könnyítette meg a riasztó beszerelést.
Vagy ott vannak az elektromos ablakok: nah azt se lehet ennél bonyolultabban megcsinálni már. :-) A naiv ember azt hinné h van benne 2 db 2állásu kapcsoló,nah persze... Impulzus kapcsoló, kis IC a vezetőoldalon,mindkét oldal sorba kötve, stb.
Ha valami elromlik valamelyik oldalon, akkor viszlát ablak.

Haver pár kocsiba rakott be már riasztót, (műszerész a csávó, mindennel foglalkozik de leginkább teló, pda szervizzel)de a szavait idézve
"nincs az az Isten h még egy Fusiont szereljen!!!" :-)

Következtetés: túl sok az elektronika benne, jó pár helyen túl van bonyolítva, majdnem minden computer vezérelt. Ez nem is lenne gond de ha behal a Windows akkor csak egy nagy halom vas marad...
Ha valaki bele akar rakni pár extrát a kocsiba az vehet egy csomó relét, vagy egy új computert, mert elég makacs a kicsike és rá kell erőszakolni az akaratunkat.
Ez tapasztalat, nem ígéret!!! :-)
válasz rakman (#50) üzenetére

#50  2010-04-04 08:37 rakman
Szerkesztve:   2010-04-04 08:38
Maximálisan egyetértek veled, mert pontosan én sem tudom mitől javult meg...

A Windows hasonlat tetszik!!! :)))
De egy kérdés nyitott maradt, mi állítja le a motort?
5let?

Ui.: nem vettem kötekedésnek!
válasz mayeye (#49) üzenetére

#49  2010-04-03 20:20 mayeyeAbszint pusztító
Gratula a munkához.

Ez is egy érdekes feltevés amit te írtál a rugóról, lehet igazad van. :-)

De: emlékeim szerint én pont h "gyengítettem" a rugón mikor felraktam és nekem így is működik.

De tegyük fel h neked nagyon meglazult a rugód, tehát akkor nem szorult eléggé egymáshoz a 2 lemezke, tehát át tudott forogni (ugrani) a végpontoknál.

Ergó: elcsúsznak a lemezek egymáson, tehát a lemez a bűnös, de a rugó miatt!!! :-)

Igazság szerint én se tudom a mai napig h pontosan mi is volt a kínja neki, de azóta is működik, hibátlanul...

Lehet h ez is olyan mint a Windows: ha elromlik csak újra kell rakni... LoL

Ui.: Ne értsd félre nem kötekedni akartam...
válasz rakman (#48) üzenetére

#48  2010-04-02 19:59 rakman
Mai nap én is szétszedtem a jobb oldali tükröt, javítás céljából.
Az a hiba jelentkezett nálam is -mint azt már egy páran jelezték-, a tükör becsukódásakor nem áll meg a motor, hanem tovább erőlködik.
Áttanulmányoztam mayeye klubtárs szakirányú irodalmát, amit ezúton is szeretnék külön megköszönni neki, majd hozzáfogtam.
A szétszedés nem különösebben nehéz feladat.
Torx csavarhúzók, vagy bit fejek kellenek hozzá.
25-ös, és 20-as.
Szétszedve láttam, hogy látszólag semmi baja, a lemezek a helyükön vannak.
Próbáltam kézzel lefogatva működtetni a tükröt, de a hiba továbbra is jelentkezett.
Közel 3 órás próbálgatás után feladtam és úgy döntöttem, visszarakom az egészet, és lehúzom a kábelt a becsukó motorról.
Összeraktam a tükröt és egy utolsó próbát csináltam.
Ekkor tökéletesen működött.
Arra a megállapításra jutottam, hogy a hiba valószínűleg az volt, hogy a leszorító rugó egy kicsit lazult a téli hidegben, és nem feszítette rendesen a működtető mechanikát.
Összeszereléskor ugyanis véletlenül egy kicsit lejjebb ütöttem a rugót lefogató zárógyűrűt.
Ezt az is alátámaszthatja, hogy szétszedéskor semmilyen végállás kapcsolót nem találtam a szerkezetben.
Valószínűleg a motor addig tekeri a mechanikát, amíg túl nem terhelődik.
Tehát szerintem nem biztos, hogy hibás működés esetén a "lemezek" fordulnak el.
Érdemes teljes szétszedés előtt esetleg az említett zárógyűrű lejjebb ütésével javítani a tükröt.
Hozzáteszem, nem vagyok szakember, csak műkedvelő...

#47  2010-04-01 00:27 dudicukrasztrollface
a szij maga sokat kibír a görgők és a feszítő nem,80ezernél gyakorlatilag a szijfeszítő befejezi funkcioját,elfogy.

#46  2010-03-31 14:55 magaboa csapat fotósa
160ekm-nél kell cserélni
válasz shapemark (#45) üzenetére

#45  2010-03-31 12:26 shapemark
thx, foglalkoztam a dologgal (77 ezer km van benne), de több helyen és itt is azt olvastam, hogy 200 ezer km-ig nem szükséges cserélni. namost ehhez képest valszleg elgondolkodom majd rajta olyan 100-150 ezer km körül.
válasz dudicukrasz (#44) üzenetére

#44  2010-03-31 10:26 dudicukrasztrollface
ha van rá kereted,nézesd meg a vezérműszíjat is ,bár nemtom hány km van a táltosodban./csak tanács/
válasz shapemark (#43) üzenetére

#43  2010-03-31 10:17 shapemark
ööö...egyáltalán nem nyafogás volt, megköszöntem az infót, csak mellesleg jeleztem, hogy mivel friss a vétel, ezért perpill vannak fontosabb kiadások is, amelyek úgy gondolom, egy használt autónál természetesek, de ha az automatikusan behajló tükör is pluszbefektetés (nem úgy, mint pl. a központi zár automatikusan záródása), akkor ezt most kihagyom, majd később...
válasz dudicukrasz (#42) üzenetére

#42  2010-03-30 22:51 dudicukrasztrollface
te nyafogtál hogy mennyi csinálni való van a kocsiddal.mellesleg egy autó vásárlása sohasem befektetés!egy ujé sem.
válasz shapemark (#41) üzenetére

#41  2010-03-30 14:02 shapemark
???
Az említett javítások nem voltak vészesek, lásd a kapcsolódó linket.
Úgy gondolom, egy használt autó vásárlásánál alap, hogy olajcserét végezzünk, a fék+gumi téma pedig már az adás-vétel előtt kiderült, ami az alku során hatással volt az árra, szóval no problem. Az AUX csati pedig filléres kiadás.
Sohasem fogok új autót venni, egyszerűen nem érdemes, az egyik legrosszabb befektetés.
válasz dudicukrasz (#40) üzenetére

#40  2010-03-30 12:03 dudicukrasztrollface
akkor már inkább vegyél egy uj kocsit
válasz shapemark (#39) üzenetére

#39  2010-03-30 11:43 shapemark
Aha, szóval a tükörállító gombon látnám ezen plusz funkció meglétét! S ekkor már be lehetne állítani az automatikus behajtást is...
Akkor ezt buktam. Legalább is egyelőre. Most sokkal fontosabb volt az olaj+fékbetét+féktárcsa csere, nem sokára lesz egy aux (3,5 jack) csatim, kellenek új gumik is...
Mindenesetre köszönöm az infót!
válasz zozi (#37) üzenetére

#38  2010-03-30 05:40 Z.Boy
Akkor maradok a manuális behajtásnál!...
Abból nincs baj..Több elektronika= több gond((
Pedig elgondolkodtam én is egy ilyen cserén.
Nem szakad le a kezem,ha kézzel hajtom be parkolásnál...

#37  2010-03-29 16:07 zozi
Szerkesztve:   2010-03-29 16:10
Na szóval az automatikus behajlást a komfortelektronika átállitásával és a vezető oldali ajtón lévő tükörállitó kapcsoló cseréjével amin külön funkció a zárás, lehet megoldani.Miután olyan tükröt veszel ami tudja ezt a funkciót.Ezt tapasztalatból mondom mert nekem is utólag lett átszerelve az ilyen tükör.
válasz shapemark (#36) üzenetére

#36  2010-03-29 15:32 shapemark
Szerkesztve:   2010-03-29 15:33
Nemem is pontosan ez a kérdésem..:)
Viccet félretéve, másfél hete vettem, használtan, 3,5 éves 1.4 TDCI Fresh. Sztem elvileg nincs benne ez a funkció, de még nem mindennel vagyok tisztában.
Ha tudná az elektromos tükröm az elekromos behajtás funkciót, akkor az gondolom a központi zár bekapcsolásakor aktiválódna. Vagy nem csak ekkor? Pl. az ilyen felszereltségnél van egy pluszgomb a távirányítón?
Azt már vágom, hogy az enyém sajna nem fedélzeti computeres (pedig automata klíma van benne, és az itt szerzett info szerint ezt a két extrát együtt a digit klíma felár + 20 ezer Ft-ért lehetett volna kérni bele, míg a külön fedcomp 38 rongy lett volna anno...akkor a plusz 20-ért könyörgöm miért nem kérték?).
Viszont azt olvasom, hogy az automatikus behajtást a butított computeres is tudja.

Ha ezt is külön extraként kellett volna kérni, akkor sorry, nem kérdeztem semmit, valszleg nincs benne. De arra gondoltam, hogy ez is olyan feature, mint pl. a 3 km/h-nál automatikusan bezáródó központi zár, amit ugyan az előző tulaj nem állított be, a fusionlub megfelelő fórumán viszont megtaláltam rá a megoldást:).
válasz magabo (#35) üzenetére

#35  2010-03-29 15:01 magaboa csapat fotósa
Tudja a tükröd az elektromos behajtást?
válasz shapemark (#33) üzenetére

#34  2010-03-29 12:59 Z.Boy
Nem is gondoltam,hogy ennyiből ki lehet hozni..
Te figyelj Joebácsi?
Hagy kérdezzem már meg,hogy ha a tükör nem motorosan hajlik ,be ,csak a tükör mozog,és fűthető akkor mennyi lenne az ár.
Gondolom tükörlappal együtt értendő.
Már csak azért mert nekem egyszer megpattant már a fűtőszál ,és csak a tükörlap kb 10.000 forint körül van.
válasz Joebácsi (#26) üzenetére

#33  2010-03-29 12:00 shapemark
Ez egy elég régi hozzászólás, a kérdésem mégis ehhez kapcsolódik, hátha más is tudja. Ha nincs fedélzeti computered (vagyis csak a butított van), akkor hogy lehet beállítani, hogy zárás után automatikusan becsukódjanak a motoros tükrök?

#32  2010-03-28 21:54 mester76
Szerkesztve:   2010-03-28 22:01
Én sem akarom rontani az üzletet,de a klubtagoknak a szintén új után gyártott elektromos tükröt 9600Ft+posta költségért a mechanikust pedig 5500ft+posta költségért be tudom szerezni.
válasz Sece71 (#31) üzenetére

#31  2010-03-28 17:02 Sece71
Köszi mendenkinek a segítséget. Szétszedem és ha nem megy akkor jöhet az üzlet Joe bácsival! :-)

#30  2010-02-19 07:22 Joebácsialkatrészbótos
Nem haragszom, nyugi, de ezért minimum eggyet innod kell velem a találkozón... :D
Ennyiért én nem szoktam felhúzni az orrom...:D
válasz mayeye (#28) üzenetére

#29  2010-02-19 01:24 dudicukrasztrollface
vagy ilyesmi

#28  2010-02-19 00:14 mayeyeAbszint pusztító
Hali.

Nézd meg előbb a linket, hátha segit.
Elvileg nincs baja csak egy kis szerelgetés a kinja...

Bocsi Joebá ha rontom az üzletet... :)
válasz Sece71 (#25) üzenetére

#27  2010-02-18 23:32 dudicukrasztrollface
csak átugrott a fogaskerék nem kell újat venned csináld meg

#26  2010-02-18 22:14 Joebácsialkatrészbótos
Szerkesztve:   2010-02-18 22:15
Igen!
Új utángyártott, és 16800.- + postaköltség.
Ha érdekel akkor a többit privátban.

Azért lett drágább, mert a nagyker emelt egy keveset... :(

#25  2010-02-18 21:06 Sece71
Joe bácsi: nekem a bal tükröm döglött be, azaz bezárásnál csak kerreg, de nem csukja be. Ilyen motoros tükröt tudsz szerezni?
válasz Joebácsi (#24) üzenetére

#24  2009-12-10 08:07 Joebácsialkatrészbótos
Szia!

13800.-Huf, + postaköltségért tudok küldeni új utángyártottat.
Színre kell fújni a tükörházat, mindenhol úgy fogod megkapni.
Bővebbet itt tőllem, vagy Zozi klubtársunknál kaphatsz, nekem volt, neki ilyen van fent.

Szia!

#23  2009-12-09 23:16 magaboa csapat fotósa
Vagy kérdezd meg itt, elég segítőkészek.

#22  2009-12-09 21:45 zsolti bá'
A Cromax honlapján egy ilyen tükör ha utángyártott akkor 17700, ill. 20100 forint, a gyári pedig 38500 pénz. Az nincs leírva, hogy színre fújt, vagy nem. A szervizben ennél biztosan drágább, plusz a munkadíj.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók